1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lacrosse

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blieb, 30 mrt 2007.

1. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, goede grap!

Maar goed het is waarschijnlijk een hardere sport dan jij denkt, dus vooralsnog, probeer het zelf eens, een post je conclusie hier.

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ik doelde meer op american football.

Lacrosse ziet er aardig ruw uit, en chaotisch. Als ik het zie snap ik er weinig van 8)

3. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat heb ik vaker gehoord. Het komt doordat de regels heel anders zijn dan bijv. voetbal.

In principe is de basis dit (makkelijke versie):

Defense mag niet over de middellijn (of er moet een middie achterblijven)
    Middies mogen het hele veld over
    Attack mag ook niet over de middellijn (naar hun eigen defense toe dan)
    Je mag elkaar meppen en beuken met de intensie om de bal af te pakken.
    Maar dan alleen vanaf de middel en alleen de voorkant van het lichaam.
    In geen geval mag je iemand op zn helm meppen.
    Je mag niet vloeken (geeft nog wel eens problemen, voorals je keihard gebeukt wordt, je F*CK schreeuwt en voor een minuut naar de zijkant toe moet.)
    Je mag onbeperkt wisselen.

Zoals een reff een keer zei: alles mag, behalve vechten.

En na de game drinken we een biertje (of 2,3,4, etc.)

:b:

4. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Lacrosse lijkt me opzich wel een gave sport, maar jammer genoeg te ver weg, en het trekt me ook niet echt aan.

Waar ik me wel zeer aan erger zijn de subjectieve reacties hier. Om nog niet te spreken van de uitspraak lacrosse is gay :x - triest ventje.
    En dan al die 'stoere' voetballers die heir hun zegje komen doen over hoe zwaar ze het wel niet hebben. Voetbal mag populair zijn, maar dat maakt het nog niet perse een goed, leuke of stoere sport. Iedereen vind een andere sport leuk maar ik vind persoonlijk vrij triest als je voetbalt om dat iedereen het doet. Kijk eens wat verder, er zijn nog 100.000 andere sporten.

Een voorbeeldje is kendo, japans zwaardvechten, niet echt ruw in de zin van lacrosse of rugby, maar zo'n bamboe zwaard op je blote arm doet behoorlijk veel pijn. Zelf houdt ik het het liefste bij hockey(keeper) of honkbal, toch wat uitdagendere sporten, maar niet te.

Deel Deze Pagina