1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Leerling (16) dood door steekpartij bij school

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door berenscheet, 11 okt 2007.

  1. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Mijn medeleven aan de familie en vrienden/kennissen van deze jongen. Om eerlijk te zijn doet dit soort nieuws mij weinig meer. Weet niet wat het is, het lijkt zo vaak voor te komen dat het niet raar meer is.
     
  2. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk om te zien dat jij kennelijk alles van deze mensen afweet.
     
  3. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat het is, na een tijdje heb je er wel genoeg meegemaakt om van een afstand te kunnen zien wat voor type mensen het zijn. Het zijn geen vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn. Alleen als in zo'n milieu het ene ventje de ander ombrengt, schrik ik weer even van de leeftijden van de betrokkenen, maar verder lig ik er echt geen seconde wakker van.

    Ik vind dit bijvoorbeeld totaal iets anders dan het geval van Tjoelker oid, daarbij ging het om zinloos geweld van een groep tegen 1 persoon, die elkaar niet eens kenden. Deze jochies zaten bij elkaar op school for christ sake...
     
  4. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    welk "milieu" heb je het erover? Je praat alsof je precies weet wie en wat de dader en het slachtoffer zijn.
     
  5. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    die zijn toch ook bekend?
     
  6. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep , Sure, een goed gedacht over jezelf is alles....:lol::lol::lol:
     
  7. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat knap van jou.
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    GECONDOLEERD


    dat is zeker knap van hem, het is gewoon natuurlijk.

    Je scant je omgeving en maakt snel berekeningen over mogelijke "ruzies" cq situaties waar je niet in wilt zitten.

    Dat doet iedereen t'is instinct

    Ik ben geen racist, ben zelf een allochtoon (halfbloedje) maar als ik met mijn vriendin in het weekend uitga en we lopen ergens naar toe , dan ben ik gewoon op mijn hoede.Dan maakt het niet uit wat voor soort mensen het zijn,het gaat om :

    Wat voor gevoel krijg je bij die situatie ? Valt het je tegen , dan loop je weg.
    You never know.

    Even terug op het specifieke subject:

    *Allochtoon / Autochtoon .... iedereen die zoiets doet heeft imo geen rechten meer.

    Nederland moet harder optreden ...... tegen iedereen !

    Wie weet verhuis ik ooit nog wel naar een rustig landschap waar je zelf al je eten kan verbouwen en geen last hebt van de paria's in deze maatschappij.
     
  9. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    anubisnefer, echt mooi gezecht! dat soort mensen als jou moeten we meer hebben, mensen die gewoon over alles nadenken, en niet voor een of andere familie-eer elkaar ff tegen de grond slaan..
     
  10. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Kerel er wonen 1 miljoen allochtonen in alleen Amsterdam,, niet alleen in Nederland.. misschien btj overvol daarzo:) ben blij dat ik er niet woon zeg.. niet om hen (want er zitten natuurlijk ook toffe gozers bij) maar wtf volgens mij is het daar echt te vol en dan word je ook nog eens van alle kanten neergestoken daar en het stomme is dat se allemaal op elkaar lijken.. lijkt me creepy..
     
  11. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Amsterdam heeft 750.000 inwoners, hoe de fuck kunnen er dan 1.000.000 allochtonen wonen |:-
     
  12. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Illegaal misschien ?
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Das een goeie...._O__O__O_
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    en vooral heeel realistisch :/. Wat een nutteloos geschreeuw weer.
     
  15. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat een gerechtvaardiging voor het gedrag van dit soort mensen? Als je wil beargumenteren doe het dan goed.

    Heb zelf ook 'buitenlandse' vrienden, niks mis mee. Maar over het algemeen is de gedachtegang van de 'allochtoon' nogal belachelijk. Je bent te gast (of je ouders waren dat) in een land, gedraag je dan ook normaal.

    Snap niet waarom de meeste allochtonen zich meer achten dan een Nederlander. Zijn er genoeg die denken dat ze alles kunnen maken. Waarom? Omdat ze zich een tijd lang minderwaardig hebben gevoeld? Nu moeten ze het maar 'inhalen' o.i.d.?

    De cijfers liegen er niet om. Overigens ben ik dus niet rascistisch, aangezien ik genoeg Turken, Surinamers etc. ken die wel :thumbs: zijn.

    Ook die mensen ergeren zich aan het gedrag van de meerderheid van hun 'volk' :):
     
  16. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb meerdere malen meegemaakt dat mensen op instinct dachten te weten wat er in hun buurt afspeelde terwijl ze er zo ver naast zaten dat het gewoon niet grappig meer is. Iets op gevoel inschatten is gevaarlijk omdat gevoel nooit nauwkeurig is en altijd persoonlijk. Natuurlijk is het meer dan logisch dat je tijdens het uitgaan op je hoede bent, maar als ik in Zaandam rondloop in de buurt waar mijn vader woont (een buurt waar ook heel veel Turken wonen), voel ik me niet onveilig ofzo, terwijl anderen daar lijken te denken dat ze ieder moment ter plekke vermoord kunnen worden.

    Een persoonlijke belevingswereld is geen goede basis om bij voorbaat al een oordeel klaar te hebben over dit soort dingen.
     
  17. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    zaandam is echt denk ik 80% turks (gok ik hoor)
     
  18. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom is dit forum er als er alleen 16 jarige pubertjes een beetje random aan het schreeuwen zijn. Niet dat het weg moet ofzo het is wel grappig om te lezen enzo
     
  19. collin43

    collin43 coolest xbw member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    chill man... altijd respect hebben voor slachtoffers... en nooit voor de gene die de moord heeft gedaan... that's my opinion..
     
  20. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.

    Een discussie verschilt van een overleg in dat tijdens een overleg ook louter informatieve mededelingen gedaan kunnen worden. Doorgaans liggen de meningen ook dichter bij elkaar. Is dit niet zo, dan kan er een discussie voortvloeien uit een overleg.

    Een discussie hoeft niet 'real-time' plaats te vinden, maar kan ook bijvoorbeeld schriftelijk of, wat tegenwoordig veel gedaan wordt, digitaal op een forum worden gevoerd.

    Om een discussie goed te laten verlopen is het nodig dat alle partijen openstaan voor de ideeën van de andere partijen en dat de mening van de partij onderbouwd wordt met argumenten (een mededeling als "ik vind het een slecht plan" zonder onderbouwing helpt een discussie zodoende niet). Verder is het in een discussie belangrijk dat men professioneel blijft, en niet een idee afkeurt enkel omdat men zijn gelijk wil krijgen of omdat het van een bepaalde persoon afkomstig is. Wanneer een onderwerp erg gevoelig ligt en men een discussie te persoonlijk aantrekt, of wanneer persoonlijke opmerkingen gemaakt worden, zegt men wel dat de discussie uit de hand loopt. De discussie gaat dan over in een woordenwisseling of ruzie.

    Om te voorkomen dat een discussie uit de hand loopt - of om bij het onderwerp te blijven, is er vaak een discussieleider bewust of onbewust aangesteld. Tijdens een vergadering is dit bijvoorbeeld de voorzitter, op een forum is dit de moderator.

    Wikipedia ©
     

Deel Deze Pagina