1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Minister Remkes: lonen ministers moeten fors omhoog

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 30 mei 2003.

1. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind gewoon dat ze niet zo'n hoog salaris moeten krijgen, omdat ze het anders alleen voor het geld. Ze moeten natuurlijk wel salaris krijgen, maar dit kan gewoon een gemiddeld inkomen zijn. Als je het land wil besturen moet je het voor het volk doen en niet voor het geld.

2. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    je moet er ook bij bedenken dat ze de komende paar jaar daarna, ook niet meer hoeven te werken en nog steeds gewoon betaald krijgen....(wachtgeld)...duzzz zo slecht is dat volgens mij nog niet...

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Maar die lui die KRIJGEN een auto (en wat voor 1), ze krijgen een huis, die lui maken haast geen kosten. Maar oké hoe belangrijker je werk hoe meer je moet verdienen, daar zie ik de logica ook wel in. Van mij mogen ze best wat meer verdienen, maar dan moet ie dat wel op een relevante (:confused:) manier brengen!

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Als je moet klagen over lonen, klaag maar over de koningin...

5. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Heb je het nou over het feit dat er aan het koningshuis per jaar miljoenen belastinggeld wordt gegeven??? Terwijl deze al miljardair zijn.

Dan ben ik het helemaal met je eens dat dat ook belachlijk is. Want die lui doen helemaal niks. Ja 1 keer per jaar op prinsjesdag een speech voorlezen.:{

6. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    Al het geld afpakken, en afzetten die hap....

7. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Het lijkt hier wel een jaloerse partij te worden, denk eens na hoe het in dit land was ZONDER al die ministers e.d. Totale anarchie dus, en ik kan je verzekeren dat dat niet leuk is. Wees blij met wat je hebt, en gun een ander ook "wat".

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217

Nee absoluut niet mee eens.. en ik zal een paar redenen geven waarom.
    Allereerst hebben ze al niet een misselijk salaris, ten 2e kunnen ze een heleboel onkosten die ze hebben declareren en ten 3e en dit is voor mij de belangrijkste mening bleren ze al jaren dat het beroep van politieagent, zuster, dokter, brandweerman etc een roeping is en dat ze dus niet zo moeten zeuren om loonsverhogingen. Nou dat is minister zijn dus ook in mijn ogen .. En tuurlijk hebben ze verantwoordingen maar daar kiezen ze zelf voor. In een beroep als brandweerman heb je ook verantwoording en moet je beslissen over leven en dood soms.. Nou sorry dat ik het zeg maar die lui verdienen die loonsverhoging veel meer als dat hypocriete zootje in den haag

9. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Het gaat er hier toch niet over dat de ministers weg moeten. Waar het om gaat, is of het wel ok is dat ze hun eigen loon omhoog gooien, en tegelijkertijd roepen dat iedereen moet inleveren.

Nemesis_O_

Laatst bewerkt: 2 jun 2003
  10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Hoe moeilijk is het?

Ga jij maar in Den Haag zitten en dan het land regelen terwijl iedereen je af loopt te zeiken en er overal grappen etc worden gemaakt, je overal hypocriet wordt genoemd en dat je niks doet.

Nou dan zit ik OOK liever gewoon als vice directeur bij een bedrijf waar ik nog meer verdien als een minister. Die gasten die minister zijn kunnen echt wel betere banen krijgen hoor waarom denk je dat sommige het zo moeilijk hebben met het opzeggen van hun verplichtingen bij andere bedrijven?

Iedereen kan brandweerman worden, niet iedereen kan minister worden (althans niet met de nodige educatie). Als brandweer man heb je inderdaad ook verantwoordelijkheid, maar als je iets verkeerd doet wordt je daar niet je hele leven op afgerekend door iedereen.

11. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ik zeg ook niet dat ik het kan.. maar ik zeg ook niet dat ik brandweerman of iets dergelijks zou kunnen worden. Maar ze kiezen er zelf voor.. Zij kiezen voor de verantwoording want zij voelen zich "geroepen" om het land te leiden, met alle gevolgen vandien.
    Als ze voor het geld gaan moeten ze geen minister worden.
    En het is niet zo dat ze weinig verdienen.. Ze verdienen meer als jij, ik en de helft van XBW bij elkaar. Maar ze willen nog meer terwijl ze al veel hebben, en ondertussen moeten wel de lonen van managers aangepakt worden beetje hypocriet vind je niet?

Overigens als een minister een vette fout maakt staat het in het nieuws en is iedereen het na een jaartje vergeten (kijk maar wat er nu in het kabinet zit en wat ze vroeger allemaal al een keer verkloot hebben) en kan ie weer lekker verder in het kabinet of in een hoge functie bij een bedrijf.. Als een brandweerman een fout maakt die levens kost zit hij daar zijn hele leven mee.

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Concurrentie is er altijd, als er geen schaarste was voor ministers dan verdienen ze wel minder. Kennelijk is het onaantrekkelijk voor ministers om voor minister te kiezen ipv andere baan.

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tja misschien.. Maar als ik minister wordt doe ik dat met een reden (wil worden ;) ) en dat is dan niet voor het geld. Schijnbaar denken veel ministers daar toch anders over.. Dat soort gasten ben ik dan liever kwijt dan rijk..

14. 70ffL1n3

70ffL1n3 God among insects

Leuk Bevonden:
    0
    misschien zou het volk eens moeten stemmen hoeveel een minister zou verdienen. een soort premie per goede actie.

Wel leuk, een minister die voorsteld om meer te verdienen :D

15. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk dat iedereen er dan voor zou stemmen om ze een loon ter hoogte van de bijstand te geven.

16. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    maar kunnen ze het werk dan van managers van grote bedrijven?? nee dat is het juist daar zijn ze niet voor geschoold
    als ze ander werk moeten doen word het gewoon een middelmatige baan waarschijnlijk

17. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    LOL

Velen politici zijn dat al geweest en velen politici kunnen dat zeker!

18. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Net een reportage gezien op RTL4 hierover. Ze verdienen per stuk 118000 euro. Dat is veel minder als topmanagers. Maar aan de andere kant zitten ze wel bij de 5% beste verdieners van Nederland. En als je daarbij zit heb je geen reden tot klagen.

Deel Deze Pagina