1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Man misbruikt jongen na Xbox Live-contact

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 10 jan 2006.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Een 26-jarige Amerikaan is gearresteerd op verdenking van misbruik van een 14-jarige jongen die hij via de Xbox Live-gemeenschap heeft ontmoet.

    De zaak kwam aan het licht toen de jongen zijn relatie bekende tegenover zijn moeder, aldus Mercury News. De man heeft in oktober contact gelegd via Xbox Live, een online gemeenschap waarin gamers met elkaar kunnen spelen en communiceren middels headsets. Dit escaleerde tot het uitwisselen van e-mails en webcam-contact.

    De man wordt ervan beschuldigd obscene foto's van zichzelf te hebben verstuurd naar de jongen. De tiener gaf uiteindelijk zijn telefoonnummer en adres aan de 26-jarige, waarna een ontmoeting in Santa Rosa Park, Californië, volgde. Tijdens dit contact heeft het vermeende misbruik van de jongen plaatsgevonden.

    De politie heeft beslaggelegd op de Xbox, een laptop en diverse camera's van de man. Vooralsnog is de man op borgtocht vrij.

    Bron: Webwereld


    Weest gewaarschuwd, kinders!
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Maar goed dat ik geen xbox live heb :+
     
  3. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij heb ik geen trek in het uitgeven van mijn persoonlijke gegevens aan een wild-vreemde man van 26, die spelletjes speelt op de xbox, en die volgens mij nooit een vriendin heeft gehad.
    (nou ja, behalve die 14-jarige jongen :+)
     
  4. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    pff ik zit nou wel te twijfelen of ik 12 maanden gold ga kopen, ik denk dat ik maar een reisje irak ga boeken, is een stuk veiliger:p
     
  5. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry hoor, maar volgens mij ben je als algemeen 14 jarige jongen toch redelijk ontwikkelt, en als je zoiets doet, dan is er gewoon iets mis met je. Heel simpel.
     
  6. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    idd, er is iets goed mis met dat kind. Als 14-jarige zou ik egt niet met een 26-jarige man afspreken nadat ie een paar ranzige foto's heeft gestuurd......
     
  7. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind live soms sowieso niet geschikt voor jongere mensen. Als je kijkt hoeveel er gescholden wordt, vervelende opmerkingen, pesterijtjes etc. dan kan je verwachten dat met 2 miljoen(?) mensen zoiets een x gebeurt. Een jongen van 14 dit meteen toerekenen vind ik een beetje makkelijk, hij is immers pas 14. Zijn wel meer kinderen van die leeftijd soms wat in de war.
     
  8. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    en wellicht krijgt die 14e jarige de aandacht en liefde (voor zover je dat kunt noemen) van de misbruiker die hij van zijn ouders niet kreeg.

    je kunt daar niet over oordelen, de een is ook verder kwa doen en laten dan de ander.

    maar het is gewoon triest dat dit moet gebeuren.
     
  9. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad zoiets is moeilijk te voorkomen... Xbox live staat er eigenlijk buiten vind ik, want het had natuurlijk netzo goed ergens anders kunnen gebeuren. De (vriendschappelijke) relatie is begonnen op live maar de rest kwam via de pc.
     
  10. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, en het heeft ook helemaal niets met xbox live te maken, voor hetzelfde geld was het bij msn.
     
  11. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Zal me Tel zoiezo al niet aan zon kerel gegeven!
    En me adres al helemaal niet_0/
     
  12. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is seksueel contact met een minderjarige altijd strafbaar in Amerika...of het nou vrijwillig is of niet...anders zijn die ouders nog in staat om hem voor de rechter te slepen:+
     
  13. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 14-jarige gast heeft zijn telefoonummer en adres gegeven aan die vent...:{
    srry hoor maar ik ben 14 en als die vent een paar ranzige foto's naar mij gaat sturen en vervolgens gaat vragen of wij samen mischien kunnen afspreken bij een park dan zou ik toch gewoon simpelweg weigeren.
    Ik bedoel als een wildvreemde naar mij privé gegevens gaat vragen dan kan hij echt oprotten want zo makkelijk ben ik nii in te palmen...
    Trouwens, als zoiets dergelijks bij mij in de VS (het land waar egt alles vast of los zit wordt aangeklaagd...) zou gebeuren dan zou gewoon doen wat die wat ik hierboven heb opgenoemd en hem vervolgens aanklagen voor de emotionele schade die mij heeft aangericht, in dit geval zijn snikkel laten zien...
     
  14. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, tja, Amerikanen zijn ook gek....zou me niet verbazen als die ouders de jongen hebben aangemoedigd om af te spreken zodat ze vervolgens "De Vieze Man" kunnen aanklagen en flink binnenlopen...gelopen zaak:+
     
  15. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou mijn adres meteen geven als hij plaatjes van hem stuurt, ik zou meteen afspreken om hem eens flink in mekaar meppen:p
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ach`ja die jongen heeft het zelf gedaan, en ik zou ook niet omaar m`n adres weggeven (tel ook niet want dan vinde ze het adres als nog xD.
     
  17. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dan ga ik ook mee, op zn GTA-style in elkaar rossen! :+
     
  18. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Misschien deed die man zich wel na als een vrouw :)
     
  19. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij stuurde toch foto's van zichzelf...
    Tenzij het een ''Trave Stiet'' was. Maar een Trave Stiet op Xbox Live kan ik me helemaal niet voorstellen:eek:

    Geweldig ja, met zo'n hele groep naar dat park gaan_O_

    Ja, en nu een potje gamen! Anders krijg je beuken! :cool:
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  20. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    damn moest dit bij mij gebeuren, ik zou ook naar de afspraak komen
    wel met een paar maten, baseballbats en kettingen inbegrepen :{
     

Deel Deze Pagina