1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Miljardenbezuinigingen van het kabinet: Slecht of niet??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 24 aug 2003.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk dat bedoeld wordt dat het helemaal niet zeker is of wij er wel voordeel van hebben. Ik bedoel wij spekken de kas van de defensie van de VS, omdat het nederlandese bedrijfsleven voordeel zou hebben van JSF-orders. Maar zoals het er nu naar uitziet gaan alle orders naar amerikaanse bedrijven.

2. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    En er wordt op dit moment in Amerika aan een wet gewerkt die ervoor moet zorgen dat in de toekomst zoveel mogelijk wapenorders bij Amerikaanse bedrijven terecht komen.

En v.w.b. dat rijke meer moeten meebetalen; het huidige belastingstelsel voldoet in mijn ogen. Het is alleen wel zo dat de rijken in staat zijn via allemaal gaten in het belastingstelsel nog veel rijker te worden.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Het is ook vaak andersom hoor, dat de regering via regels etc zoveel mogelijk geld bij de rijkere weghaalt.

Bezuinigingen zijn nodig, maar wij zullen er niet veel van merken denk ik. Mensen stellen zich een deom screnario voor van mensen die niet meer kunnen rondkomen en komen te creperen in de goot. Je kunt mij echt niet wijsmaken dat dat gaat gebeuren.

Linkse partijen willen het laten lijken alsof dit kabinet een tiran is en niet sociaal etc. Hier doe ik natuurlijk niet aan mee en vele met mij. De link met Amerika wordt ook alweer gelegd in dit topic, en waarom? :confused:

We zullen wel zien wat er gebeurd he. Niet zeuren maar wachten. Over 4 jaar mag je stemmen en dan zullen we zien hoe we ervoor staan. Ik heb er vertrouwen in en ik ga mijn leefstjil echt niet aanpassen omdat overal wordt gezegd dat het ow zo slecht gaat en dat we allemaal worden verdoemd.

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Feit si dat linkse partijen ook zouden bezuinigen, maar op andere punten die de meerderheid van de bevolkking minder zouden schaden.

mensne meer laten betalen en ze straffen omdat ze succesvol zijn ? Dat is wel heel scheef bekeken. betalen naar draagkracht vind ik een goed principe. ik krijg snel een goede baan en een goed salaris, ik wil wel wat meer betalen zodat iedereen het goed heeft. VERHOUDINGSGEWIJS betalen rijkere mensen niet veel meer. Een boete van 200 euro is veel op een salaris van 100 euro, iemand met een salaris van zeg 10000 euro kan zo'n bedrag wel missen.

Het is alleen maar een sociaal grondbeginsel. Het is echt niet zo dat je door naar draagkracht te betalen alles verbeterd maar het is wel zo redelijk. Want hoe worden de meeste mensen rijk ? dankzij de mensen met minder geld.

Het gaat om een menswaardig bestaan voor iedereen. Zowel de timmerman als de burgemeester verdienen goede zorg.

5. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Even een algemene vraag hier:

Wie van jullie woont op zichzelf of heeft een full-time baan!

En ik kan me volledig vinden in de post van Walrus, verhoudingsgewijs kunnen/moeten rijken meer belasting betalen.
    Dan gaat het me er niet om dat ik andere mensen geen geld gun, maar mensen die het kunnen missen mogen wel extra bijdragen.

Verder ben ik het eens met de stelling dat nederlanders eens na moeten gaan denken wat ze willen, een goed voorbeeld waren de verkiezingen vlak na de moord op Pim Fortuyn, mensen denken dat ze een punt maken door op een dode te stemmen!!

Wat heeft ons dat opgeleverd, een kabinet dat 83 dagen heeft gezeten en een land dat bijna een jaar lang niet geregeerd is.

En wat betreft de uitspraak dat er geen armoede is onder de nederlanders, wakker worden en eens goed om je heen kijken, er zijn mensen die dagelijks creperen, alleenstaande ouders die in de bijstand zitten met schoolgaande kinderen bijvoorbeeld.

6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Op een XboX-forum lijkt me deze vraag snel beantwoord....
    90% woont waarschijnlijk nog thuis. En als ik kijk naar die zogenaamde huizen en auto-threads hiero zijn de ouders van de xbw members allemaal VVD stemmers (nog nooit zoveel Bentleys en villa's bij elkaar gezien zeg).

Ik ben het met Walrus eens om salaris in te leveren ten bate van een goed verzorgingssysteem (ik heb een goede baan en woon zelfstandig), maar met al die rijkeluikindertjes hier zal je waarschijnlijk weinig bijval vinden...

7. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    En daarom juist de vraag, ik denk dat mensen die op zichzelf wonen duidelijk in de gaten hebben dat echt ALLES duurder wordt.

Waterschapsbelasting, gemeentelijke belastingen, onroerende zaken belasting, reinigingsheffingen, ziektekostenverzekeringen.

Als dit allemaal betaald is moet je nog geld overhouden om boodschappen te doen, gas- water en licht te betalen, telefoonrekening enz. enz.

Ga voor de gein eens je "broodnodige boodschappen" halen, voor 2 personen ben je zo €120,- per week kwijt.
    Ga eens lekker stappen, vroeger was een pilsje fl. 2,75, nu betaal je gemiddeld €2,- (een kleine fl. 4,50).

Het is niet erg als prijzen stijgen vanwege de inflatie, maar normaal was dit aan je loon gekoppeld, evenredig ging je dus meer verdienen om de hogere lasten te kunnen betalen.
    Het huidige kabinet heeft het plan ook al opgevat om deze koppeling weg te laten vallen.

Mijn vriendin en ik werken allebei, we kunnen de hypotheek betalen en ook nog leuke dingen doen, er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ikzelf woon nog in een huurhuis en ga een deze dagen met een bank om de tafel zitten om eens te kijken wat mijn mogelijkheden zijn om tot de aanschaf van een huis te kunnen komen. Maar iets zegt me dat, ondanks mijn goede baan, mijn huis niet al te villa-achtig zal zijn en dat ik er een hoop voor zal moeten laten.

9. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Kijk eens naar de hypotheekrente aftrek zou ik zeggen als je wil bezuinigen.

Door deze hypotheekrente is de huizenmarkt in Nederland te vergelijken met de internet-bubble.

Tevens is deze rente aftrek totaal in strijd met het eerder genoemde progressieve belastingstelsel. Ga maar na, hoe meer je verdiend en hoe hoger je schuld des te meer relatief voordeel valt te behalen.

Met als gevolg dat je tenminste 3x modaal moet verdienen of een 2 verdieners huishouden moet hebben om een beetje een leuk huis te kunnen kopen.

Afschaffen die hap!

nb En afschaffen is dus niet in mijn voordeel, mijn woning heb ik reeds gefinancieerd met een 30-jarige schuld, maar de in Nederland gehanteerde aftrek strookt niet met mijn rechtsvaardigheidsgevoel

10. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zal je vertellen waarom wij een huis hebben gekocht, de huurmarkt ligt volledig op zijn kont!!

Een wachtijd van 6 jaar is tegenwoordig niks meer.

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Den Haag is wat dat betreft nog een aangename stad om te huren aangezien iedereen naar de buitenwijken (Ypenburg, Rijswijk, Nootdorp,etc.) trekt. Maar kopen... ik ben zo benieuwd wat ik kan lenen (ben alleenstaand boehoe :'-()

12. Ik heb mij tekst even aangepast om wat duidelijker weer te geven wat ik bedoel.

Zoals iemand eerder zegt: Je word gestraft om je succes. Daar ben ik het helemaal mee eens. Mensen moeten geprikkeld worden om goed te leren, enzovoort. En de rijken moeten als voorbeeld worden gebruikt.

13. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Hélemaal niet mee eens!!!
    Ik ben het hier niet mee eens omdat niet ALLE BANEN goed verdienen!!!!! De goed betaalde banen liggen niet voor het oprapen! Je moet juist de mensen die veel geld hebben korten omdat die dat kunnen hebben! Nee, nou gaan jullie opeens zeiken dat de mensen die het minder goed hebben NÓG MINDER moeten krijgen. Bahh, doodziek word ik van je sam fisher jr!!

*EDIT* Denk je dat mensen die werken in de gezondheidszorg, ook niet meer willen verdien? denk je dat soms:mad:
    Ja, (natuurlijk willen ze dat) maar als er helemaal geen mensen in de gezondheidszorg gingen werken, zou 't een nationale ramp worden. Denk daar maar eens over na!!:mad: |:- :mad:
    Ik vind dat mensen die kunnen inleveren, moeten inleveren en niet de mensen die het op economisch gebied moeilijk hebben!!*)

Laatst bewerkt: 26 aug 2003
  14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En maar belasting betalen, en BTW betalen.. het word steeds gekker.. what next?

15. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    tja, sorry hoor maar zonder belastingen of btw zou de overheid HELEMAAAAAL niks meer kunnen betalen... en wat zeur je, je bent waarschijnlijk nog niet eens 18 :confused:

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat ik een beetje raar vindt is dat tegenwoordig een manager beter betaald wordt dan de persoon die het uiteindelijke werk doet. Begrijp me niet verkeerd, managers zijn nodig IMO, maar wél met mate. Nu zie je steeds meer mensen managen terwijl steeds minder het eigenlijke werk doen. Gevolg: het groepje van het eigenlijke werk moet steeds harder werken om het groeiende aantal managers te kunnen betalen. Laat managers maar lekker meer belasting betalen....

17. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_ _O_

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Wordt ff manager voordat je gaat zeuren alstjeblieft! Je praat wel lekker makkelijk he? Ow Managers doen toch niks dus laat die maar lekker inleveren |:- Kom eerst eens te weten wat die mensen doen voordat je zulke dingen zegt. En managers betalen allang veel meer belasting.

En ik geloof echt geen reet van de armoede in Nederland. Ik kijk om me heen en ik zie nergens mensen creperen van de armoede. Heb je te weinig geld dan ga je met z'n tweeen werken. Kun je niet van je slaris rondkomen dan moet je misschien eens gaan snijden in posten bij jezelf zoals uitgaan en overbodige aankopen.

Hoe moeilijk is het om door te krijgen dat je niet alles door de bovenste laag kunt laten betalen?

19. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    ach Timbergen heeft daar wel eens gefundeerd onderzoek naar gedaan.

Volgens zijn conclusies:
    landbouw = negatieve economische waarde
    industrie = toegevoegde waarde
    managementlagen = 0 waarde (niet positief of negatief)

Dus volgens de grondlegger van de Econometrie heeft een managementlaag binnen bedrijven geen toegevoegde waarde. Misschien zijn managers daar heel druk mee, maar puntje bij paaltje leidt het tot niks ....

20. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hehehe, ik ben een halve manager dus ik weet waar ik over praat. Maar bekijk het nou eens logisch: welk werk wordt er tegenwoordig meer gewaardeerd in Nederland? Handarbeid of een aansturende instantie? Een manager verdient tig meer dan een loodgieter. Ok, een manager draagt meer verantwoordelijkheden, mee eens. Maar waarom hebben we in nederland in godsnaam zoveel meer managers dan loodgieters? Het hele systeem wordt een beetje topzwaar: er zijn zelfs tegenwoordig managers vóór managers!! En dat houdt in dat de mensen die daadwerkelijke produkten afleveren harder moeten werken om die dikke salarissen van die managers bij elkaar te verdienen. Want een manager genereert geen direct geld!! En daar zit mijn probleem. Handarbeid wordt ondergewaardeerd tegenover arbeid die alleen erop gericht is om mensen te aan te sturen!

En daar wil iknog iets aan toevoegen: hoe kan het dat een topmanager het helemaal kan verkloten bij het ene bedrijf maar wel weggaat met een gouden handdruk terwijl er door die foute besluitwijze van diezelfde manager er mensen op straat komen te staan. Dat vind ik raar!

Laatst bewerkt: 27 aug 2003

Deel Deze Pagina