1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gewoon alle dojos afgaan die je intressant lijken en een proefles meedraaien bij iedere. De meester die je het meest ligt, daar zou ik me bij aansluiten. (aangezien iedere meester toch anders les geeft)
     
  2. ik deed vroeger judo :cool:
     
  3. soeflaki

    soeflaki Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Tang Soo Do is een koreaanse Krijgskunst gebasseerd op de oude Soo Bahk Do methode. Het wordt sinds januari 2006 in Amsterdam gegeven. Voor tijden en locatie, kijk op www.itsdf.nl_0/
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zit ook denken om op een vechtsport te gaan maar ik twijfel tussen Jiu Jitsu en Aikido welke bevelen jullie aan
     
  5. Ashavan

    Ashavan Guest

    Gisteren op National Geographic was er een aflevering mbt Martial Arts. Verscheidene meesters van verschillende disciplines moesten wetenschappelijk bewijzen dat mythes uit films waar waren of niet.

    Kan je iemand in 1 klap doden? Kan je iemand zonder te slaan doden? etc..

    Was erg mooi om te zien.

    Zelf heb ik vroeger Judo en kickboxen gedaan. Nu kijk ik liever.
     
  6. Neveler

    Neveler 123

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf een jaartje op wing-chun gezeten, was erg vermakelijk!
     
  7. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is echt een hele persoonlijke kwestie. Het ligt er maar net aan wat je zoekt in een vechtsport en welke het beste aansluit.

    Ikzelf ben naast mijn karate JiuJitsu erbij gaan doen omdat ik in karate het grondgevecht (dus worpen, klemmen, verwurgingen etc.) mis. Daarbij wordt Jiu Jitsu op de sportschool waar ik train wat praktijk gerichter gegeven, karate is bij ons een stuk theoretischer.

    Het is dus ook belangrijk om te kijken hoe een bepaalde martial arts wordt gegeven en of dat je aanspreekt. Ik zocht nog een aanvulling op mijn karate en vond dat in Jiu Jitsu daarnaast wordt dat in mijn geval op dezelfde sportschool gegeven dus toen was de keuze snel gemaakt. :)

    Naast dat je moet kijken welke 'martial art' je beter aanspreekt is het ook handig om te kijken naar de sfeer binnen een dojo en of deze je ook aanspreekt. Het kan best zijn dat je de sport zelf geweldig vind maar als de sfeer daar niet aangenaam is dan is het ook niet leuk...

    Om een lang verhaal kort te maken: Ga gewoon eens langs en kijk zelf wat je het meeste aanspreekt!
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik ga wel even langs thx
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet iemand een goede dojo in de buurt van Amersfoort??
     
  10. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    ff dit topic wakker schudden :)


    Ik heb vanaf mijn 8e tot mijn 18e Kempo gedaan. Na het behalen van de zwarte band had ik een beetje het gevoel dat ik niet veel verder meer kon komen.. Zat qua prestaties aan de top van de club en was eigenlijk meer bezig met lesgeven dan zelf trainen.

    Hierdoor ben ik een andere vechtsport erbij gaan zoeken. Ik wist eigenlijk al vrij snel dat ik full contact wou gaan doen en ben gaan Thaiboksen. Eerst 1x in de week naast het Kempo maar ik ben al snel helemaal overgestapt na het Thaiboksen.

    Dit doe ik nu weer zo ongeveer 2,5 jaar.
     
  11. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga dit schooljaar denk ik weer beginnen met taekwondo. Toch maar eens naar de rode band toe en dan verder naar zwart over een tijd.
     
  12. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Taekwondo heb ik ook enkele jaren gedaan.
    Gestopt omdat ik de kwaliteit niet zo best meer vond van de lessen (er werd veel aandacht besteed aan spelletjes voor de ietswat kleinere leerlingen, iets waar ik niet voor kom).
    Nog altijd een zwak voor Taekwondo gehad, maar daarnaast ook voor andere Martial Arts sporten.

    Heb zelf niet stilgezeten, en beheers nog steeds veel techniek door zelf te trainen. In je eentje kom je er echter niet, dus ik ben van plan om een goede club op te zoeken.
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Een collega doet dat ook. Is op zich wel leuk om te zien. In Dordrecht en Rotterdam zit zo'n oud mannetje die ouderwets les geeft.

    Aikido of Jiu-jutsu....wat je wilt doen is altijd een persoonlijke keus. Maar als je wat groter gebouwd en beetje log bent lijkt Aikido mij het slimst om te doen. Dan gebruik je namelijk de kracht van je tegenstander tegen henzelf :D
     
  14. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0


    Als verdediging staat Jiu-jutsu beter aangeschreven. het heeft ook grondtechnieken waardoor het completer is dan Aikido
    Ook heeft Jiu-jutsu wedstrijden, Aikido heeft dit niet.

    Aikido word gezien als één van de moeilijkste vechtsporten om the beheersen. Dus voordat je het een of ander goed beheerst ben je wel een tijdje verder.


    Persoonlijk zal ik voor Aikido kiezen, maar het beste kun je ze beiden gewoon zelf uitproberen en dan kijken welke het beste bevalt.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  15. picolini

    picolini Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Krav maga in Hoofddorp

    :thumbs:Eindelijk is het zover, Krav Maga is er nu ook in Hoofddorp. Ik ga me meteen aanmelden voordat de lessen volzitten! http://www.krav4defense.nl:):thumbs:
     
  16. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er goed uit! have fun :)
     
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Heb zelf kickboxen gedaan. Krav Maga is my next thing. Complete techniek.
     
  18. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit momenteel te twijvelen tussen Karate en Tekwando. Kunnen jullie de verschillen/voordelen/nadelen misschien opsommen?
     
  19. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je Shotokan (semi contact) karate bedoelt?

    In dat geval lijken beide best wel veel op elkaar.

    Echter wordt er bij Taekwondo voornamelijk getrapt, en bij karate wordt er ook gestoten.

    In dat opzicht is Karate dus iets completer dan teakwondo.

    Verder zijn het beide traditionele vechtsporten, dus met veel vaste houdingen, kata's etc. (blij dat ik daar met het thaiboksen vanaf ben :))

    Dus als je voornamelijk je benen wilt gebruiken met een hoog show gehalte kun je het beste voor Taekwondo kiezen.

    Wil je gaan voor de iets completere vechtsport waar ook je armen gebruikt mogen worden kun je beter voor Karate kiezen.
     
  20. Tranq

    Tranq Active Member

    Berichten:
    343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga zo weer ff uurtje kickoxen, altijd leuk
     

Deel Deze Pagina