M'n broer homo

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fearless[NL], 9 jul 2004.

1. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Laten we het er maar op houden dat Mirik onfeilbaar en niet te definieren is. Het is een vleesgeworden raadsel, een mysterie! Een kabouter met baard, een lesbienne die gek is op het zachte vrouwenlichaam, een verkapte Master Chief, of XBW bazin... who knows exactly? :+

En nu weer ontopic please!

2. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, Persoonlijkheids storing ?
    Travestiet?
    Wie post er ff een foto van Mirik op the green mile :+

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

De Xbox is multifunctineel, multicultureel en multiseksueel. hetero's, homo's Bi's en hermafrodieten diggen het! :)

4. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    eh...dude :confused: Ik ben straight heur... :{ *)

/als je mij bedoelde :+

5. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Hier sluit ik me helemaal bij aan.
    Zelf heb ik hetzelfde meegemaakt als fearless, nl. dat mijn broer ook uit 'the closet' kwam. Mijn ouders hebben er absoluut geen problemen mee. Toen hij mij vertelde dat ie naar 'nichtenclubs' ging, legde ik niet de link dat ie homo was. Achteraf heb ik daar erg om moeten lachen.

Nu is het jaren later (jaartje of 8 ) en heeft hij al 5 jaren een vaste vriend en woont samen. Dit klinkt misschien heel raar voor buitenstaanders, maar ik kan niet anders zeggen dan dat het een onwijs tof 'volk' is. Bij verjaardagen en feestjes e.d. komen er natuurlijk veel homo's (vriendenkring) en dat zijn stuk voor stuk onwijs aardige gasten.

Nou ik kan verder nog wel 3 a4-tjes schrijven over dit onderwerp, maar als je nog wat te vragen hebt, doe dat gerust (pm ofzo).

6. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    beter uit de kast komen dan het blijven ontkennen net als die knaas uit Idols, met z'n vriendin die weer net een vent was!

Heb zelf nooit iets dergelijks meegemaakt, maar het lijkt me wel een apparte belevenis als iemand van wie je het niet verwacht je verteld dat hij homo is.
    Zou er geen problemen mee hebben, zolang ik er maar geen last van heb, maar dat ik met alles en iedereen, niet alleen homoseksuele..
    Waar ik me wel aan kan irriteren is van die verwijfde homo's... nichten, omdat ze zo bezig zijn een statement te maken van; "Kijk ik ben homo en ik durf het te laten zien" en nogal vaak een arrogante houding hebben. Dat is volgens mij puur alleen verdediging, die arrogante houding, om zo mensen die eventueel commentaar hebben, af te schrikken.. Ik ga er toch ook niet mee te koop lopen dat ik hetero ben?

Rally-ho

7. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Je zou eens 2 homo's elkaar innig moeten zien omhelzen of zoenen of afbekken of weet ik wat. Bij hetero's is dat heel normaal (ze lopen er dus vaak wel mee 'te koop', maar is volstrekt logisch; elkaar affectie tonen). Doen homo's ook maar iets wat daar op lijkt dan is het gelijk overdreven etc. Alles word onder een vergrootglas gelegd..

No offense verder, maar dat statement gaat niet helemaal op ;)

/edit: en inderdaad heb je ook gelijk in het af en toe tenenkrommende gedrag van bepaalde personen die nogal aandachtsgeil zijn :)

8. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    @ blair witch; Ja daar heb je wel gelijk in, maar dat doorgeslage gedrag heb je natuurlijk met zo'n beetje elke scene, groep enz.

9. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    @ marius; het is inderdaad zo dat in het openbaar elkaar aanraken/zoenen als homo's zijnde totaal niet wordt geaccepteerd.
    Wat ik trouwens altijd wel opvallend vind, is dat dit niet (in zo'n sterke mate) geld bij lesbiennes. Dit wordt wel als gaaf of geil of weetikveelwat gezien. Zijn het twee mannen, dan is het ranzig en goor. Het is gewoon heel krom.

Mijn broer loopt dan ook nooit in het openbaar met zijn vriend hand in hand of iets dergelijks, simpel weg omdat het niet wordt geaccepteerd. Dit is in deze samenleving ook wel de beste houding, omdat je anders moet oppassen dat je niet in elkaar wordt geslagen of zelfs in vakantielanden (Egypte waar we in mei waren) dit niet mag uiten omdat je kan worden opgepakt en ter dood worden veroordeeld.

Laatst bewerkt: 4 aug 2004
  10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Afgelebber in het openbaar vind ik sowieso irritant, ook bij hetero's. Als ik twee mensen hand in hand zie lopen is dat helemaal niet erg, maar publiek getongzoen vind ik sowieso niet echt een geweldige aanblik. Je zal mij wel met een meisje hand in hand zien lopen, maar publiekelijk tonzoenen in de kroeg zal ik minder snel doen.

Vreemd dat mensen iemand in elkaar slaan vanwege zijn geaardheid.

Ik denk dat veel pubers zo mega homofoob zijn omdat ze zelf hun geaardheid nog moeten vinden.

11. Sora

Sora Spicy

Leuk Bevonden:
    2
    eerder omdat ze niet geaccepteerd worden als homo

12. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de positieve reacties, ik heb er moed door gekregen. :)
    Vreugde :p

13. Studentje25

Studentje25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal

Normaal gesproken reageer ik niet op internetfora, maar voor deze ene keer maak een uitzondering. Het is namelijk een onderwerp wat mij toch wel aan het hart gaat waarover hier gesproken wordt. Mijn complimenten voor de (afgezien van enkele) toch behoorlijk redelijke posts. Meestal kom je heel anderssoortige reacties tegen...(helaas)

Ik ben zelf 25, homo en inmiddels alweer een jaartje of drie "uit de kast". Mensen moeten niet onderschatten wat een moeilijke periode dat is voor iemand. Het kost heel veel tijd, moed, energie en kracht om dat op te brengen. Dus Fearless, ik kan niet anders zeggen dan wat anderen inmiddels ook al gezegd hebben. steun je broer door dik en dun in deze lastige periode. Meestal loopt alles goed (zoals bij mij), maar er zijn ook andere verhalen van mensen die door hun omgeving verstoten werden. Juist in voor iemand moeilijke tijden moet je kunnen terugvallen op mensen uit je eigen omgeving, oftewel familie en vrienden. Die steun is hard nodig, dat kan ik je verzekeren. En vergeet nooit: iemand verandert als persoon niet doordat die hetero of homo is. Sterker nog, je zou juist blij moeten zijn! Je broer heeft je in vertrouwen genomen om iets te vertellen over hemzelf. Je kunt hem nu nog beter leren kennen zonder dat je broer zich hoeft te verschuilen. dat is een heel positieve ontwikkeling!

En voor jou X-heer is de situatie heel erg lastig natuurlijk. Verliefd zijn op een jongen uit je klas...ik ken het. Je hebt het je zusje en een vriendin verteld? Goed man!!! Nu kun je tenminste met andere mensen over je gevoelens praten. dat is een eerste heel moeilijke stap...ga zo door!! Je bent pas 17 maar nu al op de goede weg..ik wou dat ik daar zo op tijd mee begonnen was, maar ja, gedane zaken nemen geen keer. Misschien is t voor jou leuk om verhalen te lezen van jongeren die met dezelfde problemen zitten. er is een blad dat expreszo heet, speciaal gericht op homo- biseksuele jongeren. Ze hebben ook een internet-site http://www.expreszo.nl . Misschien heb je er iets aan...ik kreeg er altijd een feel-good gevoel van. Ik kan niet anders zeggen ga door zoals je nu bezig bent, en wie weet komt de situatie voor dat die andere jongen in je klas er net zo over denkt. Ik wens je daarmee natuurlijk alle succes van de wereld! Want zeg nu zelf: er is toch niks mooier dan liefde?!

Groetjes Sander

14. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het ligt aan algemene acceptatie en cultuur. Het is STOER om op school te zeggen dat homo's stom zijn. Dus doe je dat natuurlijk zo vaak mogelijk, om te laten zien dat je STOER bent. Er is geen logische reden voor, en het is gewoon een gebrek en begrip en respect voor normale mensen. Beetje zoals mensen vroeger naar mensen met een zwarte huidskleur keken. Hopelijk worden homo's net als gekleurde mensen ook door iedereen geaccepteeerd na een tijd, en niet meer zo op neer gekeken als nu. (vind het overigens wel meevallen, alleen onder jongeren is het extreem vaak)

Maarja, je kan het kinderen ook niet super kwaliijk nemen dat ze niet weten waar ze over praten en gewoon iedereen napraten. Een begrip en openheid voor anderen moet je bijgebracht worden, en dat gebeurt echt niet op school, dat gebeurt door levenservaring, discussie met mensen en het vormen van je eigen menselijkheid. Dan zul je vanzelf zien dat jouw acties bijna nooit van jezelf zijn, omdat je zelf nooit open hebt gestaan om iets te leren en het van te voren al beoordeelde omdat dit stoer was, in de cultuur zit, of welke andere reden dan ook.

Er gaat dan een wereld voor je open, en dan zul je nooit meer iemand veroordelen op zijn uiterlijk, sexuele geaardheid of wat dan ook. Alleen maar op de mens die hij echt is. Dan zie je ook hoe andere mensen, die niet de openheid opbrengen zich gedragen, en dat dat absoluut zonder reden gebeurt. Ook leuk is dan te zien hoe anderen op jou reageren. Anderen worden niet meer geremt door vooroordelen op jou, omdat jij veel minder uitstraaltdat je je meningkje wel effe klaar hebt liggen over die andere persoon voordat je hem'haar kent!

Anyways *ramble..

Laatst bewerkt: 4 aug 2004
  15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik denk ook dat het moeilijk is in een wereld waarin het woord homo toch veelal zonder direct te refereren naar geaardheid als scheldwoord gebruikt wordt. Ik speel met een vriend van me altijd halo, word regelmatig voor leernicht dergelijke uitgemaakt, en ik scheld vrolijk terug. We hebben echter helemaal geen problemen met homo's.

Toen een vriend van hem vertelde dat hij homo was, zei die jongen erbij dat hij het moeilijk vond om het tegen hem te zeggen mede doordat hij altijd die woorden gebruikte. Die vriend van me is juist super open minded en accepteerde het direct.

Je moet niet bang zijn ervoor uit te komen door zulk taalgebruik door vrienden. De meeste echte vreinden en vriendinnen accepteren je zoals je bent. Doen ze dat niet, dan zijn het geen vrienden. De enige homo die ik redelijk ken is een vriend van de nicht van een van mijn beste vrienden. Die jongen is er vrij vroeg voor uitgekomen en maakt soms ook leuke grappen over zijn geaardheid (iemand vroeg aan die vriend van me, wie is nu de nicht, en hij stond op en zie "Dat ben ik").

Ik denk ook dat hierbij de vraag meespeelt in wat voor milieu je leeft. Hoe hoger de emotionele intelligentie van je vrienden hoe beter ze je kunnen begrijpen. Als een homoseksueel me vertelt dat hij me een knappe of leuke vent vindt komt dat soms wel wat vreemd over, maar ik neem dat net zo op als een meisje dat me leuk vind waarmee ik nooit iets zou beginnen (flattered, but not interested ;)).

16. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    _O_ Ik eens zijn met...

17. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is Mirik nou?

18. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Onbekend?

19. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
    zie deze thread nu pas

dus ik denk ik zeg ff wat

Ik, had hem waarschijnlijk keihard uitgelachen en hij zou het einde ervan nooit horen

*en ja....ik ben een eikel _0/

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Schat jij jezelf nog heel hoog in kerel , volgens mij ben jij veel minder.

Deel Deze Pagina