1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

leven en dood

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gaming4ever, 14 apr 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Serieus graag mannen!

Ik wil geloven dat er iets is, en dat ik nog door leef enzo. Maar me instinct zegt dat er gewoon niks kan zijn. Vind ik wel jammer want ik zou wel willen dat ik een zieltje was en overal heen kon vliegen enzo :)

2. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    haha arme Jordo
    De hersenen van de meest hiero zijn denk ik nogal aangetast door al het gamen dat er weinigs nuttigs meer uit komt.
    Ik hoop eigenlijk dat er wel zoiets is als een hemel of paradijs waar je na je dood terecht komt. Dat lijkt me best relaxed beetje chillen enzo in een mooie wereld zonder ellende en school
    Ik geloof er zelf eigenlijk niet in maar toch hoop ik dat er zoiets bestaat. Zou het best een domper vinden als opeens echt alles voorbij is eigenlijk

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik leef met veel plezier en ga me lekker niet druk maken wat er gebeurd als ik dood ben :)
    Om diezelfde reden ben ik van me (ouders) geloof afgestapt en die vinden dat gelukkig helemaal niet erg.

voor de rest sluit ik me compleet bij Jordo aan.

4. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Zoiets moet je verdienen hier op aarde als je naar de hemel wil.

Als je nou zoiets hebt van ach ik ziet wel....en ik maak er nu een feestje van. Dan hoop ik voor je dat je er goed vanaf komt.

Je zou na je ongeveer 70 a 80 jaar leven hier op aarde maar tot in de eeuwigheid kolen moeten scheppen in de hel.

Wat zeggen jullie dan van de mensen met bijna dood ervaringen??? Dat ze een vreemd licht zagen en weet ik wat allemaal ?? Dat dat pure onzin is? Nee, ik geloof wel dat er na de dood nog wat is.....

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nee ik zeg niet dat het pure onzin is.. Maar ik heb daar wel verschillende theorieen over gelezen.
    Zo hebben mensen die dood gaan en dat meemaken een verhoogde hersenactiviteit vlak voordat/nadat het gebeurt.. Het kan dus een soort naprojectie zijn van die mensen zelf.
    Het schijnt ook dat mensen met een hersenstoornis of flink hersenletsel geen bijna dood ervaringen hebben. Als dat inderdaad zo is dan zou het dus kunnen betekenen dat de mensen met een bijna-dood ervaring het zeg maar fantaseren (onbewust), en dat ze die bijna-dood ervaring niet op het moment van "sterven" hebben maar vlak daarvoor of op het moment dat ze terug gebracht worden.
    Wetenschappelijk kan er een verklaring voor worden gegeven (theorie) dat wil natuurlijk niet zeggen dat het perse ook zo is.

Ik weet het in ieder geval niet. Ik merk het nog wel :)

6. gaming4ever

gaming4ever bla bla bla

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien werkt het wel hetzelfde als een droom, dat je gaat slapen en de rest van je dood verder droomt, is er trouwens iemand bang voor wat er na het leven komt?

7. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    bang dat er geen xbox is.. :+

Nee dat klopt van die bijna dood ervaringen ik denk dat er ook wel iets is nadat je het loodje legt.. Maar waar hebben we het eigenlijk over?? Je moet genieten van je leven leven met de dag en niet denken van oh wat zou er gebeuren als ik dood ga?..

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    De wetenschap heeft allang al aangetoond dat die bijna dood ervaringen worden veroorzaakt door een bepaalde stimulans in de hersenen en dus niets meer zijn dan een soort van waanvoorstellingen.

Waarom vinden jullie het toch zo erg dat er na de dood mogelijk niets meer is? Het leven is toch nutteloos als je het realistisch bekijkt dus waarom ook nog een nutteloos leven na de dood.

9. waarom

waarom Guest

[bijdehand-mode]
    niet REALISTICH.... Rationeel...
    [/bijdehand-mode]

maar serieus: Ik denk dat het eigenlijk geen zin heeft om daarover na te denken; in de middeleeuwen was er een indeling van leven dat ongeveer zo was, op volgorde van 'levendigheid'/intelligentie:
    1. God
    2. Mens
    3. Dieren
    4. Planten
    (5. Mineralen)

Elke 'hogere rang' is niet te begrijpen voor de onderstaande rang, planten kunnen niet begrijpen dat dieren bestaan, is dus ondergeschikt aan voorgaande. Dieren zijn ondergeschikt aan mensen omdat hun intelligentie niet zo ver gevorderd is als die van de mens. DUS: de mens kan niet be-grijpen dat er een God is (het is niet eens zeker dat die er is).

God is dus de baas zeg maar, als je het heel 'dierlijk' zegt, de acties die God uitvoert zijn onmogelijk te doorgronden voor de mensen, en de kosmos is onmetelijk groot, en dus niet te verkennen en te begrijpen voor mensen.

Dit wil dus zeggen dat het (nu nog???) onmogelijk is voor de mens te begrijpen wat er na de dood gebeurt.

ik zou natuurlijk wel een beetje kunnen speculeren:
    1. Er is niks, je 'ziet' zelfs geen zwart, want zwart is ook iets :+, en je bent dus gewoon van dezelfde aard als de aarde; levenloos.
    2. Je komt op de ideale plek, een soort droomwereld als beloning voor het uitzitten van je straf op aarde, het leven is een straf voor de mens (beetje zwartgallig :+ ), en een tussenkomstigheid van het ideale 'leven'.
    Dit ideale leven bestaat dan niet uit aardse geneugten (lekkere wijven en xbox-en :+ ), maar is een gevoel van perfecte harmonie van de ziel die eeuwig blijft voortbestaan.

Ik zou nog meer kunnnen bedenken, maar dit klinkt al zwaar filosofisch, en eigenlijk wordt ik nogal pessimistisch van over de dood nadenken, dus doe het hier maar meej..

DAMN! als ik het zo overlees heb ik volgens mij te veel levensbeschouwing/filosofie gehad... 8) 8) :'-(

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Het lijkt mij echter niet meer dan logisch dat de mens zelf het idee van een hemel heeft geschapen om zijn verder nutteloze leven engszins aanvaardbaar te maken. De hel werd vervolgens bedacht uit rechtvaardigheidsgevoel.

11. waarom

waarom Guest

EXACTLY!!!

het waanidee van een hemel met Petrus die de sleutel heeft om je binnen te laten in het ideale leven is gecreeerd door mensen zelf. En om het sprookje compleet te maken en de mensen voor te houden Jezus' leer te volgen, en hen te laten betalen voor de kerk (de geestelijken zijn een stel smiechten, plat gezegd) werd de Hel verzonnen...

12. gaming4ever

gaming4ever bla bla bla

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat toen de hel verzonnen is dat niet om geld werd gedaan maar om de mensen niet als gekken te laten leven, je hebt ook zat godsdiensten waarbij niet iedereen geld en macht wil, maar waarin ze wel in de hel geloven.

13. twist

twist Guest

Die mensen met een bijna dood ervaring hadden gewoon teveel paddo's + Mescaline gegeten }:]

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Eigen ervaring misschien?

15. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Eigen ervaring misschien? ;)

Edit: Waarom krijg ik nu ineens weer een dubbelpost?

Laatst bewerkt: 15 apr 2003
  16. twist

twist Guest

Nee geen eige ervaring :9 maar ik heb wel mensen in mijn omgeving die het wel doen, en die vertellen mij uitgebreid wat ze zien.:cool: een rede te meer om er nooit eentje te eten.
    ps.mescaline is kaktus met soorgelijke werking als paddo's:+

17. xboxwizz

xboxwizz ........

Leuk Bevonden:
    0
    dan word je een geest :cool:

18. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Als je dood bent kan je vliegen en bij iedereen die je wil onder de douche kijken :+ :D

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is dood?
    ik heb hier vaker over nagedacht en wat er zou gebeuren als je dood bent. biologisch gezien is er dan niks meer, en in dat geestelijke geloof ik niet

20. twist

twist Guest

lekker hoor :{
    wehehe

Deel Deze Pagina