1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

1. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Daag vet.
    Da's pas vet, als je kan goed met een nunchaku om kan gaan. Als je daar iemand meej op z'n bek kan rossen ist zo gedaan. Maar jah... als tie uit je poten pleurt dan sta je daar! :confused:

2. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    @ Orcrist, Hier in middelburg heb ik wel op TaeKwonDo gezeten, en ook op Judo..is op zich niet zo heel ver weg van vlissingen (ik werk daar bij de AH XL :cool: )

M'n zus en haar man zitten allebei op Wing Chun maar dat doen ze in hoofddorp 8) btje ver eh

@ Berrie, Tsjah..dan moet je hard rennen eh.. :+

Laatst bewerkt: 5 jan 2005
  3. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    kk vette shit, ik ben nu bezig een demonstratie voor te berijden samen met veel mensen.

We gaan sinchroon poemse lopen enz kk vet.

4. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    als je filmpjes gaat maken, zet ze ff online :)

5. WhiteKnight

WhiteKnight Eleanor

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vroeger op judo gezeten tot de blauwe band toen vond ik er geen reet meer aan. 4 jaar geleden wel gedacht aan een comeback maar heb ut toch maar laten gaan.
    Zit nu wel drie jaar op fitness bij diezelfde sportschool.

6. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    `tja judo is wel handig maar t trekt mij eerlijk gezegt helemaal niet. Geef me dan maar wat tang soo do voor close combat.

7. WhiteKnight

WhiteKnight Eleanor

Leuk Bevonden:
    0
    Idd das wel waar, maar judo is echt een verdediginssport en is vrij simpel te leren en je onthoud de worpen en klemmen gemakkelijk wat handig kan zijn.

8. Bloody Illusion

Bloody Illusion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik geloof niet in de kracht van judo, om het echt effectief te kunnen gebruiken moet je erg goed zijn. Voordat je de ander pakt kan je al trappen en klappen krijgen en wanneer je door meerdere aangevallen wordt heb je al helemaal geen kans meer, bovendien trekt het me al helemaal niet omdat het in NL als puur sport beschouwt wordt en er weinig aandacht aan de filosofie besteed word.

9. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Yeah dat vindt ik wel jah, tis helemaal vernederlandst. Maar in combo met een trap en stoot sport is het wel deadly vindt ik. (mijn ass wordt bij vrije stijl gevechten namelijk altijd gewhooped als ik te dichtbij kom:p)

10. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zooooooooooooooo, je kan je beter voorbereiden op een cursus nederlands ;)

Anyways welke sport doe je dan? Dat poomse wat je bedoelt kreeg ik nog een jaar of 8 geleden bij teakwondo, maar dat was toen omgedoopt daar taygeuk (weet niet hoe je het schrijft)

Leker irritant was dat, had je jaren om die dingen zitten studeren, kon je ze vergeten omdat je ineens nieuwe kreeg 8)

11. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Ey luister is ik spel zoals ik dat wil op het internet en beheers de Nederlandse taal echt perfect.

maargoed, ik doe tae kwondo (maar dit had je wel geweten als je het topic had gelezen)

taygeuk? wat voor stijl doe je dan? doe je t nog steeds?

12. (T)r@cer

(T)r@cer X-box owner

Leuk Bevonden:
    0
    WTF taekwondo: 8 taeguks moet je leren voor de zwarte band. Daarna komen de poomsae's ( ik geloof dat er 9 zijn ) voor als je een hogere dan wilt halen.

13. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    wij trainen wtf en wij noemen de serie technieken die je voor je zwarte band moet leren poomse's. Daarna komen koreo en dat soort dingen. K denk niet dat mn meester het fout heeft want hij is een van de 2 grootmeesters van Nederland.

14. (T)r@cer

(T)r@cer X-box owner

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft je niet gelijk te gaan verdedigen.. haha. Koryo ( 1e ) tot en met Ilyo ( 9e ) zijn poomsae's. Die leer je vanaf je 1e dan. De taeguk's Il Yang ( 1e ) tot en met Pal Yang ( 8e ) leer je voor je zwarte band. Vraag het anders bij de Taekwondo Bond Nederland of check Taekwon-do.nl.

15. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd zo was het bij ons ook. Maar ik weet zeker dat ongeveer een jaar of 8 geleden dat systeem een keer op de schop was gegaan.

Had toen geloog ik blauw en toen vertelde mijn trainer dat we die poomsae (zoals we die toen noemden) konden vergeten omdat we nu die tauguk moesten leren.

Welke stijl taekwondo deed ik? Wist om eerlijk gezegd niet eens dat je verschillende stijlen had. Ben er mee gestopt een jaar of 4 geleden toen de trainer er mee kapte. Die school is wel overgenomen door iemand anders maar het was niet meer zoals vroeger. Had toen ook net een vriendin dus weinig tijd.

Achter best spijt van, altijd met plezier gedaan.

16. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Kent iemand van jullie hur? een koreaanse 9e danner die een tijd in nederland heeft gertained.

Maar anyway ik snap niet waarom het dan door iedereen die ik ken (meedere scholen) poomse's worden genoemd. naja t zal wel

iem nog tips voor de demo?

Edit: anybody?

Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  17. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
  18. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Heb het topic een beetje doorgelezen en veel mensen vragen zich af welke vechtsport nu nut heeft op straat. Ik zou zeggen kickboksen. Maar in feite is straatvechten iets anders dan op donderdagavond sparren in een sportzaal. Bij een gevecht op straat gaat het niet alleen om techniek, maar om slimmigheden en om gemeenheden. Jij kunt daar in je Judohouding staan, maar als je een goede trap tegen je knie krijgt is het gelijk over en sluiten.

19. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    jah maar als je veel ervaring op heb gedaan in zon sport zaal dan krijg je die trap niet, mijn meester is ook politie agent en weet wat handig is op straat en wat niet. Btw kickboksen is niet het handigst alleen het snelste te leren. thats all

20. Major Zanzibar

Major Zanzibar Aapje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het niet eens met de stelling dat kickboksen op straat "het nuttigst" is. Ik zit zelf op karate en kickboksen, en ik vind zelf dat karate je een betere kans geeft om ongeschonden uit een gevecht te komen.

Bij kickboksen gaat het om hard schoppen en slaan, en incasseren. Bij karate gaat het er om, naast hard schoppen en slaan, niet geraakt te worden middels allerlei weringen en verdedigingen.

Ik denk dat kickboksen wel makkelijker is, want al die karate technieken moet je natuurlijk wel eerst kennen en goed kunnen uitvoeren, en dat kost veel training voordat je dat eenmaal kunt.

Ik hoop overigens niet dat deze thread wordt gebruikt door jonge straatvechters in spee, op zoek naar de juiste vechtstijl om zoveel mogelijk neuzen te breken, want de beste manier om zonder kleerscheuren uit een gevecht te komen, is zorgen dat je er niet in verzeild raakt!

Deel Deze Pagina