1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mensen met zelfmoordneigingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Volkoren, 19 apr 2004.

1. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat veel mensen vergeten is dat depressiviteit een ziekte is en dat je er niet zomaar van kan weglopen. Hoe graag je dat ook wilt. Ik ben gelukkig niet depressief ik heb een meer dan leuk leven, alleen jammer dat ik thuis soms wat problemen heb maar ik heb MEER dan genoeg vrienden. Alleen 's avonds in me bed kan ik soms erg diep nadenken maar niet zo diep dat ik het helemaal niet zo slim.
    Maarja mensen:

HET LEVEN IS LEUK ZOLANG JE HET MAAR ZELF LEUK MAAKT!

2. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Offtrack

Ik denk dat dit de oplossing is. Ik heb hier eens iets over gelezen in de "oosterse/ esotherische wijsheid". Je moet de kracht hebben om de cirkel te doorbreken. En die kracht zit in jezelf.

Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar het is het proberen waard. Ik geloof er in dat je je eigen werkelijkheid schept. Dus ook als je in de problemen blijft "zitten". De situatie veranderen kan ook. Het is je eigen keuze.

Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  3. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    hmm... dat je er niet van kan weglopen ben ik helemaal met je eens, maar het is toch echt geen ziekte hoor...

ok, er zijn antidepressiva, en daarmee zal je op een of andere manier je minder ongelukkig voelen, maar genezen kan niet door een pilletje, of wat dan ook.... Het zou fijn zijn voor deze maatschappij die alles wil beheersen, maar dat gaat niet...

jij (niet jij, Rolling-ego :p ) bent de enige die er iets aan kan doen. En geef zeker niet op.
    In zeker opzicht vind ik zelfmoord ook eigenlijk gewoon een zwakke poging om alle moeilijkheden van het leven uit de weg te gaan. Jij bent echt niet de enige die het leven zinloos vind, jij bent niet de enige bij wie een meisje het uitmaakt, jij bent niet de enige die bang is voor het leven...
    Ik vind het daarbij ook erg vreemd om een einde te willen maken aan je leven, alleen om de zinloosheid... maargoed, ik kan en mag niet oordelen aan de hand van één tekstje natuurlijk...

4. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Dit gaat dus niet over mij of wel :eek: want ik ben niet depressief en heb geen zelfmoordneigingen ;)

5. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op Mill-Hill heeft ook een Juffrouw zelfmoord gepleegt op de nacht van zondag op maandag.
    Ik vind het heel zielig, maar ze had ht allemaal heel zwar enzo en ze was ook al een paar maanden in de ziektewet (overspannen ofzo denk) maar vanmorgen kregen we het te horen en de klas viel ineens heel stil, terwijl we de drukste klas van heel de klas zijn

6. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    iedereen kan dit als onzin vatten maar ik vind het echt helpen. ga skateboarden/ inlinen/ bmxen ofzoiets. het helpt echt als je dat doet dan vergeet je alles ook alles om je heen. het is niet net zoals voetbal of gamen ofzo want dit doe je de hele tijd door. omdat je zo concentreert op een bepaald iets denk je niet aan andere dingen. ik denk dat veel mensen dit als bullshit opvatten maar nouja.

7. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

zal ongetwijfeld al een paar keer langs zijn geweest maar zelfmoord is een eeuwige oplossing voor een tijdelijk probleem

8. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    hehe, nee hoor...

ik bedoelde mensen met zelfmoordneigingen in het algemeen

9. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Ok zet het voortaan dan in een andere persoon:p

10. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik las laatst in de Metro over een incident in een of ander land (Irak???) waarbij een terrorsistische actie en een 14 jarige jongen (net zo oud als ik) betrokken was. De 14 jarige jongen was de terrorist, nl. een martelaar (zelfmoord terrorist). Die jongen heeft dus 4 uur in een metro gezeten met een kilo dynamiet om zijn middel, waarna hij vervolgens een schaar kreeg aangereikt van een robot. Hij verloor de moed en knipte vervolgens het snoertje van de detonatieknop door. De jongen heeft het dus overleeft.

Zulke mensen zijn dus zo vergiftigt met het feit dat martelaren "eervol" is, dat ze bereid zijn hun eigen leven ervoor te geven, vreselijk...

Bij mij op school wou ook een leerling v.d. school springen, maar is uiteindelijk toch niet gesprongen.

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

M van de Stam, wanneer blaas jij jezelf op? Ik ken nog wel een vrolijke buschaufeur, een flinke beuker in het verkeer, die je hartelijk ontvangt :)

Ik snap dat martelaarschap niet helemaal. Hoe komen ze erbij dat het een religieuze daad is als je medemensen afmaakt?

12. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wat lul jij nou!? 8)

Ik heb het over een andere 14 jarige jongen, je moet wel goed lezen...

13. Dat was een palestijn die bij de israelische grenspost aan kwam wandelen met een aantal kilo TNT om z'n middel.
    Hij spoorde niet helemaal, er was hem 20 euro beloofd als hij het zou uitvoeren :{

14. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    dat was het ja, tnx voor de opmerking!

15. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    gewoon veel praten en die mensen weten zelf wel de oplossing alleen het komt er niet uit,
    door met hun te praten kun je proberen dat ze zelf met de oplossingen komen voor hun probleem...

16. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Dat is dus onzin. Soms weet je zelf ook absoluut niet de oplossing en kunnen zulke gevoelens van de ene op de andere dag ineens in je opkomen. Vaak komt het wel doordat mensen bijv geen doel meer in hun leven zien. Als je dat bij een van je beste vrienden merkt is dat heel moeilijk. Wat je het best kan doen is praten en zo proberen te achterhalen wat het echte probleem is; pas daarna kan je er iets aan doen. Ik zag dat er hier al werd gezegd om leuke dingen proberen te doen, maar dit werkt vaak averechts, omdat je daar totaal geen zin in hebt. Als je dan steeds probeert dingen te doen werkt dat voor haar extra belastend. Het beste is dus gewoon rustiug praten en laten zien dat je om haar geeft. ( zodat ze niet een keer op een dag besluit haar polsjes door te snijden) Wel denk ik dat het handig is om haar aan te raden, als ze het tenminste ook zelf wel, naar een psychiater te gaan. Het kan namelijk over paar maanden overgaan als er weer een beetje kleur in haar leven en ze weer een doel ziet. Wat heel erg helpt is haar eens vragen een lijstje te maken met alle dingen in haar leven waar ze niet tevreden over is en waarover wel. Het is duidelijk dat als het negatieve lijstje groter is, er iets mis is. Het is denk ik een te groot probleem om jezelf mee op te zadelen om oplossing voor te vinden, maar wat je wel kunt doen is met haar praten en laten zien dat je om haar geeft. succes.

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat is wel waar LordArmada. Het beste wat je kunt doen bij depresseieve mensen is luisteren en begrip tonen (al begrijp je er soms niks van).

Je moet iemand die depressief is beslist gene adviezen gaan geven 9en dat doen wij mannen graag) want dat helpt gewoon niet. Begrip tonen en praten.

18. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand extreem ongelukkig is ,mag hij/zij gerust zelfmoord plegen ,maar dan moet hij/zij wel durven inzien hoeveel leed dat hij/zij zijn familie aandoet. Waar ik absoluut niet tegen kan zijn meisjes van 16 jaar die hun polsen willen snijden omdat het af is met hun vriendje. Geld voor alle jonge mensen: Je hebt je hele leven nog voor je ,maak er iets van!

Ik leef zelf ook wel met de gedachte dat het leven zo nutteloos is ,en om een of andere reden voel ik mij niet egt "levend". Ik ben niet depressief ofzo ,ik heb veel dat ik denk 'ben ik hier wel ,wat doe ik allemaal ,is dit wel egt' ,dat is behoorlijk lasteg. Ik heb een paar heel goede vrienden en veel "gewone vrienden". Ik ga elke week wel naar het jeugdhuis ,en amuseerd me graag met mijn vrienden. Ik ben niet gelukkig/ongelukkig.

ps. wat mij opvalt is dat in de puberteit ,mensen die meelopen met de groep ,en "cool" willen doen veel vaker een depressie hebben als bevoorbeeld ik. Ik ben absoluut geen meeloper of koel doener ,ik en mijn vrienden maken gewoon altijd lol tijdens de "speeltijd" ,we krijgen dan wel veel commentare zoals "wordt eens volwassen". mja ,

19. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    ja, dat dikgedrukte heb ik soms ook wel is. Ik denk soms ook wel is na over wat er is als je dood bent. Is alles dan zwart, het leven gaat door voor de mensen om je heen, maar wat gebeurt er met jou, zie je alles dan van boven. Jij kunt dan niks meer doen, ik vind dat toch wel raar. :confused:

20. Freakezoid

Freakezoid Aarghhh

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Het is gewoon de macht om te denken die het doet. Denken waarom je hier bent; Heeft het wel nut dat ik hier ben; Hoe voel ik me nu; Waarom ben ik niet zo als andere mensen. Gewoon dingen die je doen denken aan leven of dood. Iets waar je gewoon heel depressief van wordt. Zelf ken ik echt niemand die van die serieuze zelfmoordneigingen heeft (tenminste waarvan ik het weet). Denk er zelf ook over. Soms heb ik het gevoel waarom ben ik hier, maar ook het gevoel van dat ik zo lang mogelijk wil leven en overal van genieten.

Deel Deze Pagina