Hehehe, ik ben een halve manager dus ik weet waar ik over praat. Maar bekijk het nou eens logisch: welk werk wordt er tegenwoordig meer gewaardeerd in Nederland? Handarbeid of een aansturende instantie? Een manager verdient tig meer dan een loodgieter. Ok, een manager draagt meer verantwoordelijkheden, mee eens. Maar waarom hebben we in nederland in godsnaam zoveel meer managers dan loodgieters? Het hele systeem wordt een beetje topzwaar: er zijn zelfs tegenwoordig managers vóór managers!! En dat houdt in dat de mensen die daadwerkelijke produkten afleveren harder moeten werken om die dikke salarissen van die managers bij elkaar te verdienen. Want een manager genereert geen direct geld!! En daar zit mijn probleem. Handarbeid wordt ondergewaardeerd tegenover arbeid die alleen erop gericht is om mensen te aan te sturen!
En daar wil iknog iets aan toevoegen: hoe kan het dat een topmanager het helemaal kan verkloten bij het ene bedrijf maar wel weggaat met een gouden handdruk terwijl er door die foute besluitwijze van diezelfde manager er mensen op straat komen te staan. Dat vind ik raar!
Laatst bewerkt: 27 aug 2003