1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

  1. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    zo die worp is aardig hard :9 ik doe zelf al 12 jaar karate, maar vind het ook leuk om naar andere vechtsporten te kijken, zo ben ik dit jaar naar nederland vs thailand geweest en naar de Amsterdam ArenA :D
     
  2. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    thaiboksen is hetzelfde als muay thai. Dus mag je ook gebruik maken van ellebogen en knieƫn. Bij kickboksen mag dit niet. Over het algemeen worden wedstrijden in nederland gevochten zonder gebruik van ellebogen. In meeste gyms wordt er ook ongeacht of er kickboksen of thaiboksen op de deur staat getraind op thaiboks regels maar zonder ellebogen.
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah ik snap dat dat vooroordeel bestaat, maar wat ik bij de gemiddelde kickbox school zie, zijn toch hele andere praktijken als bij de gemiddelde "oosterse vechtsport" school.

    Nu zijn er zeker goede scholen, en het is opzich een hele mooie sport. Maar thaiboxen vind ik alweer een stuk boeiender.

    Trouwens over dat MMA vd TKD filmpje: TKD heb je niet veel aan in freefight. Vandaar dat wij ook regelmatig non-TKD technieken trainen. Als zelfverdediging en om conditionering te doorbreken.
     
  4. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ja klopt...

    Als je echt wil kunnen vechten op straat enz.
    heb je niet veel aan de meeste vechtsporten...

    Dan moet je echt meer de richting op gaan van MMA
    of Krav Maga.

    Kijken hier ook mensen naar Fight Quest?
    Was altijd om 11 uur op Discovery, maar volgens
    mij is nu net dit ''seizoen' afgelopen... Geweldige Serie!!:thumbs:
     
  5. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Is inderdaad een hele toffe serie. Heb zoveel mogelijk al op youtube gekeken en er zijn echt flink wat leuke sporten aan bod gekomen.
    Zelf ben ik van plan binnenkort Krav Maga te gaan beoefenen \o/
     
  6. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    fight quest is inderdaad wel een leuke serie :) ik zou altijd graag thai boksen voor erbij willen doen, al vanaf mijn 12e maar mocht dit niet van mijn ouders omdat ik altijd al veel bezig ben met karate ook veel wedstrijden enzo:9 nu lijkt het me nog steeds erg leuk maar ik red het gewoon niet meer qua tijd.. zo train ik soms wel 6 keer per week en dan heb ik mijn school er nog bij. Ik vind het daarom leuk om te kijken bij de (thaibox) training die voor ons zijn, zo trainen er echt goede vechters bij ons op de gym :)
     
  7. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Hey mensen, even een algemene vraag.
    Ik wil vanaf september een vechtsport gaan doen, of misschien beter gezegd een zelfverdedigingssport. Een sport waarbij je van de kracht van je tegenstander gebruik maakt om hem zelf uit te schakelen. Als iemand van 1.70m iemand een kop groter, breder en sterker, die jou aanvalt, toch weten uit te schakelen... mensen tips voor een bepaalde sport?
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Aikido
     
  9. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke duidelijk, meteen iets waar ik nooit van heb gehoord... ;)
    Eens kijken waar (en of) dat te beoefenen valt in Arnhem/Tilburg..
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Meer info had je niet nodig ;)
    Ik ben ook naar een nieuwe vechtsport aan het zoeken en zo kwam ik op Aikido.
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Tsja weet je wat het is, kickboxen is lekker flitsend en gaaf.. wil dat al een tijd gaan doen.. maar of het effectief is in een benauwde situatie is een tweede.

    Niet dat ik zo bang ben om in zo'n situatie terecht te komen... maar het is wel fijn als je, mocht je erin komen, jezelf eruit kan redden..
    Heb mezelf wel vaker moeten verdedigen maar gelukkig was het dan ook geen vechtsport beoefenaar die me aanviel.. En dan is het gewoon de wet van de gekste/aggressiefste hehe
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2008
  12. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Kickboxen is juist wel effectief op straat. Harde stoten, harde trappen en een goede verdediging zijn essentieel als je in zo'n "benauwde situatie" terechtkomt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2008
  13. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou ik weet niet hoe jij het hebt meegemaakt maar bij mij gaat er altijd eentje down (die is vaak de lul) en lijkt het vaak meer op stoeien dan "schoppen en slaan".. en dit is opzich toch wel vet;
    http://www.youtube.com/watch?v=Bn59zha-uAQ
     
  14. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Dat filmpje is een beetje nutteloos als je het wilt vergelijken met straatgevechten. Het is allemaal ingestudeerd. Probeer maar eens effectief Aikido te gebruiken als er iemand wild op je af komt rennen.
     
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    en ik denk dat het je vies tegen zal vallen , nadeel van aikido is dat er wel heel heel veel tijd in gaat zitten tot dat je der werkelijk iets mee kan. Verder is de attitude van aikido ook niet gebaseerd op agressiviteit en al de eerste optie dus zijn gewoon weglopen. Maar ik vrees dat veel mensen mooi tegen de vlakte gaan.

    als je trouwens heel erg nodig het idee wil hebben dat je effectief van kan zijn op straat moet je krav maga gaan doen. daar kan je binnen 3 maanden tijd iemand heel veel pijn mee doen
     
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Goede verdediging ja. Harde stoten/trappen hoeft niet eens als je echt goed bent met Aikido of Ninjutsu. Vooral met die laatste worden zwakke plekken van het menselijk lichaam goed opgezocht door een combinatie van snelheid en de juiste druk uitoefenen.

    Als het gaat om vechtsport vs. vechtsport vind ik deze reactie (komt van youtube) nog het meest gepast:

    ..
     
  17. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    aikido kan zeker wel effectief zijn in een gevecht, ookal komt iemand op je af rennen, dan blok je toch de eerste stoot en zet je er ff een armklem op ofzo:9 maar dat van thaiboxen ben ik het ook wel mee eens.. als jij ruzie krijgt en je kan een beetje thai boxen gaat die gozer volgens mij na een paar lowkicks of een goede stoot wel ff liggen hoor..8)
    maar ben het wel zeker met goiz eens over dat eeuwige gediscussier over welke sport nou beter is als je ze tegen elkaar zet. Dat ligt ook heel erg aan hoe goed beide beoefenaars zijn. zo vond ik het eerst leuk om filmpjes op te zoeken van de ene vechtsport tegen de ander en op het ene moment word met TKD tegen muay thai de TKD gast helemaal verrot geslagen. het volgende filmpje kan dit weer net zo goed andersom zijn :9 ligt er maar net aan wie er tegen elkaar uitkomen en wat hun fijn ligt om tegen te vechten lijkt mij zo
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2008
  18. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou ik ben dus 0,0 verder :+
    Dan wordt het misschien toch maar kickboxen ;)
     
  19. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    ga op karate daar zit ik ook op :9 das cool
    maar wat jij eerder beschreef met de kracht van de tegenstander gebruiken om hem zelf uit te schakelen lijkt me aikido dan wel het best voor jouw.. ik weet niet zo goed hoe je dat met kickboxen voor elkaar wil krijgen:9 alleen stoten als diegene naar voren komt lopen zodat zijn voorwaartse kracht in je vuist komt dan gebruik je de kracht van je tegenstander 8)
     
  20. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja adt was meer een idee van mij, omdat ik zelf redelijk klein ben en het gebeurt wel eens dat er iemand van 1.90m op me af komt stormen (vraag me niet waarom maargoed ;) ).... Maarja om eeuwen op 1 techniek te oefenen daar schiet je ook niets mee op... Dan kan een flinke trap ook raak zijn. Wel even springen om met vuist ze kop te raken amargoed :+
     

Deel Deze Pagina