1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[LEGO] Het Lego-topique

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Reckuuza, 16 jan 2014.

  1. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb nu alle Lego opgebouwd staan dus kan geen foto maken.

    Ik zou hem zelf niet op kleur doen omdat je dan veel dezelfde soorten blokjes verspreid hebt. Het is makkelijk om naar de kleur te zoeken in een stapel waar de blokjes veel van hetzelfde soort/grootte zijn, dan dat je bij elke gekleurde stapel alsnog opzoek moet gaan naar het juiste blokje. Dat eerste lijkt me dan makkelijker.

    Zoals dit bijv:
    [​IMG]

    Tenzij je echt heel veel dezelfde soort blokjes hebt dan kan sorteren op kleur wel weer prettiger zijn, zoals:
    [​IMG]
     
    L.A., Reckuuza, Olijke Poffer en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Dat zijn altijd van die heerlijke plaatjes om naar te kijken, denk dat ik een combinatie ga maken van subgroepen die ik dan op soort en kleur sorteer

    Work in progress:
    [​IMG]
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    hmmmm, bij het zien van dit wil ik ook weer bouwen!

    persoonlijk heb ik al mijn lego gesorteerd op formaat, en niet op kleur. Heb afgelopen kerstvakantie, de hele kelder met al mijn legobrouwsels afgebroken en gesorteerd in 4 gereedschapskisten, die elk 6 lades hebben met zelf in te richten vakjes. Alle grote zaken, zoals wegenplaten, bouwplaten, mappen met bouwtekeningen etc heb ik in een winkelmandje gestopt.

    Nu staat het netjes op zolder bij mijn ouders, wachtend tot ik ooit kinderen heb :p (wat zou ik teleurgesteld zijn in mijn kinderen als die niet willen bouwen met LEGO :p :p)

    hebben jullie ook altijd de drang, net na het sorteren, om als een gek te gaan bouwen omdat alles zo lekker makkelijk te pakken is?
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Waar is de tijd dat je als kind gewoon alles in een grote bak gooide en urenlang zelf aan het zoeken en knutselen was, ipv dat alles al voorgesorteerd was. :+
     
    L.A. en Kimi NL vinden dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    dat geluid van lego dat je door elkaar hutselt in zo'n grote kunststof bak.. heerlijk <3

    zal wel een dingetje zijn als je "opgroeit". Want tegenwoordig sorteer ik bij het openen van de technisch lego verpakkingen al direct op kleur/formaat..
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja, wellicht is dat wel het kinds zijn. :p
    Hele vloer met Lego bedekt en er dan doorheen moeten lopen om je kamer uit te kunnen.
     
  7. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Vroeger had je ook dagen de tijd om te bouwen aan dat huisje of autotje dat je aan het bouwen was. Nu je ouder bent wil je je tijd zo efficient mogelijk besteden zodat je niet de hele avond weggooit omdat je dat ene blokje niet kan vinden in die grote berg lego. :+
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Juun jij moet gewoon een stream beginnen waarin je uren op zoek bent naar het juiste lego blokje.
    Gewoon alleen dat. En dan na maanden eindelijk je bouwwerkje af hebt.

    Bijna poetisch.
     
    Juunanagou vindt dit leuk.
  9. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Zo goed als alles is gesorteerd op een klein beetje na wat ik gewoon bij elkaar heb gegooid, want ik had na 5 dagen geen zin meer in een met lego bezaaide vloer. Heb ook alle boekjes die ik heb op volgorde in van die grote ordners gestopt (had er maarliefst 3 nodig).

    Wil met kerst m'n lone ranger trein weer laten rondrijden, maar dan met een wat uitgebreidere scene eromheen. (Twijfel ook nog erg of ik de kersttrein ga halen, want sinds ik heb ontdekt dat er een treintje om de kerstboom heen rijdt vind ik 'm superleuk.)

    [​IMG]

    En heb nog een extra motor en heb ook al een afstandsbediening, dus heb alleen een batterypack en receiver nodig
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zoek me al een ongeluk naar deze: LEGO Star Wars Republic Gunship - 75021.

    De juiste prijs wel te verstaan. Overal schandalig boven de 200 euro of niet leverbaar. Dit ding moet ergens voor rond de 140 euro zijn geweest.

    Heb plaats kunnen maken voor een nieuw Lego Model, vandaar deze vraag. =(
     
  11. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Kan hem ook niet voor je vinden. Hij is inderdaad voor wellis verkocht voor 149,95. Het zal ook wel steeds schaarser worden aangezien het uitverkocht/uit de productie is.

    @yellow @Tiberius edit: https://www.amazon.de/gp/offer-list...528294&sr=8-3&keywords=gunship&condition=used

    Wel tweedehandjes ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Heeft iemand al een van de nieuwe Rogue One sets gekocht?

    M'n handen jeuken te erg naar die shit..
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Millenium Falcon komt volgende maand of daarna wel. Eerst deze, kon het toch niet laten. :+ Gunship waar ik het eerder over had is even afwachten. Ga die pas halen als die weer goed op voorraad komt... ooit.

    [​IMG]
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  15. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    eBay voor LEGO

    Je moet alleen wel even een account aanmaken.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat komt zeker een keer goed. Ik heb nu net mijn Darth Vader shuttle binnen. Was aan de late kant, Post NL had weer eens een storing.

    Maar goed, eerst die bouwen en dan kijken we volgende maand eens naar deze. Ik wil hem overigens al jaren, maar twijfelde altijd mede dankzij de sterk wisselende prijs soms. :)
     
  17. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Man die heb ik on sale gezien to 80 euro bij toys xl, maar dat was vorig jaar.
     
  18. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik heb de kersttrein gehaald :D

    Twijfel ook over deze. Valuepack 4 in 1 - 66493. Vorig jaar twijfelde ik ook al of ik m zou nemen. Hij is nu 170 euro. Zou ie nog goedkoper worden of zal ik m gwn halen voor die prijs?
    [​IMG]
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Bucket wheel excavator gekocht.
    Erg leuke set! Goed de aandacht erbij houden.
    Met bijna 4000 onderdelen is een fout zo gemaakt.

    De Claas xerion 5000 ook op het oog!
    Nog meer technics fans?
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Laatst nog bij staan kijken om ook de Bucket Wheel excavator te kopen! vind hem erg mooi.
     
    Smok3y vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina