Idd, ik ben er gisteravond heen geweest, het was met eerste lotr film.. En ik heb er SPIJT van.. echt waar.. Hoe ze een verhaal en een wereld zo kunnen verkrachten.. Belangrijke dingen worden weggelaten, en bullshit wordt toegevoegt.. Dat over het verhaal, ik als fan van de boeken vond dat toch al verkracht, maar mij was verteld dat het wel mee zou vallen, en dat ik de films erg tof zou vinden als tolkien fan zijnde.. Nou, ik heb geen goed woord over voor het verhaal, echt niet, dat is gewoon verkracht..
De karakters.. ik weet niet wat de visie van de makers van Frodo, Sam, Merry en Pippin was.. maar zoals ze in de film zijn, zijn ze dus echt NIET.. Kom op, het zijn geen kinderachtige kleuters met rare gezichtsuitdrukking die duiden op een iq van 60..
Omfg, en Elrond dan, wtf, ten eerste, even terzijde, elven zien er niet uit als ze in de film zijn neergezet.. Over Elrond, die dude is de grootste pessimist en kan alleen maar zeiken, en alles afkraken.. In de boeken is hij reeël, niet zo masochistische faggot of whatever hij was.. En dan over Aragorn en Gandalf.. Aragorn twijfelt veel te veel, maar pept toch Gandalf op.. Dat is NONSENS.. Aragorn heeft wel twijfels, maar in een heel andere manier als in de film.. En hoe Gandalf werd opgepept door Aragorn was gewoon een regelrechte vernedering van Gandalf..
Over Sauron en Mordor..
Mag ik jullie erop attenderen dat Mordor fucking, maar dan ook fucking groot is.. Maar nee hr, Sam en Frodo kruipen uit de grot (waar het verhaal ook erg is verkracht (ruzie tussen sam en frodo, dacht het ook :{), en ook nog een heel stuk is weggelaten) en ze zien een paar orcs, de zwarte toren, en de doemberg.. Het ziet eruit als een eindje lopen, hooguit twee dagen.. Voor de rest zie je alleen een ring van bergen.. Maar mordor is dus wel ietsje veel groter..
De doemberg, die ging dan nog wel, daarhad ik wel een beetje vrede mee, niet geheel, maar toch was dat niet erg verkracht..
De zwarte toren en Sauron.. OMFG.. De zwarte toren is een pilaar met een oog erop, dat eruit ziet als een lichttoren.. Sorry hr, maar hoe wilt iemand een ring afhakken van iemand zijn hand, als die persoon alleen een oog is..
Als er wordt gezegt in het boek dat iemand het oog heeft gezien, is dat puur door de palantir, of door het dragen van de ring.. In andere opzichten kan je geen oog zien.. Dat oog staat symbool voor Sauron, een geest (zit een heel verhaal achter, ga ik nu niet uitleggen), maar is niet daadwerkelijk een oog.. En de zwarte toren is minstens zo bruut als de witte toren.. niet een of andere pilaar waar totaal geen ruimte in is
..
En dan ook best lame de grootte van het leger als Aragorn naar de zwarte poort trekt.. Dat was dus weer een stukje groter, en er waren weer iets minder orcs.. Leuk overdreven.. en 5 adelaars, rot op, dat waren er ook weer iets meer..
Maarja, af en toe was het toch wel tof om te zien, met name de slag bij Gondor had nog wel wat positieve dingen, maar voor de rest, wat een bagger.. Dit is een SLECHTE verfilming van een boek..