Nice topic voor dit underrated onderwerp!
Ik deed ook aan lucide dromen, het actief beoefenen ervan. Tegenwoordig niet meer, maar regelmatig nog lucide dromen. Wel wat nieuwe ontwikkelingen de laatste tijd. Zo is WILD me laatst 'perongeluk' gelukt tijdens sluimer slaap (had de behoefte om weer verder te gaan met de lucide droom waar ik net wakker uit werd), werd er gelijk wakker van . En ik had 2 weken terug zowaar een Inception momentje! Komtie:
In een reguliere droom lag ik in m'n bed van toen ik nog bij m'n ouders woonde en besloot ik om te proberen lucide te dromen. Op een vage manier lukte dit \o/, can't remember hoe/wat/waarom. Ik was druk bezig met vliegen rondom een kruispunt, maar niet voor lang. Ik werd wakker, maar nog wel in m'n reguliere droom, eigenlijk dus een false awakening. Anyway, ik blij en ging weer verder slapen in de hoop dat ik weer een lucide droom kon opwekken. Gevolg: ik viel in slaap maar werd instant lucide (kind of WILD), echter niet in een andere wereld maar in diezelfde kamer als dat ik in slaap viel. Ik zweefde in die kamer rond met zicht op een slapende ik. Wtf, shit werd vaag, letterlijk out of body experience? Ik werd echt wakker en besefte toen pas het Inception effect. Yay!
Laatst bewerkt: 26 mrt 2011