Na een aanmtal stigmatiserende generaliserende post van Sykes betwijfel ik sterk of hij wel over de intellectuele bagage beschikt om te begrijpen waarom mensen zo op zijn post reageerden. Wel vreemd dat deze post werd gesloten, evenals ene onschuldige post over drugs, terwijl er ook een thread loopt over snipers en wapens. Ik vraag me dan ook af hoe objectief de mods hier zijn. Wat mij betreft laat je alle thread open die iets toevoegen.
Welnu, Amerika kwam in Irak voor de olie. Het gaat zeker niet om het dekken van de schade met olie als leuke bijkomstigheid na een strijd voor humaniteit.
Amerika kan gewoonweg geen regering in irak planten. Het gebied Irak is een land dat ontstaan is op de tekentafel van westerlingen. De grenzen hebben niks te maken met een homogene bevolking. Het Irakese volk bestaat niet.
De verschillende bevolkingsgroepen kunnen nimmer samenwerken in een democratisch bestel omdat ze te ver uit elkaar staan en elkaar niet respecteren. Een democratie moet ontstaan op basis van een lange geschiedenis met daarbij wederzijds respect en een gevoel van eenheid. Dit ontbreekt in Irak.
Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2004
1 persoon vindt dit leuk.