1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mode? Trent? Muziek? WTF?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door PeaCock, 10 sep 2003.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ze kunnen uitsluiten wat ze willen, maar het probleem wordt er niet mee verholpen. Hoofddoekjes verbieden, topjes verbieden, lonsdale verbieden, roken verbieden. Ze maken de problemen alleen maar groter.

2. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    dat is juist beetje het ''domme gedachte'' achter kledingstijlen, imago, zogenaamde ''eigen'' stijl hebben, enzo. de meeste van ons zitten volgens mij gewoon nog op school (misschien doen de meeste wel VWO ofzo lijk mij tog geen hele domme gasten hierzo)..de meesten zullen dan wel naar de UNi of hbo gaan/doen. Wanneer je ouder wordt zijn er veel belangrijke dingen dan proberen je eigen kledingstijl te dragen, en er ''hip'' ''cool'' of ''anders'' uit te zien. En wie wilt er nou niet n beetje succesvol zijn, goeie baan, zekerheid, goed inkomen, stabiel financiele achtergrond hebbe. En natuurlijk hebben ze daar gewoon n standaard ''uniform'' waar je naartoe behoort uit te zien: een pak, jas en n leren koffer etc. je werkt 5 dagen in de week of wel meer bijna heel de dag, t zelfde als je op de uni studeert. dan heb je echt geen tijd om te kijken welke stijl zou k gaan dragen en hoe zie ik er hipper uit dan anderen. Natuurlijk is t goed dat je beetje smaak ontwikkelt bijv als je uitgaat in de weekend. En tis ook zo bullshit om te zeggen dat je niet bij de massa hoort, iedereen hoort bij de massa maakt niet uit hoe je eruit ziet. ligt aan je positie bijv de President of Directeur van n groot bedrijf die hebben juist macht en die lachen juist die ventjes uit die proberen ''niet'' bij de massa te horen. Er zijn altijd nog wel ouderen die natuurlijk hip uitzien enzo (aantrekkelijk uitzien voor de vrouwen of mannen, en je eigen presentatie) maar dat is lang niet meer zo als je op vroeger op school zat en dat t zo belangrijk is dat je iets ''uitstraalt of bij n ''groep/levenstijl'' hoort.

Laatst bewerkt: 26 sep 2004
  3. TheEvilCuber

TheEvilCuber Now Im Nothing

Leuk Bevonden:
    0
    LOL weet je dat jou hele tekst totaal niet op mij slaat? Ik ben juist iemand wiens motto "I just dont give a fuck" is en een hekel heeft aan merkkleding / uitgaan

Ik draag geen skateschoenen kleding omdat het zo mooi is of omdat het ''stoer" is maar omdat het gewoon nodig is om goed te kunnen cruizen /skaten.

De massa zijn voor mij alle mensen die de mode volgen, het geen reet boeit wat er buiten hun stad gebeurt zolang ze zelf maar hun hapje thuis hebben staan. Oftewel simepele mensen. Skaters zijn dat over het algemeen juist zeker niet, dat zijn sociale mensen die nadenken over het leven en andere belangerijke dingen.

Het is gewoon erg irritant als mensen de kledingstijl die bij jou levensstijl hoort gaan dragen omdat ze denken dat dat de mode is, en soms zelfs bij skateparken gaan rondhangen met hun zielige opgefokte golfjes |:-

trouwens jij hebt het over mensen in een pak, maar bijvoorbeeld op mijn opleiding het Grafisch Lyceum zullen er misschien 5% van de mensen er zo gaan uit zien laten simpelweg omdat ze niet beroepen gaan uitoefenen. Het zijn vooral creatieve mensen die later thuis achter hun mac, logo's folders, en sites gaan maken. dus ook dat slaat totaal niet op mij.

4. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben altijd casual gekleed..hoor dus niet huis in die groepjes die PeaCock beschrijft misschien ''allround''.

5. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    oke sorry, ik had het ook niet op jou bedoeld maar meer op ''pubers/tieners/endatsoortgevallen''. ik ken jou ook niet sorry, mijn excuses
    Die ''mensen'' noem ik niet gelijk simpele mensen, net alsof ze minderwaardig zijn dan ''skaters'' :confused: . Skaters zijn ook mensen..maar ik ken ook mensen die ''skater'' zijn maar niet diepzinnig nadenken over het leven en nogal verkeerde theorien bedenken net alsof ze heel intelligent zijn(alternatief gedoe), dus vooroordeel. Dat het jou boeit/irriteert dat mensen proberen n bepaalde kledingstijl te dragen die eigenlijk niet bij hen hoort in hun opgefokte golfjes getuigt ook van ''simpel denken''. Niet dat je dat altijd doet, maar wat boeit jij dat nou netalsof de wereld daar nou om draait?? skaters waren toch mensen die diep kunnen nadenken over het leven.. Ik bedoel ook niet dat je er perse er ''normaal'' (richtlijnen van de maatschappij) uit moet zien om iets te bereiken. Maar wanneer je ergens doelen op stelt bijv n diploma halen of iets ontwerpen/bedenken dan ga je bijv niet storten op image/mode (tenzij jij n modeschool doet) want dat doet er helemaal niet toe. begrijp je..het is de inhoud waar t omgaat..

6. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Kleding, een vorm van uiting, is ook (in zekere zin) inhoud. Je kunt er mee aangeven hoe je je voelt, hoe je over dingen denkt, waar jij waarde aan hecht, KUNT, want er zijn zat mensen die het voor het patsen doen, voor het 'fitting in' of onzekerheden. Dat jij met een ralflaurentje of scapa-tje gaat rondlopen geeft mij, eerlijk gezegd, vaak juist het gevoel dat ik je neit mag, want ik ken er maar weinigen die het dragen omdat ZIJ het echt zo mooi vinden. Dat je met urban kleren gaat rondlopen omdat je helemaal into hiphop bent en een hekel hebt aan die simpele massproduced van tegenwoordig, props!, dat je met een shirt van greenpeace rond gaat lopen, props!, dat je met een shirt van Che Guevera (ik schrijf zijn naam vaak fout, zal nu ook wel weer zijn, en dat terwijl ik verder veel over hem weet, maar dat terzijde) rond gaat lopen, props!, of toch niet.. je hebt mensen die rondlopen met zo'n shirt en weten waar het voor staat, wie hij is etc. En je hebt de mensen die het doen omdat anderen er ook mee lopen.. Ik merk nu, meer dan ooit tevoor, in 6vwo dat ik een enorme hekel begin te krijgen aan haast iedereen, zo meningloos, interesseloos, weinig besef van de wereld van de maatschappij en dan zou je denken dat je dan met bv altokleren rond gaat lopen, NEEN, die tijd is nu voorbij, 90% loopt er niet mee rond om een statement te hebben, maar om er bij te horen, of juist te doen alsof je een statement hebt, en verder even gecontroleerd doorgaat met het geroutineerde gedrag van tegenwoordig.
    Jah, een duidelijk afkeurend beeld, maar ik hoop dat er op de universiteit wat meer 'real' (in mijn ogen) mensen lopen.

Sorry, heb geen zin om te boel te controleren op spelfouten of bouw, maar hopelijk komt mijn boodschap wel over..

7. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Op de UNi lopen volgens mij heelveel ballen met hifliger en ralf shirts en n mooie rood blauw wit gaastra jas. Maar je moet verder kijken dan je ziet..t gaat om de persoon. Kleding heeft maar n minimale bijdrage aan de inhoud. maar he als je ouder en wijzer wordt begrijp je dat zo'n 95% van de mensen hun kledingstijl tov van hun levenstijl niet waar maken. De ene uitzondering 5% kan je tog al bijna verwaarlozen. Maar jezelf kleden in je eigen stijl en je bent er gelukkig mee is niks mis mee,het is alleen vervelend als ''mensen'' op elkaar neerkijken vanwege hun kleding. bijv ''skaters,goth,alto, hoezezichwillennoeme'' neerkijken op ''bullshit blingbling kleding en wannabe's 50cent of meisjes'' die tveel tmf hebbengekeken ookwel breezasletjes, en andersom kijken zij weer neer op skaters die er niet uitzien in hun ogen. niet alleen bij pubers maar ook gewoon zelfs bij jongeren gaat dit nog op.

8. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    ik hoor bij de "ik hoor niet bij een groep" groep

9. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    er bestaan geen groepen

10. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Er bestaan absoluut WEL groepen, net zoals er vroeger zuilen bestonden.

Al is de scheiding tussen de groepen wel steeds meer minder duidelijk.

11. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    mooi gezegd !!

12. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Volgens mij begrijp je mijn punt dus niet.. Ik weet ook wel dat je uit de kleding niet geheel of zelfs vaak grotendeels de persoon kunt clasificeren, maar daar gaat het ook niet om, het gaat om de 'mogelijkheden' die je hebt bij het dragen van kleren, om iets uit te dragen, een statement te maken.. Maar ik vraag me dus af of, en ik denk dat, de tieners/pubers (whatever) van nu niet meer de kleding uit sorteren om een statement te hebben, maar te doen alsof zij een statement hebben, wat ook een manier van doen is, in tegenstelling tot wat er een 20jaar terug was (denk ik..)

Ik kijk niet snel neer op mensen die een bep. kleding dragen, al moet ik zeggen dat ik bij mensen met lonsdale kleren (of dat andere duitse merk waar 'nsdap' inn zijn geheel te vinden is) en kale hoofdjes alvast een afrastering heb gevormd waarin hun karakter te plaatsen zou moeten zijn. Als je me volgt 8).

Mijn statement: Jongeren tegenwoordig zijn overwegend dom, vrij meningloos, en ik vraag me STERK af wat onze generatie op gaat leveren over een tiental jaren..

13. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Mee eens. Kijk eens hoe snel iedereen op de Burberry bandwagon springt. Iets hoeft maar over te waaien uit Engeland, en hier begint men het massaal na te doen.
    Ook qua politiek en algemene kennis is het tegenwoordig 'stoer' om net te doen of het je geen ruk kan schelen. Kijk maar eens naar de reacties in de ASEL thread over 2 oktober. 'Ik ga niet, want ik mag niet stemmen' was de algemene tendens, totdat thewalrus en hordo aan hun traditionele discussie begonnen. Nog iets, tijdens maatschappijleer (kutvak, dat wel) werd ik met open mond aangegaapt omdat ik de drie grote politieke stromingen kon opnoemen. We hebben het hier dus over een 5 havo klas.

Nee, ik zie het ook somber in wat het gros van deze generatie kan bijdragen aan de samenleving later.

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben het hiermee volledig eens! Ik kan me ontiegelijk ergeren aan al die jongeren die niet doen wat ze zelf willen, maar gewoon dom de massa volgen en alles doen zolang het maar "cool" is. En ze interesseren zich alleen voor dingen die een "cool" imago hebben, belangrijke zaken zoals politiek mag je je niet voor interesseren want dan ben je niet "cool".
    In dat opzicht kunnen we misschien wat leren van de jaren 60 (misschien is dat wel het andere uiterste, maar de jeugd bemoeide zich toen wel met belangrijke zaken)
    Ik heb dan ook niet zo grote verwachtingen van maatschappijleer om Nosh's voorbeeld te nemen, dat ik volgend jaar krijg.

En wat betreft Lonsdale, op onze school is het niet verboden, maar je ziet het ook nauwelijks. En racisme is er (bijna) niet, dat kom je niet zo snel tegen in een limburgs dorpje als in een grote stad in de Randstad.

15. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    is dat niet cool?? ow shit! ik vin politiek niet saai ofzo maar echt in geintresseert ben ik niet

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wie hoort nou echt ergens bij, je ziet genoeg kinderen/jongeren die gewoon meelopen zodat ze er bij horen.
    ik zelf hoor bij m'n Metal vriendjes: Linkin Park enzo
    verder draag ik gewoon Overzeas en Download
    hierdoor voelen sommigen zich de king

17. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hou gewoon van Hip Hop, reggea en al die zooi. Ik ben echt geen gangster, ik kleed me gewoon wat ik mooi vind en wat stijlvol is. Ik praat gewoon, niet overdreven stoer ofzo.

Gastjes die roken om stoer te zijn vind ik heel zielig en ik ga er niet aan beginnen, al mn vrienden respecteren dat en ze doen het zelf ook bijna niet.

Lonsdale kleren zijn niet eens lelijk ofzo, maar de betekenis daarvan is verkeerd.

Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  18. Devil 6x6

Devil 6x6 Down-Under-Crew.com

Leuk Bevonden:
    0
    Wie zegt dat iedere Lonsdale drager met 'die' betekenis loopt. Er zijn zat mensen die het ook gewoon dragen omdat ze het een mooi merk vinden. Ik ben er zo eentje. Dus ik vind het een foute beredenering om te zeggen dat de betekenis ervan verkeerd is.

19. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vooral alto, maar ga met iedereen om en st overal bij. Als diegenen maar aardig zijn. Ik heb ook veel marrokaanse vrienden ondanks dat ik eerst lang haar had enz. Verder eigelijk gewoon met vrienden. Maarja dit was vooral op de middelbare school. Ik zit nu op hbo en daar is t neit echt.

20. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ken ook wel iemand die Lonsdale draagt omdat hij het mooie kleding vind, verder is hij gewoon een hartstikke aardige kerel. Ik zeg gewoon dat het bekend staat als racistische kleding.

Deel Deze Pagina