1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Metallica St. Anger

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McLaren, 19 jun 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat is het de laatste tijd toch met die ouwe acts: Type O weer nieuwe cd die door iedereen hoog wordt aangeslagen. De nieuwe Anthrax is echt dik, en nu hoorde ik dat M.O.D. ook weer een nieuwe plaat uitheeft. D.R.I. en Gang Green zijn nu op dit moment druk bezig met een nieuwe cd. Nu nog Sacred Reich nog met een nieuwe plaat en de hele Bay Area thrash scene is weer terug!

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    tja oude kwaliteit vergaat niet :) denk ook dat iedereen (old school metal heads :) ) het nu-metal gehalte een beetje zat is.
    Tenminste ik een beetje wel. Op een gegeven moment hoorde ik echt het verschil niet meer tussen b.v. P.O.D en papa Roach.
    Zeker de Nu-Punk richting begint een beetje 13 in een dozijn te worden. Op zich jammer want er zitten best goede bands tussen. Maar het begint zo f*cking commercieel allemaal te worden dat vooral de wat oudere generatie rockers terug verlangen naar de wat oudere bands..

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hoe heet die nieuwe band? Good Charlotte ofzo? Iedereen heeft het erover, maar jezus, het leek wel de backstreet boys. Niet omdat de muziek zo slecht is, maar hoe ze als punkmannetjes in de picture worden gebracht. Daarom is die nieuwe cd van NOFX ook te gek: het eerste nummer "Separation Of Church And Skate" met als textregel "when did punk rock become so safe" zegt het precies. Even duidelijk maken waar het allemaal ook weer om ging. Metal to the metals again! (and punk uit de commercie!).

4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tja we zien nu met punk wat een jaartje of 4 geleden ook met metal gebeurde. Platenmaatschappijen zien het grote geld erin.
    Wat krijg je dan bandjes die het gaan "maken" volgens die maatschappijen dus uiteindelijk 13 in een dozijn. Zelfde look, zelfde muziek etc etc. Elke muziek stroom heeft dat al een keer gehad, rap b.v. MC Hammer of Vanilla Ice anyone?
    En het mooie is dat dat soort bands maar tijdelijk zijn, (helaas voor die jongens overigens) dat zijn bands met 1 hit cd en daarna hoor je nauwelijks nog iets van ze. Bands zoals NOFX blijven dan weer over... En waarom blijven die over omdat de echte rockliefhebbers dat soort bands altijd wel trouw blijven terwijl het tijdelijke publiek van muziek stroom naar muziek stroom springt. Net wat "populair" is...

5. anto NL nius

anto NL nius Kondition: Macht.

Leuk Bevonden:
    1
    Die live cd van Nofx is echt geweldig, I heard you suck live of zoiets.
    Heb hem ooit een keer overgenomen gehad op cassette(heel lang geleden dus:) ), die gasten zijn top stand up comedians.
    Nofx op lowlands please, even weer mijn jeugd herleven.
    En nu doet elk punk bandje hun na, vooral blink 128, met hun kut grappen.
    Maar Type o Negative, heb hun nieuwe nog niet gehoord, maar wordt altijd een beetje bang voor die zanger:).

Maar denk inderdaad dat de meerderheid weer het verschuiven is naar nieuwe muziekstromingen, en daardoor komen de ouwe bands weer terug waar ze de afgelopen jaren ook gewoon hoorden.
    Kijk maar naar Iron Maiden, spelen nu alle festivals plat, dat had je 2 jaar geleden nog niet eens durven hopen.

6. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    GELUL, is het enige woord wat ik daarop te zeggen heb, 2 jaar terug was Bruce Dickinson er alweer bij en speelde ze Ahoy (uitverkocht) plat, ten tweede doel je waarschijnlijk op de Blaze Bayley periode, en hoewel Blaze niet zo'n goede zanger als Bruce was is er in zijn periode wel goede muziek gemaakt, ik noem bijvoorbeeld: The Clansman wat ze Zaterdag jl. op WALDROCK vertolkten en dan staat het kippevel op je armen kan ik je vertellen, nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een fan ben, maar het is zeker niet zo dat Iron Maiden 2 jaar geleden al afgeschreven was!!!!!

7. anto NL nius

Leuk Bevonden:
    1
    Ik bedoelde niet dat ze toen slecht waren|:- .
    Maar dat een jaar of 2 iedereen onder metal de hippe numetal bandjes bedoelde.
    Dus de vraag was toen niet voor de echte metal/hardrock groepen op festivals.
    Gelukkig is die tijd een beetje voorbij.
    Maar ik had al het optreden gezien van iron op Rock im park/ringop tv.
    Dat was ook geweldig, maar ben niet echt instaat om voor 1 dag helemaal naar waldrock te komen.
    Ik moet wel zeggen dat het misschien een beetje verwarrend was geschreven maar ik type het verhaaltje en lees het niet na, misschien toch eens doen.

8. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    ok, misunderstanding:confused: ;)

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    ff tussendoor.. vind maiden gaaf maar ik blijf hun beste album Killers vinden..

10. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Het woordje Nu in Nu-Metal en Nu-Punk kun je beter vervangen met het woord Pop.

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat bedoelen ze eigenlijk me 'nu'? Omdat het 'nu' gespeeld wordt en in de top 40 staat, of omdat de muziek zo 'nuuuuuu' klinkt. Nunnunnnnuuu

12. anto NL nius

Leuk Bevonden:
    1
    Goede vraag, i don't know, maar vraag het me inderdaad ook wel af.
    Eerst was het ook Psychocore en nog iets wat ik alweer vergeten ben, omdat de teksten zo psychotisch waren.
    Luister maar eens naar de eerste albums van Korn en Deftones, die zijn een stuk duisterder dan de albums van Linkin park en Limp Bizkit.
    En dat over pop kan ik je alleen maar gelijk geven, Slayer, Nile enz. dat is metal, Linkin is gewoon wat ruige rock muziek.

13. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij bedoelen ze met Nu het woord New als in nieuwe metal

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Het klinkt zo dom, ik speel nu-metal. Alsof je moet poepen, zo klint het. Núúúúúúú, oef. Maarja, het is dan ook wel vrije domme muziek, verder dan 3 akkoorden komt het veelal niet, al zijn er uitzonderingen natuurlijk.

15. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    hmm Da-Z- ik zou Nu-metal niet zo makkelijk over 1 kam scheren .. er zit best kwaliteit tussen.. En niet alles wat onder de noemer nu-metal valt is dat b.v. ook.. System of a Down wordt ook wel eens nu-metal genoemd.. Of het zo is intresseert me eigenlijk niet maar het blijft een goede band hoe je het ook noemt ;)
    Natuurlijk zijn er ook echt duidelijke nu-metal bands maar ja die pik je er ook vanzelf wel uit.. Godsmack en disturbed is ook nu-metal (beetje met een ? vind ik maar ok) toch vind ik dat wel goede bands..

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Je hebt ook gelijk hoor Nemesis, SoaD blijft een te gekke band. Maar er moet altijd weer zo'n termpje aan geplakt worden. Nú metal... Het klinkt zo, tja, [tuit mijn lippen] núúúú, ...naar :)
    Maar laat maar, ik zit te zwammen. Zit me druk te maken over een woord...(die wel heel naar klinkt: núúúúúúúúúú. Kan je beter grindcore maken: dat klinkt tenminste stoer).... laat maar.... het was weer een lange werkdag...

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    tja beestje moet zijn hokje hebben he.. vind het verder ook nergens op slaan.. Zeker niet als je ziet dat de nu-metal stempel een beetje willekeurig op een band word geplakt omdat het dan beter verkoopt.. zucht........

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat een slogan trouwens: 'je moet NU metal kopen'
    Dat zeg ik al jaren!! :)

EDIT: ff weer on topic. Ik heb naar die nieuwe metallica cd geluisterd. Dat is een cd die geen nu-metal is. En ik bedoel dan dat ik het geen cd vind die ik NU ga kopen. Nu niet. Nooit niet. Wat een tegenvaller zeg, ik was echt nieuwsgierig geworden na al die reacties, maar nee... het klinkt gewoon te geforceerd. En begrijp me niet verkeerd, ik had echt goede hoop na het eerste nummer, klonk te gek, maar daarna....zo zouteloos en ongeinspireerd. Núúúúúúúútellica

Laatst bewerkt: 24 jun 2003
  19. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Grinnik .. wel grappig .. kan je zien dat smaken toch enorm kunnen verschillen.. Ben zelf al jaaaaaaren een hard-rock/metal/death/black etc etc fan.. En ik vond die nieuwe cd weer juist een hele verbetering tenopzichte van hun eerdere (late) werk. Nivo Ride the lightning, Master of puppets haalt ie niet. zeker niet.. Maar vergeleken met load etc vind ik het een leuke cd om te luisteren..

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Zal wel mee te maken hebben dat ik Helloween weer helemaal herontdekt heb en te gek vind. Metallica is gewoon te grof, ik moet gewoon la-la-la-la-happy-happy-helloween muziek hebben (met wel superdikke melodielijnen in de gitaarsolo's).

Deel Deze Pagina