1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lange Frans slaat Scholier in elkaar

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door killaz, 26 mrt 2006.

1. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Oja, want slaan is stoer, en in de huidige maatschappij is alles alleen op te lossen door geweld. Zuiver Nederlands gelul? Of gezond verstand?

En wat lul je nou allemaal over het waarderen van een artiest bij een concert, jij denkt dat dat in Nederland niet gebeurd en dat baseer jij op dit incident... tja, een beetje naief hè kerel, om een artiest als Lionel Richie te vergelijken met Lange Frans. Het is nota bene een School feestje, en niet een concert in het sportpaleis. Maar goed, ik laat je in je naieviteit.

De reden dat Nederlandse Artiesten naar Belgie en Duitsland gaan, is omdat er daar nou eenmaal ook geld te vangen is, want komop he kerel.

Overigens grappig dat je in Lionel Richie's slappe verhaaltje bent getuimeld, want guess what, dat roept hij ook in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, enz enz, en dat is niet alleen bij Lionel Richie, maar bij alle andere artiesten, Robbie williams, Shakira etc etc. Ik ben nog nog naar een groot concert geweest waarop het publiek op het einde niet de hemel in werd geprezen.

Dat iedereen meezingt met Lionel Richie's songs is nogal wiedes, anders ging je niet naar zijn concert.

Maar goed, blijf vooral in je waan.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  2. mars15

mars15 Guest

die giel van 3 fm is ook drama

3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Inderdaad ja, er zijn een hoop artiesten die dergelijke verhalen ook over het Nederlandse publiek verkondigen, daar is België echt geen uitzondering in. Ik kon ff zo snel alleen dit verhaal vinden, maar daar merk je ook hoe goed het publiek is in Nederland. Beetje kortzichtig svennies.

4. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    wat doen k3, belle perez, clussoui(ofzoiets), piet piraat en gabriel rios dan hier:confused:
    _0/

5. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    powned!

6. niels123

niels123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die gozer is 18 :+
    maar als je zo'n ambasadeur bent van : tegen zinloos geweld, dan vind ik het niet kunnen dat je dan zelf zinloos geweld gebruikt ( gozer heeft het geloof ik helemaal niet gedaan maargoed)
    en 50 cent mag idd wel mensen neerschieten. want hij zingt niet over zinloos geweld:+
    ( ps: dat is amerika he8) )

7. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zinvol geweld;)

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Giel wel ja, maar verder: 3FM rocks!

9. niels123

niels123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd schiet ze maar neer, zij paar kogels in jouw jij een paar in hun8)

10. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    niet net alsof doen dat er in nederland bij elk optreden ijsklontjes worden gegooit he, want dat is dus niet het geval ;)

11. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Vergelijk jij nu echt een braakliggende disco in Meppel met het sportpaleis in Antwerpen?

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Waarom niet , als iedereen hier van die kromme redeneringen mag maken wat betreft het gedrag van lange frans als onacceptabel zonder dat er bij stilgestaan wordt dat het gedrag van dat ijsklontgooiertje net zo min acceptabel kan genoemd worden , en vooral dat het gastje het hele incident zélf uitgelokt heeft .
    En tja , dan mag ik net zo goed een kromme redenering maken , iedereen gelijk voor de wet he.;)

13. Ruud

Ruud Guest

Anders ruk je even dingen uit 't verband en kijk je niet naar wat hij nu probeert te zeggen? Ehr, op de man spelen doet een discussie nooit echt goed.

Nogalmaals, het is toch idioot dat heel Nederland over dit incident valt en er een soort wedstrijd lijkt te ontstaan over wie het hardste mee kan bleeeren?!
    Ja, goh, wat is die Lange Frans een hypocriete lul, kom, laten we met z'n allen zijn carriere en alles waarvoor hij hard gewerkt heeft de grond in boren. Want o o o wat een crimineel, hij douwt een ventje aan dat hem liep te provoceren.

Cry me a river!

Al die BS over voorbeeldfuncties is niet iets waar ze voor kiezen maar wat hun opgelegd wordt. Zij doen hun ding en mensen vinden dat wat (of niet), dat ze zo populair zijn geworden door hun eigen ding te doen kun je ze niet kwalijk nemen. Dat de media op hun beurt elk wissewasje op wil blazen omdat het gepeupel geniet van dit soort goedkope 'drama' mag je als artiest dan wel van tevoren weten, dat maakt het niet een minder triest gegeven. En jullie werken daar aan mee door er massaal aan mee te doen, besef dat goed.

't Meest zorgelijke is wel die hele meelul-cultuur die heerlijk wordt aangewakkert door stemmingsmakende weblogs zoals Geenstijl (die trouwens debiel laat waren met het posten van dit 'spraakmakende item' ook nog). Dat gaat nog 'n keer echt fout, en dan heb ik het niet eens over de talloze mensen die zonder enige mogelijkheid tot weerwoord finaal de grond in worden geboord... Ha-ha-ha, die jongen rukt zich voor de webcam terwijl zijn 'vrienden' hem erin luizen. 5 minuten vermaak en een paar duizend hits meer voor een site, maar wel een verwoest leven voor het lijdend voorwerp. Bedenk eens wat zoiets met jouw leven zou doen en het is ineens ietsje minder grappig...
    Mensen die deze uitwijding niet snappen hebben dus niet door wat voor een belangrijke rol dit soort weblogs spelen (en hun positie wordt alleen maar machtiger) met hun enorme publiek plus de laagdrempelige manier om ze content aan te leveren die 'vermakelijk' of 'spraakmakend' is.

Fijn gevoel he, dat tegenwoordig bijna elk persoon een camera bij zich draagt die elke klein misstap van jou kan vastleggen en het zo kan verdraaien dat het dingen kapot kan maken waar jij je leven lang voor gewerkt hebt...

En hoppa, we zijn terug bij Lange Frans die een misstap maakte.

14. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    De misstap van Tall Frans was dat hij op een dag besloot te gaan rappen :cool:

Zal er verder niet op ingaan. Dit hele incident zal me aan mijn spreekwoordelijke billen roesten ^__^

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    langr frans hard gewerkt? :{
    sorry maar, volgens mij is hij gewoon uit een battle wedstrijdtje geplukt en dachten een paar commerciele wijsneuze van hem een ster te maken door em een paar commerciele liedjes te laten opzeggen over zinloos geweld, terwijl hij zelf uit Diemen komt waar geloof ik de meeste moorden van Nederland worden gepleegd..
    Niet dat hij daar niks voor te doen heeft, maar echt hard gewerkt om te komen waar hij nu is heeft hij niet. Ik heb mer respect voor echte muzikanten die gewoon muziek uit hun hart maken en dan nog ergens komen.

en dan praten over hypocrisie.. tsk tsk

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Diemen is gevaarlijk, mijn moeder woont daar.
    Valt geloof ik trouwens wel mee kwa moorden in vergelijking met andere delen van nederland.
    Maar goed daar gaat het hier niet over. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe ik zou reageren in een geval als dit. Meestal reageer ik ook niet subtiel als iemand wat naar mijn hoofd gooit, ligt er ook wel een beetje aan wat het is. Aan de andere kant ben ik wel van mening dat je als artiest, of als iemand die veelvuldig in de schijnwerpers staat je wel bewust er van moet zijn dat je een voorbeeld functie krijgt of je dat nou wil of niet. Als je dan ook in het geval van Lange F een nummer maakt wat juist over zinloos geweld gaat dan is het in ieder geval niet al te snugger om te reageren zoals ie nu deed. Hij had beter de eer aan zichzelf kunnen houden en die snufferd op de een of andere manier publiekelijk voor lul zetten.
    Hypocriet van hem? nee zo ver wil ik niet gaan, vind het niet slim, maar dat is wat anders. En het is eigenlijk een incident wat zoals gewoonlijk weer op een idiote manier opgeblazen wordt, alsof er geen belangrijkere dingen gebeuren in de wereld.

17. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Bult Gejank? Ik heb gewoon gelijk hoor.

Erg leuk dat Geenstijl gezeik, maar ik heb eerst het filmpje gezien, zonder dat ik wist waar het over ging, en ik had mijn mening al klaar. Leuk gelul over weblogs waar ik nooit kom.

Ik zeg nergens dat het een extreme ramp is, en wat kan mij het schelen dat hij iemand slaat of duwt, Regilio Tuur maakt zich er waarschijnlijk nog dagelijks schuldig aan. Ik vind hem alleen hypocriet, als je geweld afkeurd, en een fanbase opbouwd die daar achter staat, en die zien hun idool nu aggressief reageren, dan is hypocriet het enige wat in mij op komt? Ga me nou niet vertellen dat je het daar niet mee eens ben, of je moet zelf een Lange Frans fan zijn..

Hang nou niet zo'n zielig verhaaltje op dat zijn carriere nu in de grond geboord is, want dan hadden we nooit meer iets gehoord van 50 Cent etc etc. Maar dan nog, ik heb het niet gedaan, die pipo heeft het volgens mij zelf in de hand hoe hij reageert.

Overigens cry ik niet een river, maar jij.

18. Ruud

Ruud Guest

En nog snap je mijn punt niet.

Elke gek kan 'n incident opnemen met zijn camera en het flink verdraaien. Wil jij zeggen dat een brak filmpje --die 20 sec laat zien van iets dat misschien al het hele optreden bezig was-- een goed beeld geeft van wat er gebeurde? Sterker nog, je ZIET niet eens wat er gebeurd en dat is aan de krantenkoppen te zien; niet een zegt hetzelfde. Dankzij de weblogs is het te makkelijk om het anoniem meteen aan een miljoenpubliek te laten zien. Zonder dit soort manieren van dingen verspreiden had niemand van ons het hier gezien.

En DAT is een kwalijke zaak en daar val ik over. Wat er met die Lange Frans gebeurd zal mij aan de reet roesten, de manier waarop al die schapen er op in haken baart me juist de zorgen.

Jammer dat je te koppig bent om dat te zien of om toe te geven dat dit --wat jij als normaal lijkt te zien-- een slechte zaak is.

En Lord_Amada, het feit dat er artiesten zijn die meer hebben gedaan dan Lange Frans om hun doel te bereiken praat dit allemaal goed? Ehr?

19. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Je doet je sig. wel eer aan, egoïstisch ben je zeker. Komop, je ziet toch duidelijk dat Frans op dat joch zit in te hakken? Je suggereert dat die zogenaamde 20 seconden geen goed beeld geven van het optreden: ik dacht toch echt dat Lange Frans zelf wel het 'hele verhaal' uit de doeken had gedaan. Als er meer was gebeurd dan dat ene ijsklontje dat gegooid werd, had hij dat echt wel als argument voor zijn slaande actie gebruikt. Dit was echter niet het geval.

Zoals al gezegd: een artiest als Lange Frans heeft een voorbeeldfunctie en er waren tal van mogelijkheden om het joch alsnog op zn vet te geven. Je moet als artiest boven dat jong staan en er niet zomaar op in te hakken. En hoe kun je het in godsnaam níet hypocriet noemen wat ie heeft gedaan? Hij maakt een nr. over zinloos geweld en doet daarna precies hetzelfde. Ik sluit me verder helemaal bij HarryNohara aan...

20. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik het kon zien was Fransje lekker vulgair aan het rappen en daarna reageerd hij aggresief op een gehooid ijsblokje blijkt achteraf, en volgens de verhalen achteraf blijkt er ook niets vantevoren te zijn gebeurd. En dat heb ik niet van een weblog, maar van het NOS journaal, die hun bronnen toch wel zullen natrekken. Mocht die jongen meer hebben gedaan, dan denk ik dat die beveiliging wel wat eerder in actie was gekomen.

Ik snap heus wel dat dit soort dingen vaak uit hun verband worden gerukt, maar in dit geval is dat volgens mij niet van toepassing. Het is gewoon simpel, hij werd aggressief van een middelvinger en een gegooid ijsblokje, wat menig persoon ook zou worden, mij juist hij kan het niet maken, gezien zijn anti geweld verkondigingen. Natuurlijk is het een misstap die in het niet valt bij acties van 50 Cent, maar had het helemaal zelf in de hand, en iedere artiest weet: Big Brother is watching you.

Deel Deze Pagina