1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kopspijkers gaat veels te ver!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door X BelieveR, 20 nov 2003.

1. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    En een ver van je bed show, satire over bombardementen in moslimland gaan er wel in als zoete koek?

Misschien een meer abstract gebeuren als politiek ook altijd laachu? Een mans uiterlijk (en ja de de Graaf persiflage waardeer ik zeer) belachelijk maken kan allemaal?

ALLES KAN!!! Sterker als satire geen zenuw weet te raken (je lach of je irritatie), dan is het slecht!

2. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Tja tis maar waar je lol om hebt....

Natuurlijk kan ik lachen om de balkenende imitaties! En van andere politici ook natuurlijk! Ik lig iedere zaterdagavond dubbel! Maar dit ligt toch anders. Zoals ik al zei lach je niet om iemands uiterlijk of persoonlijkheid maar om iemands dood. Ik weet al dat jij dat verschil niet ziet. Maar ik heb nog een beetje respect voor de mensen met deze ziekte.

En natuurlijk hoorde ik 11 sept grappen. En zal ik eens wat zeggen.... die waren nog leuk ook! Maar ze zijn vooral populair als mop onder de jongeren van 12 - 30 jaar. Moppen die je op feestjes vertelt. Maar zulke groffe ****** grappen door volwassenen op een van de populairste tv programma's van Nederland? Nee dat kan gewoon niet!

Laatst bewerkt: 20 nov 2003
  3. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dat was echt een punt waar ik dacht: dit gaat te ver. De grens was daar wel overschreden ja. Volgens mij hebben ze er ook veel kritiek op gehad hoor. Hopen dat dit niet meer gebeurd, omdat Kopspijkers gewoon top is en meestal net net de grens overschrijdt. :)

4. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij is er echt maar één iemand tussen al deze reacties die begrijpt waarom ze die grappen maakte. Het werd zelfs nog verteld. De vieze man zei iets in de trend van: "Nou Balkende heb je zulke humor liever dan geintjes over de koningin"

Dat was de hele essentie van die hele rij groffe grappen, het ging er dus om of de politiek liever zulke asociale grappen op tv ziet dan een beetje satire over het koningshuis. Maar volgens mij heeft niemand van jullie dat begrepen!!!

5. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Jawel, maar dan vind ik nog niet dat je dat zo kan doen, omdat blijkbaar niet iedereen het zo doorheeft en het zeker te weten in het verkeerde keelgat zou kunnen schieten. Gewoon beetje oppassen met zulke dingen :) Voor de rest vond ik de uitzending ook niet echt geweldig eigenlijk. Normaal is het prachtig _O_

6. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Kopspijkers is het beste programma van deze tijd, die vooral NIET moet luisteren naar irritante ballen die geen humor hebben.

7. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Dat begreep ik ook wel hoor blaauw! Die personages waren niet voor niks gekozen! Maar vind jij dat een goed excuus dan? Die grappen worden er niet minder erg door.

8. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    cry me a river

9. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    PSV en WIRES als ik de zelfde grappen over jullie moeder zou maken. Hoe zouden jullie dan reageren? Lache he. Dat is nu de humor waar jullie afgelopen zaterdag om hebben gelachen!

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Cole Trickle. Grappen maken over ****** is nou niet echt smakelijk. De bedoeling van het kopspijkercabaret was min of meer bassie afschilderen als een brute gek die alleen om geld geeft. Dat kon ook met 1 grap over ****** in plaats van de flauwe herhaling van hetzelfde trucje. Grofheid is platheid en kopspijkers gaf met deze grappen niet echt blijk van speels intellectuele humor.

Satire is op spottende wijze iets aan de kaak stellen. Dit was geen satire, dit was puur maar wat grof doen om te schokeren. Onderbroekenhumor maar dan in het quadraat.

Ik vond het trouwens ook nogal slecht dat ze de vieze man nadeden, wat op zichzelf la een typetje is natuurlijk. En dan bejaarden tevreden houden met klukkluk.

De week ervoor vond ik hun reactie op de uitspraken van Balkenende ook nogal afgezaagd. De imitaties zijn goed, maar de grappen worden minder. Kom op, het is zo ongelofelijk voorspelbaar. En ze vinden zichzelf maar wat interessant. Ze vergeten gewoon dat het voornamelijk om een BNN programma ging en niet hun eigen programma.

11. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Ze gaan echt niet te ver.
    Als je het zo erg vind dan kijk je toch lekker niet.:+
    Je moet over iedereen grappen kunnen maken en dan ook zeker zo grof mogelijk.

12. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Je hebt mij geenzins zien pretenderen dat ik dubbel heb gelegen om wat ook maar. Kopspijkers vind ik geweldig noch intelectueel.

Sowieso denk ik dat cabaret/stand up comedy in Nederland niet uit de verf komt. Raoel Heertje waardeer ik met zijn colum in het Parool, maar wat hij presteert bij 'dit is het nieuws' (als het zo heet) vind ik ook slap.

Ga wel in het verweer tegen de threadstarter. Al meerdere maolen heeft meneer blijk gegeven van een selectieve vorm van humor. Liefst zover mogelijk van zijn eigen bestaan. Dan maakt moord en brand niet uit volgens hem. Dat bestrijd ik!

13. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker veel respect heb je dan voor je moeder PSV. Bij mij hoefden ze dat niet te proberen!

En wat jij zegt Cole tricker klopt niet. Dat heb ik NOOIT gezegd. Ik maakte de vergelijking met 11 september omdat je die in groepsverband wel kan waarderen. Toch? Ik wel tenminste. Maar als je diezelfde grap op tv zou doen op 11 september 2004, gevolgd door nog 10 van het zelfde soort grapjes, gaat het te ver! Dat ben je hopelijk wel met mij eens. Die parallel kun je ook naar kopspijkers trekken. In groepsverband zijn zulke grappen best leuk. Dat geef ik toe. Als iemand uit mn klas hem had verteld had ik best gelachen. Maar een stuk of 8 achterelkaar op een van de meest bekeken tv programmas van Nederland... door "volwassen" mensen... Dat gaat gewoon te ver!

En verder verwijt ik JOU van selectieve humor. Als men deze grap over een familie lid van jou had gemaakt die ****** had, of jij zelf... dan had je niet gelachen! En nu het om een of andere vage acrobaat gaat is het wél leuk! Verplaats je nu eens in andere mensen..... dat doe ik ook. En dan begrijp je pas hoe grof deze grappen waren.

Laatst bewerkt: 21 nov 2003
  14. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    idd nuance is niet je sterkste punt

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Grappen over mijn moeder interesseren me niet. Dat vind ik wel grappig, vooral als het over snorren en harige billen gaat. Zolang je maar weet dat het niet gemeend is, dan kan zoiets best leuk zijn.

Het wordt een ander verhaal als mijn moeder ziek zou zijn en mensen maken daar grappen over. Zo hard mogelijk tumor en ****** roepen vind ik irritant en niet getuigen van enig begrip.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2003
  16. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat in deze niet om mensen af te zeiken die ernstig ziek zijn dat lijkt me duidelijk. Het was gewoon om een discudssie te starten over wat nou wel en niet leuk is op tv.

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Inderdaad, het probleem is niet het afkraken van mensen maar min of meer het vervallen in zo hard mogelijk ****** roepen om te schokeren.

18. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Nog niet eens over leuk, maar over te ver....

Denk nog steeds dat x-Believer alleen op de bres is gesprongen om persoonlijke redenen (hoe pijnlijk ook moge zijn). Dat is mi een slechte motivator. Kom op mensen! Iedereen ziet zat shit op menig commerciele zender die, zonder ironische kant, veel verder gaat.

Leedvermaak in reality shows over (nogmaals naar mijn mening) minder begaafden, films met de meest gruwelijke vormen van geweld etc. etc.

Zie daar geen heilige voor in de bres springen. Wat mij wel leert uit deze draad is dat Spijkers de kop erop heeft geslagen. Het enige wat dit programma na alle ophef afgelopen week teweeg heeft proberen te brengen is commotie. Dat is gelukt!

Laatst bewerkt: 21 nov 2003
  19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik verwerp de gedachte van ophef veroorzaken. Ik was altijd gecharmeerd van kopsijkers. De laatse paar afleveringen lachte ik echter steeds minder. De uitlatingen van de bassie imitator vond ik allereerst niet grappig, en daarnaast vond ik ze smakeloos.

Ik hou best van grove humor, maar dit had geen enkel doel. Bovendien ging het wel heel erg lang over hetzelfde. De humor zat in mijn ogen onder het niveau van Ab Normaal, maar daar pretenderen ze echter niets.

De crew van kopsijkers vind zichzelf wel heel interessant. Zelfs de voive over aan het begin is arrogant, zonder cynish te zijn. Ze zijn nu een grote show, maar dat houden ze in mijn ogen niet lang meer vol.

Als het hun bedoeling was te schokeren dan is het ze gelukt. Ik nomineer ze voor een gouden papagaai en een gouden knuppel.

20. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wist niet dat dit onderwerp zo aan zo slaan bij xboxers :)
    En wat Cole Trickle zei dat R. Heertje onder de maat presteert bij Dit was het nieuws, dat is niet waar :) (mijn mening)
    Ik vind dat een steengoed programma, erg veel satire (waarin niet elke keer wordt doorgeramd over ****** etc.)
    En die Jan Jaap (hazuhlipje:)) die ruled ook erg in dat programma 8) Nou ja, ieder geval morgen weer kijken, kopspijkers & dit was het nieuws :)

Deel Deze Pagina