1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kuiken vermoord als actie tegen Jamba

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Q-BasiX, 24 jun 2005.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb zo'n hekel aan Jamba en Ringtoneking (wat volgensmij weer iets van Jamba is). Die schetende apen, dat achterlijke kuikentje en dan die crazy frog. :{ Eerst die Axel F remix (die zelfs een positie in de top40 verworven heeft:confused:) en nu weer DJ Crazy Frog. Nu hebben ze na dat akkerfietje met de nijlpaard in string nu toch eindelijk een figuur gevonden voor hun walgelijke reclames, geweldig....

Maar om dan te gaan dreigen een kuiken in een blender te stoppen? Dat idee is echt ziek. En ik ben niet iemand die dat vlug zegt. Bovendien is het laf én lui. Doe je best om een eerlijke manier jamba ervan te overtuigen, maak een petitie of doe er desnoods een suggestie voor jamba bij. Maar even een filmpje maken waarin je de terrorist uithangt? :confused: Ik kan niet zo snel een woord bedenken hoe ik zo iets het beste kan noemen.

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Belachelijk natuurlijk, als ze een simpel 'deuntje' niet eens uit kunnen staan en daarom al moorden, vreest ik voor wat ze doen als ze zich nog grotere denkbeeldige complexen in hun hoofd halen.

Stelletje terroristen!

EDIT: Als het nep is is het ook vrij erg, wie weet welke zielpoten ze er toe aanzetten om iets dergelijks in het echt te doen.

Laatst bewerkt: 24 jun 2005
  3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    het was iets van een mengsel van rubber en aardbeien ofzo zeiden ze op het nieuws

4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dit is nog niets vergeleken met wat kuikens en kippen meemaken vordat ze stukjes McNugget zijn. Dus het is beetje flauw om je op te winden over één kuikentje dat waarschijnlijk toch nep is.

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Het is nep.
    En tja, ziek is het best, maar kan me best begrijpen dat ze zo gefrustreerd ervan raken dat ze met iets schokkends aankomen. Petities zijn er geweest en hebben nul.nul effect gehad. Ze weten ongetwijfeld ook wel dat Jamba lekker door blijft gaan met hersenspoelen, maar geven wel duidelijk aan dat ze er tegen zijn.

@ Shriko: klopt. Laatst filmpje gezien over hoe de kippen geslacht werd en dat is nog zieker. Niet dat ik er vegetarier door wordt, dat absoluut niet, maar er is ongetwijfeld een minder lijdende-weg te bedenken (waardoor ze vast minder winst boeken).

Laatst bewerkt: 24 jun 2005
  6. mars15

mars15 Guest

als ik tmf aanzet zie ik altijd jamba shit :mad:

7. Alles blijkt nu een reclamecampagne van een communicatiebureau genaamd Q1. De client daarvan is een concurrent..

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    En het is ook maar hoe je het opvat.
    De een vindt het ziek, de ander een (bizarre) vorm van meningsuiting.
    Zo vondt de een dat Theo slechts zijn mening uitte en de ander vond dat hij te ver gign en dood moest.

Dit filmpje is bizar, maar ik vind wel dat er eens een einde aan al die reclames moet komen. Straks zitten we om het uur ringtonereclames 5 min. film te kijken.

9. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    Zieke mensen lopen hier rond op deze wereld..

10. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    T ziet er echt uit..dat kuikentje kijkt rond enzo.. ?

11. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    *is vegetarier...

Gaat er om dat mensen zonder respect omgaan met levende wezens die zwakker zijn dan hen. Als een persoon zwakker is dan hun, denken veel mensen ook dat ze die personen mogen ge(mis)bruiken. Ben van de stellige overtuiging dat het niet per direct uitmaakt wat je doodmaakt, het gaat om de intentie die er achter zit.

Voor overleving - instinct.

Zonder reden kuiken doormaken - wat maak je dan nog meer zonder reden dood?

Volgens mij is dat zelfs een fundementeel religieus standpunt. Dieren zijn geen gebruiksvoorwerpen hier geplaatst voor ons amusement of verkwisting. Ze zijn een schakel in de natuurlijke ketting waartoe wij ook behoren, essentieel voor onze overleving. Wij zijn die ketting aan het overstijgen ten koste van wat?

Niet zeggende dat iets persé goed of slecht is, dat is niet aan mij. Zo is iets altijd van een goed of slecht punt te interpreteren. Maar zo denk ik d'r over.

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Weet wel dat ze geen echte kuiken hebben doodgemaakt. ;)

En zelf ben ik dus geen vegariër. Ik vind het dat als je een vegetariër bent, je ook geen vis moet eten, wat sommigen wel doen. IMO is dat vlees en als je niets van een koe eet moet je ook geen vis eten, en eigenlijk ook enkel scharreleieren eten en melk drinken van koeien die niet heutje op meutje staan gepropt.

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, las ik! :) Ik snap de humor wel hoor, echt! Maar het zet sommige gekken wel aan zoeits in het echt te doen helaas.

Anyways, ik eet geen vis, ze hebben een machtig lekker goedje dat net naar vlees smaakt met de naam 'Vales' tegenwoordig, very nice.

Anyways, wat betrefd melk en dergelijke, eet zelden eieren, koop altijd groende doosje, maar dat op zich maakt denk ik niet zo veel uit, dat is maar een verpakking, ik weet toch niet of het nou echte scharrel of echte zijn dus wordt denk ik nogal ingesjoemeld. Melk neem ook niet zo héél vaak, misschien pak per week ofzo, maar goed, de manier hoe die beeste behandeld worden zijn inderdaad ook niet goed. Intentie speelt een grote rol die niet opgepakt wordt door de industrie.

Snap niet waarom mensen vlees moeten eten, ja omdat je het gewend bent en het lekker is, maar goed, zat andere lekkere dingen, blijft alleen 'gewend' over. Dat is zo'n suffe reden vind ik altijd. Is cultureel iets, maar goed andere discussies. :)

Jamba is wel erg (effectief).

Laatst bewerkt: 25 jun 2005
  14. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb eens iemand gekend die ook vegetarier was.
    Niet omdat'ie van dieren hield maar omdat hij een ongelooflijke schurfthekel had aan planten...
    Maar we dwalen af.

15. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ach...weer druk maken om niets....deze keer zie een keer hoe het gaat (ook al is het nep) en meteen gaat iedereen op zijn achterpoten staan, terwijl het de "normale" methode is om kuikens te slachten. Daar is laatst nog een hele discussie over geweest in de politiek en uiteindelijk kwam eruit dat dit, naast vergassing, de meest diervriendelijke methode is....en zolang mensen het blijven kopen (bijv hamburgers in het vriesvak: een bepaald % kuikenextract) worden die beestjes zo geslacht, want het is goedkoop en snel en geld schijnt belangrijker te zijn dan dieren welzijn.
    Ik ben al jaren vegetariër en de reden is echt om hoe wij het vlees hier produceren, dat is gewoon te gek voor woorden.

goede mening van iemand die wel vlees eet........vind altijd een vreemde gedachte dat als je zegt dat je vegetariër bent mensen voor je gaan bepalen wat je wel en niet mag eten, ik eet namelijk wel af en toe vis, maar dat krijg van een kennis die het met een hengeltje in Denemarken uit het water haalt, vind ik toch iets anders dan gekweekte zalm of forel. Ook draag ik leren schoenen en een riem, mijn katten krijgen ook vlees.....Je komt er noet onderuit om een keer een dierlijk produkt te eten of te drinken, maar het gaat er mij om hoe het dier tijdens zijn leven is behandeld.....

@Kobold: Valess is echt niet te eten....zoute meuk....de tofu van Appie Heijn is al 100x beter...

16. Da Ni-LXL

Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

Leuk Bevonden:
    0
  17. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan natuurlijk ook dat de daders op het nieuws dat zeiden dat het nep was etc, omdat ze bang waren of zich schaamden...
    Ik bedoel, als ik een camera op mn neus krijg zou ik ook achteraf zeggen dat het nep was...
    Anyway, die jamba reclames zie ik de laatste wel te vaak op tv, ik vraag me wel eens af; zijn er serieus mensen (lees ''organismen'' van een sterrenstels faaar away met het iq van een pantoffeldiertje) die hier serieus naar gaan smsen???

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja daar ben ik het mee eens. Ik ken wel een aantal vegetariërs die ik meer half-vegetariërs vind, weigeren vlees te eten, maar die eten vollop vis en dragen leer. Ik vind dat je onderscheid moet maken tussen dieren doden voor eten (dat is nou eenmaal zo in de natuur en wij doen het ook al sinds we bestaan) en dieren doden voor "luxe", dan bedoel ik dingen als leer, ivoor en dat soort dingen. En een kip doden om te eten vind ik wat anders dan een kuiken doden omdat je je zin niet krijgt.

Het probleem is dat als je 1 keer smst vaak vast zit aan abonnement. Dat zie je al als je de reclames ziet, meestal staat er iets van "SMS frog ON". Ik denk dat enkele mensen met al die Jamba reclames wel denken "Ach een keer kan geen kwaad" en er dan dus aan vast zitten.

Laatst bewerkt: 25 jun 2005
  19. Vinelli

Vinelli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wacht effe...kuiken...el QAEDA... kuiken okee....

Zo,n ...firma als jamba zou deze actie wel negeren. Misschien maken ze er zelfs een nieuwe animatie van: `cute spinning chick `

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dit geeft alleen maar hoe hoe ziek sommige mensen zijn! Ik zal die gozer eens met zijn klauwen in zo'n blender stoppen, kijken of hij dat lekker vind. En dan nog effe een staafmixer op ze hannes. T*****lijers.
    Maar ik doet het dan uit protest tegen home-shopping programma's.
    Want dat rechtvaardigd het kennelijk. Ik heb namelijk al meerdere mensen gezien die zeggen: boeiend van dat kuikentje, maar die Jamba dingen zijn echt irritant. |:-

Waar storen mensen zich in godsnaam aan???!!!! Niemand verplicht het je om naar die Jamba shit te kijken! Als je het niet wil zien, dan druk je gewoon af. Wat een zieke mensen zijn er zeg.

Deel Deze Pagina