1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik probeerde gisteren de WILD techniek. Lukte niet echt, en ik viel ook niet in slaap. Vanavond maar weer proberen. :)
     
  2. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Nee joh gewoon beginnen. Heel makkelijk:
    Kijk gewoon aantal keer per dag naar je handen, bestudeerd ze en vraag je oprecht af "ben ik aan het dromen?". Zijn je handen normaal, dan droom je niet. Is er echter iets raars aan je handen (bijv. vingers aan elkaar, vingers minder zulke dingen) dan droom je. Doe dit serieus. Kost je niet meer dan 15 seconden per keer. Doe je 5x per dag is dus ruim een minuutje per dag.. en er een beetje aan denken.

    Dit is het enige wat ik deed, duurde paar weken en toen deed ik het vanzelf in opeens in een droom toen er iets raars gebeurde (crashte met auto oid). Vroeg me oprecht af; ben ik aan het dromen? Keek naar m'n handen.. en ja hoor die klopten niet helemaal. En toen begon de fun.. helaas maar voor even aangezien de kans groot is dat je zo enthousiast bent dat je vrij snel wakker wordt de 1e keer. Echt een van de tofste dingen die ik ooit heb meegemaakt, écht volledig beseffen dat je droomt en in die wereld rondlopen/vliegen doen wat jij wilt :+

    Uiteraard kan je het zo uitgebreid maken als je zelf wilt (technieken e.d. maar dit was op zich al "genoeg" voor mij).
     
  3. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik droomde laatst dat ik laarzen had waar een straal aan de onderkant kwam en dat ik ermee kon vliege. en op het eind van de droom had ik door dat ik droomde, en dacht erbij nou dan neem ik ze toch mee naar de echte wereld. Toen ik heel vaag wakker werd voelde ik nog maar helaas geen vliegendestaallaarzen.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Als je nou in je droom had uitgezocht hoe je ze moest maken. :+
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    hmm ik ga het proberen met die handen. Lijkt me wel grappig in een droom door te hebben dat je droomt. Vaak heb ik juist dat ik dingen niet kan doen, of dat het versloomd is etc en dat ik er niets aan kan doen :mad: wanneer ik wakker wordt denk ik dan altijd: oh ik was aan het dromen vandaar.
     
  6. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had gisteren ook een rare droom. Ik denk niet dat het echt lucide dromen was, maar grappig was het wel.

    Beknopte versie van de droom:
    Ik droomde dat ik naar een groot feest was geweest en toen ik thuis kwam, zag ik dat mijn vriendin niet in bed lag. Maar goed, ik ging slapen en na een tijdje hoorde ik haar thuis komen en de trap op lopen. Op hetzelfde moment ging mijn alarm af (mijn alarm ging af irl, niet in mijn droom) dus ik word wakker en zet mijn alarm uit en voor ongeveer 20 tot 30 seconden keek ik naar de deur omdat ik er van overtuigd was dat mijn vriendin er doorheen zou komen... Toen realiseerde ik me pas dat het allemaal een droom was.

    Mijn vriendin woont in Engeland dus ik zie haar gemiddeld 1 keer per maand, daarmee voelt het gelijk zo maf als je er van overtuigd bent dat ze binnenkomt en daarna realiseert dat ze eigenlijk toch wel weer heel ver weg is.
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    @FrostbiteNL: vaag inderdaad!! ook dat je even moet realiseren dat het niet echt is!

    Ik had Inception nog niet gezien en door deze draad dacht ik er weer aan :) dus gisteren eens ff gekeken! vette film
     
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik sterf de laatste tijd nogal vaak in mijn dromen. Echter voelt het zo realistisch dat ik zelfs de pijn (denk) te voelen. En deze is niet fijn als je aan gort wordt geschoten of uit een helikopter valt. Laatst 2 keer in 1 nacht gestorven...
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2012
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Geen nood jongen! Je respawned wel hoor!


    Gisteren uit bed "gevlogen" omdat mijn zusje irritant deed en ik haar een knal wou verkopen. Kwam er gelukkig op tijd achter dat ik wakker was :+
     
  10. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Gaaf topic, flink wat pagina's doorgelezen. Heb zelf ook het idee dat ik wel eens bewust bezig ben in een droom terwijl ik geen techniek toe pas. Maar ga niet in details treden want het is nogal weird :).

    En toen ik klein was viel ik vaak van een gebouw of kwam onder een auto of trein terecht en precies op dat moment viel ik dan uit me bed op de grond, hartslag gelijk 3x zo hoog. Dat was altijd zo'n rare ervaring. Heb het misschien wel 10x meegemaakt! Heeft niks met lucide dromen te maken maar wel gaaf dat zoiets kan gebeuren!
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Dat laatste: Je bent gelukkig normaal, want dat heeft iedereen. Als je het niet zou hebben zou ik me pas afvragen wat er mis is. :+
     
  12. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Oke gelukkig maar :D. Nu al 15 jaar niet meer uit me bed gevallen dus hoop dat alles nog wel goed met me gaat ;)
     
  13. Seh

    Seh Guest

    Lucide dromen, als droom waar je bewust bent dat je droomt, heb ik maar één keer mee gemaakt heel lang geleden. Denk dat ik een jaar of 10 was, droomde dat ik een Power Ranger was en toen kwam ik erachter dat ik alles kon. :emo:

    Ik doe wel aan praten, antwoorden, slaapwandelen en mijn kussen bij mijn voeteneind leggen tijdens mijn slaap. :+
     
  14. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ah ik open weer eens een topic wat er al is. Maar ik heb een steeds terugkerende nachtmerrie weten te verdringen door lucide te dromen. Goed dit klinkt misschien weird maar toch: Ik droomde altijd dat ik in een bos door een creepy clown(ja een clown ja) achterna gezeten werd. Ik ben zo vaak met doodsangsten wakker geworden vroegah.

    Maar toen had ik op een gegeven moment door dat ik droomde en heb ik de clown tegemoet getreden zonder vrees en verdween de clown en ik heb die nachtmerrie daarna nooit meer gehad. Vanaf toen ben ik steeds vaker lucide gaan dromen en eigenlijk heb ik ook nooit nachtmerries.

    Dus heb je last van nachtmerries: ga lucide dromen.
     
  15. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Wazaaaaa

    [​IMG]
     
  16. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    haha ik wist het. Ik ben niet bang voor clownen. Ik droomde alleen toevallig over clownen.:+
     
  17. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Haha, ik was vroeger altijd bang voor E.T. :cool:! Maar nooit over gedroomd.

    Wel heb ik vroeger altijd dromen gehad dat je je echt zwaar machteloos voelt. Dat je bijvoorbeeld niks kunt oppakken en je voor dingen heel traag weg rent.. Echt bizar.
     
  18. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  19. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij heeft dat filmpje wat er bij staat niks met binaural beats te maken? :p
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Voor mensen die regelmatig last hebben van slaapverlamming:
    Wanneer je wakker word en je niet kan bewegen, kan je vaak nog wel je ademhaling controleren. Wanneer je een seconde of 5-10 je adem in houd word je vanzelf volledig wakker en kan je je weer bewegen.
     

Deel Deze Pagina