1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lord of the rings: ROTK impressies

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nilamo, 23 dec 2003.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik vond het einde perfect .. net als in de boeken ... echt een meesterwerk. Ik was bang dat hij het zou afkappen

2. El_yankee

El_yankee 101Band of Brothers

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag gezien een woord Wonder full.
    EDIT
    Waarom vinden jullie die film nou slecht ik heb alle boeken gelezen en ik vondt het eerste deel alleen slecht maar de films blijfen gewoon goed. Ze kunnen niet alles uit het boek in een film zeten daarom heb je ook de uitgebreide editie daar zie je ook veel meer in voor komen uit de boeken.

Laatst bewerkt: 7 jan 2004
  3. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan mij toch zo ergeren aan mensen die de flim lopen afkraken, omdat het niet helemaal perfect hetzelfde loopt als de boeken. Tuurlijk zijn er een aantal dingetjes anders en tuurlijk zijn er lange stukken uitgehaalt zoals bv de reis van Frodo en Sam door Mordor, want het blijft een bioscoopfilm! Ze hebben een dijk van een film neergezet (en ja, ik heb ook de boeken gelezen) en ik laat mijn heerlijke filmervaring toch echt niet verpesten door te mierenneuken over dingen die niet kloppen vergeleken met de boeken..

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ben ik niet met je eens Shriko, iedereen heeft zijn eigen mening over de film ongeacht deze nu negatief of positief is. Als jij de film goed vind, hardstikke mooi toch? :)

Ik ben trouwens van mening dat het eerste deel wellicht nog wel de best geslaagde versie is. Goede introductie van de characters en weinig afwijkend boek-vs.-film-gedrag (ok, bombadil zit er niet in, maar daar vroeg ik mij in het boek eigenlijk ook al van af wat voor nut hij had). Het tempo van deze film is ook gelijkwaardig aan het boek, langzaam maar indringend.

Deel 2 was ook zeer goed te pruimen, maar wellicht teveel battles. Het lijkt wel een beetje Alien vs. Aliens: het eerste deel is vooral beklemmend terwijl deel twee heel erg expliciet is (veel wapengekletter enzo).

Deel 3 blijft een mooie film, maar vele dwarsvertellingen worden compleet uit hun verband getrokken! De tocht van Frodo en Sam door Mordor bijvoorbeeld. Shelob de spin die wel wordt genoemd maar ff binnen vijf minuten verslagen wordt. Het einde wat aangepast is (de hobbitstee die niet belegerd is door Saruman en Slangtong). Het komt allemaal wat geforceerd op me over.

Rest me nog één ding te zeggen, mensen die het boek nog niet gelezen hebben meoten dat nú direct doen. het is ff doorbijten in het begin maar na de 1500 pagina's ben je een ervaring rijker die je daarna over en over zal willen beleven :)

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De hobbitstee komt terug in de extended versie, dus extended editie word het meesterwerk. De val van Shelob was in het boek ook niet honderde pagina's ... was wel ff bang dat ze de trap uren gingen verfilmen ... het duurde eeuwen voor ze bij de top kwamen in het boek. Het boek is altijd beter dan een film.... maar voor een film is dit een stukje meesterwerk en gemaakt door en voor een fan _O_

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    @shriko, ales het kleinde dingetjes waren ok, maar ik vond het gewoon grove veranderingen..

7. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zeg alleen dat sommige mensen de film zo gaan vergelijken met het boek en dat ze daardoor iets moois missen, omdat ze er alleen maar over in zitten dat er dingen anders zijn.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik ben met mensen naar de film geweest die het boek níet gelezen hebben en die vonden het de grootste baggerfilm aller tijden. Ik denk dat het dus niet zoveel uitmaakt :)

9. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Maar dat is weer een ander soort mensen die niet van fantasy houden :eek:

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Maar voor een fantasyverhaal vond ik dit een ronduit warrige belevenis

11. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Daar zit de fout van de makers, van het moment dat zij een film over het boek gaan maken, moet er dus ook daadwerkelijk overeenkomsten zijn, niet zo maar een paar, maar genoeg..
    Om te beginnen, de personages moeten, maar moeten dan ook echt overeenkomen.. Dat is NIET het geval.. Was dat wel gedaan, dan hadden zowel fans van de boeken, als mensen die de boeken nog nooit hebben aangeraakt er voordeel van..

Ten tweede, het verhaal.. Het verhaal moet voor een film idd worden aangepast, heb ik vrede mee, kort het hier en daar wat in, maak hier en daar een kleine aanpassing, maar ga GEEN dingen toevoegen.. Dat zijn mijn grote punten van kritiek, want de wereld zag er in mijn ogen, vooral bij gondor en rohan, er best goed uit.. Ook zoals ik het mij min of meer had voorgestelt..
    De grote veldslag bij Gondor, had op een paar punten, veel overeenkomsten met die in het boek, dat vond ik prachtig om te zien.. (ook al waren er dan weer dingen waar ik me aan kon ergeren.. )

Maar dat zijn gewoon punten die voor mij de film compleet verpesten, ook al ga ik daar met een leeg hoofd heen en neem ik mij voor om geen vergelijkingen te trekken, maar met zulke drastische dingen komt er toch een gevoel van ergernis over mij heen..

12. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Precies, het is een FILM jongens een FILM als het niet hetzelfde is als het boek dan so what? Als het een goede film is dan is alles fine, jullie moeten blij zijn dat het niet een flop is geworden. Eens kijken hoe erg jullie dan zaten te zeiken. Ik heb liever een incomplete pannekoek, dan een mesthoop dat op een pannekoek lijkt...mmmm.... pannekoek...

13. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Als het een incomplete pannekoek was had ik er vrede mee, je kan niet alles hebben, maar het is geen pannekoek, het is een appelflap geworden..

14. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    vrienden zonder smaak zo te zien.

kijk eens naar dit:

http://www.rottentomatoes.com/m/TheLordoftheRingsTheReturnoftheKing-1127213/

dit:

http://www.rottentomatoes.com/m/TheLordoftheRingsTheTwoTowers-1118285/

en dit:

http://www.rottentomatoes.com/m/TheLordoftheRingsTheFellowshipoftheRing-1108476/

zo dat is niet mis he de enige trilogie die hoger scoorde is the godfather.

15. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Dat het een kaskraker is wil niet zeggen dat het voor de fans van de boeken geen regelrechte ramp is.. Dat is irrelevant.. Het zijn goede films, maar voor iemand die echt de boeken tof vond, en die toch niet te kritisch er heen is gegaan, is het toch een ramp geworden..

16. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    hmm...appelflap....NEE! must resist, ik vind het echt jammer dat je het een flop vond. Maar ja mag ik je dan vragen wilde je wel dat de boek verfilmd werd?

17. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    je verward het word kaskraker met topfilm die goede reviews krijgt. Een kaskraker is een film die veel opleverd denk maar aan reloaded maar geflopped is volgens de reviews.

18. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ik wilde idd niet dat het boek werd verfilmt, eerlijk waar, toen ze het aankondigden vond ik het al jammer.. Dus ergens kan het zijn dat ik al met een fout idee naar de films ben gegaan, maar tegelijkertijd wist ik dat het anders zou zijn.. Toch zijn mij zoveel dingen tegengekomen die ik niet voor lief kan nemen bij de film..

19. Nilamo

Leuk Bevonden:
    1
    ok vergeet wat je net hebt gezegd en probeer je virtueel voor te stellen dat je het boek nog niet gelezen hebt en je gaat naar de film, wat zal je ervan vinden.

20. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Dan zal ik het idd een toffe film vinden. Is het ook, maar niet voor mij.. Sinds ik fan van de wereld ben heeft het voor mij niet verfilmt kunnen worden.. Voor mij is het alsof ze een film maken over iemands leven dat je door en door kent, en over de wereld waarin die persoon leeft, die je door en door kent, en dan in een keer alles veranderen, including het karakter en uiterlijk van de persoon..

Maar zonder de boeken ooit te hebben gelezen zou ik het idd ook een toffe film vinden..

Deel Deze Pagina