1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Miljardenbezuinigingen van het kabinet: Slecht of niet??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 24 aug 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    ik weet neit waar je dat vandaan hebt maar ik kan je vertellen dat management toch echt wel toegevoegde waarde heeft.

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Of we meer managers hebben dan loodgieters weet ik niet. Teveel management is ook niet goed en zeker neit dat gouden handdruk etc etc etc. Managers die verantworodelijk zijn voor Managers is logisch in een groot bedrijf.

Een manager genereert weldegelijk direct geld maar dat hoef ik jouw als half manager toch niet uit te leggen?

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ugamer, managers leveren geen directe geldstroom op. Kijk, een manager is nodig, daar zijn we het allebei over eens. Maar ik maak bezwaar tegen het idee dat er voor elke werkende persoon er bij wijze van spreke twee managers tegenover staan. De bedrijven die op dit moment over de kop gaan hebben veelal last van dit probleem! De werknemers die een eindprodukt in elkaar zetten moeten hard werken om vaak het dikke salaris en leasebak van de manager op te kunnen hoesten. Dat is niet erg, maar het wordt wel kritisch als er een onevenwichtige situatie bestaat doordat er teveel managers in een bedrijf bestaan.

Dan kan je zeggen in tijden van crisis: ontsla dan een manager. Dat gebeurt helaas niet. je ziet maar als te vaak dat de 'lagere' (bah-haat die term maar weet ff op dit moment geen betere) werknemers eerder ontslagen worden. En dat is een foute zaak IMO.

En, ik blijf erbij dat de taak van de manager in dit land echt teveel overgewaardeerd wordt

Laatst bewerkt: 27 aug 2003
  4. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Maar komt dat doordat jij het niet wil zien of omdat het er niet is. Er zijn wel degelijk groepen mensen in de samenleving die onder de armoede grens leven. Alleen als je in de middenklasse zit zul je niet zo snel met die mensen in contact komen maar om nou meteen te roepen dat ze niet bestaan.

En ja hier kun je dan weer de discussie beginnen over wat is echte armoede en dat kennen wij inderdaad niet in Nederland.

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Tja het moet Tinbergen zijn (typo). De meest bekende Nederlandse econoom ooit en grondlegger van de econometrie (ook nobelprijswinnaar 1969, asl ik het jaartal goed heb).

Deze bijzonder slimme (en inmiddels overleden) man heeft veel gefundeerd onderzoek gedaan op economisch gebied, waarbij de resultaten altijd met wiskunde gestaafd moest kunnen worden (daaruit voorvloeiend is dus de econometrie onstaan (zie site erasmus universiteit voor uitleg).

En uit 1 zon onderzoek is dus bovenstaand lijstje naar voren gekomen. Nu realiseer ik mij dat dat lijstje erg zwart/wit is en ook niet op het individu toe te passen is, dus een iets algemenere uitleg.

Het management is de stopverf om het raamwerk gefundeerd te houden, maar eens in de zoveel jaar krijg je nieuw management die zonder scrupules alle voorgzaande besluiten van tafel veegt. Op dat moment is dus de toegevoegde waarde de jaren voorheen null, althans naar Tinbergens mening.

Hierbij een korte introductie van 1 van Neerlands grootste bollebozen uit de 20ste eeuw, ontleend aan een stuk uit het NRC

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Beetje raar om te zeggen dat die ene arme werkenemer de lease bak van 3 managers moet betalen. Van een lease auto krijgt de manager trouwens gewoon de rekening van de belasting.

Meestal is er een manager voor een groep werknemers. Wat jij zegt van 1 werknemer met 2 topverdienende managers lijkt mij wat overtrokken.

Goed management is de sleutel tot succes in een bedrijf. Daarom zijn er veel bedrijven die grof geld over hebben om een goede manager aan te trekken. Schaarste wekt zoiets op.

Dat een bedrijf teveel managers heeft is het probleem van het bedrijf zelf. Managers leveren wel direct geld op, wat is het nut anders voor een bedrijf? De taak van een Manager is om dingen zo te regelen dat er meer efficienty komt en dat er dus meer verdiend wordt. Dus als je een goede manager hebt levert dat je meteen extra geld op.

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    idd, ik ben geen 18.. maar ik heb wel een goede mening.

Je betaalt 50% belasting op wat je verdient. dat bekent dat je van iedere 2 euro er 1 moet afstaan aan de staat die er dat goede dingen mee zou doen...
    je betaalt je helemaal blauw aan btw (xbox kan veel goedkoper :p)

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Manager bepaalt geen uitgaven en beleid, dat doet de top.
    Werknemers op de vloer produceren de spullen. Een manager is de schakel tussen top en werkvloer. Met andere woorden: een manager is een tussenpersoon. Een manager draagt wel bij aan een omzet, maar niet in directe wijze.

En over lease auto's gesproken, denk je nou echt dat de belasting de HELE rekening stuurt naar de manager? Dan zouden alle ambtenaren ook in een leaseauto rijden denk je ook niet?

Deel Deze Pagina