1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402

:eek:

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Made me laugh:lol:

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Wat is 'WILD'?

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    :)

5. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij kan ik al Lucide dromen, sinds vroeger al. Wist alleen niet dat, dat zo heette :+

Als mijn droom me niet bevalden ging ik er een paar personen bij dromen of een hele andere setting ofzo 8)

Ik had vroeger altijd, alleen als ik bij mijn oma bleef logeren dat als ik iemand wou slaan ik dan in slowmotion ging en dus geen impact had, en ook dat ik vastgelijmd zat aan de grond en dus niet kon bewegen. Ik weet al die dromen nog goed :+

Laatst droomde ik dat ik kranten aan het gooien was en dat ik bij een huis aankwam waar het hek weg was, maar de rest van het huis in perfecte detail was, ik wist gewoon niet dat die er zo uitzag. Ik ging gister ochtend dat huis weer gooien (in het echt) en toen zag ik pas echt goed hoe dat huis eruit zag omdat ik daarvoor er nooit op letten.

Laatst bewerkt: 19 nov 2010
  6. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Ik kan van mijn droom van afgelopen nacht helemaal niks herinneren. Ik zou nog geen zin in mijn droomjournaal kunnen zetten. Jammer, want mijn droom van de nacht ervoor herinner ik me nog steeds.

7. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik schrijf mijn dromen altijd gewoon op de computer. Laatste tijd niet gedaan omdat ik er ff te weinig tijd voor heb en me er nu veel minder in verdiep als toen in de zomervakantie. Laatste paar nachten wel wat dromen onthouden, maar niet opgeschreven.

Denk dat ik binnenkort weer eens een WILD ga proberen.

8. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Bumpje voor dit topic. Ik heb een Lucide droom gehad volgens mij.:thumbs:
    Alleen ik kon me toen ik wakker was alleen nog het omslagpunt herinneren.. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment dacht, "Wacht eens even, dit is een droom!", maar wat ik toen aan het doen was en wat er daarna gebeurde ben ik al weer kwijt.:+

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gevoel heb ik best vaak. Dan ben ik een soort tussen hemel en aarde. Ik ben mij bewust dat ik droom maar het voelt alsof ik bijna wakker ben. Meestal word ik niet lang daarna dan ook echt wakker :+

10. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ik had een beetje andersom paar dagen geleden, ik had sterk het vermoeden dat ik droomde, maar 'bewust' vind ik toch een te groot woord. Weet nog wel dat ik over een paadje liep bij mij in de buurt, toen kwam ik bij een landkaart waar onder meer Scheveningen opstond en toen dacht ik: "daar wil ik nu naartoe" en toen was ik er vervolgens ook:D

11. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Vannacht echt teveel dromen door elkaar gehad, was heeeeel erg weird :lol:
    Het gaarste was denk ik dat ik Ton du Chatinier (trainer van FC Utrecht) had betrapt met een hoer, en er een foto van had. Ik ging hem chanteren dat ik mee wou trainen met Utrecht of de foto anders zou uitlekken. En daarnaast zat ik in de selectie bij Manchester United, speelde ik 10 minuten mee en was het enige dat opviel dat ik een schwalbe maakte op de rand van de 16 waaruit een vrije trap voorkwam. Ik kreeg na de wedstrijd de volle laag van Sir Alex.
    Ik droom echt nooit dat ik profvoetballer ben maar nu speelde ik opeens bij Utrecht en Man Utd :eek:

12. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    919
    Oeh een topic over Lucide dromen, wat leuk :)

Waarschijnlijk al 100x langsgekomen, maar hier 2 tips om je bewust(er) te maken dat je droomt.

Kijk overdag naar nummerborden, kijk even weg en kijk terug. Het nummerbord is hetzelfde. Doe dit dagelijks een paar keer en de kans is groot dat je dit ook in je droom automatisch gaat doen. Maar in dromen zijn getallen nooit twee keer hetzelfde. Dan merk je dus op dat het nummerbord opeens anders/onleesbaar is waardoor je beseft dat je droomt.

Zelfde idee met je handen, in je dromen heb je nooit vijf vingers per hand. Kijk overdag regelmatig naar je handen, grote kans dat je dat ook in je droom gaat doen. Dan merk je bijvoorbeeld dat je vingers aan elkaar zitten of je er maar 3 hebt of dat ze gewoon heel wazig zichtbaar zijn. Daardoor kan je ook in één keer beseffen dat je droomt.

Erg tof lucide dromen, het is alweer een paar jaartjes geleden dat ik dat actief deed :) Maar weer eens oppakken!

13. Seh

Seh Guest

Toen ik een jongetje van een jaar of 9/10 was had ik regelmatig dromen dat er 2 mensen(al waren het meer mistvorimige dingen) in mijn kamer stonden die uit het raam keken, bij mij op bed kwamen zitten en rond liepen in mijn kamer. Ik kon alles, gaan zitten, opstaan, even naar beneden voor de wc, deze dingen bleven altijd in mijn kamer als ik ze had gezien gingen ze de hele avond/nacht niet meer weg.. Mijn moeder vertelde altijd dat het een droom was, een lucide droom die gewoon regelmatig terug kwam. Dat geloofde ik zelf ook altijd, eigenlijk nog steeds. Tot dat ik een tijdje terug een docu tegen kwam (kan em alleen niet vinden 8)) over kleine kinderen die regelmatig in contact met entiteiten kwamen maar dit altijd gezien werd als een (lucide)droom/nachtmerrie.

Achja, ik zal wel nooit weten hoe het zit/zat.. 8) Iemand dit ook wel eens gehad?

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Vroeger heb ik het soms wel gehad dat ik een gedaante zag in mijn kamer ja, alleen is het behoorlijk lang geleden (~12 jaar geleden).

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Heb alleen de startpost gelezen maar je hebt er dus echt invloed op? Klinkt wel gaaf idd :+

Heb vaak wel als de wekker is gegaan en ik ga verder slapen dat ik wel het gevoel heb echt invloed op de droom te hebben en dan heb ik vaak ook geen zin om wakker te worden :+
    Heb dat vrijwel elke keer als dat gebeurt. Heb laatst ook een van de mooiste dromen ooit gehad, na een feestje bij iemand op de bank geslapen.. echt prachtig in een prachtige wereld kreeg er echt kippenvel van, altijd jammer als je dan wakker wordt. Moet ook wel zeggen dat ik van nature een dromer ben, in de les, in de trein overal als het even kan droom ik weg van de realiteit.

Nu eens hier in verdiepen lijkt me wel mooi.

Dit heb ik ook ALTIJD... dan wil je uithalen en dan gaat het sloom of heel zacht en heeft ook geen impact idd. weird.

Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
  16. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Ook met voetballen zeker? :+ Dat was echt een kutdroom. Ik was altijd verdediger en dan wil ik de bal wegtrappen en dan gaat de bal maar een paar centimer vooruit terwijl een heel elftal op je af komt lopen 8)

17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Nope niet eens met voetbal maar dat je er een gevecht ontstaat en je dus een klap uit wil delen maar die heeft nauwelijks impact. Maar dat is idd hetzelfde als voetbal, dat de bal nauwelijks vooruit komt.

Heb net paar filmpjes youtube en wat van die sites van startpost bekeken en dit is echt iets voor mij :D. Maar nu ben ik benieuwd hoe je dit het beste moet gaan trainen. Moet je sessies vrij maken of gewoonweg zo vaak mogelijk per dag checken of je droomt of wakker bent zodat je het in je droom ook gaat doen?

edit: lol lees dat veel mensen dat van dat "knokken/slaan" hebben, en ik altijd maar denken dat het aan mij lag :+

Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
  18. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    had precies hetzelfde hoor :lol:
    wat waren dat irritante dromen :9

19. bombach

bombach Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dat ook altijd dat mijn klappen geen impact hadden, maar ik heb me aangeleerd dat ik gewoon uit een droom/nachtmerrie gewoon wakker kan worden. Dus als ik weer zo'n droom heb dat ik niet kan slaan enzo word ik gewoon wakker en slaap ik weer rustig verder.

Meer mensen die makkelijk uit hun droom kunnen komen of ben ik de enige?

20. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Sommige dromen heb ik meerdere keren gehad, en ik merk dan als ik hem weer droom, dat ik tijdens het dromen ik zoiets heb van 'jeez, weer deze?' en dan word ik wakker :+

Deel Deze Pagina