1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

klimaatsverandering.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Victor, 27 okt 2004.

1. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    De poolkappen smelten, de zeestromen veranderen, de aarde warmt globaal op. Het is een feit en het zal op korte termijn niet veranderen. Aan de andere kant; het zal onze tijd niet duren :).

2. lord_raven

lord_raven The darkside

Leuk Bevonden:
    0
    tegne de tijd dat er gevaar si is er wat uitgevonden tegen dat gevaar dat is de mens zijn kracht van overleven

3. Raymond

Raymond Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    even een opmerking op Ekamentus, dit slaat nergens op het wij beinvloeden het wel
    maar ook als zouden wij het millieu niet vervuilen dan gebeurt dit toch mischien iets minder snel maar dat hou je niet tegen,kijk honderduizenden jaren geleden was er helemaal geen sprake van millieu vervuiling en toen gebeurde het ook, dat is allang bewezen dat het ooit komt we weten alleen nog niet echt precies wanneer.
    kijk wat meer nation geographic daar hebben ze het er vaak op over.
    Wat wij doen op aarde doet natuurlijk niet goed maar het niet de reden waarom het klimaat verrandert!

4. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig dat ik kan zwemmen en hele warme kleding heb ;)

5. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar hoe gaat dat eigenlijk in z'n werking.....als de ijstijd weer begint? iemand een idee?

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik denk dat onze grootste angst niet de globale opwarming moet zijn. Natruurlijk, op korte termijn is het best zorgelijk dat er in samenwerking met warmer weer allerlei randverschijnselen als tropische cyclonen meekomen maar het grote venijn schuilt in de komende ijstijd. Interglacialen zijn meestal maar, relatief, kort dus een nieuwe ijstijd komt eraan.

Het warmen worden is niet alleen het resultaat van CFK en andere rotzooi die we uitstoten, maar volgens onafhankelijk onderzoek (dus niet van de grootverbruikers) wordthet geheel sterk versneld.

Voorlopig (voor ons) levert het minder koude winters en warmere zomesr op. Latere effecten maken we niet meer mee......

Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2004
  7. Victor

Victor Guest

Bedankt.

8. Victor

Victor Guest

Zelf ben ik voor al die veranderingen niet zo bang want dan ben ik waarschijnlijk dood._0/

9. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Tss et stijgt hoogstens 1 meter waarschijnlijk veel minder. Wie 6 meter zegt heeft te veel fantasie of te veel films gekeken.

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wij zitten al erg ver onder de zeespiegel, zelfs een kleine stijging kan fataal zijn als de dijken niet aangepast worden.......

11. Victor

Victor Guest

Het zet je allemaal wel aan het denken he?

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Inderdaad tegen dan zij wij allemaal al heel lang dood en begraven.

13. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zou je bang zijn voor een ijstijd? Gewoon de verwarming wat hoger zetten, problem solved :+.

14. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga op de maan wonen :cool:.

15. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Boeiend, als ik kijk naar de geschiedenis van het klimaat dan zie je gewoon dat er koudere en warmere periodes zijn. No big deal, maar het probleem met mensen is dat ze altijd bang zijn voor veranderingen, ik zou zeggen, move on...

Trouwens, ik las laatst iets over een onderzoek waarbij men zei dat CO2 een gevolg was van het broeikas effect en niet het broeikas effect het gevolg van CO2. Ik zal het eens zoeken...

Laatst bewerkt: 30 okt 2004
  16. N13LS

N13LS Niels Blok

Leuk Bevonden:
    0
    pas over 100 jaar stijgt de temperatuur met 6 graden en dan zal over +/- 1000 jaar de noordpool gesmolten zijn en dan stijgt het zeenuveau met 20/30 meter en komt er een nieuwe ijstijd helemaal tot de midellandse zee (vanaf het noorden)

Deel Deze Pagina