1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Minister Remkes

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door VySio, 7 jan 2005.

1. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Omg :confused: Je mist de point echt helemaal. Hij was (redelijk) dichtbij het rampgebied en had ondanks dat jullie dat blijkbaar niet kunnen begrijpen, toch mentale steun kunnen geven aan de Nederlandse mensen daar, dan denk je misschien mentale steun WTF! Maar ik en ik denk niemand op dit forum weet hoe het voelt als je zoiets mee maakt, en ik denk dat dan iedere steun welkom is. En hij hoeft er ook niet naartoe te gaan voor de mensen uit Cambodja ofzo:confused: En hij kon er weinig anders doen, maar heel even je gezicht laten zien is beter dan lekker relaxen terwijl er van alles aan de hand is.

2. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Wat schiet hij (of wij) ermee op dat hij een persbericht uit laat gaan. Weet je wel wat een persbericht is? Wat zou hij de pers moeten melden? Dat hij op vakantie is en dat het mooi weer is en dat ie het erg vind wat er is gebeurt maar er niet naartoe gaat? pretty nutteloos imo :{

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Van mij hoeft hij ook niet naar het rampgebied te gaan. Hij is op vakantie, waarom moet ie dat onderbreken om gevaar te zoeken in het rampgebied. Je gaat toch zelf ook niet tuseen een vuurgevecht voegen, in plaats van op veilige afstand te blijven. Maar goed. Niet alleen Nederland is zo. Heel de wereld moet af en toe even extra zielig doen. Neem 3 minuten stilte. Waarom? Worden ze er beter op? Nee, enkel laten zien dat we om ze denken. Wat hebben ze daar aan? Die zullen ook vast denken: help liever mee. Alsof je de rest van de tijd niet nadenkt over wat er gebeurd is. Dat overdreven gedoe ook alttijd.

4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    als je mijn eerdere post had gelezen....(is geloof ik moeilijk).Het was bekend dat ie daar zat (het was zoiezo toch wel uitgekomen).Maar speciaal voor jou blokkie omdat lezen niet je sterkste punt is.Hij had iets kunnen laten uitgaan in de trant van:Ik zal daar niet naar toe gaan omdat ik toch aleen maar de mensen daar voor de voete loop.Maar mijn medeleven naar de overlevende van de ramp.En nutteloos? tjah we hadden deze discussie niet gevoerd als remkus dit had gedaan.

5. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ja een vergelijking met een vuurgevecht :+ En als je zulke vergelijkinen gaat maken: 1 minuut stilte voor een dode heeft dan ook geen nut, wat laten we daarmee zien? Die vergelijking slaat net zo min ergens op als jouw vuurgevecht, en men doet al zoveel mogelijk om die mensen te helpen, en die 3 minuten zijn zeer gepast, en dat meneer hier weer zijn patserige praat kwijt moet snap ik dan dus niet helemaal.

6. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Hij is toch op vakantie? Jij gaat je toch ook niet met je werk bezighouden als je op vakantie gaat? Die man heeft eindelijk eens een keertje rust en dan krijg je zoiets.

En als hij het wel had gedaan waren er ook wel mensen geweest die gingen zeiken, dan zouden ze zeggen waarom hij nou niet langs gaat. En dat het niet netjes is, je weet niet hoe zoiets anders gelopen zou zijn.

7. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ja draai de zaak om. Het is algemeen bekend dat de media in Nederland links georienteerd is, en raad eens hoe die "laat me met rust" de wereld ingekomen is. Ik heb het hem iig niet horen of zien zeggen, het was slechts te lezen en dus opgeschreven door, jawel, de media. Ongetwijfeld losjes gebaseerd op wat hij echt gezegd heeft, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Remkes dat zo zegt.

8. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    :'-( |:- En dat zoiets is niet zomaar iets, het is de grootste natuurramp ooit (waar men vanaf weet dan) en om dan heel even de moeite om ook maar een pers bericht te laten gaan of je gezicht even te laten zien is niet zo heel erg moeilijk hoor, dat de pers zich er zoveel gaat bemoeien is ook niet goed maar dit slaat werkelijk alles :confused:

9. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet Remskes doen daar, als 'ie daar is dan?

10. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Reading is the keyword ;)

11. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat zegt hij toch, "z'n gezicht laten zien".

Terwijl de lijken voorbij drijven en de mensen proberen om te redden wat er te redden valt. "Hallo, I am minister from Holland! You know, windmills and cheese!"

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Je bent op vakantie en je moet naar een rampgebied, omdat de media zonodig je gezicht moet zien, anders ben je onmenselijk. Je gaat daar naar toe. Je ziet geen huis of boom, enkel weggespoelde puinhoop en lijken. Overal een bende . Daar heb je niets aan. Ik vind hem eerder een goede man om weg te blijven dat zielig ertussen gaan staan van "Oh Nederland, ik sta nu tussen wat weggespoelde huizen. Ik ben wel een goede man en denk wel om de mens". En met dat schietgevecht. Ga jij ernaar toe, om weer beeld te tonen met "Ik ben naar het probleemgebied gegaan, ik ben sociaal en menselijk." Of je wordt neergeknald (meegesleurd in het water), of je loopt in de weg.

En aan stiltes doe ik niet. "Kijk eens hoe meedenkend wij zijn. Wij zijn nu 3 minuten stil. Wij denken (of doen alsof) nu 3 minuten aan jullie. Ja, wij zijn sociaal en menselijk." Van mij hoeft dat niet. Ga liever collecte lopen of dat wat voor de mensen. Ze worder er niets beter op. Als ik daar op sterven zou liggen of gered moest worden, zou ik niet blij zijn als de wereld 3 minuten stil is om aan me te denken. Help me liever.
    Je denkt de hele dag eraan. Komt het zowat non-stop tegen op het nieuws, in de krant, op de radio. En dan 3 minuten stilte om aan ze te denken, alsof we anders niet aan ze denken. Nee, voor mij hoeven die stiltes niet. Tuurlijk hoef je het niet met me eens te zijn, het is immers wat ik vind en hoe ik erover denk.

13. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mjah, hij had de Nederlandse slachtoffers kunnen ondersteunen, hij had nie gelijk de eerste dag hoeven te gaan, maar ik vind wel dat die toch wel binnen een week had moeten gaan.

14. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Jah idd dat mogen ze achteraf doen, als alles gebeurd is als alle doden zijn gevonden en al die zooi, dan kunnen we beter pas 3 min. stil zijn en aan hun denken.

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    hij is vertegenwoordig van ons land.Als dit gebeurt dan zou ie iets van zich moeten laten horen.Hijs minister van binnenlandse zaken en der zitten daar nedelanders klaar.Verder mischien waren der wel mensen geweest die nu nog zouden zeiken maar de hype was vele malen minder geweest.

Tjah de pers is links georienteerd.Das een toch wel een trieste opmerking die ik niet van jou had verwacht.Tjah verder ken je de man persoonlijk ? hoe weet je dan dat ie het niet zo zou zeggen .?

En voor de laatste keer GET IT OUT YOURE HEADS hij hoefde daar niet naartoe.Een bericht van hem was voldoende.

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    De pers is links georienteerd, dat heb ik niet bedacht. Maar even serieus, heeft iemand Remkes op tv of de radio horen zeggen "laat me met rust". Dat doet geen weldenkend mens. Het ligt echter wel lekker in de mond als je hem hem wilt pakken.

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tjah menings verschil dan.Mischien heeft ie niet gezegt mischien wel.LAten we hem hier het voordeel van de twijfel geven.Maar wat in mijn ogen vreemd is.Iedereen valt nu over de pers en de hype.Maar wat gebeurde er tijdens de moord op van goch?Pcies het zelfde.Een grote hype en dan is het wel terecht

18. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Vakantie of niet die man moet zo snel mogelijk ter plekke zijn. Dat is zijn baan en hij draagt die verantwoordelijkheid. Hopelijk maakt ie deze schande ongedaan.

19. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Remkes is degene die als minister van binnenlandse zaken, politiek verantwoordelijk is voor de coordinatie van hulp(diensten) ten tijde van -al dan niet nationale- rampen.

Deze minister zat ten tijde van de ramp met 7 vrijgezelle vrindjes, in het zonnige Thailand om te genieten van de plaatselijke cultuur.
    De minister gaat geregeld met deze "old boys" naar Thailand, zo schrijven de kranten, het is een vriendenclubje uit Groningen.
    Een telefoontje met de woorden "Ik ben in orde hoor, ik wil verder dan ook niet gestoord worden" met op de achtergrond het giechelen van diezelfde plaatselijke cultuur is begrijpelijk.

Een detail als vermiste en dode Nederlanders moet je niet je vakantie laten verpieteren.
    Je moet er toch niet aan denken dat je samen met je 7 gezonde vrinden meteen na de ramp gaat helpen met het ruimen van lijken?
    Brrrr. nee hoor. Da's alleen maar in de weg lopen.
    "Ober, geef me nog een marguerita!!"

Of de "plaatselijke cultuur" al oud genoeg was om sterke drank te mogen drinken is nog maar de vraag....

:'-(

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hij had niet hoeven gaan, maar het was wel sociaal van hem geweest om wel te gaan :)

Deel Deze Pagina