1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Melk is slecht voor je! :(

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 11 nov 2003.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Melk is gezond, met mate.
     
  2. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    haha grappig dit nieuws:D

    ik lust geen melk en drink het dan ook nooit:D
     
  3. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Weer zo'n voorbeeld! Het fabeltje dat melk goed voor je is blijft dus alsnog bestaan.

    Melk vormt een slijmlaag op de ingewanden:

    -De consumptie van melkproducten wordt steeds vaker in verband gebracht met klachten zoals migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholte-ontsteking, chronische verkoudheid, allergieën en artritis.
    Melkproducten bevatten lichaamsvreemde eiwitten die eerst door het lichaam moeten worden omgezet naar lichaamseigen eiwitten. Het enzym, lactase, dat nodig is om lactose (melksuiker) af te breken, wordt maar tot ons derde jaar in voldoende mate aangemaakt. Het (gedeeltelijk) ontbreken van het enzym lactase zal bij grote consumptie van melkproducten tot problemen leiden. Melkproducten kunnen een slijmlaag achterlaten op de tere darmslijmvliezen, dat kan een verminderde opname van voedingsstoffen tot gevolg hebben. Zure melkproducten en geiten- en schapenkaas worden beter verteerd en zijn minder slijmvormend. [Bron: Boek, "Eet je vit"]

    Te veel eiwitten veroorzaakt extra verlies van kalk via de nieren:

    -Professor Defares vindt slijmvorming door melk nog niet wetenschappelijk aangetoond. Hij stelt dat melk een bron is van eiwit en calcium en helaas vet. Overmatige consumptie van eiwit leidt, volgens Defares, tot extra calciumverlies via de nieren. Dat betekent dat je nog meer calcium nodig hebt om een goede botopbouw te handhaven. Meer melk helpt hier niet, dat is, vanwege de eiwitten in melk, een vicieuze cirkel. Maar er zijn natuurlijk andere voedingsmiddelen waarin wel calcium maar geen eiwitten zitten. Voorbeelden zijn broccoli (260mg/400gr), boerenkool (180mg/100gr), tahoe (190mg/100gr), vijgen (280mg/100gr) en Bulgaarse yoghurt (180mg/100gr). Natuurlijk zijn er nog altijd voedingssupplementen. Pas wel op, te veel calcium is niet goed. [Bron: Boek, "U kunt langer blijven leven"]

    Extra calcium alleen samen met magnesium:

    -Calcium suppletie om botontkalking tegen te gaan moet je alleen toepassen in combinatie met magnesium. Als je botontkalking wilt tegen gaan zorg dan dat de calcium / magnesium suppletie verhouding ongeveer 2 / 1 is. Gebruik een magnesium dat gebonden is aan een aminozuur anders wordt het niet goed in je lichaam opgenomen. Gebruik wat extra vitamine D om de absorptie van calcium te verbeteren (er zit vaak al voldoende vitamine D in een goede multi-vitamine). [Bron: Web, Live Extention Foundation]

    "Melk moet" -- voor de Nederlandse economie!!!!

    -Amerikaanse onderzoekers stellen dat één glas halfvolle melk net zo slecht voor de gezondheid is als de consumptie van twee speklapjes. Melk is n.l. een belangrijke leverancier van dierlijk, en dus slecht vet. Bovendien bevat melk kleine hoeveelheden dioxinen en pcb's.

    Het komt steeds meer voor dat kinderen allergisch blijken te zijn voor melk. Koemelkallergie kan bij kinderen behoorlijke problemen veroorzaken, van ademhalingsproblemen tot en met extreem wild en druk gedrag.

    Melk bevat grote hoeveelheden kalk. In Nederland krijgen mensen die gezond eten echter al voldoende kalk binnen. De Nederlandse gezondheidsraad heeft daarom eind 1998 geadviseerd geen extra calcium suppletie te gebruiken als preventie tegen botontkalking (dus ook geen Ca+ melk). De raad legt meer de nadruk op vitamine D suppletie die de opname van calcium in het lichaam verbeterd.

    De Harvard Medical School in Amerika heeft twaalf jaar lang de melk consumptie van 121 duizend verpleegsters tussen de 39 en 54 jaar bijgehouden. De vrouwen die twee glazen melk of meer dronken liepen 45% meer kans op een gebroken heup in vergelijking met vrouwen die één glas of minder dronken. Nog een glaasje melk?

    Waarom drinken we dan in godsnaam zoveel melk in Nederland? Is Joris Driepinter wel gezond? Het is diep triest, maar na de Parlementaire Enquête over de Bijlmerramp verbaast niets me meer.


    De noodzaak om Nederland aan de melk te krijgen was een economische.

    Begin jaren dertig was er een enorm melkoverschot en er was een crisis, vooral op het platteland ging het slecht. De boeren moesten aan het werk gehouden worden. Daarom werd in 1934 het Zuivelbureau opgericht met als taak Nederland aan de melk te brengen. In de dertiger jaren was de voeding in Nederland zo schraal dat kinderen die melk dronken dikker en langer werden dan kinderen die dat niet deden; in de 50er jaren was er geen verschil meer. De reden dat wij melk drinken is niet om onze gezondheid te verbeteren maar om de economie te verbeteren.
    Het Zuivelbureau richtte zich vooral op de jeugd, compleet met gesubsidieerde schoolmelk, "Melk moet", Joris Driepinter en de M-Brigade. Wat echter niet iedereen weet is dat het Zuivelbureau gefinancierd wordt door de industrie. Dit is een belangenverstrengeling die anno 1999 ondenkbaar zou zijn. Het is trouwens slecht afgelopen met Joris Driepinter, hij heeft een flink aantal allergien opgelopen, is hyper actief en zit nu in een rolstoel omdat hij zes keer zijn heup heeft gebroken en dat allemaal door die drie glazen melk per dag. [Bron: De Volkskrant]

    Dit zijn dus de belangrijkste feiten die concluderen dat melk daadwerkelijk slecht voor je is:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2003
  4. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Als mijn oom (professor chemie aan de universiteit van leuven) dit zegt is het waar :)
     
  5. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Vraag het hem na :)
     
  6. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het van hem :) daarom ben ik ervan overtuigd dat het waar is :) maar kom daar gaat het ni over

    ONTOPIC:
    Ik heb nooit melk gedronken ,alleen toen in heel klein was ,dus kan me niet zo boeien eigenlijk :) ik vond altijd dat het er zo vies uitzag dus afgebleve.
     
  7. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    vies uitzien?? das een goeie:D

    die gebruik ik alleen voor groente!:D
     
  8. Veggie

    Veggie Guest

    Ik drink het niet omdat het lekker is ofso, maar omdat het juist zo gezond is, en ik eet al zo ongezond :mad:

    En nu is melk dus ook nie meer gezond?
     
  9. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik drink ook geen melk en eet geen toetjes. Ik ben wel liefhebber van kaas. Verder eet ik al jaren ook geen vlees meer.

    Sport veel en ben nooit ziek. Ik denk dat je melk niet nodig hebt om gezond te zijn. Of het ongezond is... dat moet de wetenschap maar aantonen.

    Overigens denk ik dat het bij voeding een combinatie is van....
    Je kunt er niet zo maar een produkt uithalen.
     
  10. gerjan

    gerjan Guest

    oh ben ik wel vet gezond, ik drink ook geen melk
     

Deel Deze Pagina