1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mini varken kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dark Shadow, 25 mei 2004.

1. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    De gevaarlijke man, genaamd Dark Shadow met een avatar van Darth Vader, vraagt om een mini varken.. Wat lief :+

Anyway, ik denk toch echt dat je via dierenwinkels moet gaan vragen.. Die hebben ze mayb niet in hun winkel, maar ze weten wel waar je moet zijn om een mini varken te verkrijgen..

2. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind een mini varken anders wel een echte 'toy for boys' 8)

3. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    dat is wel vet leuk hoor zo'n klein varekentje zijn hele lieve beesjes:) ik wil dr ook wel 1 maar ja ik heb al een haantje + 2 kipjes:9

4. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Haha, een dwergvarken! ;)

Maar ze zijn geloof ik wel leuk ja, al zou ik er zelf geen een willen. Wel oppassen met de drastische manier van "ruimen" tegenwoordig, als er weer eens een griepje heerst onder de dieren. Dat lijkt me echt heel erg om mee te moeten maken.

5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    die dieren heten hangbuikzwijntjes, maar weet waar je aan begint, ze kunnen best flink worden en je moet ze goed verzorgen en laten bewegen. En als je er niet mee wil fokken moet je het dier laten catreren/steriliseren.......dit is trouwens voor elk huisdier aan te raden als je niet wil fokken.....het voorkomt een hoop gedragsproblemen en ziekten....en nee dit is niet zielig je voorkomt hiermee een hoop problemen.
    Voor de fans heb ik nog een foto gevonden:

1 persoon vindt dit leuk.
  6. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Het Göttinger minivarken

Vanuit Göttingenn komt het miniatuurvarken: Göttinger Miniaturschwein. Dit ras is aan de Universiteit te Göttingenn speciaal als proefdier gefokt voor de medische wetenschap en is ontwikkeld door kruisingen tussen het Amerikaanse Minnesota Minipig en het Vietnamese hangbuikzwijn. Omdat er vraag kwam naar zuiver witte dieren is er gekruist met Duits Landras en hierdoor is er een bonte en witte lijn ontstaan. In de bonte lijn komen dus ook zwarte, bruine en witte dieren voor. De dieren uit de bonte lijn zijn iets zwaarder dan de dieren uit de witte lijn . Het verschil in gewicht en grootte tussen beren en zeugen is in beide lijnen minimaal. Het inmiddels bereikte fokdoel was de hoge vruchtbaarheid van het Vietnamese hangbuikzwijn te combineren met het tamme karakter van het Amerikaanse Minnesota minipig. Deze (mini)varkens worden ongeveer 40 cm hoog met een gewicht van ca. 45 kg.

Anatomie

Vaak krijgen wij de vraag welk het kleinste soort /ras minivarken zou zijn, en of deze dieren hier in Nederland gefokt worden. Nu behoort het Göttinger minivarken wel tot de kleinere soorten van de minivarkensrassen, maar is zeker niet één van de kleinste rassen. Zij zullen wanneer zij volwassen zijn vaak 40 kg tot 60 kg wegen en zijn ca. 40 tot 50 cm hoog. Er zijn wel een aantal 'raszuivere' Göttinger's in Nederland, voor zover je bij varkens over raszuiver kan spreken. De meeste varkens, zowel de gewone grote landrasvarkens alsook de mini's zijn namelijk ontstaan door kruisingen met verschillende soorten. Wanneer mensen dus absoluut geen hangbuikzwijnenbloed willen en wel bijvoorbeeld een Göttinger minivarken 'vergeten' zij echter dat het Vietnamees Hangbuikzwijn voor ca. 50 % stamvader is van het Göttinger minivarken! Vandaar dus ook dat de anatomie van het Göttinger wel wat overeenkomt met die van zijn voorvader; een licht doorgezakte rug en een licht hangende onderbuik.

[;)]

7. Pudding3d

Pudding3d SK8 or die

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ruil alleen tegen Ninja Gaiden:cool:

Edit:
    Er staat niks over mini-varkens in het beleid
    Darkwing moet maar weer eens gaan updaten ;)

Laatst bewerkt: 26 mei 2004
  8. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3
  9. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Uber topic _O_
    mensen zijn gek geworden nadat ik hier niet meer kwam zeker 8)

Je kan trouwens informeren bij de lokale dierenarts, die kunnen een hoop adressen te voorschijn halen denk ik ;)

10. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er al een gevonden. En bedankt iedereen!!!

11. Dark Shadow

Leuk Bevonden:
    1
    Hey varkens kunnen ook heel stoer zijn hoor :D

En by the way wat veel mensen niet weten is dat varkens heel slim zijn. Dus misschien kun je ze ook leren 'the force' te gebruiken. Echt wel lijp zo'n dark jedi pig ;)

Laatst bewerkt: 26 mei 2004
  12. Dark Shadow

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik hem moet ruimen verstop ik hem toch gewoon onder mijn bed :D

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Waar heb je hem vandaan eigenlijk? KWil er nog 1tje op mn kamer houden :+

14. Dark Shadow

Leuk Bevonden:
    1
    Op www.minivarkens.com staan links naar fokkers enzo en op www.marktplaats.nl staan er ook.

15. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    wij hebben er 2 (of hadden, er is er een overleden aan een nierziekte :mad:)
    En ik moet zeggen dat het erg leuke beesten zijn, heel aanhankelijk, vriendelijk, en ze houden je tuin bij :).

Eens was er een varken gevonden, en men dacht dat die van ons was, dus brachten ze hem hier, maar hij werd niet geaccepteerd door onze varkens, en dus renden die er de hele tijd achteraan. Toen maakten we een bunker, en stopten de nieuwe daar in, maar de andere sprongen over de bunker heen :D. Ze kunnen best hard rennen.
    (en lawaai maken) Later werd dat varken opgehaald door de eigenaren.

Ook een keer was in mn RC wagen aan het testen, en toen renden die beesten er HEEL erg hard achteraan, ze waren kwaad ofzo :p.
    Toen ging er een op staan...

Maar als je er aandacht aan besteed, dan kunnen ze heel erg leuk worden.
    Ze hebben ook een heel eigen karakter, en ze zijn ZEKER niet dom.

Eens had mn zusje (geef iemand de schuld :p) het hok open laten staan, en toen waren ze ontsnapt, dus de volgende ochten zochten we de hele buurt af, en de ene kwam zelf weer terug, en de andere was gevangen door de dierenambulance. (die hadden er nog behoorlijk wat moeite mee, ze zijn dan wel niet zo groot, maar wel heel erg zwaar, en laten zich niet zomaar optillen ;)) Het varken vonden we terug in het dierenasiel.

Laatst bewerkt: 27 mei 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  16. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    we kunnen altijd kijken of een van de nijlpaarden wil wippen met een varken.....zie het als een soort van kruisbestuiving....eens kijken wat daaruit voortkomt whahaha.

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Beuker, nijlpaardenseks is een ding, maar seks met varkens en nijlpaarden vind ik nou net weer iets te Ton op SBS6.

18. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja zoek iemand die varkens fockt 8)

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik biedt vijf kamelen voor jouw nijlpaard ;) (Ik hoor dat ze goed kan koken)

20. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Göttinger Miniaturschwein. Geweldig. Wat een naam. Ik zou alleen al vanwege de naam zo'n beest willen hebben. :D

Kijk eens wat een lieve 'Göttinger Miniaturschweinchens'

Deel Deze Pagina