1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Melk is slecht voor je! :(

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 11 nov 2003.

  1. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Tot onze grote spijt :mad: Elke keer dat ik de Donald duck (don't ask:+) lees, stoor ik me wel weer aan zo'n amateuristisch klein shitstripje:mad:
    Bah, 'k hield toch nooit van melk :)
     
  2. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje vreemd, Paracetamol wordt op dezelfde manier afgebroken als Alcohol, en daar beschadigd je lever (als je niet teveel neemt) ook niet onherstelbaar van.
     
  3. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    hoo boy
    pet peeve

    Er is NIETS zo veranderlijk dan stellingen uit de gezondheidswereld. Voor evt fitnessers onder ons: in 3 jaar tijd zijn de theorien over buikspieren trainen 3x drastisch verandert en tegengesproken.

    Melk slecht? Hmm
    Melk is idd niet zo goed voor je als ze zeggen, maar niet goed is niet gelijk slecht. Melk mag dan calcium bevatten, en calcium mag dan nodig zijn voor sterke botten, maar dat betekent niet dat je melk moet drinken voor sterke botten. Subtiel onderscheid, maar het is er wel.
    En zo is het ook met de vetten in melk. Absoluut gezien heeft melk misschien meer vetten dan een hamlap maar er zijn verschillende soorten vetten (dierlijk, plantaardig, verzadigd, onverzadigd) dus ook zo'n punt is maar een halve waarheid.
    Wat ik wel zeker weet is dat melk niet aan te raden is voor mensen met astma aangezien het de slijmproductie in de keelhals stimuleerd. Zangers drinken daarom bijvoorbeeld weinig melk...

    Echt slecht kan het niet zijn (we drinken het al jaren en niemand gaat er dood aan) en het is vast en zeker gezonder dan frisdrank of vele sappen waar enorm veel suiker en kleurstoffen in zitten.
    En daarnaast: er is ook nog zoiets als teveel van het goede. Een glas melk per dag? Boeien. 3 pakken volle melk per dag? ouch...
     
  4. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, na een flinke avond bier en andere drank heb ik eens op het 'advies' van iemand toen ik thuis kwam melk gedronken...
    Dan moet je dus gegarandeerd kotsen.

    Ik ga vanaf vandaag geen melk meer drinken btw:+
     
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Wat een kul dat melk slecht is, het calcium alleen al wat in de melk zit is goed voor je.. Melk bevat gewoon een aantal stoffen wat je per dag zou nodig moeten hebben.. Kan totaal geen kwaad.. En die bronnen zijn er altijd.. ook altijd al geweest..
     
  6. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Je bent niet de enige die de DD leest.. :+ en nee, don't ask either!
     
  7. inod3

    inod3 Murai is een aap :-)

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar dat melk slecht voor je is is klinkklare BS! Melk bestaat voor het grootste deel uit eiwitten en water. Je spieren bestaanv oor 95% uit eiwit. Ik doe zelf zeer fanatiek aan fitness en als ik geen melk drink groei ik ook niet.
    Je moet gewoon je voeding niet te eenzijdig houden, dan is er niks aan de hand. Maar dat melk niet goed voor je is gewoon onjuist.
     
  8. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Inod3, helemaal waar, maar mag ik ff een sidenote plaatsen? :)

    Als je krachttraining doet zijn eiwitten idd onontbeerlijk, want je lichaam heeft ze nodig om ze om te zetten in spierweefsel.
    Train je niet, echter, dan kunnen overtollige eiwitten omgezet worden in vetcellen. Mensen die veel vlees en melk en andere dierproducten eten en al die eiwitten dus niet nodig hebben kunnen er dus wel van aankomen.

    Ik werk op een fitnesscentrum en ik verbaas me altijd enorm om al die dames die willen afvallen en na het (cardio)trainen voor de stoerigheid een shake naar binnen kletsen.

    Weet wat je eet, maar dus ook waarom je het eet.

    En daarnaast: zoveel voedingsmiddelen claimen dat ze waardevolle stoffen bevatten die je niet MAG missen. Denk ff door: stel, 4 producten zeggen dat ze calcium bevatten en jij gebruikt ze alle 4, dan krijg je meer binnen dan je eigenlijk nodig hebt. Nou is dat met calcium niet echt een ramp (of je moet merken dat je ineens witte nagels krijgt) maar kent iemand die chupa chups reclame met die voetballer?
    "Er zit glucose in de chupa chup en dat is goed voor je hersenen...?"

    ARRGH, glucose (suiker) is idd een energie-opwekker, maar doe nou niet alsof die lollies goed zijn voor je gezondheid!
    Mooi voorbeeld van verdraaien van feiten.
     
  9. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Zuivere melk is dan welliswaar wel gezond, maar je moet eens weten wat er in die beesten gespoten wordt. Daarom is melk niet gezond.
     
  10. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Uh?
    Zuivere melk is hardstikke vet...
    En ik vraag me af of melkkoeien dusdanig ingespoten worden dat de gezondheid van de melk erdoor aangetast wordt. Zou kunnen, maar dan moet je me wel ff overtuigen.
     
  11. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Je hebt ook "biologische" melk enzo, je betaald je er wel scheel aan en het lijkt me niet lekker.
     
  12. ewout

    ewout Addicted 17-05-02

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    1
    Melk is WEL gezond. Je hebt de calcium en vooral de eiwitten in melk hard nodig. En tuurlijk als je te veel melk drinkt is het ook niet goed, maar das met al het eten! Dat die vrouwen meer kans hebben op een gebroken heup.. waar slaat dat op, je moet dan toch eerst vallen.. hebben die vrouwen ineens meer kans op ongelukjes...
    Bovendien maken mensen nog voldoende lactase aan om de lactose af te breken, omdat wij na onze kinderjaren melk zijn blijven drinken, blijft ons lichaam dat aanmaken. Mocht je dan toch te weinig lactase hebben, dan zorgt dit niet voor slijm in je darmen, maar voor gisting. Daar komen gassen bij vrij, en je begint dus te boeren enzo met buikpijn en noem maar op.
    Eiwit is DE bouwstof van het lichaam. Dus je hebt het gewoon nodig, en de belangrijkste bron is dan melk.
    ALs je niet tegen melk zou kunnen omdat je niet tegen lactose zou kunnen, dan is karnemelk een goed alternatief. Karnemelk wordt van magere melk gemaakt, het bevalt dus veel minder vet... niet meer dan 1%. de lactose is door melkzuurbacterien omgezet in melkzuur, dus daar heb je dan ook geen last meer van. Het is beter verteerbaar, omdat de eiwitten zijn voorverteerd door het zuur.
    Oh en melk kan alleen schadelijk zijn door een zieke koe, dan zitten die bacterien in de melk, maar voor dat de melk in pakken in de supermarkt ligt, wordt de melk eerst verhit, waardoor die bacterien gedood worden.
    Conclusie: Melk heb je gewoon nodig, en nee niet 10 liter per dag nee...

    zo dat had ik er over te zeggen

    Groetjes LEONIE (de vriendin van Ewout)
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2003
  13. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je als vrouw eenmaal de menopause door bent geworsteld is de aanmaak van calcium voor je botten minder dan bij mannen die dit euvel niet hebben.
    daarom is de vrouw kwetsbaarder voor eventuele botbreuken.
    Dit is wel op latere leeftijd dus eigenlijk vooral belangrijk voor vrouwen die al in de rollator tijd zitten.
    Anyway best wel een leerzame thread aan het worden dit.

    Er komt vast wel iemand die het bovenstaande nog preciezer kan uitleggen.
     
  14. inod3

    inod3 Murai is een aap :-)

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Op latere leeftijd wordt de aanmaak van kalk in je botten minder, daardoor worden de 'gaatjes' binnen in je botten niet goed ondersteund waardoor botten 'brooser' worden. De 'gaatjes' zijn ervoor om de botten licht te houden. Als je botten van massief kalk waren gemaakt, dan zouden we de spier massa van Arnold Schwarznegger hebben :)

    Anyway, melk drinken (of andere eiwit inname) zou juist op latere leeftijd gestimuleerd moeten worden juist door dit soort verminderde kalk aanmaakt op latere leeftijd.
     
  15. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind melk zo ongeveer het ranzigste dat er is en daarom drink ik het sowieso niet. En of het slecht voor je is? Wat er ook allemaal gezegd wordt, het is een natuurproduct en het zal nooit slechter zijn dan bijvoorbeeld een glas cola (dat is pas vergif).
     
  16. sneaky

    sneaky Guest

    waarom zou melk gezond zijn voor volwassenen? Volwassen dieren drinken toch ook geen melk meer bij hun moeder?
     
  17. inod3

    inod3 Murai is een aap :-)

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Melk is niet ongezond, maar als je het niet drinkt en voldoende andere eiwit bronnen eet dan maakt het niks uit.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2003
  18. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Drink gewoon plat water ,en elke dag 1 glas wijn. 1 glas wijn per dag is beter als GEEN glas wijn per dag. voor de rest drink ik niets anders dan de drank des levens H2O!!
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat laatste is niet waar. Een glas wijn per dag is niet gezond. Dat is een fabeltje. recent Nederlands onderzoek heeft aangetoond dat niet drinken het beste is teneinde allerlei aandoeningen te voorkomen. Wil je wel wijn drinken dan kun je het beste om de dag een glaasje drinken.
     
  20. Veggie

    Veggie Guest

    Is het nou wel of niet gezond? :confused:
     

Deel Deze Pagina