1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lord of the rings: ROTK impressies

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nilamo, 23 dec 2003.

1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Wat een vergelijking....|:-
    Matrix was een aanfluiting met gigantische gaten en mogelijkheden voor vervolgen. LOTR was een verpletterend mooie afsluiting van de trilogie. Maar ze hadden het einde toch iets korter kunnen maken vind ik....;)

2. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het boek is soms ook een beetje aan de langdradige kant, maar blijft een goed verhaal.

3. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Hmz.. ik wil die film ook nog zien... iemand zin om mee te gaan? als hele xbox-gang er naar toe ofzo :p Kan ik hier namelijk iets nuttigs posten.. zoals ook mijn mening over die film.

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik dacht dat wij samen gingen?

Hele goede film in ieder geval, lijkt wel wat op het tweede deel maar zeker een aanrader. Veel actie en daar hou ik wel van.

5. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    nou dan gaan wij samen! :) als je me deze keer maar tenminste ook die film laat zien. de vorige keer zag ik zo weinig van die film.

6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nou, ik heb 'm gezien en ik weet het niet...

De graphics, oogverblindend. Met name de adelaars en natuurlijk Gollem waren zeer strak geanimeerd. Tevens de settings wren oogverblindend. Met name Gondor was precies zoals ik me had voorgesteld.

Maar jezus, wat heeft Peter jackson de characters verneukt zeg. Met name Sam en Frodo worden neergezet als onderpresteerders met heimelijke gevoelens voor elkaar. Ik werd niet goed van dat gehuil de hele tijd!!! De hobbitts worden in dit verhaal neergezet als huilenbalken die wel doorzettingsvermogen hebben, maar ik kon er geen binding mee opbouwen (in tegenstelling tot de eerste twee delen).

En tevens het feit dat Jackson hele stukken verhaal plomtverloren heeft veranderd om het 'grappiger' te maken was voor mij onverteerbaar. Ik had nu het idee naar een kinderversie van LOTR te kijken, wat ook wel begrijpelijk is aan een kant, maar aan de andere kant zaten er nu wel heel veel cheesy stukken in.

Nee, voor mij geen film van het jaar.

7. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    70ffL1N3:eek:ude StarWars-films moet je idd apart zien,want Lucas mag zich schamen voor Phantom Menace en Attack o t Clones.Dat zijn dus echte waardeloze films.Mijn favo trilogie was ook StarWars(de oude dan),maar nu ik LotR heb gezien moet ik hier toch op terug komen.En nu staat StarWars dus op 2,want qua verhaal en karakters is LotR toch stukkie beter.

Voor alle anderen die de film nog niet gezien heeft:
    WAAR WACHTEN JULLIE OP!
    Nu maar duimen voor the Hobbit!

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik kan het toch niet laten om meer te spuien :mad:.

Ik kan mezelf een groot liefhebber noemen van Tolkien. Heb al zijn boeken meer dan drie keer gelezen. Ga je met hoge verwachtingen naar het laatste deel toe en wat zie je: verkrachting van een van de beste delen van het LOTR-boek. Voorbeeld: Sam en Frodo gaan een berg beklimmen. Als heimelijke homo's die elkaar om de vijf seconden met elkaar knuffelen en huilen, gaan slapen, wakker worden, huilen en knuffelen, eten, 5 meter klimmen, weer huilen en knuffelen, slapen, wakker worden, huilen en knuffelen, 5 meter klimmen, huilen en knuffelen, slapen, etc.etc.etc.

Ik heb me echt boos gemaakt om deze verkrachting van deze belangrijke characters. In het boek waren het geen halfgare mietjes. Natuurlijk zijn het hobbits met een luxe levensstijl maar zoals ze hier werden neergezet is belachelijk. En dankzij dit laatste deel zal mijn ervaring van het laatste deel in het boek nooit meer hetzelfde zijn :mad: (in tegenstelling tot de eerste twee delen die wél goed waren!!!)

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

je snijdt daar wel een goed punt aan Da-Z. Ik heb de boeken niet gelezen. Ik vond deel 1 en 2 superfilms, ik vond het allemaal heel geloofwaardig en goed gespeeld. Op het eind van de derde film dacht ik ineens (tijdens de gezamelijke terugzie scene bij het bed met het gehuil en dergelijke) wat is het eigenlijk een malle film. Het lijkt wel cynish bedoeld. Vooral door de shots waarbij er vreemde blikken voorbij kwamen.

10. Ik vond het echt gewoon een fantastische film, de aanval op Minas Tirith door de ork's, zo prachtig. Je zag tussen het leger van de Ork's echt alle voorstelbare gedrochten lopen en je hoorde ze ook de hele tijd van dat soort liederen zingen, alleen het einde was me wat té zoetsappig, alles zo perfect... al met al een superieure film die ik bijna iedereen aanraad

11. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    maak je niet zo druk de wereld blijft draaien en je hebt altijd je fantasie nog en je tolkien boeken. Het is niet zo dat het verhaal dat in de boeken beschreven wordt persé hetzelfde moet zijn op het filmdoek. Het is een film, vergeleken met andere films (let op ik zeg niet boeken wat jij dus wel doet) is het een meesterwerk. Je moet juist blij zijn dat de film is geworden wat het is een meesterwerk en niet wat het kon zijn een Mega flop, want dan zal je (baserend op je huidige reactie) je rotjanken omdat iemand de tolkien legende verneukt heeft met een waardeloze film.

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dus jij vindt het leuk om naar huilende en knuffelende mannen te kijken... 8) :D

Maar ff serieus, ik val jou niet aan ofzo! Jij maakt je nog drukker dan mij! Maar dit is zeker niet één van de beste films aller tijden, daar is het gewoon te cliché voor. Alle standaard Hollywood motieven komer erin voor en worden op de standaard manier uitgevoerd. Kijk naar het acteren, de montage en verloop van het verhaal (die Jackson die heftig heeft herschreven!!!). Daarom is het niet de beste Hollywood film aller tijden, het herkauwt alle standaards die Hollywood heeft opgetrokken.

Dat betekend echter niet dat het geen mooie film kan zijn, alleen IMO heeft het een hoop ogen en haken die mijn beleving een stuk minder maakt

Laatst bewerkt: 2 jan 2004
  13. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Hoewel het boek niet altijd gevolgd, is de verfilming denk ik wel geslaagd. Jammer is dat Tom Bombadil niet neergezet is in de film. Is toch een personage die er echt bij hoort te zijn.

Het zal niet zo makkleijk zijn om in de toekomst een betere versie te maken. Deze film zal een echte klassieker worden, denk ik.

14. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga morgen om 22.00 uur, als hij 3 uur duurt zit ik tot ongeveer 1.30 (met pauze en reclame erbij) in de bios. best laat voor een jochie van 12. maarja, hij lijkt me wel super VET.

15. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Daar komen ze weer met cliché, vinden ze iets niet goed dan zeggen ze meteen dat is cliché etc. etc. Kunnen jullie eens een ander argument gebruiken. sorry moest me woede effe uitoefenen over de cliché achtig gebruik van het woord cliché.

16. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben er gisteravond naartoe geweest, lange zit maar zeker de moeite waard! Ik lag echt dubbel bij dit stukje:

Dan zie je Legolas tijdens de battle zo'n olifant bestijgen, daar iedereen uitmoorden, vervolgens heel heldhaftig iedereen uitmoorden, langs de slurf weer triomfantelijk naar beneden, en dan die dwerg: "Grrr, that still counts as one!" Geweldig! :+

Maar ik vond dit wel het meest onwaarschijnlijke deel van de drie, waarom?

Faramir had aan zijn einde moeten komen, hij was zo goed als dood en opeens leeft hij weer. Zelfde geldt voor Merry. Uiteindelijk zijn er door alle drie de delen heen maar twee belangrijke personages gestorven van de goede kant: Boromir en King of Theoden. Niet dat ik het erg vind dat ze nog leven, maar ik had toch echt wel verwacht dat er ook nog wat belangrijke personages aan de goede kant zouden sterven.

Om in te gaan op mijn voorgangers, ik vond het wel mooi dat er ook emoties loskwamen bij de Hobbits.

Dat stukje waar Frodo Sam achterliet vond ik persoonlijk wel ontroerend. En uiteindelijk wordt de last op Frodo's schouders zo groot dat hij er ook emotioneel aan stuk gaat. Ik vind het wel logisch opzich, stoorde me er niet aan.

En ook dit deel zat verder weer ijzersterk in elkaar. De adelaars, Nazgul, Gollem, de doden... fantastisch!

Geweldige film, gewoon vreemd dat er nu niks meer komt, dat het nu echt voorbij is. :'-(

17. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Zoals ik al zei, ze zijn weer geheelt in de houses of healing, maar dat zit niet in de film. Misschien wel in de uitgebreide versie?

18. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Mjah, maar dat maakt de film wel iets onwaarschijnlijker. Dan had er minstens een verwijzing naar die Houses of Healing gemaakt moeten worden, ook al zou je die zelf niet zien. Want dat ze nu opeens op wonderbaarlijke wijze weer kerngezond zijn, kwam vreemd over...

19. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Het is duidelijk te zien in de film dat er verschillende dingen gewoon uitgeknipt zijn. Dit omdat de film eindelijk al veels te lang is, daarom verwacht ik ook dat er flink wat extra's op de 4 dvd versie zal komen.

20. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Whaha o ja, schiet me nog wat doms te binnen:

Als alle Orcs naar de poort gaan waar Gandalf & Co als afleidingsmanouvre staan te wachten, dan ziet dat oog Frodo met z'n ring. Waarom in godsnaam, doet dat domme oog opeens toch alsof hij Frodo niet gezien heeft. Hij wist dat de Ring in z'n buurt was en dan toch kijken naar waar de actie plaats vind. Dom oog... :eek:

Deel Deze Pagina