1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Korps Mariniers

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Striker NL, 4 feb 2008.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nu heb ik er natuurlijk geen verstand van, maar de heldendaad van de kogel vangen, is dat dan wel wat jij op tv wilt zien? Dat zie ik al in mijn wekelijkse portie Hollywood-films.

2. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Zit je toevallig bij Roel Beljon in de compagnie ?

De reclames van het Korps zijn juist altijd spot on.
    Bij de vorige lieten ze zien dat niet iedereen het Korps aankan en dat minder dan de helft het uiteindelijk aan kan om ook maar door de training heen de komen, Schotland en Noorwegen zijn nou niet bepaald de makkelijkste dingen.
    En met deze laten ze zien dat ze ook missies hebben, maar dan heel anders dan de rest van het leger (KCT even buitenwege)

Laatst bewerkt: 15 feb 2009
  3. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    zal mijn huidige status eens bijwerken:p

Ben 2 december gekeurd, maar werd naar huis gestuurd omdat er mogelijk iets met mijn hart zou zijn.

16-01-2009:
    Cardioloog in CMH, alles oke
    10-02-2009 nog een keer de keuring,
    fysieke belastbaarheid is goed, door naar MAST
    MAST gehaalt (maar 6 van de 36 die dag :confused:)

23-02-2009 (gisteren)±
    Psychologische en Medische keuring gehad,
    ook geslaagd. Daarna aanstellingsgesprek en mag opkomen voor de opleiding op 20 April 2009 en vooropkomstdagen op 16,17,18 maart :D

iemand nog wat tips voor de vooropkomstdagen???

4. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    vooropkomst stelt niks voor. Je krijgt wel een sport testje om te meten hoe het er voor staat met je conditie, maar niks spannends. Zorg gewoon dat je maximaal blijft trainen op conditie (hardlopen) veel opdrukken, situps en optrekken.

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.096
    Mijn broer is nu ook met de EVO bezig, hij is nu in Duitsland. Hij heeft gister met UGL (Underslung Grenade Launcher) geschoten en vandaag is ie in een concentratiekamp in Dachau. Volgens mij is ie nu in week 12. Ook heeft hij ge speedmarst en dat hielden er maar weinig vol, mijn broer gelukkig wel. Ik ben wel benieuwd naar zijn verhalen als ie terugkomt. Tot nu toe bevalt het hem volgens mij wel maar hij heeft wel een paar keer een dip gehad.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat ging écht tijd worden mijn beste...*)

Zozo, de eerste schifting heb je dus al met succes overleefd,well done mijn beste....

Hehe ,geluksvogel,die mooie zomermaanden in het vooruitzicht voor je opleiding...
    En denk eraan ,er zullen meerdere keren momenten zijn waarop je stikkapot zit tijdens je opleiding...
    Maar denk er dan tevens aan dat op dat moment de rest van jouw groep nét zo kapot zit als jijzelf,alléén zij zeggen het niet,en jij uiteraard ook niet en dan ga je zuiver op karakter overleven onder het motto"wel buigen ,maar nooit barsten"...
    Doorgaan tot het eind,en zelfs al je redt het je niet, mag je nooit ontevreden zijn over jezelf aangezien je het immers hebt geprobeerd om je uiterste grenzen vast te stellen....
    En als je het haalt is de voldoening zo immers diep,een waar genot dat je jezelf mag rekenen tot een der best opgeleide en beproefde eenheden op deze wereldbol...

Welcome to the club...Nu is het aan jou om je plaats in onze club te bewijzen...:b:

Als je getraind hebt op de schema's die witkees en ik je gegeven hebben hoef je,je helemaal geen zorgen te maken...

Ga jij er gewoon maar voor.....:thumbs::b:

7. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Beetje overdreven denk je niet, ze zijn niet een van de best getrainde soldaten, zeker niet na de basisopleiding. Er zijn wereldwijd zat veel beter getrainde legereenheden te noemen dan de mariniers. Mariniers behoord niet direct tot de special forces. Tenzij je bij het UIM zit, mountainleader verkenner bent of amfibisch verkenner bent behoor je dus niet automatisch bij de besten, maar is het meer standaard en ben je gewoon 1 van de velen.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2009
  8. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    hij zegt tog ook een van de beste, niet de beste _0/

Hey heel erg bedankt voor de tips, hier heb ik echt wat aan. En zoals je al zegt dat je niet in jezelf moet teleurstellen. Het is niet voor iedereen weggelegd maar ik ga het gewoon proberen en mijn uiterste best doen, meer kan ik niet. Heb er wel ontzettend veel zin in !!

Na de vooropkomst zal ik weereven wat posten.

Laterzz:thumbs:

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Even wat nutteloze posts gedelete.

Striker, veel succes verder! Wel interessant om een soort dagboek/blog bij te houden.

10. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe was de vooropkomst. Ik heb jullie nog rondjes zien rennen op de sintelbaan. Nog 2 weekjes en dan heb ik de finex en ben ik eindelijk echt marinier. Als het goed is krijgen jullie ons kader.....Daar ga je veel lol aan beleven. 8) :lol: Ik zal maar hard gaan oefenen aan de voorligsteun en push ups ;)

Laatst bewerkt: 20 mrt 2009
  11. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Hey grappig dat je ons gezien hebt, ik weet dan denk ik in welke klas jij zit. Gozer van ons uit alkmaar had een paar vrienden die bij jou in de lichting zitten.
    Ik weet wel welke je bedoelt. Je bedoelt zeker Korporaal U..?
    Hebben al zo'n vermoeden ja (kwam met vooropkomst ook al aardig naar voren) Zeg, heb je nog een paar goede tips voor moi ?

Heel veel succes met je FINEX, got to be rough!
    :thumbs:

12. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.096
    Daar dacht mijn broer ook al aan :+

13. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2 weekjes later.. dat is ongeveer nu, gefeliciteerd man :)!

14. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.096
    Vrijdag of donderdag (ivm Goede Vrijdag) is de baretuitreiking beëdiging.. Dus hij is nu bezig met de FINEX, zwaar weekje voor hem :+

Mijn broer stond ook bij de beëdiging in zijn barathea. Hij vond het maar niks om zo lang te staan :p

Laatst bewerkt: 10 apr 2009
  15. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Heeft i het gehaalt?
    Ik ga volgende week beginnen, heb er super veel zin in maar denk dat het enorm zwaar gaat worden!

16. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Sterkte en

1 - probeer ook de leuke aspecten te zien.
    Er gebeurt altijd wel wat grappigs om je heen (svp niet hardop andere uitlachen, vind men niet grappig).

2 - Mocht je energie overhouden, help je teammaatje/buddy, dat wordt zeker opprijs gesteld.

3 - Neem het 'kader' niet te serieus (reageer natuurlijk wel serieus).
    Ze willen soms wel eens je laten hardlopen met een boomstam, waarbij je een tijd krijgt die een moutainleader nog niet kan halen. In dat geval kan je beter iets later maar MET ELKAAR over de streep komen dan iedereen individueel laten rennen.

Succes en post zo af en toe eens wat, we volgen het graag :):

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Alvast sterkte negen toegewenst....
    En zwaar wordt het,reken daar maar op,maar dat maakt het des te mooier op de dag dat je officieel en effectief tot het clubje bijtreedt.....

Die dag moet je doel worden tijdens je opleiding,je motivatie waaruit je, je sterkte haalt...

Inderdaad,voor je het wéét ben je zelf de dag nadien diegene om wie de grap gaat....

Ik heb het ooit meegemaakt tijdens mijn opleiding,al ettelijke keren hadden wij door een modderige strook moeten tijgeren,dan door een koud ardens ondiep riviertje en vervolgens op onze buik aan de overkant door de rest van de modder te moeten heenploegen alvorens wij weer mochten rechtstaan...
    Op een mooie dag vond den deze dat hij efkens grappig moest wezen...

Toen onze instructeur ons verordonneerde om dekking te zoeken tegen de ingebeelde vijand liet ons héél peloton zich als één man op het gras voor die modderige strook vallen...
    Alléén den deze voelde zich geroepen om te blijven rechtstaan...
    Toen mijn instructeur mij vroeg waarom ik bleef rechtstaan antwoordde ik " chef, ik sta achter een ingebeelde boom"
    Dat betekende dus direkt op de grond vallen door de modder én het riviertje heenploegen,aan de overzijde terug rechtstaan ,omdraaien en terug neervallen en weer door die hele strook heenkruipen tot aan de pelotonskant,en terug opstaan en nog maar eens door het hele zooitje heenbaggeren....
    En toen mocht de rest gewoon oversteken met enkel natte laarzen....

Over hoe ik er op dat moment uit zag zullen we het maar niet hebben....:+

Yep , samen uit ,samen thuis....

Teamgeest telt, laat nooit iemand achter,zelfs al wordt je ervoor gestraft......

Yep....:thumbs::b:

Laatst bewerkt: 16 apr 2009
  18. acdc

acdc monsters of rock

Leuk Bevonden:
    0
    xx

Laatst bewerkt: 16 jun 2010
  19. Unhooked

Leuk Bevonden:
    0
    Dit topic is een beetje bij mij in de vergetelheid geraakt, maar heb inmiddels al een poosje mijn baret. Mag mijzelf nu Marinier noemen. Voelt wel goed kan ik jullie vertellen. :D

Doorn is inderdaad vooral heel veel sporten. ;) Maar wel veel beter dan Rotterdam!

Laatst bewerkt: 5 jun 2009
  20. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.096
    Mijn broer is vorige maand gestopt met als reden dat hij het niet zag zitten om dit 4 jaar lang te doen. Hij had het wel kunnen halen maar door de bivak verdediging heeft hij zijn beslissing genomen.

Deel Deze Pagina