1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kopspijkers gaat veels te ver!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door X BelieveR, 20 nov 2003.

1. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    * no prob :)

* graag gedaan :9

2. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Humor is belangrijk in deze tijd maar heeft zijn grenzen naar mijn mening. Voor de één ligt die grens verder als voor de ander. Ik kan ook om lepra-grappen lachen, maar daar bedoel je een grote groep mensen mee. Die grappen van Adriaan waren puur en alleen voor Adriaan bedoelt. Daar zit een wezelijk verschil tussen. Je pakt iemand persoonlijk aan en raakt hem op z'n zwakste plek. Ik heb daar op mijn beurt geen grijntje respect voor. Ik vind het goedkoop, te simpel en te smakeloos voor woorden.

Grapjes over Joden kan ik BTW ook niet om lachen. Die zijn ook puur om het doden van deze bevolkingsgroep bedoeld. Ik kan hier niet om lachen. Ze hebben al genoeg meegemaakt. Maar grapjes over hun geloof dan weer wel. Dan heb je het niet over iemands dood alsof het niets is.

Zulke ******grappen had ik in de Middeleeuwen verwacht, maar ik dacht dat we tegenwoordig iets beschaafder waren en meer respect voor elkaar hadden. Maar dat is dus verkeerd gedacht....

Ik voel mij absoluut niet persoonlijk aangevallen. Hoewel ik het ook van zeer dichtbij heb meegemaakt. Ik verplaats mij in Adriaan en ik kan mij goed voorstellen dat het meer dan klote voor hem is. Sommigen schijnen dat niks te kunnen schelen, maar mij kan dat dus wél wat schelen! Hoewel ik die man nauwelijks ken vind ik het gewoonweg niet kunnen. Dan verkies ik toch respect boven humor. Het zal wel een beetje liggen aan hoeveel begrip je voor je medemens hebt... en het egoisme van de mens.

Humor schijnt onschendbaar te zijn. Dat is nieuw voor mij. Ook aan humor zitten grenzen. Nare dingen zijn idd makkelijker dmv humor te verwerken. Dat klopt darkwing. Maar wie ben jij om iemand die je nauwelijks kent, zo genadeloos door het sleg te halen? Hem op zo'n zwakke punt te raken? Hem te behandelen alsof het niets is, alsof zijn leven je hélemaal niks kan schelen? Dacht je dat je hem daarmee hielp? Dacht je dat hij gierend op de bank zat? Je hoort zo iemand te steunen ipv zo genadeloos af te kraken. Als een naaste die grappen had gemaakt zou het anders hebben gelegen, maar zo voor de Nederlandse tv???

Ook aan humor zit een grens. Zou je als je bij de begravenis van Adriaan was, ook zulke grappen maken? En er dan ook fiks om lachen? Als je dat zou doen dan ben je pas een vent!! Ik heb een hekel aan dit schijnheilige gedoe! Ik vind het gewoon te zwak voor woorden.

Eén grap had door de beugel gekund, maar 10 grappen acher elkaar en doordrammen op die ene ziekte...... NEE!

Laatst bewerkt: 21 nov 2003
  3. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ^^je valt in herhaling

4. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik ben het eens met xBelieveR
    het is gericht op alleen adriaan en niet op een hele groep!
    dát vind ik niet kunnen..

5. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doe ik omdat ik telkens weer opmerkingen hoor die nergens op slaan en die ik nooit gezegd heb. Zoals dat ik het persoonlijk opvat en dat ik het wél leuk vind als het mij zelf niet aangaat. Daarom zet ik alles op een rijtje.

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Respectloze troep, zouden ze voor de rechter moeten slepen imho. Zoiets doe je niet op de publieke omroep. Die jack spijkerman denkt echt dat ie iemand is de laatste tijd. Kut ventje..

7. THRM

THRM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het met de mensen eens die zeggen dat ze niet te ver gaan
    bassie en adriaan doen t tog zelf ook
    en t is satire

8. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Slaat nergens op wat je daar zegt THRM. Heb je bassie en adriaan weleens horen zeggen: "laat alle mensen met ****** maar verrotten? Dacht het niet he! En ik vind dit geen satire, dit is puur leedvermaak.

9. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    hu·mor (de ~ (m.))
    1 situatie of uitspraak die vrolijke verbazing en gelach opwekt

sa·ti·re (de ~, ~n/~s)
    1 voorstelling van zaken waarin op spottende wijze iets aan de kaak wordt gesteld => hekeldicht

leed·ver·maak (het ~)
    1 plezier om het ongeluk van een ander

10. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    geen grappen over mensen met ******.. das niet cool..

11. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Dat heb ik ze in kopspijkers ook niet horen zeggen hoor.

12. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Daar kwamen die grappen wel op neer.

13. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    ^^als dat is wat jij opmaakten uit deze aflevering kopspijkers, kan ik je aanraden eens met een psychiator te gaan spreken. Je neemt de realiteid namelijk nogal vervormd op

Laatst bewerkt: 21 nov 2003
  14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het gaat echt niet zo zeer om de context. Of ze te ver gingen?

Zo'n grap mogen ze van mij best maken. Ik vond het zelf niet erg smaakvol en eigenlijk helenmaal niet grappig. Een zo'n grap kan ik nog wel hebben, en dan denk ik, kan gebeuren. Maar toen de vijfde grap met dezelfde inhoud (Hey we roepen hard ****** dat is humor) voorbij kwam vond ik het wel heel smakeloos.

Het ******taboe vind ik jereinste onzin. Ik irriteer mij zelf heel erg aan het te pas en te onpas uitroepen van ziektes door gefrustreerde idioten die zich niet kunnen beheersen. Dan heb ik het dus niet alleen over ****** maar ook over tyfus en dergelijke.

De grap over de cliniclowns vond ik heel sterk, dat was satire ten top maar het blaten over ****** had helemaal geen nut.

*toetsenbord probleempje"

Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2003
  15. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    daar sluit ik mij volledig bij aan

16. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Mensen die vonden dat het te ver ging snappen duidelijk nix van satire.
    Ze zetten Bassie en Adriaan een hak, ok.
    Ze laten Bassie allerlei harde dingen zeggen, ok.
    Dit heeft dus niets te maken met wat Kopspijkers vind of de cabaretiers die het spelen of Jack Spijkerman...
    Kommop zeg.
    Ik heb veel meegemaakt met die hierboven vaak genoemde ziekte, maar ik heb me stuk gelachen hier om.

Geweldig!

17. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    ^^same here

18. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    half-half. Ik heb om het cabaret gelachen (Dit Was Het Nieuws was veel cooler btw). Maar het doorzagen over ****** had ik ook zo iets van moet ik hier nou uitbundig om lachen? Lijkt mij niet leuk voor Adriaan. De arme man is zeker niet in staat om zich te verweren. Grappen over ernstig zieken vind ik hard, te hard. Politiek voor lul zetten is fun, koninklijk huis geweldig, maar twee individuen (waarvan een ziek) zo hard aanpakken is ziek!

19. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ach aan bassie dacht ik niet eens...
    ik dacht meer aan adriaan op dat moment...

20. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    bedoeld of niet: geweldige woordgrap :)

Deel Deze Pagina