1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Leerling (16) dood door steekpartij bij school

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door berenscheet, 11 okt 2007.

1. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Dus waarom nog discussiëren als je wikipefdia hebt

2. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    net weer een steekpartij in rotterdam op school, weet nie tof het al gepost is.

3. Amblydoras

Amblydoras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    stakkers.... dat krijg je met al die zielige marrokaantjes

/Mod Let even op je taal, rasistische uitlatingen worden op dit forum niet getolereerd!

4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hoeft ook niet gepost te worden, we vallen een beetje in herhaling dan. Kunnen we ook wel een topic starten dat er pas weer een schietpartij in de VS was, op een school ergens in een achtergelegen buurt in de suburbs. Blijven we bezig...

'de jeugd van tegenwoordig, toen ik zo oud was speelde ik nog doktertje met meisjes, met plastice mesjes enzo. Tegenwoordig is het tha realthing goedbezig Nederland! :b: Maargoed dat het weekend is, anders zou ik er nog een traantje om laten ook. *zucht*

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Was om 11 uur weer naar school gegaan. Met wat mensen gepraat, even stil gestaan bij alle bloemen. Een Journalist vroeg aan me of ik hem kon en of ie rustig was. Was toch wel ff een vervelend moment wat je dan voelt als je op het zelfde plek staat waar iemand is vermoord. M'n vader is met een hele hoop mensen naar de ouders gegaan van Youssef, condolaties enzo. Erg vervelend, echt.

6. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is niet gepost.

Maar om terug te komen op wat hier eerder is gezegd; het zijn wel vaak turken of marokkanen die betrokken zijn bij steekpartijen. Ik zeg niet dat het altijd zo is of dat ze tien keer agressiever zijn, maar zij zijn wel vaker degene die wapens bij zich hebben. Het gepats onderling over hun wapens. Dat is ook het probleem wat zich in amerika voordoet, het hebben van een wapen. Als je daar een pistool hebt en je flipt, dan kán het gebeuren dat je hem in een rare bui gebruikt. Als je hier een mes hebt, zoals bijv gisteren die jongen, dan bestaat de mogelijk dat je hem gebruikt.

Kortom, als die lui nou gewoon geen wapens mee naar school nemen is er niks aan de hand. Als de dader gewoon een slag had uitgedeeld had het slachtoffer nog geleefd. Alleen dat gefuck met messen/vuurwapens etc levert problemen op.

En dan nog ergens een opmerking van: autochtonen zijn vaker betrokken bij criminele zaken dan allochtonen. Weet niet meer precies hoe het gezegd werd, maar daar kwam het op neer. In aantallen wel, in verhouding niet. Allochtonen hebben vaker wapens, zijn in verhouding ook vaker betrokken. Dit zijn ook de feiten. Het is maar net hoe je de feiten gebruikt. Maakt mij dit toch racist of iets dergelijks? Nee, want dit is niet racistisch. Sommigen moeten de ogen openen en niet altijd alles wat niet helemaal pro marokkanen etc is, bestempelen als racistisch.

7. Drogba

Drogba Guest

Juist.

8. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het eigenlijk niet gepast om er op in te gaan nu, maar het brand toch wel heel erg. Even over die discussie over allochtonen en autochtonen. Het is inderdaad zo dat statistisch gezien een hoger percentage allochtonen betrokken is bij criminaliteit. Dit wil niet zeggen dat allochtonen slecht zijn, het wil zeggen dat een groot deel in Nederland (zeker niet allemaal) 'slecht' is. Het is ook te verklaren.

Waarom trekken de meeste mensen vanuit het buitenland naar Nederland? Het geld. Nederland behoort nou eenmaal tot de 'rijke westerse landen'. Hetzelfde principe gebeurd bij mensen van het platteland die naar een stad trekken. Wie hebben er geld nodig? De lagere bevolkingsgroepen. Waar is de meeste criminaliteit te vinden? De lagere bevolkingsgroepen. Natuurlijk zijn die er al in Nederland, dus ook autochtonen criminelen zijn er genoeg. Overigens MOET er bijgezegd worden dat natuurlijk het grootste deel van de allochtonen uit die bevolkingsgroepen komt (ik denk persoonlijk aan zo'n 60%), maar dat dit lang niet alle allochtonen zijn en binnen deze groep ook zeker niet alle allochtonen crimineel zijn natuurlijk.

Maar goed, ik ben alles behalve een racist en ben de laatste die types als Wilders hun gelijk geeft. Ik wil alleen verklaren dat het waar is wat sommigen hier zeggen en allochtonen in Nederland in percentage crimineler zijn dan Nederlanders. Nog een verklaring voor de vraag waarom er fel wordt gereageerd op berichten van allochtonen is dat autochtonen veel vaker ook aan witteboorden criminaliteit doen. Dit valt niet op, is niet zo schokkend, maar misschien nog wel vele malen erger.

Neemt niet weg dat dit ook niet kan. Heb alweer teveel aandacht besteed aan de discussie. Enige wat rest is om de familie, nabestaanden, kennissen en betrokkenen heel veel sterkte te wensen. Deze daden moeten hard aangepakt worden, ongeacht de afkomst of specifieke eigenschap.

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
  10. Tha Ladykillah

Tha Ladykillah Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    0
    Marrokaan, turk, antiaan. Het maakt geen flikker uit man! die knul was pas 16 jaar!! Dit wens je toch niemand toe zeg? Ik vind dit heel erg! sterkte aan de nabestaande.

11. Makz

Makz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zal zelf ook geen lieverdje zijn geweest, maar kom op dit gaat echt te ver... waar ligt de grens? iemand doodschieten omdat ie tegen je aan ademt?

Deel Deze Pagina