1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Mass Effect [Deel 6]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 28 feb 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705

    [​IMG]

    [gb]Mass Effect[/gb]
    Ontwikkelaar: BioWare
    Uitgever: Microsoft
    Genre: Actie Role-playing
    Platform(s): Xbox 360
    Spelers: 1 speler
    Opties: Content Download, Custom Soundtracks, In-game Dolby Digital, Live Aware, Online Marktplaats, Widescreen, Xbox Exclusief
    Releasedatum: 23-11-2007
    Officiële Website: http://masseffect.bioware.com
    XBW Gamepage: http://archief.xboxworld.nl/game/1256/mass-effect/

    [gb]Informatie=(/gb]

    In Mass Effect heeft de mensheid zich net over het universum uitverspreid en probeert ons ras zich een plaats te geven in de door vele rassen bevolkte ruimte. Jij speelt Commander Sheppard, de eerste menselijke ‘Spectre’, bewaker van het universum en hebt de macht jouw rol als ras te definiëren in de interstellaire orde. Al snel krijg je te maken met geruchten van een aankomende catastrofe, een gerucht over een mysterieus ras van machines dat elke 50.000 jaar tevoorschijn komt uit hun alternatieve dimensie om alle bewoonde werelden te oogsten voor hun eigen doelen. Het is jouw taak en jouw taak alleen om deze genocide van het mensenras en de buitenaardse rassen te voorkomen. Hoe je dat doet, dat kunnen alleen jij en je team bepalen in deze galactische queeste met als inzet al het leven in het universum. Zoek facties die je kunnen helpen, wapens tegen de invasiemacht, kweek je krachten op het gebied van vuurwapens, techniek en bionische gaven en verken planeten, astroïde en verlaten ruimteschepen op zoek naar antwoorden en verlossing.

    Als het eerste deel van een trilogie zal Mass Effect de speler ongekend veel controle geven hebben over het spelverloop. Alle keuzes die je maakt hebben invloed op het verdere verloop van het verhaal en zelfs het lot van het universum. Wordt de druk je te zwaar, dan zul je ook af en toe van de verhaallijn kunnen afwijken op verkenningstocht gaan in een van de 300 locaties. Eenmaal gekozen uit zes speelbare karakterklassen, kun je bepantsering en wapens zelf aan passen en ook de MAKO, een voertuig waarin jij en je teamleden op planeten landen en rondrijden, kun je uitbreiden. Het communiceren met karakters in de spelwereld om informatie te krijgen gaat via een nieuwe real-time dialogensysteem, waarmee je karakters kunt onderbreken en het gesprek het realisme van een film krijgt. Ook het vechtsysteem is real-time, waarbij spelers de situatie op pauze kunnen zetten om deze strategisch in te schatten. Bioware belooft tussen de Mass Effect trilogie titels door nieuwe uitdagingen te leveren via Xbox Live.


    [gb]Screenshots=(/gb]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [gb]Filmpjes=(/gb]

    Mako Rover
    [gt]28042[/gt]

    Launch Trailer
    [gt]27726[/gt]

    E3 2007 Trailer
    [gt]21471[/gt]

    [gb]Reviews/Previews/Artikelen=(/gb]

    Videoreview Gametrailers (veel ingame materiaal)
    [gt]27704[/gt]

    [gb]Vorige delen=(/gb]
    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3
    Deel 4
    Deel 5
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Toch maar eens besteld. :+
    Als het goed is komtie vandaag binnen en dan kan ik ff rustig vanaf het begin aan de slag (ik ben ingestapt bij deel 2 gek genoeg).
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Houd wel rekening met een minder soepele besturing en gameplay.

    Voor de rest a je een topavontuur tegemoet!:thumbs:
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Is het héél verschillend dan?
     
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Mass Effect 1 is qua upgrades een stuk uitgebreider, dat dan weer wel :+

    Startpost is verkeerd, hij is namelijk niet meer Xbox Exclusief :+
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Daar heb ik natuurlijk schijt aan als Mass Effect fan. :+
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Bovendien lopen de games veel lekkerder op de 360.:)
     
  9. Wastelander_NL

    Wastelander_NL Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat merk ik idd aan de PC versie. Ik mis echt die controller support. Als nou ME2 en 3 ook via GoD te koop was. Dan had ik ME1 ook wel daar gekocht. Maar ik wil ook weer niet 1 deel via Xbox Live hebben, en die andere 2 weer op disk.:+

    Ja tis raar maar zo ben ik:p

     
  10. Wastelander_NL

    Wastelander_NL Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien morgen maar even Mass Effect 1 op de kop tikken voor de 360. Zie op MP dat diegene waar ik wel vaker wat koop nu Mass Effect 1 verkoopt.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    De Box van de trilogy edition op de PS3 is dan weer wel een stuk beter dan die van de Xbox 360.

    Vreselijk die 360 combipack, zo fucking cheap. :emo:
     
  12. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    De besturing is zeker wel anders.

    fuggedaboutit. Niet heel verschillend inderdaad.

    Als je gewoon van 1,2,3 gaat spelen. Dan zit er wel een bepaalde flow in:+
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2013
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Is die niet hetzelfde dan?

    Ik heb alle CEtjes voor op de 360, en heb een paar weken geleden de Trilogy box op de PS3 gekocht, maar het draait echt een stuk beter en soepeler op de 360.

    Alleen al voor deze games hoop ik dat de nieuwe Xbox BC wordt, anders zal ik de 360 niet eruit kunnen doen als de opvolgeruit is, en das toch zonde (om nog maar te zwijgen van plaatsgebrek).
     
  14. Wastelander_NL

    Wastelander_NL Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu je dat zegt idd. Daar zit ik ook wel mee.

    Ik wil nog wat titels kopen voor op de 360, en 1 daarvan is zeker die Mass Effect serie. Maar ik hoop zo erg dat ik ze wel gewoon kan blijven spelen op de nieuwe Xbox. Maar om eerlijk te zijn ben ik bang dat dat niet gaat gebeuren.

    Ik vind een console zoveel chiller gamen, maar wat dat betreft is een PC wel beter. Daar kan je oudere spellen gewoon nog steeds spelen.

    Sommige games wil ik gewoon echt bewaren.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Nee, de 360 trilogy edition is een los mapje achtig iets, waar verder geen doos om heen zit.

    Bij de PS3 trilogy edition zit alles in een apart doosje, per spel, en de 3 samen zitten in een net kartonnen doosje wat de 360 versie niet heeft.

    Overigens kun je prima deze versie van de 360, of gewoon los, aanschaffen. Tegen de tijd dat de nieuwe Xbox uit is heb je hier al heel veel uren in zitten, dat garandeer ik je 100%.

    Ik was eerst ook heel erg sceptisch, ruim 5 jaar geleden, maar toen ik eenmaal de 1e keer het einde van het 1e spel had gespeeld, was ik een die hard fan. _O_
     
  16. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Had hem zelf op de release binnen en viel zelfs de eerste keer inslaap toen ik op the citadel was8). 2e playthrough een stuk meer van genoten ook.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Het is even wennen ja, omdat het een heel ander soort game is dan bijvoorbeeld de toppers van Bethesda, maar desalniettemin een ervaring die je niet snel weer vergeet.

    Ik probeerde voor Mass Effect al jaren mijn broertje van zijn Ninja Gaiden geloof te helpen. Niet echt gelukt, maar als troostprijs staat Mass Effect I nu wel op 1 in zijn eeuwige ranglijst, gevolgd door Mass Effect 3 en Ninja Gaiden I en daar weer achter Mass Effect 2.

    Ik had hem de game een keer cadeau gedaan, hij wilde er eerst helemaal niets van weten, uitbreidingen van deel I zaten er ook bij in een speciale classic edition. Nu is hij helemaal om en dat mag ook wel eens als die ten treure uit Ninja Gaiden I sneller uitspeeld op de hoogste stand dat 99,9% van de mensen op XBW. :+
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Zo, inmiddels een aardig eind op weg.

    Wat een gedrocht van een spel in vergelijking met z'n opvolgers zeg.
    Wat mij tegenstaat zijn de graphics, onduidelijkheden met upgrades/unlocks (ja, dat kan ook best aan mij liggen) en de missies vind ik veel te lang. Bij delen 2 en 3 zijn ze een stuk korter en valt er altijd wel wat te ouwehoeren of te klooien tussendoor.

    Maar goed, straks even met een fatsoenlijke save aan deel 2 beginnen (y).
     
  19. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    De inventory is niet het meest overzichtelijk maar de upgrades & unlocks zijn een stuk uitgebreider dan in de delen hierna. De missies in 2 en 3 zijn zo gigantisch lineair imo, in deel 1 voelt het veel meer aan alsof je echt op bijv. zo'n planeet bent, in deel 2 & 3 voelt het alsof je op een brede weg wandelt met aantal obstakels naar volgende punt in een gesloten ruimte (ook al ben je bijv. gewoon in de buitenlucht)
     
  20. Wastelander_NL

    Wastelander_NL Member

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap niet dat iedereen zit te zeuren over die graphics van deel 1.8) Ik vind het echt wel meevallen hoor, maar dat kan misschien ook wel komen omdat ik niet zo op de graphics let. Gameplay en sfeer is voor mij veel belangrijker:)
     

Deel Deze Pagina