1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

  1. deagle

    deagle 1337

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm

    ja maar krav maga... ik woon nl. in een zeer klein stadje en weet zeeker daje da hiernie zal vinden:mad: ben nu al bezig met taekwondo :)

    wij leren ook iets genaamd hosinsul ( zelfverdediging ) dit is bv waar je aangevallen wordt door een trap of iemand je vastneemt en je binnen de 5 seconden de macht terug overneemt. door bv hem zelf in een greep te houden. zet een 2e dan taekwondo tegen iemand die even lang krav maga doet en krav maga zal ook wel stoten krijgen zu...

    maarja zoals jij zegt het is en blijft slecht in close combat. daarom zou ik er mss yiu yutsu of judo bijdoen :confused:
     
  2. (T)r@cer

    (T)r@cer X-box owner

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou een goede combinatie zijn! Taekwondo voor afstand en Jiu-Jitsu of Judo voor dichtbij en op de grond.
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Die zijn enkel sneller en makkelijker te leren, maar zonder geestelijke verbetering en zowieso in the long run zijn oosterse vechtsporten tog dieper en beter. Zowieso op straat kan je met tkd wel goed uit de voeten, maar in het begin is het handig om ook een graple sport erbij te hebben voor dicht bij idd. Maar geloof me tkd is echt wel geschikt. En anders mag je een paar filmpjes downe van anti mes technieken ofzo..
     
  4. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Taekwondo kan ook van dichtbij gebruikt worden, het wordt alleen moeilijker om erbij te verdedigen als je dichtbij staat, daar heb je natuurlijk bij de meeste martial arts last van.
     
  5. (T)r@cer

    (T)r@cer X-box owner

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    En Jiu-Jitsu en Hapkido zijn geen Oosterse vechtsporten? :9 Bij het onderdeel Hosinsul ( zelfverdediging ) bij taekwondo zitten wel een paar bruikbare bewegingen in, maar het overgrootte deel is show. Ik zie mezelf nog niet een mes blokkeren met mijn voet...

    Het klinkt misschien een beetje dat ik taekwondo zit af te kraken, maar dat is niet zo. Het is een mooie sport, maar de effectiviteit ervan op straat zet ik mijn vraagtekens bij. :confused:
     
  6. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik doe Jiu Jitsu, en het is wel deels praktijk gericht, althans dat probeerd de sportschool. Echter zit ik altijd alleen maar show te bedenken..! :cool: Dus ja het is Show :+ Ik bedoel bij welke vechtsport maak je nou gebruik van, messen, stokken, zwaarden, knuppels, pistolen, geweren enz.. wel leuk hoor!
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2005
  7. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    McRed, doe je ook aan toernooien/ wedstrijden??
    28 maart is er in Heerenveen een of ander noordelijk toernooi. 'k Moet nog maar eens zien of ik daar aan mee ga doen...is wel vet , maar als er iets is waarvan je kapot gaat is het zo'n toernooi wel. Je komt helemaal blauw en groen en wankelend terug.
     
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    je heb wel gelijk maargoed ik doe die sport ook niet om de effectievitijd maar om de sport, en zowieso krijgen wij er free fight bij.
     
  9. deagle

    deagle 1337

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    taekwondo goed van dicht?
    gemoet toch plaats hebben om te trappen
    en gisteren vroeg iemand me om te demonstreren hoe tkd werkt van dicht dan.
    en hij liep gewoon recht gebukt op me af heel rap, en ik kon NIETS doen e :eek: :mad:
     
  10. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ook niet letterlijk doen wat ze je leren je moet het gewoon 'opslaan' in je achterhoofd en in zon geval hem gewoon ontwijken en alleen die TKD dingen doen als je daar de kans toe krijgt.
    Iets letterlijks doen leidt haast altijd naar Defeat :p
     
  11. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens :)

    Ik doe karate en de dingen die we tijdens de les leren gebruik je eigenlijk nooit tijdens normaal vechten... dus de combo moves bijvoorbeeld of de verdedigingen op de juiste manier. Aan het einde van de les gaan wij vaak sparren en daar gebruik ik dus hele andere "moves" natuurlijk wel met karate oorsprong erin maar allemaal wat soepeler enz.

    Maar ja het gaat toch om de Art niet zozeer om het straatvechten :confused:
     
  12. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    ja vind ik ook maar dr zijn mensen die vechtkunst gaan beoefenen om op straat zich te kunnen verdedigen, maar dr zijn ook mensen die het voor de sport doen.
    Eigenlijk kan je gewoon beter vaak gaan fitnessen of kickboxen ofzo doen waar de nadruk alleen maar op vechten en sterker worden ligt, maarja das niet mijn probleem :)
     
  13. (T)r@cer

    (T)r@cer X-box owner

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Vechtsporten die puur op het zelfverdedigen gericht zijn vind ik altijd nog effectiever op straat dan een tijdje gaan fitnessen... ;)
     
  14. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ag je kan beter gewoon geen ruzie zoeken en als je het hebt als een gek wegwezen, vind ik veel beter.
     
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik beoefen bechtsport eigelijk om alle aspecten. Je wordt er gewoon (tenzij je harde wedstrijden speelt) in alle opzichten een beter mens van.

    Namelijk meer gedisiplineerd (wat je je hele leven kan gebruiken), gezonder (als je hersenpan niet wordt ingeslage), en gaat er helderder van denken. (plus dat ik er dan ook nog eens energie en zelfvertrouwen van heb gekregen (ik had wel al zelfvertrouwen maar martial arts maakt gewoon dat je je bijna altijd lekker in je vel voelt zitten))
     
  16. Q-BasiX

    Q-BasiX Back 2 BasiX

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    yep n dat is het belangrijkste :)
     
  17. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens

    Ikzelf doe nu al ongeveer 9 jaar aan Kung Fu. En er zijn inderdaad sommige vormen bij die iedereen als onzin of show elementen ziet.
    Maar als je het lang beofend zie je er op een gegevend een logica in waardoor je er een andere kijk op krijgt.

    En ik doe het vooral omdat ik me er ook beter door voel.
    Je kunt je ook lekker ff afreageren tijdens het sporten.
    Klinkt misschien nogal gay ofzo maar kung fu is gewoon een deel van mijn leven geworden.
    Kweet zeker dat ik een ander persoon was als ik nooit aan kung fu gedaan had.
     
  18. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Euh is niks gays aan. Het is gewoon een way of life. Ik train maar 1x in de week maar hierdoor is mijn kijk op de wereld wel drastisch veranderd en maakt het echt deel uit van mijn leven. Want ook al let je er niet op je denkt er toch vrij veel aan. kleine dingen waardoor je net iets anders reageert dan iemand zonder vechtsport training.
     
  19. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat iemand ook naar het noordelijk Yiu yitsu toernooi in Heerenveen, op 2e paasdag dus op maandag aanstaande?
     
  20. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Das precies de reden waarom ik niet meedoe aan die toenooien.. Je wordt helemaal lijp geschopt! Jiu Jutsu Maat van me doet wel aan freefights op de Rierenwijk (beetje achterstands wijk in Deventer). :p das ook wel lijp :cool:
     

Deel Deze Pagina