1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lord of the rings: ROTK impressies

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nilamo, 23 dec 2003.

1. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Sauron was nog to zwak om angst te kennen

2. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Dus?

Waar had hij dan angst voor moeten hebben, Aragorn? En als hij toch geen angst kende, dan had hij zich zeker moeten focussen op die ring...

3. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Wat dacht je van angst dat de ring in de berg werd gesodemieterd en met die ring ook hij? Sauron was verbonden met die Ring en daarom keek hij daar ook heen. Maar hij wist niet of hij had geen angst of idee dat de Ring vernietigt ging worden. Daarom zag hij daar Aragorn en zijn vriendjes en dat vond hij.. interessanter..

4. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Dom oog! :+

5. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat die film me een beetje te groen wordt.

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Dat is niet het punt, Sauron is vergalt van kwaad, hij kan alleen maar vanuit zijn oogpunt denken, en wat hij zou doen.. Daarom focust zich hij op de plaatsen waar gevochten wordt, omdat hij denkt dat ze met het hele leger, en grof geweld, die ring gaan vernietigen, zo zou hij het namelijk ook doen.. Hij kan zich niet voorstellen dat een miezerig klein wezen in zijn eentje zo'n daad kan verrichten omdat hij alleen denkt dat massa en machtige creaturen dat kunnen te werk stellen..

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm ja, als je het zo bekijkt... :) Ik heb ook nooit de boeken gelezen, volgens mij kun je jezelf dan toch veel beter in de karakters inbeelden.

8. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    De boeken ownen. Maar ik kan niet geloven dat ze de houses of healing eruit hebben geknipt, ik kan me toch voorstellen dat het dan vaag overkomt. Ik ga dinsdag avond naar de film. Maar wat ik zo hoor, is hij best wel verneukt. Maarja, ik vond de andere 2 ook al verneukt. Toch maar los blijven bekijken dan, een duidelijke scheiding tussen boeken en film houden is het beste.

9. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Idd, ik ben er gisteravond heen geweest, het was met eerste lotr film.. En ik heb er SPIJT van.. echt waar.. Hoe ze een verhaal en een wereld zo kunnen verkrachten.. Belangrijke dingen worden weggelaten, en bullshit wordt toegevoegt.. Dat over het verhaal, ik als fan van de boeken vond dat toch al verkracht, maar mij was verteld dat het wel mee zou vallen, en dat ik de films erg tof zou vinden als tolkien fan zijnde.. Nou, ik heb geen goed woord over voor het verhaal, echt niet, dat is gewoon verkracht..
    De karakters.. ik weet niet wat de visie van de makers van Frodo, Sam, Merry en Pippin was.. maar zoals ze in de film zijn, zijn ze dus echt NIET.. Kom op, het zijn geen kinderachtige kleuters met rare gezichtsuitdrukking die duiden op een iq van 60.. :eek: Omfg, en Elrond dan, wtf, ten eerste, even terzijde, elven zien er niet uit als ze in de film zijn neergezet.. Over Elrond, die dude is de grootste pessimist en kan alleen maar zeiken, en alles afkraken.. In de boeken is hij reeël, niet zo masochistische faggot of whatever hij was.. En dan over Aragorn en Gandalf.. Aragorn twijfelt veel te veel, maar pept toch Gandalf op.. Dat is NONSENS.. Aragorn heeft wel twijfels, maar in een heel andere manier als in de film.. En hoe Gandalf werd opgepept door Aragorn was gewoon een regelrechte vernedering van Gandalf..

Over Sauron en Mordor..
    Mag ik jullie erop attenderen dat Mordor fucking, maar dan ook fucking groot is.. Maar nee hr, Sam en Frodo kruipen uit de grot (waar het verhaal ook erg is verkracht (ruzie tussen sam en frodo, dacht het ook :{), en ook nog een heel stuk is weggelaten) en ze zien een paar orcs, de zwarte toren, en de doemberg.. Het ziet eruit als een eindje lopen, hooguit twee dagen.. Voor de rest zie je alleen een ring van bergen.. Maar mordor is dus wel ietsje veel groter.. :eek:
    De doemberg, die ging dan nog wel, daarhad ik wel een beetje vrede mee, niet geheel, maar toch was dat niet erg verkracht..
    De zwarte toren en Sauron.. OMFG.. De zwarte toren is een pilaar met een oog erop, dat eruit ziet als een lichttoren.. Sorry hr, maar hoe wilt iemand een ring afhakken van iemand zijn hand, als die persoon alleen een oog is.. :eek:
    Als er wordt gezegt in het boek dat iemand het oog heeft gezien, is dat puur door de palantir, of door het dragen van de ring.. In andere opzichten kan je geen oog zien.. Dat oog staat symbool voor Sauron, een geest (zit een heel verhaal achter, ga ik nu niet uitleggen), maar is niet daadwerkelijk een oog.. En de zwarte toren is minstens zo bruut als de witte toren.. niet een of andere pilaar waar totaal geen ruimte in is :confused:..

En dan ook best lame de grootte van het leger als Aragorn naar de zwarte poort trekt.. Dat was dus weer een stukje groter, en er waren weer iets minder orcs.. Leuk overdreven.. en 5 adelaars, rot op, dat waren er ook weer iets meer..

Maarja, af en toe was het toch wel tof om te zien, met name de slag bij Gondor had nog wel wat positieve dingen, maar voor de rest, wat een bagger.. Dit is een SLECHTE verfilming van een boek..

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Kijk maar uit Orcrist, want nu krijg je Nilamo op je dak!!! :D:+

11. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    woef teveel groen voor mij misschien morgen 8)

12. underhunter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je voor het grootste deel gelijk hebt, maar alhoewel ik de film nog niet heb gezien zijn er een paar dingen waar je toch geen gelijk in hebt. Je zegt dat iemand waarvan de vinger afgehakt kan worden niet alleen een oog kan zijn. Maar dat was iets van 3000 jaar terug. Sauron is nou terug, maar kan nog geen fysieke vorm aannemen. Ik vind wel dat de zwarte toren er in de films niet echt goed uitziet, maar het klopt wel met dat oog erop. Ik quote uit het boek:

Dat oog is wel zo bedoeld, want frodo ziet dit in realtime. Er zit wel degelijk een oog op de zwarte toren. Dat merk je ook aan andere stukken in het boek. Pas als Sauron de ring weer heeft kan hij weer de fysieke vorm aannemen die hij vroeger had.
    Verder heb je wel gelijk met wat je zegt, personages worden verkeerd weergegeven, en afstanden worden overgebracht alsof het hele kleine stukjes zijn. Maar dit was al vanaf het begin, en dat wist je al. Dit was namelijk bij film 1 en 2 ook het geval.

Maar ik ben het met je eens dat de boeken verneukt zijn verfilmd.

Laatst bewerkt: 4 jan 2004
  13. Rawne

Rawne The Ghostmaker

Leuk Bevonden:
    0
    Orcrist:Wat denk jij dan moeten ze nou echt alle stappen in Mordor filmen geloof mij dan had je er nu nog gezeten

Dat stuk dat Aragron,Gimli,Legolas uit de boot springen met z'n drieen tegen een leger van ik weet neit hoeveel orcs die orc (gobo) helemaal dubbelliggen en dan die duizenden undead gasten er zo uitkomen werkelijk geweldig

14. underhunter

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik niet erg gevonden moet ik zeggen. Maarja, ergens heb je wel gelijk, ze kunnen niet alles doen, maar er zijn toch zeker een heleboel dingen die ze wel hadden kunnen doen, en ook niet hebben gedaan. En dan heb ik het nog niet eens over de dingen die ze fout hebben gedaan.

15. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    @underhunter Persoonlijk heb ik het altijd meer opgevat als een symboliek, zolang hij aan het zoeken is naar het gene wat hij het meest begeert en waardoor hij nog steeds leeft, de ring dus, zal hij in de vorm van een oog ontvangen worden door degene met de ring..
    Maar ik geef toe, ik kan verkeerd zitten, maar alsnog vind ik dat hij verkeerd is weergegeven..

@rawne, nee maar je ziet wel een paar keer de overview vanuit frodo's oogpunt over Mordor, en dat vind ik erg bekrompen.. En idd hadden ze meer van hem moeten laten zien van zijn reis in Mordor zelf, want in het boek is dat dus een redelijk gedeelte waarin nog veel gebeurt, wat nu wordt afgeschildert als een dag, 2 dagen, terwijl het in werkelijkheid een stuk langer duurt.. En ook bij de overview lijkt het maar alsof het 2 dagen lopen is..

16. underhunter

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het geen symboliek, maar wat maakt het ook uit. Verder ben ik het met je eens. En, ook al heb ik de film nog niet gezien, heb ik zo het idee dat je gelijk hebt met wat je tegen rawne zegt.

17. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het grootendeels eens met Da-Z, ik vond dit zeker de slechtste verfilming van de 3.
    Het lijkt idd alsof er stukken uit zijn weggeknipt, terwijl andere stukken veel te lang duren imo
    Ik heb de boeken niet gelezen dus ik weet niet hoe het normaal gezien gebeurt, maar ik had graag wat meer gezien van Aragorn in de berg met die doden.
    Ik vind dat stuk heel slecht uitgewerkt, je ziet niet hoe hij die doden overtuigt, en je ziet ook niet hoe hij die schepen verovert. Jammer.

Al helemaal belachelijk vind ik Gollem die eerst in een ravijn valt waarvan je bodem niet eens ziet, maar later wel vrolijk opduikt in Mordor, logisch hoor|:-

18. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind gewoon alle 3 de films bagger als ik zie wat ze met die laatste film doen.. De karakters zijn sowieso al een groot punt wat voor mij alles al verpest.. Daarom hoef ik de 1e 2 niet te zien.. Dan al die verhaalsveranderingen verpesten de rest voor mij..
    Maar over Aragorn:
    Zodra Aragorn dat pad neemt wordt er wel uitgebreid beschreven hoe het is, maar zoals het in de film ging, zo gebeurde het zeker niet..
    En over gollem en het ravijn, in het boek zit er wel een vorm van logica in, maar in het boek gaat alles in Mordor heel anders..

19. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    waarom vind je de films zo kut dan? of de characters?

20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een kuteinde zeg, ik was in staat om weg te lopen! Zo laaaaangzaaam.

Deel Deze Pagina