Ok, na hevig onderleg en langdurige discussies met de heer Ratelband ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, in Wiskunde en andere exacte vakken wordt in de klas waar ik in zit ook behoorlijk in gekloot, en sommige halen daardoor ook lagere cijfers wat natuurlijk niet normaal is.
HOWEVER:
Het zou niet realistisch zijn om de mensen die niet zin hebben in de vakken vrij te geven van school. Hoe slecht en ongemotiveerd de leraren vandaag de dag ook zijn, ze zullen je nooit vrij geven van school omdat je zeker weet dat je toch blijft zitten, en dit ben je vast wel met me eens . Leraren zijn er om je te motiveren en te helpen, en zij helpen je dus ook over te gaan koste wat het kost en al weten ze dat je blijft zitten, ze willen (en ze zullen je dwingen) dat je het toch probeert want daarom zitten ze in het vak
Over de leerplicht:
Deze mag van mij verlengd worden (en ik ben 14 dus kan je na gaan) omdat mensen steeds slechter opgeleid worden en als we een goede, welvarende maatschappij willen hebben, moeten er toch wat slimme, hoog opgeleide mensen komen want anders wordt het helemaal niks met Nederland.
En als mensen geen behoefte eraan hebben en dus een lagere opleiding willen volgen om al na hun 4e leerjaar te gaan werken, best! Als dat die mensen gelukkig maakt vind ik dat prima maar volgensmij zullen ze daar later heel veel spijt van krijgen want met een VWO of HAVO diploma op je CV zal je later heel veel plezier van hebben (Naar mijn weten). Maar dan vind ik ook niet dat ze later mogen stemmen omdat ze toch niet de kennis hebben die ze nodig hebben om te stemmen (met andere woorden, democratisch beslissen voor je eigen land >> voor je eigen welzijn dus).
Wat ik van Aardrijkskunde vind?
Het zuigt, je leert er geen flikker van (leuk, ozonlaag...) en de lessen zijn ubersaai.
Toch leert het vak je op een bepaalde manier denken en het is toch goed voor je algemene ontwikkeling want er zitten ook leerzame dingen tussen en ondanks ik dat k*tvak haat sta ik toch mooi een 7 op m'n rapport
Laatst bewerkt: 9 jun 2004
1 persoon vindt dit leuk.