1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Fuck! Ik had net een droom waarin ik door mijn eigen huis liep nadat de stroom was uitgevallen, maar toen ik op mijn eigen kamer kwam was die ineens veel groter dan ik me kon herinneren. Ik doe dus even een reality check, en zoals verwacht had mijn rechter hand 6 vingers. Ik flip dus helemaal (in mij droom), en ik val op de grond. Vervolgens kwam iemand me overeind helpen, en toen dacht ik dus dat ik wakker was geworden, maar ik realiseer me nu dat de droom gewoon verder ging daarna!:mad:

Laatst bewerkt: 25 mrt 2011
  2. Xorta

Xorta Reflex GT

Leuk Bevonden:
    0
    Nice topic voor dit underrated onderwerp!

Ik deed ook aan lucide dromen, het actief beoefenen ervan. Tegenwoordig niet meer, maar regelmatig nog lucide dromen. Wel wat nieuwe ontwikkelingen de laatste tijd. Zo is WILD me laatst 'perongeluk' gelukt tijdens sluimer slaap (had de behoefte om weer verder te gaan met de lucide droom waar ik net wakker uit werd), werd er gelijk wakker van :emo:. En ik had 2 weken terug zowaar een Inception momentje! Komtie:

In een reguliere droom lag ik in m'n bed van toen ik nog bij m'n ouders woonde en besloot ik om te proberen lucide te dromen. Op een vage manier lukte dit \o/, can't remember hoe/wat/waarom. Ik was druk bezig met vliegen rondom een kruispunt, maar niet voor lang. Ik werd wakker, maar nog wel in m'n reguliere droom, eigenlijk dus een false awakening. Anyway, ik blij en ging weer verder slapen in de hoop dat ik weer een lucide droom kon opwekken. Gevolg: ik viel in slaap maar werd instant lucide (kind of WILD), echter niet in een andere wereld maar in diezelfde kamer als dat ik in slaap viel. Ik zweefde in die kamer rond met zicht op een slapende ik. Wtf, shit werd vaag, letterlijk out of body experience? Ik werd echt wakker en besefte toen pas het Inception effect. Yay!

Laatst bewerkt: 26 mrt 2011
  3. Successively

Successively Guest

Ik weet niet of dit hier hoort, maar ik vraag me al heel lang iets af;

Tijdens mijn dromen heb ik soms gevechten, wanneer ik dan probeer te slaan, raak ik ze echt 0,1 km/u. Totaal geen impact dus.

Soms heb ik ook dat ik aan het lopen ben, of fietsen/rijden en dat ik bijvoorbeeld over een drempel rij of loop dat ik dan opeens een reflex in mijn been krijg waardoor ik wakker word, maar dan echt 30 seconde daarna weer in slaap val.

Heeft iemand dit ook?

4. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Lees de afgelopen 11 pagina's eens. Daar is het al minstens 100x voorbij gekomen.:+

5. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Maar hoe kan dat, dat iedereen dat heeft? :+

Ik had dat altijd vroeger, nu heb ik daar geen last meer van :9

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Tijd voor "het grote; ik wil iemand slaan in droom maar het heeft geen impact" thread :+

7. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Weet iemand misschien wat dat duizelige 'gevoel' is dat ik soms krijg als ik mijn ogen dicht doe (in bed) en probeer te slapen?
    Weet niet hoe ik dat precies moet uitleggen. 8)

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Dronken :+

9. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Heftig topic zeg !

Ik heb vroeger , ( erg jong 8, 9 , 10 ) heel veel nachtmerries gehad , en steeds weer hetzelfde wat terug kwam , maar ik bleef steeds toch maar die ene kamer ingaan.

Ik had na een paar jaar iets ontwikkeld of verzonnen , dat ik mezelf in die droom wakker kon maken. Echt tegen mezelf zeggen dit is niet echt enzo.
    Ook heb ik een hele tijd tegen mezelf gezegd voordat ik ging slapen , niet over spoken enge dingen en horror shit dromen.Uiteindelijk ben ik zo van me heftige nachtmerries afgekomen.

Maar shit man , dat lucide dromen zou ik ook best wel willen controleren !
    Ik droom namelijk bijna altijd en altijd heel heftig en realistisch !

10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.026
    w00t dat had ik. Kwam er iets engs, kneep ik gewoon keihard m'n ogen dicht, flipte ik 'm half, en werd ik elke keer wakker. 8)

11. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik probeerde net even de WILD methode.. gevolg dat ik opeens een heel raar gevoel kreeg (m'n ogen begonnen ook te trillen), vond het redelijk eng worden dus ik besloot maar mijn ogen open te doen. Was echt weird 8)

oh dat hoort zo

Laatst bewerkt: 9 apr 2011
  12. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Had precies hetzelfde, had denk ik vroeger 2 nachtmerries die ik een stuk of 5x heb gehad (kunnen er ook 100 zijn geweest ofc), ik zal ze niet uitleggen want dat gaat toch niet werken maar ik herinner me altijd het moment dat ik van een trap afliep naar een kamer die echt een enge sfeer had en waar speelgoed lag en op een gegeven moment wist ik dat het de nachtmerrie was maar in plaats van het wakker proberen te worden, probeerde ik er een goede droom van te maken door ongewone dingen te doen. Aangezien toch alles in een grimmige sfeer zat werkte dat nooit echt maar ik ben wel ooit wakker geworden met de gedachte: Owh die nachtmerrie viel reuze mee deze keer, ik heb hem overwonnen :) Het was misschien niet een nachtmerrie maar meer een droom waar je je bang voelt door een omgeving en stilte die je niet aanstaat..

13. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    *delete*

Laatst bewerkt: 9 apr 2011
  14. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    *bounce*
    Iemand die zich hier nog mee bezig houdt?
    Heb me er een paar maanden echt niet mee bezig gehouden (lucide dromen) maar toevallig sinds ik weer keer inception heb gezien dacht ik toch wel leuk dromen beïnvloeden. Heb me er niet actief mee bezig gehouden slechts af en toe om de paar dagen in het echte leven een reality check.

Heb net echter een false awakening ervaren. Had er al e.e.a. over gelezen dus herkende het wel maar dat is niet zo heel relaxed. Helemaal omdat ik er vervolgens nog 1 had, dus na de false awakening "wakker worden" maar het is weer een false awakening... waardoor ik toch wel begon te knijpen en wakker wilde worden :+ Ik merk zelfs dat ik nu nog af en toe naar m'n handen kijk of ik wel echt wakker ben 8)8)

Toch apart aangezien ik me de droom (voor de valse ontwakening) kan herinneren die ook niet echt ergens op sloeg en daar geen reality check deed, maar bij de false awakening vrijwel meteen nadat ik op stond (handen kijken = vingers missen). Ergens moet ik toch het gevoel hebben gehad dat er iets niet klopte. Volgens mij werd ik wakker terwijl er michael jackson muziek op stond oid, dat kopt sowieso niet :+

Bij de tweede deed ik natuurlijk meteen reality check (nog in bed), overigens bij het "echt" wakker worden ook, waardoor het allemaal niet zo lang duurde.

Bizar fenomeen.

Laatst bewerkt: 9 jan 2012
  15. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Vet topic! Ik heb ook vaak dromen die ik kan onthouden en die gaan echt alle kanten op van zwemmen (doormiddel van een keiharde aanloop en dan zwembewegingen maken) tot aan mensen kunnen hypnotiseren ;)
    Mijn vriendin vind het maar raar dat ik zovaak mijn dromen kan onthouden maar ik vind het geweldig leuk.

Lucide dromen is me nooit echt 100% gelukt maar wel een paar kleine dingen zoals weten dat je droomt en dan keihard met je ogen gaan knipperen om wakker te worden.

Hebben jullie ook dat als je veel hebt gegamed bijvoorbeeld diablo en dan direct gaat slapen; Je in je droom nog bezig bent met klikken om loot te verzamelen? Dan wordt je gewoon moe in je slaap :+

16. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.131
    Vroeger had ik volgens mij best wel vaak lucide dromen, maar toen droomde ik over veel heftiger en had regelmatig last van slaapverlamming (dus als je net wakker bent, dat je niet kan bewegen), dat was wel kut omdat ik op dat moment het gevoel had dat er iets was in m'n kamer dat niet zo vriendelijk was :+

17. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Lucide dromen? Nice. Nog nooit gehoord van de term maar kan me er redelijk in vinden.

Meerdere malen wakker worden, meerdere malen "iets" doen wat dan toch in je droom blijkt te zijn.

Sterker nog; gisterennacht een droom gehad waarin ik "Superman" was en een gat in een stuk staal sloeg. Daarna werd ik wakker en stond er een vaag, creepy ding naast m'n bed. Vervolgens werd ik NOG een keer wakker en was het ding naast m'n bed weg maar bewoog er een schaduw over m'n muur... om WEER wakker te worden omdat ik ineens moest pissen. Ja, toen was ik ECHT wakker :+

18. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Tof! Lijkt me interessant om dit een keer te proberen, in een periode waar ik veel tijd heb, een vakantie ofzo.

19. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Slaapverlamming is echt vervelend inderdaad. Had het vannacht nog toen ik bijna sliep. Lastig om je dan te concentreren om uiteindelijk dus weer alles te kunnen bewegen. :+

20. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.131
    Ik heb het gelukkig de laatste tijd niet zo vaak meer, maar het is echt een heel vaag gevoel, hopelijk krijg ik het nooit meer :+

Lucide dromen wil ik wel weer eens meemaken, vroeger ook altijd wel vet :)

Deel Deze Pagina