1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik ben altijd al erg gefascineerd door lucide dromen. Complete vrijheid in je onderbewustzijn. Het helpt in ieder geval om een notitieboekje naast je bed te bewaren om, net na je wakker bent, je dromen op te schrijven. Hiermee kan je realiteit en droom van elkaar scheiden na verloop van tijd.

Het is me tot nu toe twee keer gelukt dat ik volledige macht had in mijn droom.

2. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Heb het gisteren avond geprobeerd met de zogenaamde 'WILD' techniek (dacht ik). Het is me helaas niet gelukt om lucide te dromen, maar ik voelde wel 'iets'. Kan ook een placebo effect zijn geweest overigens...

3. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 lucide dromen gehad. 1tje nog anderhalf week geleden, en 1tje in de zomervakantie. Was er in de laatste paar weken van de zomervakantie ook wel aardig mee bezig. Nu wat minder omdat ik er ook wat minder tijd voor heb. Heb er af en toe wat mindere nachtrust van gekregen.

Zelf ook 1 keer zo'n ''WILD techniek'' geprobeerd. Zat wel op de goede weg, maar zodra het leek alsof ik niks meer hoorde, en mijn zicht in gesloten ogen nogal ''breed'' werd, deed ik mijn ogen open omdat dat best wel vaag was ff :9

Vind het lucide dromen ZEER interessant. Denk dat ik me binnenkort weer eens in ga verdiepen :)

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Dacht ik ook aan! Over dat Matrix in de eerste pagina begint dat je naar je handen moet zien, in Inception zijn het die persoonlijke dingen :+ Wel grappig. *Moet Inception nog steeds afkijken :mad:

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wow, inderdaad! Die post is 5 jaar oud, maar het is wel waar! Je moet in je hoofd die klik maken om te twijfelen aan waar je bent en het best werken die associaties. Alsof je een post-it voor jezelf achterlaat.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ik las heel even Liquide Dromen.

Fout :+

7. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    De combinatie zou opzich best werken denk ik :{

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dat is normaal blijkbaar. :'-(

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Jaa dat heb ik ook zovaak, altijd als ik knok in een droom ben ik echt superslap. Gruwelijke hekel heb ik daaraan, heb je is de mogelijkheid om iemand in elkaar te meppen die je áltijd al hebt gehaat, kan het niet:+.

10. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Heb precies hetzelfde, alsof je armen weigeren los te komen en je dus heel langzaam slaat.
    Had vroeger veel lucide dromen, nu kan ik me mijn laatste niet herinneren, tsja.

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Zelfde geldt bij mij voor mijn benen, rennen/fietsen lukt allemaal maar heel langzaam. Heb ooit weleens gehoord dat dat komt, doordat je onder een dekbed/deken o.i.d. ligt en dat bewegen dan moeilijker gaat en dat neem je zeg maar mee in je droom.

12. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ik droom altijd in 1st personview en ik kan ook lucide dromen, het is heel gaaf. Je kunt namelijk doen wat je wilt, zo heb ik al gevlogen en dergelijke. :p Bij mij is het overigens begonnen nadat iemand zei dat ik al mijn dromen moest opschrijven zodra ik wakker werd. Daarna ging het steeds beter en nou heb ik dat helemaal niet meer nodig.

13. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Vanavond nog maar eens een poging wagen..

Zombie Apocalyps, here I come!

14. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel gaaf om te kunnen. Heb wel is dromen maar heb niet echt het idee dat ik daar invloed in heb. Misschien dat bepaalde dingen kunnen helpen.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vanavond ga ik het ook maar proberen, teletubbies maak je klaar.

16. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Maar ik heb als ik slaap meestal.. (:cool:) wel mijn handen boven mijn deken, dus zou ik gewoon harde tikken moeten kunnen uitdelen terwijl die in lucide dromen ook slow-motion gaan..

Die link snap ik niet helemaal.. door op te schrijven wat je gisteren hebt gedroomd kan je vannacht je droom besturen?

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Da's dan weer jammer.

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Te vet gewoon, http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ga het gewoon straks proberen, kladblok + pen naast m'n kussen en zet m'n wekkern 4.5 uur nadat ik in slaap val. Als ik dan wakker wordt schrijf ik m'n droom zo gedetailleerd mogelijk op (en stamp ik deze in m'n hoofd) en denk ik constant'ik weet dat ik droom'. Kijken of het lukt:+.

20. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ik ga proberen hier moeite in te stoppen in het weekend, dan heb ik hier de tijd voor.

Trouwens, toen ik gisteren die WILD techniek probeerde, had ik ineens iets heel vaags. Heeft iemand van jullie ooit lachgas gedaan op een feestje? Dat gevoel kreeg ik op een gegeven moment. Eerst ademde ik heel zwaar, en toen steeds minder, totdat ik gewoon erg rustig ademde. Toen werd m'n hartslag ineens heel hoog, en zakte ik weg in datzelfde gevoel als wat je van die lachgas shots krijgt. Ik weet niet of dit placebo was, maar het was in ieder geval heel gaaf.

Deel Deze Pagina