1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Melk is Slecht voor je

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sebass, 7 mei 2005.

  1. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals gezegd: met mate drinken.

    mensen denken dat er juist versterking van botten optreed als je veel drinkt. dit is juist niet het geval. Koemelk is voor Kalfjes bedoeld. deze beesten groeien 3x sneller dan een baby. dit zegt wel wat er over.

    Verder is Melk gebruik niet slecht, en ook neit goed. bepaalde punten zijn goed. andere punten zijn slechter voor je. zo veroorzaakt melk ook veel slijmvorming in je lichaam.

    70% van de werled bevolking is er inderdaad alergisch voor. en dat zijn alleen de landen die melk weinig tot niet consumeren. Het is een soort weerstand wat de Nederlander, Australier en Amerikaan (en meer) hebben opgebouwd tegen de melk.

    De reclamecampange moet misschien bijgesteld worden. Maar er is nog lang neit bewezen dat melk slecht voor je is. op bepaalde punten is het slecht.

    Als je elke dag een liter melk dirnkt bijvoorbeeld heb je meer kans op botontkaling op latere leeftijd dan een niet melk-drinker. dit klintk onlogisch omdat het bij ons met de paplepel ingegoten is. Maar het is wel zo.
     
  2. dopmaster

    dopmaster Flying High

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat melk slecht is wist ik al lang. Daar heb ik nooit ingewikkelde onzerzoekken voor nodig gehad.

    De mens is het enige organisme op aarde dat zijn hele leven melk drinkt. Daaruit maak ik heel makkelijk op dat het gewoon niet goed kan zijn. Het is niet voor niets dat "de rest" op een bepaalde leeftijd stopt met het drinken van melk.

    De overheid zal ook vast en zeker weten dat melk drinken helemaal niet goed is. Maar het economische belang van de melk consumptie zal gewoon groter zijn dat het belang van volksgezondheid.
     
  3. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ook wel es snatch gezien?? daar zeggen ze het ook en dan gooit ie een melk pak uit het raam
     
  4. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, als je het heel lekker vind dan zou ik het in elk geval blijven drinken (maar sommigen misschien niet of misschien iets minder). Ik eet ook nog gewoon kaas, kwark, softijs, melkchocolade etc etc.
    Maar voor je gezondheid is het beter als je wat anders drinkt....
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  5. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Melk slecht voor je? Hahaha, ja natuurlijk is het slecht voor je als je er liters per dag van drinkt. Maar dat is Fanta ook. En dat is brood ook. En dat zijn alle andere spullen in de wereld ook. Melk vind ik zelf heerlijk en ik drink minimaal een halve liter per dag. En zo mijn vader ook. En mijn opa ook. En mijn overgrootoopa ook. En mijn opa's zijn toch oud geworden. En mijn pa leeft ook nog gewoon vrolijk verder. Op het moment dat jij je voedselinname laat bepalen door dit soort onderzoeken, dan garandeer ik je dat je heel snel dood bent. Wat namelijk steevast naar voren komt is dat al ons voedsel slecht voor ons is. Dus....succes... :D
     
  6. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1

    Het lijkt me sterk dat 70% van de wereldbevolking er alergies voor is. Want dan zou er namelijk geen melk meer verkocht worden. En melk is bijvoorbeeld wel goed voor je botten. Vanwege de kalk die erin zit. Verder zitten er ook nog eiwitten in die je nodig hebt dus melk is zowieso niet slecht. Als je er niet tegen kunt omdat je er anders acne van krijgt moet je het niet drinken. Maar acne kan je van zoveel dingen krijgen, snoep, vet eten, slecht slapen enz. Als je geen melk drinkt zul je je calcium en alles ergens anders vandaan moeten halen want anders krijg je zwakke botten.
     
  7. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan niks eten of drinken wat van een koe afkomt. Geen melk, kaas, chocola :'-( en andere koeiemelk producten.
    Als ik dat wel doe, loop ik 2 dagen met een dikke neus rond. Het snot blijft uit m'n neus lopen alsof het water is.
    Ik gebruik daarom alleen maar soja producten en die vind ik ook wel lekker. De eenigste chocola wat ik eet is deze

    [​IMG]

    Dit is 70% puur en is organisch. Er zitten dus geen dierlijke producten in.
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    eeehm, heb je de andere replies in deze thread wel doorgelezen...? Er staan wellicht wat dingen in die je wellicht interesseren aangaande calcium
     
  9. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Je moet er natuurlijk niet teveel van drinken. Maar dat geld voor alles. Overal waar te voor staat is niet goed. In melk zit ook vet dus als je veel ervan drinkt is dat niet zo goed voor je. Maar als je gewoon een normale hoeveelheid ervan drinkt maakt het niet uit. Er zitten behoorlijk wat stoffen in die je wel nodig hebt.

    Voor sterke botten is niet alleen calcuim nodig maar ook magnesium. Het is zeg maar een samenspel. Je moet gewoon niet teveel melk drinken.

    En je kunt wel zeggen van ja je kunt beter een kalktablet nemen. Ja zo kun je voor alles wel supplementen gaan gebruiken. kost je ook handen vol geld.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2005
  10. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
  11. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    Sigaretten zijn ook slecht voor je, maar blijft men ook verkopen. Tabak is ook slecht voor je, maar wordt verkocht. Dat heeft er niets mee te maken. Melk is wel gewoon gezond, het wordt over heel de wereld gedronken dus het zal vast wel getest zijn. Ik neem aan dat ze niet zo maar denken : Hey, laten we die koe melken en het gaan drinken. Daar wordt onderzoek naar gedaan.
     
  12. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    In die tijd dat ze het idee kregen om een koe te melken werd nog niks getest.
     
  13. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    weet je dat heel veel onderzoeken helemaal niet correct zijn uitgevoerd. En dat 70% van de wereldbevolking ervoor alergies is zet ik ook mijn vraag tekens bij. Het ene onderzoek zegt dat alcohol slecht voor je is ook al bij het eerste glas. En een ander onderzoek zegt weer dat regelmatig alcohol gebruik met mate dat het juist goed voor je is. Ik denk dat melk op iedereen een andere uitwerking heeft. Denk dat het moeilijk te zeggen is dat melk in zijn geheel slecht is. Er zitten ook stoffen in die je nodig hebt.
    Om even een voorbeeld te geven. Spinazi is goed voor je omdat er veel ijzer in zit. Maar het is ook weer slecht voor je vanwege de zuren die erin zitten. Zo hebben zoveel dingen die wij eten/drinken goede en minder goede uitwerkingen op ons. Het is gewoon zaak om een goede balans te vinden in ons consumpiegedrag.
     
  14. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik drink nooit melk, meestal cola of een andere frisdrank.
     
  15. Sebass

    Sebass Schizz Artist

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Die topic had ik niet gevonden toen ik deze wilde starten.
    Maar eindelijk zijn er een paar gasten die het ermee eens zijn poe poe.
     
  16. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Start jij threads op om medestanders te vinden in de strijd die "drinckt genen melck meer" heet? 8)
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    alles met mate....en er kan je bijna niks gebeuren ;)
     
  18. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan nog geen half glas koeiemelk drinken of ik ben 2 dagen aan het snotteren.
     
  19. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    hm.. das minder. Ik heb nergens last van. Ik dronk eerst wel eens melk maar ik vind het nu echt smerig.. gwoon melk alleen he. Ik word er niet anders van, maar 't smaakt me gewoon niet meer. Wel dom eignelijk, eerst zei iedereen dat melk goed was en nu is het gedeeltelijk goed.
     
  20. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    HAHA dit is wel de grootste bullshit die ik gehoord heb deze maand :+

    ''Melk slecht voor je'',feit is dat je uit bijna niks anders dan melk zoveel calcium kan eten en dat is ongeloovelijk goed voor de conditie,stoelgang(''activia ja''),en weerstand.

    Mensen die geen zuivel kunnen of willlen drinken zullen dus dit tekort moeten opvangen met groente en heel veel vlees.

    Als melk slecht voor je is,waarom heeft de natuur en dan voor gekozen dat het vooral voor (jonge) dieren een van de eerste twee levensboehoeften is? 8)

    Jij heet vast jan zeker? :+
     

Deel Deze Pagina