1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22




    Laptop Advies [Deel 2]​



    Deze thread is bedoeld om mensen van advies te voorzien bij het kopen en/of samenstellen van een nieuwe latop.

    Omdat de laatste tijd is gebleken dat mensen zomaar een vraag stellen, zonder eerst zelf onderzoek te hebben gedaan, zijn we genoodzaakt om een aantal regels vast te stellen. Hieronder zijn deze terug te vinden, inclusief de opmerkingen zoals je deze vroeger tegenkwam.

    * Regels m.b.t. het stellen van vragen *

    Bij advies over een nieuwe laptop:

    • Wat is je budget?
    • Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    • Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    • Doordat er aan de lopende band nieuwe modellen verschijnen, en de prijzen van onderdelen met de dag veranderen, heeft het weinig nut om nu advies te vragen over een laptop die je pas over twee maanden of later wil kopen.

    Overige regels:

    • De algemene huisregels van Xboxworld.nl zijn van toepassing, zie de FAQ.
    • Gebruik bovenstaande regels als richtlijn om zo goed en spoedig mogelijk te worden geholpen.
    • Het kicken van je vraag die niet is behandeld is niet toegestaan mits het langer als één dag is geleden. Soms schieten de pagina's als paddestoelen uit de grond, en wordt een vraag gewoon over het hoofd gezien.
    • Wannabe-MOD gedrag wordt niet gewaardeerd, en zal worden bestraft. Gebruik gewoon de report-functie, en de verantwoordelijke crew neemt het zo spoedig mogelijk in behandeling.
    • Vragen die niets te maken hebben met laptop advies zullen niet worden behandeld, en eventueel zonder kennisgeving worden verwijderd.
    • Hier is het overzicht te vinden waar je je vraag kan stellen.

    * Voorgaande delen *
    Deel 1

    * Tweakers Pricewatch *


    Hou het gezellig :b:

     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wel raar dat er links naar PC winkels instaan, de Tweakers link geven is imo al voldoende :+

    /Mod Done ;) - Pegas
     
  3. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    kan er iemand me vertellen wat de beste laptop op de markt is tussen de prijs van €999-€1299

    ik bedoel dus, waar moet je naar kijken als je een echte goeie laptop wil kopen en geen miskoop wil begaan ?
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan wat je ermee wilt doen... maar voor 999 euro heb je al heel mooi spul hoor :)
     
  5. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    oke dan, zal wel even rondkijken op tweakers

    ps: is een Apple goed genoeg op te switchen, ik ben laatst naar zo'n apple store gegaan en die man van de winkel legde uit wat zo'n "Mac" allemaal kan en hij ging wel heel rap, alles opende zonder enige vertraging( alle progrms na mekaar open doen) ?
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Op een apple kan je nie gamen nie (behalve WoW, de Sims en Age of Empires).
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  7. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Bootcamp=*)
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Tja dan ga je alles virtueel draaien, daar wordt het ook niet beter van :+
     
  9. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Dat is niet waar, middels Bootcamp installeer je gewoon XP, niet virtueel dus of emulatie.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Eeh oja, maar dan ga je Windows zetten op een Mac, dan kan je net zo goed een normale laptop kopen 8)
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    En ben je goedkoper uit of heb je voor hetzelfde geld er betere hardware in zitten :+.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Klopt ja :+
    *Heeft zelf 2ghz dual core, 4gb ram en 9600M GT voor €800*
     
  13. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    Ben naar een goede stevige laptop aan het zoeken (eerste laptop ooit:)), het is vooral om met Adobe- programma's te werken zoals PS, Flash, Illustrator.

    En deze ben ik vandaag tegengekomen, ziet er mij een hele degelijke uit:

    Wat me al is opgevallen is dat ik nog niet veel gelijkaardige laptops zoals deze ben tegengekomen. Voor een prijs van 999euro.
    Heb al achter Sony Vaio gezocht, maar prijzen zijn duurder + er zit zelf minder in qua Ram en opslagruimte.

    Goede keuze of niet??

    [​IMG]
    Toshiba Satellite P300-1C9 release: november 2008
    Technologie type : Intel® Centrino® 2 Processor Technologie voorzien van Intel® Core™2 Duo processor P8400, Intel® PM45 Express chipset en Intel® WiFi Link 5100
    klok snelheid : 2.26 GHz
    front side bus : 1066 MHz
    2nd niveau cache : 3 MB

    Besturingssysteem Authentiek Windows® Vista® Home Premium

    Systeemgeheugen standaard : 4,096 (2,048 + 2,04 MB maximale uitbreiding tot : 8,192 MB
    technologie : DDR2 RAM (800 MHz)

    Harde schijf capaciteit : 500 (250 + 250) GB
    certificatie : S.M.A.R.T.

    DVD Super Multi drive (Double Layer) compatibiliteit : CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-R(DL), DVD-RW, DVD+R, DVD+R(DL), DVD+RW, DVD-RAM
    maximale snelheid : Lezen: 24x CD-ROM, 8x DVD-ROM/ Schrijven: 24x CD-R, 4x CD-RW, 10x HS CD-RW, 16x US CD-RW, 8x DVD-R, 6x DVD-R (Double Layer), 6x DVD-RW, 8x DVD+R, 6x DVD+R (Double Layer), 8x DVD+RW, 5x DVD-RAM
    type : DVD Super Multi (Double Layer)

    Beeldscherm grootte : 17.0 "
    type : Toshiba TruBrite® WXGA+ TFT beeldscherm
    interne resolutie : 1,440 x 900

    Grafische controller fabrikant : ATI
    type : ATI Mobility Radeon™ HD 3650 supporting HyperMemory™ technology
    geheugengrootte : 512 MB dedicated VRAM (up to 2,302 MB total available graphics memory using HyperMemory™ technology with 4 GB system memory)
    geheugentype : GDDR2 (500 MHz) Video RAM (resp. Video RAM and system memory combined)
    aangesloten bus : 16x PCI Express

    Interne video modi
    Max Externe Video Modes Max Resolutie : 2,048 x 1,536
    Max Refresh Rate : 85 Hz
    Non-interlaced resolutie bij max refresh rate : 1,600 x 1,200

    Aansluitingen 1 x DC-in
    1 x extern beeldscherm
    1 x RJ-11
    1 x RJ-45
    1 x TV-out (s-video)
    1 x i.LINK® (IEEE 1394 / Firewire)
    1 x externe microfoon
    1 x headphone (stereo)
    1 x SP/DIF (optisch) gedeeld met aansluitpunt voor de koptelefoon
    1 x geïntegreerde 1.3 Megapixels Webcam met ingebouwde microfoon
    1 x HDMI-CEC (REGZA-Link) ondersteuning voor het 1080p signaal
    1 (gedeeld met een USB poort) x eSATA
    1 x 5-in-1 Bridge Media slot (ondersteunt SD™ Cards tot 16 GB, Memory Stick® tot 256 MB, Memory Stick Pro™ tot 4 GB, MultiMedia Card™ tot 2 GB en xD-Picture Card™ tot 2 GB)
    4 (Links 2, Rechts 2) x USB 2.0 (Sleep&Charge)

    Uitbreiding 2 x geheugen slots
    1 x Express Card™ slot

    Draadloze communicatie Draadloze technologie : Bluetooth®
    Compliancy : Wi-Fi™
    Netwerk ondersteuning : 802.11a/g/Draft-N
    Draadloze technologie : Wireless LAN (802.11a/g/Draft-N)

    Bedrade communicatie topologie : Fast Ethernet LAN
    snelheid : 10BASE-T/100BASE-TX
    topologie : internationaal V.90 modem (V.92 ready)
    snelheid : 56 Kbps data en 14.4 Kbps fax

    Geluidssysteem ondersteunde audio : 24-bit stereo
    speakers : ingebouwde Harman Kardon® stereo speakers
    fabrikant : Toshiba Bass Verbeterd Geluid Systeem met Dolby® Sound Room™

    Toetsenbord toetsen : 105
    Windows toetsen : Ja
    speciale kenmerken : Standaard numeriek toetsenbord

    Muis type : Touchpad

    Batterij technologie : lithium-ion
    maximale batterijtijd : tot 1u30min (Mobile Mark™ 2007)
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb een maat van me dezelfde laptop aangeraden (nja, was de beste keuze qua prijs/kwaliteit die ze in die Saturn hadden) en het is wel een goed ding. Windows Vista draait lekker soepel en de laptop is sterk genoeg om de programma's te draaien die jij wil. De enigste minpunten aan die laptop zijn dat hij maar een vrij zwakke batterij heeft, dat de bijgeleverde Windows 32-bit is (kan je maar maximaal 3.2GB van je 4GB geheugen gebruiken) en, als heeft dit meer te maken met jouw eisen, de iets of wat lage resolutie. Op 17" mag je toch wel minstens 1680x1050 verwachten en zoals je zelfs waarschijnlijk al wel hebt ervaren is het op een hogere resolutie makkelijker werken met die programma's.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Niet verkeerd, alleen is 17" best zwaar als je dat elke dag op je schouder moet dragen, dan is een rugtas met laptopvak sowieso beter, maar dan blijft het nog zwaar! Maar als je dat er voor over hebt...
     
  16. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Met die 17" heb ik geen problemen, en elke dag ga ik hem niet op de schouder moeten dragen. Meestal zal het voor thuisgebruik zijn. Pas binnenkort gaat dat veranderen.

    Maar ik heb hier een 20" 1650x1050 scherm staan, die kan ik er toch eenvoudig op aansluiten en als hoofdmonitor gebruiken?

    Bedankt voor dit te zeggen, zal nog eens zoeken achter modelletje met hogere resolutie.;)
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2009
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er zijn ook wel 17" modellen met 1920x1200 resolutie, kijk maar 's op de Tweakers Pricewatch
     
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    # Wat is je budget?:

    500 - 1250

    # Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?:

    Internet en office (voornamelijk als ik in bed lig), film en muziek. en als software database (Voor als ik bij iemand windows aan het instaleren ben of problemen voor iemand probeer op te lossen, in het verleden is al vaker gebleken dat een wel goed werkend systeem ernaast dan erg handig is)

    # Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?

    Een PC om op te gamen: Intel E8400 (3ghz.), 4gb ram, 8800gt (512mb)
    Die volgend jaar rond deze tijd weer toe is aan een upgrade.

    Wel staat er hier nog een monitor te niksen (19'' breedbeeld 1440x900) die eventueel op de latop kan worden aangesloten.


    Ten eerste even over het budget: Ik heb expres gekozen voor 500 - 1250 omdat die 1250 niet perse opgemaakt hoeft te worden, Een laptop van 700-800 euro zal ik meer gebruiken en vaker meenemen dan een laptop van 1250 euro, maar als ik voor meer geld echt veel betere prestaties kan krijgen wil ik daar wel over nadenken)

    Verder had ik al een lijstje gemaakt met wat eisen:

    Processor: Minimaal 2 Ghz.
    Chipset: -
    Geheugen: 3 of 4 GB
    Harde schijf: 250+ GB
    Videokaart: minimaal 256mb
    Netwerk: LAN (10/100), WLAN 802.11g (ik heb een linksys wrt54gl router)
    Optisch station: minimaal een DVD lezer, branden kan op mijn pc.
    Scherm: vanaf 15"
    Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium of Ultimate
    Accu: -
    Afmetingen (bxdxh mm) en gewicht: -
    Aansluitingen en poorten: minimaal 2x USB 2.0, en 1 aansluiting voor een extra scherm (VGA, DVI of HDMI)
    Extra's: Bluetooth (kan, moet niet.)
    Garantie: 2 jaar pick-up and return.

    Verder zijn merken als Acer en Packard Bell bij voorbaat al uitgesloten, Met bijde heb ik mindere ervaringen, zodanig dat ik het zelf niet zal kopen.

    Ik ben op zoek naar een laptop van een goed merk.
    HP en MSI ben ik bekend mee.
    Wat ik van samsung kan verwachten op dit gebied weet ik eigenlijk niet, ze zijn ook nog vrij nieuw in de laptopmarkt.

    Verder ben ik niet een internetter die het bij 1 pagina houd,
    Ik heb regelmatig 35+ tabbladen openstaan in firefox (wat op mijn pc resulteert in het niet meer kunnen afspelen van filmpjes op sites, wat dan te omzijlen is door dat in een andere (niet overbelaste) webbrouwser te doen)

    Verder ben ik geneigt een laptop te nemen waar ook flink op gegamed kan worden maar aan de andere kant is dat zonde van het geld omdat ik op mijn pc ook bijna niet game.

    Een leuke multimedia laptop die geen problemen heeft met HD films (720p) afspelen is dus meer dan genoeg voor mij.
    (Voornamelijk hd trailers van games.)

    Ik ben van plan om er binnen nu en een maand één te gaan kopen/bestellen.
    Dus ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen,
    Ik ben zelf ook op mijn gemak wat aan het kijken op internet en zal van de week nog wel wat linkjes plaatsen naar laptops die mij wel intresant lijken.
    Maar alle inbreng is zeer welkom.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2009
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  20. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Dinsdag 19% korting bij mediamarkt op laptops ed.
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina