1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Had t vorige week een paar nachten geprobeerd en was er bijna, maar telkens als ik denk dat ik erin zit word ik weer volledig wakker.
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij had ik er vannacht eindelijk een te pakken. De enige techniek die ik geprobeerd heb is om elke dag een aantal keer naar m'n handen te kijken.

    Ik deed dat dus in mijn droom en opeens wist ik dat het een droom was, dat is ook het punt waarvandaan ik het me herinner. Ik was in een of andere cd winkel ofzo en ik keek dus nog een keer naar m'n handen, en ik zag dat m'n rechter ringvinger miste 8)
    Ik heb een beetje rondgelopen en ben toen volgens mij door een deur gelopen en toen was ik opeens in ons huis. Ik probeerde zelf te bepalen waar ik heen zou gaan maar dat lukte dus niet. Toen ik eenmaal thuis was heb ik het idee dat ik zelf niet echt de controle meer had en ik werd toen wakker met een hele hoge hartslag.
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat is en blijft dit toch geweldig. Ben afgelopen tijd echt heel vaak lucide geworden altijd reality check met handen. Vannacht weer heerlijk stuk gevlogen en kon goed in de droom blijven. Op het moment dat je weet dat je lucide bent blijft gaaf. Dan jezelf rustig houden en bedenken wat ik eens zou doen, nooit van te voren een plan ofzo misschien maar eens eentje maken :+ Meestal doe ik gewoon maar een stukje vliegen oid. Naar hoge gebouwen springen en vanaf daar het uitzicht checken is ook altijd wel succes.
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Daar gaat het toch juist om bij lucide dromen? :9
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Over dromen gesproken..vroeger kreeg ik altijd rond 4 uur 's nachts soort nachtmerrie ofzo. Mn hele lichaam begon te shaken en te bibberen en als ik me er tegen verzette, werd het veel erger en erger. Ik liet het dan gewoon gaan en dan werd ik wakker. Heb dat heel soms af en toe nog wel eens. Klinkt gek, maar krijg het bijna altijd als mn hoofd gigantisch vol zit van 23902392 dingen, als ik die hele dag teveel had gegamed ofzo of tv had gekeken. Iemand die dit bekent klinkt?
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Begrijp niet helemaal wat je daarmee wilt zeggen? :+
    Edit: o ik bedoel meer het moment dat je erachter kom. Niet echt duidelijk geformuleerd misschien, dus zegmaar dat je de reality check doet en ziet dat je 6 vingers hebt oid. Krijg je echt zo'n euforisch gevoel van "en vanaf nu beheers ik deze droom"
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2012
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Iemand hier die toevallig weet of het lastiger is om dromen te controleren wanneer je écht moe bent? Ik wist voorheen altijd precies hoe ik ergens uit kon stappen of alles kon beïnvloeden maar sinds ik langere dagen draai, en ook sneller moe ben, heb ik soms pas erg laat door dat ik droom. Afgelopen week ook bijna een nachtmerrie gehad, iets wat ik al jaren niet meer heb ervaren. Het meeste weet ik er inmiddels wel over omdat ik al vanaf kinds af aan de hele toestand heb en het altijd erg boeiend heb gevonden maar het begint irritant te worden want het lijkt wel af te zwakken en ik word ook steeds vaker wakker voor het einde en dat is best wel tergend. Meestal hou ik het voor mezelf omdat het voor de meesten een "ver van mijn bed show is" (letterlijk en figuurlijk) maar ik ben toch wel benieuwd of er iemand is die hier het antwoord op weet.
     
  8. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
  9. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Vet, even afwachten wat de eerste indrukken zijn. Toen ik voor het eerst van lucide dromen hoorde dacht ik dat het onzin was, maar blijkt dus al lang en breed bewezen te zijn. Zo'n gewoonte opbouwen (van naar je hand kijken oid) is nog veel moeilijker dan je denkt. Ik hou het 2 dagen vol en dan ben ik het alweer vergeten.
     
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Sinds een week geleden ben ik begonnen om voor het slapen gaan mentaal zware oefeningen te doen (rekensommen, schaakproblemen, DS brain training, met links schrijven etc.) en nu kan ik steeds beter me dromen langdurig onthouden. Laatste 4 dagen wist ik duidelijk nog grote stukken uit mijn dromen te herinneren. Hopelijk kan ik het uitbouwen naar het lucide dromen, al is een Remee wel erg aantrekkelijk :)
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Vanochtend weer raak na lange tijd.. ben er al lang niet meer mee bezig (dus was eigenlijk toeval) maar was weer echt te prachtig voor woorden wat kan dat mooi zijn. Ik heb het wel altijd in sluimerslaap.. als de wekker al een keer is gegaan en ik blijf liggen zeg maar.

    Het is zo realistich echt bizar, vandaag waren het eigenlijk meerdere false awakenings die ik meteen door had en meteen van de situatie gebruik maakte :D. Jammer alleen dat ik ze nooit lang genoeg vast kan houden.. Ik moet zeggen ik had maar 5 uurtjes geslapen voor de wekker dus daardoor kom je denk ik makkelijker in de sluimerslaap.

    Met REM technieken e.d. heb ik me nooit echt bezig gehouden (te lui voor :+) het enige wat ik echt voor lucide dromen heb gedaan is de "hand test" die ik vanaf vandaag meerdere keren per dag weer ga doen :)
     
  12. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Die handtest is bij mij ook het enige wat ooit gewerkt heeft. Helaas werd ik daarna vrijwel meteen wakker.:+
     
  13. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Wat ik er tot nu toe van heb gelezen is het niet echt de moeite waard. Ik heb een maand terug voor het eerst een lucide droom gehad. Stapte op m'n werk in de lift en viel me op dat er maar 3 verdiepingen waren ipv 4. Toen had ik door dat het een droom was, maar toen ik dat tegen een collega zei zei hij dat het onzin was 8). Toen kregen we ruzie en raakte ik afgeleid en werd ik uiteindelijk wakker zonder iets tofs gedaan te hebben :'-(
     
  14. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Klinkt leuk en alles, maar slapen zelf is al moeilijk genoeg voor mij. :9
     
  15. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Wakker worden is echt ruk, je moet het langzaam opbouwen want anders zit je zoiets nooit uit, heel irritant.

    Maar wat hierboven wordt gezegd is ook wel waar, vooral als om 4.15 de wekker alweer gaat :emo:
     
  16. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Vannacht wel iets heel vaags meegemaakt..

    Ik werd om een uur of 5 s'ochtends wakker door een nachtmerrie.. Bepaalde Cannabites uit de hel kwamen op de aarde om mensen te martelen en te vermoorden. Zoals wel vaker met nachtmerries werd ik wakker vlak voor het moment dat ze mij te pakken hadden.. Dus ik wordt badend in het zweet wakker maar een paar minuten later bevind ik mij weer snachts in een weiland, en vreemd genoeg realiseer ik me meteen: Kut, ik ben weer in slaap gevallen en de droom gaat verder!

    Deze keer lijkt de droom iets anders, ze zitten nog steeds achter mij aan, maar in plaats van dat ze mij iets aan willen doen moet ik toekijken hoe ze andere mensen martelen.. Hierna wordt ik weer wakker. Dus ik als eerste meteen googlen op Cannabites, gelukkig geen rare hits terug. Maar dan bedenk ik me opeens de lucide dromen, dus ik google op "Taking power in your dreams" en lees ik iets over het kunnen vliegen in je dromen. Dus ik probeer me voor te stellen hoe ik moet vliegen en ga dan weer wat geruster slapen omdat ik dit keer die Cannabites kan ontkomen.

    Weer in slaap gevallen en het werkt! Ik kan nu vliegen en leer het andere mensen zodat we met een clubje overblijven en ze ons niet te pakken kunnen krijgen..

    Vaag toch?
     
  17. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Nice.:cool:
     
  18. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Wel jammer op zich dat je alles als normaal/vanzelfsprekend ervaart in je dromen, dus dat ik kon vliegen vond ik ook gewoon normaal, je voelt je niet opeens superman ofzo dus..

    Deze site had ik trouwens gebruikt: http://www.wikihow.com/Fly-in-Your-Dreams
     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Vliegen in je droom. Gewoon awesome :)

    Ik moet altijd het Super Mario 64 "jumpje" doen. Anders lukt het niet... :+
     
  20. Maikel BRL

    Maikel BRL Active Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist dat dit topic bestond dus heb hem maar even opgehaald.

    Kan het zijn dat ik heb gedroomd, dat ik aan het lucid dreaming was?

    Het was zo raar toen ik vanochtend wakker werd, ik weet nog dat ik in me droom keek naar me horloge want dat was een van de tips. Me horloge was zeg maar zwart en draaide de verkeerde kant op :confused: Ik had ook wel het gevoel dat ik soort van 'vrij' liep en bewust was van wat ik deed. Maar nu ik er echter aan terug denk weet ik niet zeker of het echt was, of het maar gedroomd heb dat het zo was 8)
     

Deel Deze Pagina