1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

1. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe Wing chun, een close combat vechtsport. Het is geen mooie, maar zeer effectieve vechtsport. Het gaat puur om snelheid en kracht, die je gebruikt van je tegenstander. Het grote probleem op dit moment is dat ik in ploege dienst werk, dus weinig tijd heb om te trainen. www.wingchun.nl

Laatst bewerkt: 6 nov 2004
  2. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe altijd martial arts praten... een beetje twichten en laggen met mn modbewegingen enzo.. tja je moet wat.

3. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik beoefen Aikibudo (2e dan en leraar), Kobudo - Katori Shinto Ryu (Japanse wapens: Bo, Naginata, Bokken en Iaito) en Judo (bruine band).

Budo is toewijding... dus zoek geen excuus om een training te laten lopen. De ware budogeest staat dit niet toe. Je moet elk moment van de dag bezig zijn met je budo.

Budo is voor mij een manier van leven. Iedere dag ontdek ik weer iets nieuws. Het is mijn "do".. de weg. Als je doorloopt en niet stil staat zie je telkens nieuwe dingen.

Het gaat niet alleen om de techniek, maar ook over hoe je de problemen in het dagelijkse leven aanpakt.

Het is goed om in het begin een leraar te volgen. Later moet je zelf je route bepalen.

Laatst bewerkt: 6 nov 2004
  4. Rovak

Rovak Guest

Ik doe al 3 jaar kick-boksen en het bevalt me goed :)

5. Victor

Victor Guest

Ik heb judo gedaan maar na de ornje band was ik het helemaal zat.
    Ik zit er aan te denken om karate te gaan doen.
    Dan heb ik tenminste iets te doen naast basketbal.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2004
  6. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe TaeKwon-Do en ik vind het echt supervet. Het gaat ook heel goed. Ik doe het nu ongeveer een half jaar en ik mag nu al bijna op voor de groene band. Ik train ook samen met mensen met een hoge band. De lessen zijn niet altijd even leuk. Dat komt waarschijnlijk ook omdat wij maar een kleine zaal hebben en er weinig gespard kan worden.

Als we het dan toch over "do" hebben wil ik daar nog wat over kwijt. Sinds ik op TaeKwon-Do zit, heb ik geen enkele les gemist. Ik zie het als mijn plicht om te komen. Ik heb nu een ernstige blessure omdat ik erg fanatiek bezig was en een stevige wandeltocht (60km) deed de emmer overlopen. Ik ben al een paar keer bij de huisarts geweest en zijn advies is: "Veel rust, dit kan best lang duren". Maar ik wil helemaal niet (tijdelijk) stoppen! :mad: Ik ben daarna toch gegaan en ik zakte gewoon door mijn benen na een paar minuten, het ging gewoon niet.

Ik weet nu echt niet wat ik moet doen. Ik ben nu al drie weken thuis en doe nog wel oefeningen die ik in de les ook deed. Het voelt gewoon niet goed, je wil gaan maar het gaat niet. :'-(

7. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik doe Wushu (dat is wat Jet Li doet) het is wel erg vet maar ook zeer moeilijk ik doe het bijna een jaar en ik vind dat het al aardig goed gaat.

8. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Net een Ninja Leven ofzo!
    In films enzo moeten hun ook elk moment bezig zijn met de vechtsport en hun eigen leven leiden enzo.
    Ik wil misschien op Ninyutsu.
    Ook wel bekend van hayatte ofzo en ryu hayabusha uit DOA3.

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik wil heel graag een Martial Art gaan beoefenen. Jammer alleen dat er in Vlissingen geen 1 MA is die mij trekt.
    Als ik ga studeren echter zal ik denk ik wel ergens terecht kunnen.. Het liefst zou ik een vorm van Kung Fu beoefenen (Wing Chun, White Crane, Shaolin etc..), en kan ik dat niet vinden dat iets van Tae Kwando.
    Maja; minstens nog een jaar wachten. Tenzij 1 van jullie iets in Vlissingen weten. :+

10. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Heb 8 jaar op judo gezeten, maar was het toen zat, en 1 jaar op freefight DAt was wel tof, maar als gozertje van 15 tussen mannen van 25 voel je je toch een btje klein. en ik had geen tijd meer dus ben er mee gestopt. Doe nu aan basketball(al 5 jaar)

11. Major Payne

Major Payne Drunkenmaster

Leuk Bevonden:
    0

http://www.shaolinbond.nl/shaolinbond/
    Dit is de bond waar ik train. misschien is er een in de buurt van Vlissingen (ik weet niet waar dat ligt).
    Zelf train ik daar op woensdag in Duivendrecht en donderdag in Almere

12. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Wow zo zie je toch maar hoeveel mensen er aan vechtsporten doen :D... of dat lijkt zo doordat degeen die het niet doen hier niet posten... :D Maar ik wil naast karate ook nog een "close" combat sport doen, want karate is wel handig in een echt gevecht maar als ze je eenmaal vast hebben kan je niet zoveel meer. Dus Jiujitsu of Krav Maga lijkt mij wel geschikt om erbij te doen, ik moet nog maar zien wat het wordt

13. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0

Onderschat judo niet als "close combat" sport. Het is uiterst effectief. Kijk maar eens goed naar een Mark Huizinga of naar de broertjes Van der Geest. Als deze jongens je vastpakken ben je er "geweest".

In de sportvorm zijn er natuurlijk spelregels om elkaar niet te blesseren.
    Maar er is meer.. zo is er bijvoorbeeld een "vergeten kata" (GO NO KATA) met uiterst effectieve verdedigingen.
    Het judo zoals wij het kennnen heeft zijn oorsprong in de Japanse krijgskunsten en in het bu-jutsu, de oude gevechtsmethoden van de samurai.

Naar mijn idee moet je gewoon aan judo hebben gedaan en als het kan zo lang mogelijk blijven beoefenen.

Het is een goede basis om ook verder te gaan met andere budo vormen. De sterkste budo bestaat niet. Ga er vanuit dat je altijd iemand tegen kan komen die sterker is dan jezelf.

14. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog nooit Judo gedaan, maar ik weet dat dit een hele goede zelfverdediging kan zijn. Maar deze sport trekt mij gewoon niet echt. Maar het is wel heel goed als je het kan: Een vriend van mij moest laatst met JiuJitsu tegen een eerste Dan Judo'er (een behoorlijk zware en grote), zo gauw ze beginnen rent die judo'er gewoon op hem af pakt hem vast en dan is het alweer afgelopen....Dus ja het kan echt heel goed zijn.

15. (T)r@cer

(T)r@cer X-box owner

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe sinds dit jaar aan Taekwondo ( WTF stijl ) en ga volgende maand voor de 6e kyu ( groene band ). Alhoewel ik in het begin 3 keer per week ging trainen en nooit een les miste is taekwondo toch niet echt wat ik zoek. Het enige waar aandacht aan wordt besteedt is puur het verbeteren van je techniek, zonder ook maar enige aandacht te schenken aan de traditionele kant en het verbeteren van jezelf. Het is puur gericht op de wedstrijd sport taekwondo ( bekend van de olympische spelen ) en dus min of meer onbruikbaar op straat, alhoewel we soms wel enkele zelfverdedigingstechnieken leren.

Laat ik voor de mensen die er over nadenken om taekwondo ( WTF stijl ) te gaan beoefenen even de voor en nadelen op een rijtje zetten:

Voordelen:
    + Goede traptechnieken
    + Je lenigheid verbetert al in zeer korte tijd
    + Goed voor de conditie

Nadelen:
    - Geen traditionele kant
    - Zo goed als onbruikbaar op straat
    - Puur op de sport gericht

Ben sinds kort begonnen met Capoeira en, alhoewel er geen Oosterse gedachte achterzit ( het is Braziliaans, uitgevonden door de slaven ) heeft het wel een hele geschiedenis en wordt daar ook uitgebreid aandacht aan besteedt, alhoewel het echt als vechtsport weinig nut heeft ziet de combinatie van dans, acrobatiek en vechtsport er heel spectaculair uit.

FF een vraagje aan jullie... na mijn taekwondo examen in december ben ik van plan om daar af te gaan en een andere Oosterse vechtsport te gaan doen die wel ruim aandacht besteed aan de traditionele/spirituele kant. Aangezien de keuze hier in de omgeving beperkt is zit ik te denken aan Jiu Jitsu. Ik ben al een keer wezen kijken, maar zijn hier mensen die uit ervaring weten hoe hier met de traditionele kant wordt omgegaan?

16. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @(T)r@cer

Als je op zoek bent naar de traditionele/spirituele kant moet niet bij Jiu Jitsu zijn.

Dit is een in Nederland ontwikkelde vechtsport. Is ontstaan uit het Judo, maar is geen Oosterse vechtsport.

Ik beoefen zelf Aikibudo. Dit is een vechtkunst die een relatie heeft met de Japanse bu-jutsu tradite. In deze traditionele budo kom je het oude "wapen" gebruik (van de samurai) tegen en train je ook de technieken uit het Daito Ryu.

Laatst bewerkt: 10 nov 2004
  17. (T)r@cer

(T)r@cer X-box owner

Leuk Bevonden:
    0
    Is Jiu-Jitsu niet de "verwesterde" versie van het japanse Ju-jutsu wat lang geleden door samurai's werd beoefend en wat als de "Moeder van de Japanse krijgskunsten" wordt bestempeld?

Aikibudo is helaas niet in mijn omgeving te vinden ( Delfzijl, provincie Groningen ). Van wat ik er van gelezen heb is het een soort oudere vorm van Aikido en dat is niet helemaal mijn ding. Alhoewel ik niet twijfel aan de effectiviteit van Aikibudo voor zowel het innerlijke als eventuele agressie op straat mis ik toch de stoot en trap technieken.

18. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben 2e van europese koreaans karate 2003 in engeland *)
    maar 3e van NL,

Wie doet hier kenpo ofzoiets? Dat is met zo'n houten samurai zwaard heel vet..en speciale pak met n masker.

19. Major Zanzibar

Major Zanzibar Aapje

Leuk Bevonden:
    0
    @ Tracer

Als je een vechtsport met traditie zoekt, is karate misschien iets voor je. Bovendien is het misschien ook wel bruikbaar op straat (ik heb het gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken), omdat er veel hand en armtechnieken zijn in karate.

@ Binh

Volgens mij bedoel je kenDo, want dat is met een ridderpak en houten zwaarden.

20. chaosphere

chaosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ongeveer 3 jaar tae kwon do en hapkido gedaan. ik heb de groene band daarin *) .tae kwon do vond ik alleen vet als we gingen trainen, want bij wedstrijden kun je niet rustig vechten, dan word je weer gestopt door de scheids omdat je weer iets fout doet :mad: en bij de training kun je gewoon lekker overall op meppen en trappen 8)
    ik wil nu wel een andere vechtsport gaan doen, maar ik wil een zeer extreme sport gaan doen. ik heb alleen geen idee welke, want bij ons in de buurt zit alleen kick boksen en tai boksen, en taekwondo etc. die gaan niet egt hard genoeg voor }:]
    mss wel ninjutsu, maar volges mij word dat niet bij ons in de buurt gegeven :'-(

@ tracer, de oude samurai beoefenden ninjutsu. ju jutsu is alleen met wapens volges mij

Deel Deze Pagina