1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kopspijkers gaat veels te ver!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door X BelieveR, 20 nov 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Volgens mij heb je er echt niks van meegemaakt en anders vind ik jouw net zo respectloos als Spijkerman. Kopspijkers vind zichzelf te goed de laatste tijd. Ze zijn de hele tidj in het nieuws en denken wel even opschudding te kunnen veroorzaken. Eerst vond ik kopsijkers grappig, maar de laatste tijd is het alleen maar dezelfde domme achterlijke troep waar ik echt niet meer om kan lachen. Zelf heeft Jack wel altijd mega veel respect voor invaliden maar als het dan om het lezen van gedachten gaat of om normale personen behandeld die ze zonder enige vorm van respect. Vooral op de publieke omroep vind ik dit neit kunnen. De uitlatingen over Adriaan en Bassie vind ik echt zo walgelijk dat ik eigenlijk diep van binnen hoop dat Jack een keer kermend en leidend in het ziektebed komt te liggen.

Dit was het nieuws weet hoe het moet, die nemen _iedereen_ op de hak, niet alleen het koningshuis of Jan Peter. persoonlijk vind ik het ziek als je om zulke dingen moet lachen. Er wordt iemand die ernstig ziek is belachelijk gemaakt en mensen die de ziekte hebben worden respectloos behandeld. Als je moeder in het ziekenhuis lag met de ziekte zou het je ook niet storen. Ik heb niet eens ervaring met de ziekte en toch vind ik het asociaal walgelijk en ongepast. Satire mag, maar dit is zoals al gezegd wordt leedvermaak. jack mag samen met Paul de Leeuw echt eens van de buis af of zelf eens lekker belachelijk worden gemaakt. Ziet er echt uit als een kneusje die gast, hij heeft het echt nodig om om andere te lachen zodat ie zichzelf slimmer en beter vind denk ik.

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ben het met je eens hordo, maar uh, Papaul ownt!! ;)

3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vond Kopspijkers toch wat te ver gaan. Dit was het nieuws vind ik zelf altijd leuker. betere grappen maar wel lekker op het randje. Kopspijkers maakte gewoon grappen over een ziekte.
    Vooral toen Bassie zei 'Hij moet niet zo lopen ******en' vind ik eigenlijk niet kunnen. Ok, ik heb wel gelachen maar zo'n grap gaat echt over de ziekte zelf. Had met een andere ziekte niet gekund.
    Dan verliest de humor de klasse voor mij. Het moet wel goed gevonden zijn. Dit is te makkelijk afgeven.

4. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Mwa, je overdrijft het wel Jordi... ;)

Ik heb verder respect voor Jack Spijkerman en zijn show en gun hem zeker geen ****** toe. Het is niet voor niks het best bekeken programma van Nederland. Niet elke grap valt bij iedereen in de smaak, dat moeten we maar accepteren. Ik was ook niet erg optimistisch over de ****** grappen, maar dat overleef ik ook wel weer.

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ja hij is er totaal op gericht om zijn prgramma controversieel en populair te maken. Hij wil maar wat graag in het nieuws en dat mensen over het programma praten. Dit keer gaat ie toch echt tever, en als je dat niet inziet...

Ik neem aan dat je gehoord hebt wat ze allemaal zeiden. Als jij dat een grap vind en dat die dingen wel moeten kunnen dan zie ik het toch echt somber in voor Nederland.

En HOE kun je respect hebben voor iemand die zelf niemand met respect behandeld? Echt ik wordt zo langzamerhand misselijk van zijn opstelling, hij maakt wel ff uit wie er dom is, wie er goed is en zelf is er niks met hem zeker? Sinds deze uitzending krijgt ie van mij 0,0 respect en gun ik hem zeker wel wat erge dingen. Zo moet je mensen niet behandelen, en ik hoop dat hem dat zelf ook eens gaat overkomen zodat hij weet hoe het is.

6. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    jij behandelt satire niet als satire (actualiteitenhumor met een scherp randje) maar als een persoonlijk of politiekstatement, lijkt me geen goede zaak. Sommige mensen leiden hier aan de balkenende logica geloof ik, zij gaan humor serieus nemen, foute zaak.

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik weet best wat satire is en wat niet, maar er is een grens van dingen die je kunt doen onder het mom van satire. En daar valt voor mij niet het belachelijk maken van ernstig zieke mensen onder. Zeker niet met de hevigeheid waarmee hun het deden. Laten we ff satire maken over Jack's moeder als zei terminaal ziek wordt ofzo? Je ziet toch dat het hier niet meer om satire gaat maar om leedvermaak?

tis al eerder gezegd:

sa·ti·re (de ~, ~n/~s)
    1 voorstelling van zaken waarin op spottende wijze iets aan de kaak wordt gesteld

Wat wilde hij aan de kaak stellen door 60 grappen te maken over zijn ziekte? |:- En zoals ik al zei doet ie het bij iedereen. Er was een vrouw die gedachten kon lezen (volgens eigen zeggen). Ze zegt duidelijk dat het niet gaat lukken zomaar en toch gaat hij haar dan belachelijk maken op de TV, echt te triest voor woorden.

8. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Nadat ik de helft van deze thread had gelezen ging ik ook maar eens het filmpje kijken op www.kopspijkers.nl. En vond het zwaar meevallen, het ging nauwelijks over bassie (of adriaan), en wat er werd gezegd vond ik toch zeker wel vermakelijk. Cabaret enzo moet je überhaupt niet zo serieus nemen, kijk naar voorstellingen van Freek de jonge, Youp van 't Hek. Dat is ook grof, maar het kan wel. En X believer heeft er problemen mee omdat ie het zo dichtbij heeft mee gemaakt (ik ook). Maar dit moet toch wel kunnen :confused:

En het valt me op dat Hordo wel vaker alles té serieus op alles in gaat (in andere threads dan hé), het is cabaret, het is niet reality!

9. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    ach ja zodra je mensen met schminck op de gezichten heel serieus neemt, moet je misschien zelf in de spiegel kijken ;)

10. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    dat denk ik niet, waarom gaat hij dan niet maar een commercieele zender?
    Dan hebben ze veel meer geld, en kunnen ze de show leuker maken,
    Kopspijkers is idd. wel veranderd, een stuk grover naar mijn mening, maar de kern is het zelfde

11. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is de laatste x dat ik zeg:

IK NEEM HET NIET PERSOONLIJK OP!!!!!

Ik heb het idd van dichtbij meegemaakt. Maar ik denk dat iedereen hier wel iemand kent die aan deze ziekte is overleden. Ik heb er idd wel erg veel mee te maken gehad, maar dan nog! Het gaat mij er puur om dat men zo respectloos met zieke mensen omgaat. Het gaat mij er puur om dat die man zo grandioos naar beneden is gehaald wanwege die ziekte. Daar zit niets van eigenbelang bij. Als je hem belachelijk had gemaakt vanwege zijn domme grappen, had ik er wel om kunnen lachen. Maar je gaat niet iemands dood bespotten!!! Dat DOE je gewoon niet! Mensen met een beetje gevoel in hun hart doen zoiets gewoon niet.

En trouwens Hordo, ik vind ook dat Jack een btje capsones vertoont. Soms denk ik ook wel eens van man, of dat jij zo slim bent! Maar daar draait kopspijkers nu eenmaal om. Het belachelijk maken van mensen. En dan denken ze dat ze intelligent zijn. Hahahaha. Ik vind het best een leuk programma, daar nie van. Het belachelijk maken van mensen moet kunnen vind ik, zolang het om hun persoonlijkheid of uiterlijk gaat. Maar als het om ziektes gaat hoeft het voor mij niet meer.

Humor is bedoeld om te lachen. Als ik om die ******grappen moet lachen dan verklaar ik hierbij de humor dood.

12. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    hoe is adriaan belachelijk gemaakt?? Het is bassie die belachelijk word gemaakt. Bassie word neer gezet als een domme harteloze broer. En laat dat nou precies zijn hoe bas de laatse tijd in de media over komt.

Laatst bewerkt: 22 nov 2003
  13. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die eerste grap sloeg daar ook op ja. Die vond ik dan ook leuk. Maar voor de rest ging het puur over zijn ziekte, en dat had niets met het gedrag van Bassie te maken!

14. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    Ok omdat verschillende mensen hier nog al uit het oog schijnen te verliezen wat er nu precies gezegd is in kopspijkers, en de feiten buiten alle proporties opblazen. (volgens 1 poster kwam de sketch neer op: laat alle mensen met ****** verotten) Heb ik hier alle ''harteloze walgelijke'' grappen van bassie even neergezet. (de grappen duurde alles bijelkaar niet meer dan 2 minuten.

De beruchte Bassie en Adriaan sketch

Bassie: Weet je wat het is Jack er is gewoon geen mededogen meer in deze samenleving, Ik ken zelf iemand met ****** en daar komt zijn eigen broertje niet eens bij langs.... Ja dat is mischien een slecht voorbeeld.

Jack: Waarom ga je dan niet bij hem langs?

Bassie: daar heb je toch kliniclowns voor. Ik begrijp het ook wel van adriaan dat hij zo'n beetje vervelend interview geeft hoor. Hij heeft natuurlijk een uitlaatklep voor z'n ziekte nodig, laat hem maar even ******en

Jack: Het lijkt wel het einde van bassie en adriaan?

Bassie: Nou eerder van adriaan, Ik ga gewoon door (zet het bekende bassie en adriaan lied in) Bassie.. Bassie.. en zie je Bassie gaan dan zit Adriaan helemaal alleen thuis met een hele vervelende chemokuur

Viezeman: Heb je nou je zin Jan peter Balkende gaan ze een zielige acrobaat die zich niet kan verdedigen aanpakken

Bassie: Nou hij kan zich wel verdedigen hij is er alleen te beroerd voor.

Bassie: ik heb zelf ook een keertje ****** gehad hoor, ..maar ik ga gewoon door, ik heb nu zelfs een heel groot gezwel op mn neus zitten maar ik ga gewoon door.

Ik vond het de eerste keer dat ik het zag al meevallen, en de meeste reacties hier zwaar overdreven. Maar nu ik het terug lees heb ik helemaal zoiets van 'waar gaat dit over?' Het waren slechts 5 grappen over adriaan. Grappen die een satire zijn op het vreemde gedrag van Bas ten opzichte van zijn broer. Mijn conclusie het ging echt niet te ver. Hoeveel keer heeft bassie ****** gezegd mischien 3 keer??

Laatst bewerkt: 22 nov 2003
  15. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Weet je Jordi... soms maak je me bang... :cool:

Er zijn maar heel weinig mensen op de wereld die ik iets ernstigs toe zou wensen en dan doel ik op mensen als Bin Laden. Ik vind dat Jack een geweldig programma heeft weten neer te zetten en dat al jarenlang goed vol houdt. Het niveau is wat afgezwakt maar desalniettemin blijft het leuk om te kijken.

Dat cabaret is inderdaad een zekere vorm van spotten, maar wij zijn nog altijd zelf slim genoeg om te bepalen wie er wel en niet dom zijn. Balkenende wordt als een dom persoon geplaatst (wat hij op z'n tijd wellicht is), maar in feite is het gewoon een intelligent persoon. Dat weet iedereen, maar dit is gewoon een leuke vorm van amusement, de actualiteit wordt op een luchtige manier aan de man gebracht. Niks mis mee in mijn ogen.

16. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha ik vond het echt fantastisch...

'moet je niet op bezoek bij Adriaan in het ziekenhuis?'

'wát? Daar zijn toch Cliniclowns voor!'

_O_

17. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar kon ik ook om lachen. Maar voor de rest is het bagger van de laagste plank!

18. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf erbij: SMAKELOOS, MISSELIJK MAKEND en RESPECTLOOS! Ze hadden genoeg andere alternatieven om hun probleem met balkenende aan de kaak te stellen. Om nu iemand met ****** te nemen is wel heeel zwak. Ik snap de context heus wel. Maar nog steeds vind ik het niet kunnen.

19. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Bassie: ik heb zelf ook een keertje ****** gehad hoor, ..maar ik ga gewoon door, ik heb nu zelfs een heel groot gezwel op mn neus zitten maar ik ga gewoon door.

:D dit vind ik dus wel humor omdat het helemaal nergens over gaat, gewoon grappig, niet teveel achter zoeken...

20. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    bij een grap heb je toch altijd een slachtoffer? of het is het blondje.. of de turk, of de neger, of de homo, of de blinde, of de slechthorende of de politikus.. en nou is het eens de ******patient.. ja.. het is erg.. die ziektje.. maar kom op.. dit gebeurt ook maar 1 x per jaar zo ongeveer..

en trouwens.. ze wilden gewoon bassie afschilderen als een medogeloze buurt die het alleen voor het geld doet.. niet adriaan..

Deel Deze Pagina