Ik denk ook dat het moeilijk is in een wereld waarin het woord homo toch veelal zonder direct te refereren naar geaardheid als scheldwoord gebruikt wordt. Ik speel met een vriend van me altijd halo, word regelmatig voor leernicht dergelijke uitgemaakt, en ik scheld vrolijk terug. We hebben echter helemaal geen problemen met homo's.
Toen een vriend van hem vertelde dat hij homo was, zei die jongen erbij dat hij het moeilijk vond om het tegen hem te zeggen mede doordat hij altijd die woorden gebruikte. Die vriend van me is juist super open minded enaccepteerde het direct.
Je moet niet bang zijn ervoor uit te komen door zulk taalgebruik door vrienden. De meeste echte vreinden en vriendinnen accepteren je zoals je bent. Doen ze dat niet, dan zijn het geen vrienden. De enige homo die ik redelijk ken is een vriend van de nicht van een van mijn beste vrienden. Die jongen is er vrij vroeg voor uitgekomen en maakt soms ook leuke grappen over zijn geaardheid (iemand vroeg aan die vriend van me, wie is nu de nicht, en hij stond op en zie "Dat ben ik").
Ik denk ook dat hierbij de vraag meespeelt in wat voor milieu je leeft. Hoe hoger de emotionele intelligentie van je vrienden hoe beter ze je kunnen begrijpen. Als een homoseksueel me vertelt dat hij me een knappe of leuke vent vindt komt dat soms wel wat vreemd over, maar ik neem dat net zo op als een meisje dat me leuk vind waarmee ik nooit iets zou beginnen (flattered, but not interested
).
Klik om te vergroten...