1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

1. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook, het gaat om sport en kunst. En niet om op straat aan te vallen maar te verdedigen.

2. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is mijn laatste poging dit topic in leven te houden, als niemand hier op reageert mag het wat mij betreft dicht.

Even een update van mn martial arts actieviteiten:

-Ik ben bezig met een demonstratie voor te berijden met mn hele club als verassing voor mn meeste. We doen synchroon poomse lopen, planken breken en voor gestudeerde stukjes sparring die er spectaculair uitzien.

-Verder heb ik het tijdens mn examen goed gedaan want ik mocht de groene slip overslaan en krijg nu over een week mn groene band en diploma.

Iemand verder nog tips voor mn demo of heeft iem zelf nog een leuke mededeling of een leuk discussie punt?

Anders mogen de mods hem sluiten (als er na ene paar dagen nog steeds geen replies zijn)

3. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens naar de MMA... binnen 5 seconden is het gevecht op de grond begonnen. Een trap of stoot geven... is een groot risico. Je krijgt maar één kans als je geluk hebt.

De "judohouding" ken ik niet... wat ik wel weet (uit eigen ervaring) is dat als een judoka je vast heeft, je geen kans meer hebt. Je ligt direct op je rug.

4. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    leuke topic..maar elendill L*L niet zo man (met alle respect). Topics moeten wat mij betreft gewoon open blijven totdat er regels overtreden worden en modz niet anders kunnen dan sluiten. anywayz...
    ik doe zelf nog niet zo heel lang shaolin gong fu en ik kan het iedereen aanraden. wat betreft het nuttig op straat verhaaltje, dat boeit me niet zo..mij gaat het om de kunst.

5. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Naja ik vindt het wel goed als je jezelf kan verdedigen op straat, maar inderdaad het is ook een groot deel kunst. Heeft niemand van jullie filmpjes of pics van dat julllie martial arts doen?

6. Bloody Illusion

Bloody Illusion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wij begrijpen elkaar ;) tot nu toe alleen nog maar mensen die alleen maar bzig zijn met hoe kan ik me het best op straat verdedigen en wat is het effectiefst ik heb een erg efficient en effectieve oplossing!!!
    Gewoon geen ruzie zoeken en als je het hebt als een gek wegrennen!!!!
    bespaart je nog geld van al die lessen ook

ook ik doe kung fu(gong fu is de andere taal manderijns of kantonees een van die 2 volges mij :p zoniet kun je verschil uitleggen dan :p )
    om precies te zijn how chuen (stijl van de aap) en het kunnen verdedigen van jezelf is een klein extraatje maar echt niet belangrijk voor mij. Ik vind het intressanter om de kunst te leren beheersen en daar gaat het mij om!

7. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
  8. Bloody Illusion

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind taekwondo teveel op wedstrijden gericht en demo's maken boeit mij ook niet veel. Ook vind ik het niet echt een mooie stijl mja dat is mijn mening :)

9. (T)r@cer

(T)r@cer X-box owner

Leuk Bevonden:
    0
    De mooiste stijlen om naar te kijken voor demonstraties vind ik Wushu en Capoeira. :cool:

10. Bloody Illusion

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet Jeet Kune Do niet, niet echt een vechtstijl maar alles is wel zeer effectief :)

11. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt tae kwondo juist de spectaculairste en mooiste stijl. Juist omdat het niet zo effectief is op straat en te mooi is. Veel hele hoge trappen en heel dynamisch.

12. (T)r@cer

(T)r@cer X-box owner

Leuk Bevonden:
    0
    Of het effectief is op straat ligt aan jezelf en hoe jij omgaat met de situatie, maar echt mooie taekwondo demonstraties ben ik nog niet tegengekomen. Breektesten en ingestudeerde vechtscenes zijn wel leuk om naar te kijken, maar ook niet meer dan dat.

13. Bloody Illusion

Leuk Bevonden:
    0
    maar ja ik vind tae kwondo en karate etc. een beetje lineair en strak
    terwijl bij kung fu, JKD, aikido etc alles heel soepel gaat en het allemaal zo snel gaat dat je zelfs nadat je aangevallen bent niet precies weet wat hij deed.
    het mooist bij kung fu en JKD is dat je iets uitbeeld in je vechtstijl en niet dat je lineair dingen doet wat je leert door kussens enzo.

14. Major Zanzibar

Major Zanzibar Aapje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind niet dat karate strak en lineair is. Natuurlijk zitten er in karate strakke oefeningen die op een lijn worden uitgevoerd, maar dat is slechts een heel klein onderdeel van karate. Om technieken goed uit te kunnen voeren, moet je ze namelijk tot vervelens toe herhalen en herhalen en herhalen. In een vrij gevecht kun je deze technieken vervolgens toepassen.

Karate kan, voor iemand die net een paar lessen heeft gehad, vrij saai lijken. Maar hoe langer je er mee bezig bent, hoe leuker het wordt. Zeker de vrij complexe technieken, zoals "counterattack" grepen en worpen zijn geweldig om te doen. Maar voordat je deze goed kunt uitvoeren, moet je eerst een basispakket aan technieken hebben.

15. Bloody Illusion

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de beweging zijn wel statisch ze vloeien niet echt en dat was wat ik bedoelde.
    In gevecht vind ik het ook erg statisch net als bij kickboxen, het is allemaal recht en spierkracht is een van de belangrijkste dingen.

16. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0

Srry maar tkd is de snelste vechtsport ter wereld, en de meest dynamische. Daarin tegen is karate inderdaad erg statisch.

En bij tkd is ook spier kracht zker niet het belangrijkste. Het gaat veel meer om het juist reageren op een aanval of de juiste opening vinden voor een aanval.

Laatst bewerkt: 18 feb 2005
  17. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    TKD is dus echt niet t snelst dat is wushu-Kung Fu _O_

18. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben allemaal niet lenig genoeg voor karate enzo:) Ik heb vroeger wel op judo gezeten en het lijkt me eigenlijk best wel gaaf om daar weer een keer mee te beginnen. Ik zag laatst wel een programma op Discovery ofzo over Martial Arts, dat was echt vet. Hadden ze een 5-voudig en een 7-voudig wereldkampioen uitgenodigd en toen gingen ze allemaal dingen demonsteren en tegen kussens aan trappen om te kijken hoeveel kracht daarbij kwam kijken. Echt onwijs gaaf. Ik ken trouwens wel iemand die aardig kan 'tae-kwondo'en', misschien kent een van jullie hem wel. Joeri Everaers, hij is laatst 2e geworden in zijn categorie op het NK, en heeft daarmee toen een startbewijs voor het open NK verdient. Wel gaaf als je het zo goed kan... Ik heb hem alleen al best wel lang niet gezien, nadat we allebei naar een andere school gingen... Alleen als ik uitga zie ik hem nog heel af en toe.

19. Bloody Illusion

Leuk Bevonden:
    0
    tae kwondo is zo te zien erg populair bij de mensen... :p

20. (T)r@cer

(T)r@cer X-box owner

Leuk Bevonden:
    0
    Dat op Discovery Channel heette Xtreme Martial Arts.... erg mooie documentaire.

Je kan trouwens gerust op karate gaan, want daar hoef je absoluut niet lenig voor te zijn. Bovendien wordt je van de rekoefeningen vanzelf lenig. :)

Deel Deze Pagina