1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Melk is Slecht voor je

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sebass, 7 mei 2005.

  1. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik zie wat je bedoelt, ik vergelijk het wel ff voor de makkelijk heid,

    Jij bent christelijk ikke moslim welke god is nu echt ?

    aangezien je de onderzoeken niet gelooft kan ik je niet overhalen en aangezien ik ze wel geloof kun je mij niet overhalen.

    dus in dit geval veroordeel mijn onderwerp (en daarmy my) niet zo makkelijk. als men het niet wil geloven of ennigzins hun mening wil aanpassen, so be it.

    Trouwens ik heb nooit gezegt dat ik geen zuivel meer drink of eet naar aanleiding van deze onderzoeken!

    Iedereen bedankt voor het uiten van jullie meningen.


    Sluit deze topic maar darkwing.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2005
  2. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Onderzoek heeft ook uitgewezen dat het overmatig druk lopen maken van jezelf uiteindelijk kan leiden tot lichamelijke klachten als bijvoorbeeld maagzweren. Pas dus maar op Sebass ;)

    /edit: Het zou al een heel stuk helpen als je de boel eens niet zo zwart/wit zou bekijken.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2005
  3. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    thnx :) vandaar me laatste laatste post ^^^

    ff sarcastisch wrm geloof je dat eigelijk gothicrulez ?
     
  4. sam_sadist

    sam_sadist Guest

    deze topic klopt voor geen kloten :mad:
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Je post wel bijzonder nuttig...
     
  6. Ik vind melk lekker. Vooral bij een boterham met een gebakken eitje (met dooier).

    Al zou het slecht zijn, dan drink ik het toch.
     
  7. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    Net als rooken dat is ook slecht maar dat maakt de meeste mensen niks uit.

    Maar het lijkt me sterk dat melk slecht voor je is. Het wordt al eeuwen gedronken. En dan gaan ze nu beweren dat het slecht is? Dat is net als al die plantaardige poep. Dat is even goed/slecht als magarine.
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Naast het stierenstront-gehalte van dit topic vind ik het ook onzin om alleen maar bezig te zijn met wat goed voor je is.

    (zwart wit)Voorbeeldje:

    A: je let altijd op met wat je doet, met alles. Neemt weinig tot geen risico's. Je eet eten wat je niet lekker vindt, en wat je wel lekker vindt (denk aan junk food) laat je staan. Alcohol begin je niet aan. En op nog talloze manieren probeer je de 100 te halen.

    B: Je doet wat (naar jouw id) het leven leuk maakt. Je eet/ drinkt wat je wilt. Natuurlijk niet 24/7 maar je snapt wat ik bedoel. Je neemt is een keer een risico etc..
    Misschien haal je de 100 niet op zo'n manier, maar dan kun je iig zeggen dat je een leuk leven hebt gehad :)

    (It's better to burn out than to fade away...;))

    Natuurlijk een extreem en erg zwart wit voorbeeld, maar dit doe ik om mijn punt duidelijk te maken. Als je melk lekker vindt, en het zou iets minder goed voor je zijn dan dat je dacht... boeie.
     
  9. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    Melk en slecht voor je _0/ , dr zitten heel veel stoffen in die goed voor je zijn, bijvoorbeeld calcium. En dan op zulke kleine dingetjes letten. Eet dan ook gelijk maar nooit meer patat en frikandellen, zal ik is vertellen wat daar allemaal inzit:

    - bindweefsel van een varken
    - varkensvet
    - de rest is niet egt ranzig

    en in een kroket zit zelfs organisch weefsel, ja dat spul dat rondom je organen zit.

    Dus niet zeuren en iedereen lekker melk drinken.
     
  10. sam_sadist

    sam_sadist Guest

    ma je smaakt al die dingen wel niet ;)
     
  11. Bokje

    Bokje Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zelf vind het bullshit
    in een artikel dat ik heb gelezen gaan ze uit van landen waar veel en waar weinig melk word gedronken. Daar zouden veel botten worden gebroken.
    Neem zweden bijvoorbeeld, waar veel gebroken botten voorkomen
    Best logisch eigenlijk, en hoezo ?
    om dat je het over een land hebt waar veel bergen zijn en waar veel natuur is
    en daar zijn veel beroepen waar je al snel een flinke smak maakt.
    In nederland is het gewoon omdat dit lang gewooon druk is en dat er niet erg op de verkeersregels worden gelet.
    En dan zou je denken china (word ook gebruikt) is ook erg druk
    Ja maar de beroepen zijn vaak niet risico vol.
    Dus eerst wil ik echt hard bewijs zien, want dit vind ik meer pure speculaties
     
  12. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Onzin omdat jij het niet gelooft of omdat jij andere feiten hebt. Overmatige consumptie is in dit geval drie glazen of meer. Daarnaast komen ze wel vaker achter wat dingen he? Met roken was ook honderd jaar geleden niks mis. Nu weten we wel beter en guess what? Je kunt het nog steeds kopen. Zelfde geval met snoep en suikergoed. Iedereen weet dat het slecht is, maar is het uit de handel? Nee. Wie zegt dat we niet al 100 jaar melk drinken terwijl het eigenlijk slechte invloed heeft? Waar het om gaat is dat de regering eerlijk informatie moet geven en dus niet reclame moet gaan maken met 3 glazen melk per dag en zuivel wat goed voor je is. Ze moeten gewoon hun hoeveelheid aanpassen en ook hierbij zeggen dat het in mate moet worden genomen. Als je naar de cijfers kijkt is het allemaal logisch. Waarom drinken wij melk van een koe, wat eigenlijk bedoeld is voor een kalfje? Als melk gezond voor ons zou zijn, zouden we er niet allergies voor worden als we het niet meer dronken. Als jij niet naar de feiten wilt luisteren, ga gerust je gang. Maar ga het niet als stierenpoep lopen te bestempelen als het algemeen aantoonbare wetenschappelijk feiten zijn. Het is een feit dat de kalk die in melk zit niet eens invloed heeft en in sommige gevallen je botten alleen maar zwakker maakt en je beter een kalktablet kunt nemen. Het is aangetoond dat vrouwen die met regelmaat melk en zuivel nuttigden meer kans hadden op borst en prostaat k*nker. Daarnaast heeft de calcium al helemaal geen nut en bevat volle melk veel onverzadigd vet,halfvol trouwens ook.

    Dus tja als jij koppig wilt zijn, van mij mag het. Ik zie liever de feiten en dus matig ik nu mijn zuivelgebruik. Als je er gewoon rationeel over nadenkt dan kom je er vanzelf achter dat melk niet voor volwassenen bedoelt is. Anders konden vrouwen wel het hele jaar melk geven.
     
  13. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Olé, daar hebben we Hordo met z'n conspiracy theories. Jij ruikt echt een complot in álles.

    Newsflash: alles is slecht voor je. Koffie, alcohol, suiker, ik durf te wedden dat je van teveel sinaasappels dood kunt gaan. Boeiend, als je alles laat liggen wat potentieel slecht voor je is kun je net zo goed gelijk doodgaan.

    Jij noemt mij koppig, ik noem het nuchter. Ga mij niet vertellen dat ik rationeel na moet denken, want iets zegt me dat het gebrek aan calcium je naar je hoofd is gestegen.

    Oh en trouwens, ik lust helemaal geen melk.
     
  14. Ruud

    Ruud Guest

    Dat zeg ik!

    Anywees anyhows; als ik het moet geloven gaan we binnenkort vette accijns krijgen op melk, als ik dit lees is 't hetzelfde verhaal als roken en alcohol ;)
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Jij hebt voor een groot deel gelijk , maar op één puntje na , en dat is namelijk dat calcium wel een versterking blijkt wat ons skelet betreft de weerstand tegen botbreuken maar dat is niet van doorslaggevende aard.
    Dit gebrek komt eigenlijk meest voor op oudere leeftijd en dan kan je best een glaasje melk drinken , zonder echter te overdrijven ;)
     
  16. Chemer_128

    Chemer_128 Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    het uiterlijk xbox360 is bekend

    /Mod Ik kan niet lezen, en post plaatjes in totaal de verkeerde thread...
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  17. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Van echt iedere mogelijke thread op dit forum kies je uitgerekend een thread over melk om dit nu in te posten? Briljant, werkelijk briljant.
     
  18. Altijd als ik melk heb gedronken word ik echt tering misselijk. Ik vind het ook vrij ranzig :cool:. Ik weet nog steeds niet hoe het komt maar ik ga echt bijna over mijn nek na melk te hebben gedronken.
     
  19. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was niet van plan om in dit topic te posten, aangezien de discussie toch nutteloos is (mijn ervaring). Tot ik deze post las, ik ben het namelijk 100% met je eens.
    Omdat ik in mijn eindexamen jaar zit, heb ik een profielwerkstuk gemaakt. Via een ander topic op XBW over melk (die sommigen nog wel herinneren) heb ik besloten om het over (jawel) melk te houden. Ik was zo onder de indruk van alle gegevens waaruit blijkt dat melk ongezond is, dat ik zelfs heb besloten om er een website aan te wijden, waarop het PWS te lezen is.
    Calcium heeft wel nut, alleen het calcium dat in melk zit heeft heel weinig nut. Het calciumcarbonaat in melk is namelijk verbonden met het (voor de mens) zeer moeilijk te verteren eiwit caseïne. Er zijn nog meer redenen waarom het calcium in melk geen verhoging geeft in het menselijk lichaam. En dat melk zelfs zorgt voor een verzwakking van de botten.
    Laat duidelijk zijn dat ik geen "gezondheidsfreak" ben, maar uit de door mij gehouden enquete blijkt dat veel mensen melk drinken voor hun gezondheid en niet omdat ze het lekker vinden! Die mensen drinken dus melk tégen hun gezondheid, terwijl ze het ook nog vies vinden. Dit vind ik onacceptabel en daarom heb ik besloten om die website te maken.
    Voor de geinteresseerden (als het niet als spam gezien wordt) www.whitepoison.tk is de website.
     
  20. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik drink melk omdat ik het verdomde lekker vind (stomme gezeur over "ja maar dat is gezond voor je", blah) maar vind je dat wél acceptabel? Of zeg je: het is beter dat je een andere drank vindt voor 's ochtends vroeg.
     

Deel Deze Pagina