1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lacrosse

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blieb, 30 mrt 2007.

1. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me al een mooie sport sinds ik american pie heb gezien. Maar ik denk niet dat het komende tijd in mijn buurt actief genoeg word beoefend dat ik het kan gaan doen. Misschien ooit nog:p

2. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zeker wel een gave sport van wat ik er tot nu toe van gezien/gehoord heb. Ik ben zelf recent gestopt met honkbal omdat ik er gewoon geen tijd voor heb. Maar ik moet zeggen dat het mij wel vet lijkt om te doen! :)

3. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0

Hun dachten er wel zo over ja. Vond het zelf ook raar aangezien ik ook vaak schaafwonden had van slidings.

4. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Zou het graag spelen maar kan volgens mij nergens hier in de buurt. Heb wel een stick, gekregen van mn tante toen ik in canada was. Echt een te vette sport :)

5. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja zoiets, het is moeilijk uit te leggen.. je hebt de stick vast.. de ene hand onder de ander boven.. en met een soort van katapult effect 'lanceer' je de bal als het ware.. en met veel oefening kun je de bal echt perfect plaatsen, dat geeft wel een kick!!

@ basovich: Er zijn wel regels.. en als je die eenmaal begrijpt snap je ook waar het balletje is.. en waar die waarschijnlijk naar toe gaat.. en natuurlijk ga je niet alleen voor de bal.. stel de bal ligt op de grond.. en mijn teammaat wil de bal oppakken, maar er komt een tegenstander aanlopen.. dan mag je die tegenstander ook omver beuken! :9

@ Riddick: Bij ons in het team zit ook iemand die eerst honkbalde.. dat is op het veld naast ons.. en hij zag lacrosse en vond het meteen vet!

Laatst bewerkt: 31 mrt 2007
  6. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Zo dit is dus echt vet... Hier zou ik zo bij willen...

Dan ben ik tenminste ook van die gele en rode kaarten af bij voetbal :p

Hopen dat er ook zoiets in zeeland komt... miss zou ik nog wel eens van sport willen wisselen dan

7. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren weer een fantastische Lacrossemiddag gehad. Om half 10 stond ik op het veld in Emmen om te helpen met opbouwen.

Om 12 uur vond de eerste game plaats tussen ons - de Emmen Highlanders - tegen de Amsterdam Lions. Amsterdam is een team die erg sterk is en veel ervaren spelers heeft. Dus we wisten dat we het moeilijk zouden krijgen, zeker na de eindstand tussen Amsterdam en Emmen van de vorige game die we tegen elkaar speelden tijdens de Erik Vogels Cup. Toen was de eindstand namelijk 16 - 1 in het voordeel van Amsterdam.

We begonnen met goede moed aan de game. Na de eerste quarter gespeeld te hebben stond het nog 0 - 0.. voor ons een uitstekende stand. Tijdens de 2e quarter speelde amsterdam een tandje hoger en vielen ook de eerste goals. Onze goalie had een paar fantastische reddingen tijdens deze game.. maar na 4 mooie, harde quarters was het 0 - 6 in het voordeel van Amsterdam. Gezien de vorige eindstand die bij de vorig wedstrijd van Emmen tegen Amsterdam mogen we niet ontevreden zijn. @ Amsterdam Lions, congrats!! Het was een mooie game!!

De 2e game die die dag werd gespeeld was tussen de Groninger Gladiators en de Den Haag Knights. Dit zijn twee teams die erg aan elkaar gewaagd zijn. En dus ook erg leuk om naar te kijken. Na 4 quarters, een paar fantastische goals, een paar ruige klappen en veel gejoel vanaf de kant, dat voornamelijk van de Emmen spelers kwam die cheerden voor Groningen was de eindstand 5 - 3 in het voordeel van Den Haag.

De derde game was tussen de Rotterdam Jaguars en de Domstad Devils - Utrecht voor degenen onder ons die nooit opletten op school 8) -, dit was eveneens een mooie en harde game. Na een aantal goede plays, mooie goals en zeer pijnlijke blessures (een enkel die eruit klapte) was de eindstand 7 -2 in het voordeel voor Rotterdam.

De volgende gameday is 15 april te Rotterdam.

Het schema ziet er als volgt uit:

Emmen vs. Den Hague 12:00
    Rotterdam vs. Maastricht 14:00
    Utrecht vs. Groningen 16:00

Voor iedereen, kom kijken en zie wat lacrosse is!

Sticks up! :thumbs:

Laatst bewerkt: 2 apr 2007
  8. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Jij mist het hele idee achter vrouwen sporten. Het gaat er niet om welk team wint, zolang ze maar rond rennen druipend van het zweet en kreunen bij elke actie. Daarom is vrouwen tennis ook veel leuker :p

9. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mensen die - serieus - een keer zin hebben om lacrosse te proberen kunnen mij PM'en, dan zoek ik uit wat de mogelijkheden zijn. :b:

10. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het wel eens willen proberen alleen is zo ver weg dat ik het toch nooit goed kan spelen :mad: Weet je misschien iets van ploegen die actief zijn in Belgiƫ? :)

11. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net iemand voor je gebeld die mij kon vertellen dat er in brussel een team is, maar volgens mij moet je dan alsnog 1 1/2 uur met de trein of niet?

12. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, Brussel is ook niet echt bij de deur :{ En in de omgeving van Eindhoven? O-)

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Oeh, had bommetje een schaafwondje omdat hij een sliding maakte? :):

Voetbal is echt geen stoere sport.. Je mag wel naar de bal sliden, en je mag een schouderduw geven, maar je wordt al heel snel afgefloten als je iets te hard duwt ofzo.. Bij sporten als Lacrosse en Football mag veel meer.. Volkomen logisch dat voetbal een mietjes sport genoemd wordt.

Het is wel een veel mooiere sport though.. :cool:

Lacrosse vond ik er wel cool uit zien in American Pie, maar mijn hart ligt bij voetbal :D

14. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mag altijd,

Er zijn inmiddels ook ontwikkeling in Nijmegen op het gebied van Lacrosse! :thumbs:

15. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    O-) ?
    Woon nu in Belgiƫ maar waarschijnlijk gaan we na dit jaar verhuizen naar het vertrouwde landje. Waarschijnlijk komen we dan weer in Geldrop terecht en hopelijk zit daar in de buurt dan wel een club :thumbs:

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Alsof football zo ruw is, ze dragen 20kg bescherming ofzo.
    Als je echt ruw wilt moet je rugby spelen das teminste mannelijk en niet met mieterige bescherming :)

17. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij rugby anders nog nooit iemand met een stok zien meppen (als je de supporters niet meetelt) en volgens mij spelen ze daar ook niet met een massief rubberen bal die behoorlijk hard tegen je hoofd aan kan komen.. vooral als je geen helm draagt! :thumbs:

Maar vooralsnog nodig ik iedereen uit een keer te gaan trainen! :b:

18. SplinterCell

SplinterCell Guest

lacrosse is best wel gay..

19. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk een opmerking van iemand die niet weet wat het is.. waarschijnlijk een puber die reacties uit wil lokken.. :9

20. SplinterCell

SplinterCell Guest

nope...
    ''Sticks up! '' zegt al genoeg lijkt me

Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2007

Deel Deze Pagina