1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mensen met zelfmoordneigingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Volkoren, 19 apr 2004.

1. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn beste maat zijn vader had op een dag zelfmoord gepleegd. Dit is ongeveer nu 2,5 jaar geleden. De man had zichzelf opgehangen op zolder.
    De broer van mijn ex-vriendin heeft ook zelfmoord proberen te plegen. Na een leuk logeerpartijtje liep ik even naar de badkamer om mijn ochtendplasje te plegen, zie ik hem opeens huilend met een mes in een vol bad zitten..... :confused:
    Volgens mij heeft iedereen soms van die neigingen. Alleen kan bijna niemand de knop omzetten om het werkelijk te doen......

2. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik kan me hierzelf ook in voorstellen. Ik ken hier toch niemand dus ik kan rustig mijn verhaal doen denk ik. Ik heb een vreselijke rot moeder. Ze zit overal op ze kraakt alles af. Ik ga nu al meer dan 3 maanden niet na school (vanaf na de kerst vakantie). Ik heb gewoon buikpijn door mijn moeder. Ik heb ook vaak dingen geprobeerd maar toch op het laatste moment niet gedaan omdat ik het gewoon niet kon. Ik heb namelijk wel een hele coole vader en daar praat ik veel mee. Ik loop nu bij een psychiater en slik zware medicijnen. Ook slaap ik heel weinig.

Jullie kunnen van alles zeggen maar zoiets hoofd niet persee helmaal in je hoofd te zitten. De buitenwereld speelt een hele grote rol denk ik.

Heet enige wat ik nu nog heb is eigenlijk hier XBW en een paar hele goeie vrienden.

EDIT: Ik heb eigenlijk net zoiets als NOSH. En dan is het moeilijk om nog iets te gaan doen.

Laatst bewerkt: 19 apr 2004
  3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Precies. Laten we wel zijn, vrijwel iedereen heeft een periode in zijn puberteit waarin hij/zij het moeilijk heeft. Je ondergaat allerlei veranderingen zowel geestelijk als lichamelijk en je wil volwassen zijn terwijl je nog maar een kind bent. Niemand begrijpt je (tenminste dat denk je) en je wil er dan ook met niemand anders over praten met als gevolg dat je steeds meer gefrustreerd raakt. De een gaat anders om met die fase dan de andere. De gedachte naar zelfmoord is dan ook heel "normaal". Bij de meesten blijft het echter ook maar een gedachte, terwijl anderen weer pogingen doen puur uit aandachttrekkerij en er natuurlijk de mensen zijn die uiteindelijk de grote stap wel durven te maken. Uiteraard zijn er ook de gevallen waar er andere zaken zijn die voor zelfmoordneigingen kunnen zorgen. In deze thread zijn in ieder geval al wijze woorden geschreven hoe je een ander eventueel kunt helpen, maar het is nogal altijd de persoon zelf die het laatste woord heeft. Persoonlijk ben ik hier eigenlijk nogal kil over. Als iemand het perse wil dan moet deze het dan ook maar doen en er niet mee blijven dreigen. Daar kweek je bij mij geen sympathie mee, maar juist ergenis. Het feit dat ik in mij nabije omgeving drie geslaagde zelfmoorden heb meegemaakt speelt hier natuurlijk wel een rol in. Zo ben ik op deze manier mijn moeder, een schoolvriend en een collega van een vorige baan op deze manier verloren. Ik zie zelfmoord ook niet als iets egoistisch zoals sommige mensen dat doen, maar als een waardige manier van zelf over het lot van je leven beschikken. Je hebt al niets te zeggen over je eigen geboorte, mag je dan op zijn minst je eigen dood kunnen bepalen. De enige reden waarom ik het zelf nooit echt zou kunnen doen is omdat ik vrees dat het op de een of andere manier kan mislukken en je vervolgens als een soort van kasplantje kan eindigen of in een gesticht terecht kan komen. Achteraf gezien, als ik dit zo terug lees, zie je wel hoe lastig dit onderwerp eigenlijk is. Aan de ene kant heb ik die kille klinische houding erover, maar als het puntje bij het paaltje komt zou ik het zelf dus ook niet kunnen.

4. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Wat GR zegt is zeker waar. Mijn zus heeft precies het zelfde meegemaakt maar die kon er makkelijk overheen. We zijn allebei al vaak van diefstal beschuldigt door mijn moeder. Achter af ligt het geld bij voor beeld naast haar portomonnee ofzo. Ik word er stront ziek van maar mijn zus kan het makkelijk van haar afschudden.

Als ik hiet schrijf over zelfmoord is het zeker niet zo dat ik aandacht wil trekken. aners had ik het wel op school enzo bekent gemaakt ofzo. Hier ken ik niemand.

Het is gewoon niet makkelijk en dat kan niemand ontkennen.

5. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    \

Dit heb ik ook een x gehad...', gelukkig niet eens met een mes langs me pols gestaan ofzo, maar wel over naged8.
    Kwam ook voornamelijk dat ik er redelijk serieus heb over naged8 omdat ik wel benieuwd was naar de dood.

Maar mensen snijden zichzelf niet omdat ze dood willen. Als ze zichzelf snijden zoeken ze energie in de pijn om door te kunnen gaan met hun (ellendige) leven.
    Als een depri iemand zelfmoord wil plegen doen ze dat egt niet met een paar (diepe?) sneetjes in hun benen, maar dan wel gelijk langs hun keel oid.

Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Mee eens met je verhaal voor het grootste gedeelte, maar zelfmoord lost alleen niks op. Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn die zo uitzichtloos zijn dat er voor een persoon niks anders opzit, maar ik ken ook zat mensen die gedriegd hebben het te doen (en bijna gedaan hebben) om vervolgens een paar maanden later weer de draad van hun leven op te pakken en nu er weer helemaal zin in hebben.

Wat ik bedoel te zeggen is dat zelfmoord een dermate definitieve beslissing is waarvan je je kan afvragen of het recht van zelfbeschikking (in dit geval zelfmoord) wel bij zo'n persoon gelegd kan worden. Temeer omdat de actie zélf zo impulsief is én de persoon zelf niet helemaal 100% helder kan denken omdat hij/zij verteerd word door emoties

7. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Wat is het doel van ons leven? Ik hoorde nutteloos al vallen..
    Maar probeer te kijken naar de essentie van het leven: Overleven, en evolutie..
    Wat is het doel van het leven? Zolang mogelijk proberen te leven.. Waarvoor moeten we blijven bestaan? Daar kan ik geen antwoord op geven..

Mijn beeld van het leven is als volgt: Ik leef voor mezelf dus ik wil het in eerste instantie zelf zo gemakkelijk en goed mogelijk hebben... Heb ik dat voor elkaar, dan wil ik verder gaan.. Ik zou echt iets voor de mensheid willen betekenen, maar dan voor de toekomst en niet voor het heden.. Armoede intresseert me geen flikker, die mensen hebben nu pech gehad.. Maar door progressie van de rijkdom zullen hun nakomelingen het uiteindelijk ook goed krijgen.. Mijn doel is: (mayb cliche, maar zo zie ik het om veranderingen op grote schaal te kunnen brengen) ontiegelijk rijk te worden.. Dus rijker dan Bill Gates etc, dit hoeft dan niet op mijn bankrekening te staan, zolang ik maar geen geld zorgen heb om de dingen te realiseren die ik wil gaan realiseren..
    Zal dit ergens halverwege mijn leven gedoemt te mislukken zijn (bij voorbaat eigenlijk al, maar nu is er nog hoop) dan zal ik wel 1 van de vele mensen worden die in een huisje ergens in een land wonen, en hele dagen in dezelfde sleur zitten.. Wat ik verafschuw.. Maarja, er zit dan niks anders op..

Zelfmoord vind ik tegen natuurlijk. Daarom ook niet waardig. Begrijp me niet respectloos, maar ik vind het juist een teken van zwakte. Als je jezelf niet meer kan helpen om het beter te krijgen, probeer het dan bij anderen.. Probeer jou leven nut te geven, net zoals iedereen zou moeten doen.

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ocrist, je lijkt me het prototype VVD'er........

Laat ik het zo stellen, ik ben burgerlijk, NOU EN!!!!! Ik doe niks bijzonders.... NOU EN!!! Het hoogtepunt van mijn dag is het toiletbezoek.... NOU EN!!!! Leve de nutteloosheid, dan hoef ik er in ieder geval niet mee te zitten wat anderen over me denken :)

9. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Jij denkt zeker dat als je rijkt wordt je ook gelukkig zal zijn. Nou dat klopt helemaal niet. Geld is natuurlijk wel prettig om te hebben. Maar als ik mocht kiezen om 'gewoon' te zijn en een gelukkig leven te hebben of ongelukkig te zijn met veel geld, dan zou ik voor het eerste kiezen. Meteen.

Want alleen op je kamer zitten terwijl iedereen uit is en lol maakt is niet leuk. Daar word je alleen maar depressief van. Geloof me, ik kan het weten. Er is niks ergers dan het hebben van zelfmoordgedachten en geen reden meer te hebben om door te gaan.

Je kunt nog zoveel geld hebben, als je alleen bent wordt je gek. Ikzelf vind dat mensen zelf hun dood mogen bepalen, als ze daar tenminste een 'goede' reden voor hebben. In mijn gedachte leef ik alleen nog maar voor mijn ouders en mijn broertje, want ik heb voor de rest niemand. Ik weet ook dat ik hulp nodig heb, maar de stap om dit te zoeken is groter dan men denkt. Ik vrijwel geen zelfvertrouwen het onderkennen van het feit dat je niet perfect bent is ook niet makkelijk. En dan bedoel ik niet van: "Ik heb een onvoldoende gehaald en nu kan ik niks.", maar het feit dat je als mens problemen hebt bij het leven. Er over praten helpt wel, en dat weet ik ook, maar als je altijd alleen bent en je vertrouwt mensen moeilijk, dan kom je nergens. Dit heeft ook met mijn jeugd te maken, want de tijd tussen groep 6 op de basisschool en de 4e klas van de mavo was voor mij ook geen prettige.

Sommige mensen zeggen dat je jeugd je als persoon vormt en hier ben ik het helemaal me eens. Omdat ik vroeger mensen nogal slecht vertrouwde, heb ik er nu moeite mee om contact te maken met mensen, maar vooral om die contacten te onderhouden. Iedereen is voor mij dus hetzelfde, oppervlakkige contacten die niet lang stand houden. Ik zou dit graag zien veranderen, maar zoals ik als zei, hulp hiervoor zoeken is moeilijker dan gedacht.

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Klopt :)
    Maar als jij er gelukkig mee bent om zo te leven, dan zal ik je niet in de weg zitten.. Ik denk er alleen anders over :)

Je gaat er nu van uit dat ik zo denk.. Erg oppervlakkig en kortzichtig vind ik dat.
    Ik zou gelukkig worden als ik dingen kon veranderen, en zelf zo gemakkelijk mogelijk kon leven. Om de dingen te bereiken die ik wil bereiken heb ik nou ontiegelijk veel geld nodig. Maar het gaat niet om het geld.. Als ik 1 euro had, en ik kon daar alles mee doen was het prima voor mij.. Maar zo gaat het nou eenmaal niet.

11. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat je met haar moet gaan praten of een leraar of lerares want die zijn daar beter in
    en dan dat ze misschien naar een theraphuit kan gaan ofzo

12. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Jezus wat een depressieve thread :|

Zoek doelen in je leven mensen! Niet alleen hele grote, rijk worden en de mooiste vrouw vinden en voor je winnen. Maar vooral kleine dingen. Doe dingen waardoor je je beter voelt over jezelf. Doe eens iets voor een ander. Maak je nuttig, als je deze wereld zo nutteloos vind. Dan voel je je gelijk een stuk beter.
    Ik snap dat dit hierboven een hoog padvinders gehalte heeft. Maar de kleine dingen in het leven zijn voor iedereen verschillend. Doe je best om jezelf te accepteren zoals je bent, je sterke kanten te zien, en je zwakke te accepteren.

Als je jezelf zo laag in schat, straal je dat uit. Jij bepaalt hoe mensen je behandelen (dr. Phil :+)
    Dus als jejezelf nou een beetje ziet zitten, ziet de rest van de wereld jou zitten.

En voor de snijers: snij vooral van je pols naar je elleboog, das de juiste manier. Maar bedenk wel dat het de meest egoïstische daad is die je kunt doen. Het kost misschien een beetje meer moeite je eigen leven op orde te krijgen, maar het lijkt me beter dan het vernietigen van de levens van achterblijvers. En dan zijn er meer dan je denkt.

13. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Van elleboog naar pols lijkt me praktischer. Van je af snijden gaat over het algemeen gemakkelijker (en is veiliger :cool:) dan naar je toe snijden..

14. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Achjah... het ging om de richting... dus niet over de pols heen, zoals veel mensen denken.
    Maar ik denk niet dat het door veel bewoners van deze thread gewaardeerd wordt dat we hier zo "diep" op ingaan.
    Mijn excuses

15. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Humor is een vorm van relativeren wat voor veel mensen wel nodig is.. Is dieper op de manier waarop ingaan kan vele al afschrikken.

16. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Dat is ook allemaal wel waar, maar ik dek mezelf alvast in, voor als mensen het verkeerd opvatten.

17. Casperge

Casperge Guest

De beste methode om van zelfmoordneigingen af te komen is volgens mij gewoon naar de therapeut en veel leuks doen.

18. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    heb ook een vriendin met echt een rot moeder.
    word mishandeld enzo, ze wou zelf ook zelfmoord plegen.
    gelukkig probeert ze het nie meer, ze wou ook een paar keer kindertelefoon bellen en weglopen.
    maar daar gaat het nie om.;)

19. OddGirl

OddGirl I'm Odd

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar leuke dingen doen is nou juist heel moeilijk als je depressief bent en met zelfmoordneigingen rondloopt

20. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Als je depressief bent heb je nergens zin in toch? Dus de enige manier om dat te doorbreken (ik geloof in vicieuze cirkels) is dingen doen die je niet leuk vindt.
    Dus leuke dingen doen, die je niet leuk vindt! Moet lukken...

Deel Deze Pagina