[Lifestyle]Being a Xbox Gruppie...!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 8 sep 2004.

1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    goed verhaal mcred...in bepaalde dingen kan ik me zeker herkennen, zoals het desperate wachten op een antwoord op je ruildraad, meepraten in een discussie in de green mile die uiteindelijk toch zinloos is omdat niemand naar elkaar luisterd enz, spellen kopen voor de spellen en om de naam van het spel en niet kijken of het kwaliteit is, fanboyisme heb ik gelukkig geen last van gehad, omdat ik niet console afhankelijk ben....laatst zijn ook bij mij de schellen van mijn ogen gevallen en kijk af en toe op het forum, vooral in de ruildraad en niet-serieuze topics in de green mile, even gal te spuwen of als ik iemand kan helpen met mijn grenzeloze ervaring *kuch*. ook het gros van de spellen gaat de deur uit, want dat ligt toch maar te verstoffen en wacht even met eventuele aanschaf van nieuwe games tot ik weet wat het is, om bijvoorbeeld het driversyndroom voor te blijven.
    Het enige wat op de een of andere manier niet veranderd is het gamen zelf. Ik heb gelukkig een vriendenkring om me heen die net zoals ik een leuke baan hebben, een vriend(in) die gamen ook leuk vinden en een hekel aan tv kijken....ik ben 29 en blijf elk aspect van de gamewereld fascinerend vinden en zie me daar ook niet zo snel mee ophouden. Maar net zoals in de "echte" wereld is ook de game wereld: de plek is best leuk, maar het gros van de mensen die er rondlopen is niet interresant(uiteraard gelukkig genoeg mensen nog wel)

2. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Helemaal mee eens. Alhoewel, avondje sexen staat evenhoog in het vaandel ;).

3. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen met extremen zijn much cooler dan ordinaire mensen oja van dat verhaal was n keer film van ofz maar dat zie je wel vaker terugkomen zoals schoolofrock die gast die van rock houdt/hield was nu zo'n brave burger met baan en n vriendin enzo. maar stiekem hield ie toch van rock en de lifestyle enzo waar die zich dan zichzelf echt kan uiten. het is eenmaal zo dat je t leven in balans moet houden yin-yang natuurlijk. mensen met een verslaving of n overdreven hobby zijn gewoon veel interessanter vind ik die zorgen juist voor fascinerende dingen in de wereld waar al die ''normale'' mensen maar niks van begrijpen :confused:

4. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Goed vertelt, je hebt een punt. Ik twijfel ook wel eens. Want de laatste tijd wordt het toch een stuk minder leuk... Ik verdien steeds meer en heb dus ook steeds meer geld en daardoor meer games. Ik heb dan nog wel redelijk wat vrije tijd, en speel nog steeds bijna alle games uit. Maar echt veel plezier heb ik er niet meer aan. Wel plezier, maar niet zo als vroeger. Vroeger speelde ik een game van voren naar achter en weer terug (kan dat?) uit. Ik probeerde allemaal dingent te ontdekken en was maanden zoet met 1 game. Maar nu heb ik zo veel keuze, dat ik geen 1 spel echt goed ken. En om de een of andere manier wordt het steeds minder leuk. Alles heb ik nu wel gezien bijna, het eigenlijk een groot 'been there, done that' gevoel. Het lijkt allemaal op elkaar. Tuurlijk, het verschilt toch wel degelijk, maar het is niet meer zoals 'vroeger'.
    Het ik wil sparen gevoel want dan kan ik patsen tegenover anderen is nog deels aanwezig, maar waarom eigenlijk? Wat maakt het jullie nou eigenlijk uit als ik 25 games heb, origineel, non-classic en het liefst nog limited? Niks toch?
    Ik ga ook het gamen verminderen en proberen dingen te vinden die leuker zijn, hoewel ik waarschijnlijk nooit zal stoppen met gamen. Maar af en toe zit ik 3 uur achter elkaar te gamen en dan denk ik waarom eigenlijk? Het is wel leuk, maar er zijn toch leukere dingen? Ach, ik weet het ook niet meer :{

5. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb een flinke taal achterstand opgelopen door al dat Xboxen, nee duh, ik weet heus wel hoe je dat schrijft, maar klinkt veel leuker...! :cool:
    Dat bedoel ik dus.... ;)

Zie dit meer als een alter ego, het is niet gebasseerd op de reliteit, althans, deels... Ik pik gewoon dingen op uit m'n leven, daar heb ik dit stukje over geschreven!

Dat trieste gedeelte is meer van "Waar was k mee bezig?" niet dat ik mezelf afkeur of iets dergelijks...
    Helemaal gelijk, maar ik haat de Xbox niet, ik verafschuw hem niet, ik keur het ding gewoon goed, ik heb m'n lolletje gehad, maar als ik erop terug kijk was het best en beetje triest... Xboxen is leuk dat vindt ik nog steeds maar alles wat je erom heen doet vindt ik min of meer jammer... om op terug te kijken dan! Ach jah, ik speel nogwel eens een spelletje maar niet meer zoveel! Helaas

Laatst bewerkt: 9 sep 2004
  6. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    amen
    _O_

7. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dit moet je dus in een blad zetten dat veel vrouwen lezen onder andere je vriendin/vrouw zodat ze het lezen en je begrijpen
    ;) voor de rest, zo voelde ik me eerst ook een half jartje ofzo terug en nu is het wel weer aan het overgaan(voorla met halo2 en fable)maarja, times pass

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Je laatste woordje "helaas" zet me dan weer aan het denken. Waarom helaas?? Je bent toch van de ene kant blij dat je bent gaan minderen met gamen...?? Je moet 1 ding goed onthouden (en dat geld eigenlijk voor alle zaken in het leven denk ik). Je moet nooit spijt hebben van iets dat je met veel plezier en liefde hebt gedaan. En je al helemaal niet de put in lullen!!
    Ik probeer juist alles (maar dan ook echt alles probeer ik) van de positieve kant te bekijken. Het negatieve is het makkelijkste dat er is (kijk maar eens naar een aantal lui hier op het forum die alleen maar negatief kunnen reageren).

Je moet juist trots zijn dat je zoveel heb KUNNEN gamen. Je hebt de keuze gehad tussen gamen, tv kijken (en voor de rest zie mijn andere post hiervoor) en allerlei andere dingen. Er zijn miljarden mensen die helemaal GEEN keuze hebben.

Zo, een beetje een lange preek (goed bedoelt hoor) maar ik hoop dat je er iets mee doet en inziet hoe goed je het eigenlijk hebt en dat je daar de waarde van in gaat zien.

9. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    @Xwon,

Dat bedoelde ik nou precies! Mooi gezegd _O_

10. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Ik kan me best vinden in jou verhaal, het klopt, ik ben gezegend ( O-) ) om zoveel vrijheid te hebben, om games te kunnen spelen want er zijn genoeg mensen die dit niet kunnen, maar goed, daar gaat het niet over, wat mijn punt is dat je er achteraf best wel tegen aan kijkt met een blik van eigenlijk is het best wel dom!

Zoals reageren in topics over de toekomst van het gamen, een orgasme krijgen als EA live gaat en dergelijke dat zijn gewoon de dingen die beetje treiest overkomen weet je wel... Maar goed ik heb geen negatief zelfbeeld ofzo, maar als ik zo terug kijk denk ik waar was ik mee bezig, maar goed des tijds was ik er even zoet mee, dus tsjah... maar ik wil graag me verhaal delen! :)

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Ik moest hier toch een beetje om gniffelen ;)

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Wat is er nu triest aan gamen? Het is eerder triest dat je zo lang over iets na moet denken om het triest te gaan vinden. Videogames zijn er voor de lol en inderdaad obsessief gamen is ongezond. Als ik gamesverslaafde vrienden zie, die deze nazomer amper buiten komen en niks anders doen dan, de laatste, vrije dagen slijten met gamen vind ik dat best wel vreemd. Als ik een Socom verslaafde maat van me bezoek waan ik me bij de albino vereniging en hoor ik vaak verhalen aan over geweren die ik niet ken, taktieken die me niet boeien en één en al gezeik over noebs en lag. Maar waarom zou ik, als normaal gamer zijnde, mijn Xbox dumpen?

Het is voor mij juist erg fijn om na een dag, vol met stinkende koters die aan mijn kop zanikken en waarop ik de hele tijd aan het organiseren ben, lekker een uurtje achter de Xbox te zakken en mijn frustratie af te reageren op onschuldige live gamers.

13. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Ik ook (achteraf)

14. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ohw mijn god, wat een onzin. Straks loop je hier nog trauma's aan op jongen :).

Tuurlijk denk je naderhand wel eens over iets na en denk je dat je iets anders had willen doen of misschien op een andere manier. Maar op dat moment vond je wat je deed leuk en dus is het toch goed, misschien is het naderhand wel dom, maar het gaat er toch om dat je jezelf er op dat moment goed bij voelde. Ik heb me afgelopen zondag ook op mijn kamer opgesloten en ik heb de hele dag Kotor gespeeld, ben ik dan een Nerd? Boeiend, dan ben ik een Nerd, ik voel me daar fijn bij en ik heb schijt aan wat andere mensen over mij denken. Dan vinden ze we toch een Nerd, ik lach de mensen uit die een houding opzetten waar ze zich totaal niet prettig bij voelen.

Het is toch tof om te doen wat je leuk vindt. De vrouwen, uiterlijk en al die shit komt allemaal vanzelf wel. Daar kun je je nu toch nog niet druk ommaken? Het is toch cool om veel games te hebben? Of juist veel zogenoemde 'Retro - Shit'. Maar daar kom je denk ik vanzelf wel achter.

Iedereen heeft denk ik wel een deel in zijn leven dat hij zijn oude 'ik' veracht. Dat je een jaar van je leven liever over had geslagen, maar dan kom je er ook vanzelf wel achter dat wat je al die tijd gedaan hebt ook super tof is geweest.

[Edit] -
    Om hier ook even op te reageren. Je moet natuurlijk veel reacties van mensen hier op zulke fora met een korrel zout nemen. Veel mensen doen zich graag anders of meer overdreven voor. Of zien dit als een uitlaatklep om gewoon lekker gek te doen, niets mis mee toch?

Laatst bewerkt: 11 sep 2004
  15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Shit, ik krijg echt een erectie van Doom 3. Als ik Halo 2 demo's aanschouw krijg ik de onbedwingbare drang om mijzelf te bevredigen met een vibrerende joystick........

Nee, als ik dat zeg dan meen ik het ;)

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Om dat Artikel met een extra letter?

17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0

lol en dat moet ik geloven ;) maargoed ik heb me letterlijk als een aap gedragen om halo 2 te spelen dat getuigt toch wel van een xbox gruppy te zijn :p :+

18. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik vind je nu DOM! Xboxen dat doe je toch niet voor anderen maar toch voor je zelf?
    Ik vind gamen nu leuk en later denk ik en hoop ik ook. De mensen die me daarom niet mogen kunnen door de grond zakken (niet heel ver maar wel een paar meter).

Okey als je je schaamt om gamer te zijn. Alleen ik vind het zwak.

19. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    kej, jou mening...

20. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ach.. Ieder zijn ding. Ik zelf zet gamen op een hele hoge plaats in mijn dagelijks leven. De laatste tijd iets minder (ben game zoekende 8)).. Ik ben er veel mee bezig, en ik ben me daar van bewust. Waarom zou ik me er minder mee bezig houden als het me allemaal boeite en ik er plezier aan beleef? Nog geen 2 jaar geleden was ik compleet verslaafd aan Starcraft Broodwar (3 jaar lang).. Maar ik heb er nooit spijt van gehad achteraf omdat ik mij er gewoon geweldig mee heb vermaakt.

Het gaat om het totale plaatje; waardoor krijg je het gevoel dat je er teveel mee bezig bent? Doordat je juist andere activiteiten laat schieten? Doordat een maat wel is tegen je zegt dat je er misschien te vaak mee bezig bent?
    Ik zelf ben meestal 's avonds bij vrienden/uitgaan.. Dan onderhoud ik mijn sociale contacten, en dan heb ik het ook naar mijn zin. Overdag zit ik liever achter de PC/Xbox/TV..
    En ja; ik vind een Xbox T-Shirt keigoaf. :cool:

Deel Deze Pagina