1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Molukse wijk duldt geen vreemden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 6 mrt 2004.

1. DIABLO

DIABLO Your Soul Is Mine!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf ook moluks, geboren in NL, woon ook in een molukse wijk..
    Nergens last van verder, er wonen zelfs normale nl-ers hier.
    Dus van dat wijkje daar begrijp ik nix van.
    Komt idd racistisch over.. Maar betekent niet gelijk dat alle molukkers zo zijn he ;)
    ''voordat er weer mensen met vooroordelen komen''

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Uiteraard niet :) maarja zoals je zelf al zegt, beetje raar dat ze niemand daar willen hebben. Zo erg zijn nederlanders toch niet :+.'Beetje met de tijd meegaan :)

3. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm, ik vind het een beetje vuig beleid.. Als ik in een "Nederlandse" wijk woon, en er wil een marrokaan komen wonen, en ik ga dat tegen, dan heb je de poppen aan het dansen, en twijfelen de autoriteiten er niet eens meer over.. dan mag die marrokaan er zo komen wonen.. Maar nou is er een allochtone wijk, die lekker met alleen hun volk daar willen wonen, en nu wordt alles in beraad genomen.. omfg.

4. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    precies.. DAT is het grote probleem van nederland.. Nederlanders mogen niks.. de rest mag alles..

5. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind zijn opmerking nogal dom, aangezien disucssies hier sowieso altijd netjes gaan. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen 'alle buitenlanders eruit' op XBW. :{. Nu doet hij net alsof half XBW anti-buitenlanders is. Bovendien zegt hij 'weer', alsof het vaker gebeurd. :{. Dat vind ik nogal dom. Ik ga toch ook niet zeggen als iemand net een F1-topic heeft geopend van 'begin nu niet over Jos Verstappen en de grindbak, daar heb je zo weinig aan', als niemand er nog maar een woord over had gezegd :{.
    Dat is een beetje kort door de bocht als je het mij vraagt.

6. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Het is gewoon belachelijk. We mogen gvd niet eens meer in ons eigen land wonen :mad: Ik vind dit echt triest hoor. De Molukkers moesten ze eruit stampen! Bovendien.. Dat contract was vorig jaar verbroken (ze waren er zelf bij) dus zij hebben NIETS te zeggen over wie er wel of niet komt te wonen. En heb je het op tv gezien? Hoe die stomme Molukkers uitflipten op die van de gemeente? Ik citeer: "Ik slacht je hoofd eraf man!" Wat denken ze wel niet?!!?!

7. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    net als diablo ben ik ook moluks (half) maar ik woon neit in de molukse wijk (er is er wel een hier in alphen) en er wonen hier ook geen nederlandse gezinnen in de wijk, wel eromheen.
    Stel je voor dat dat gezin wel mag wonen in die wijk, dan weet ik al wat er gaat gebeuren ....die verhuizen binnen een half jaar naar een andere buurt en hebben ze toch hun uurtje beroemdheid op tv en radio gehad.

en dat gezeik van stuur ze allemaal terug als ze niet willen integreren dat ben ik zat....alle molukse mensen spreken nederlands....ze hebben geen eigen scholen het is alleen dat ze allemaal in een wijk wonen.
    En ik weet sommige dingen zijn niet goed te praten, VB ''ik slacht je hoofd eraf'' wat ballenknieper zei, dat is gewoon iemand die aandacht wilt.

Dit is ook zon reactie waarvan ik denk ...
    :{

Laatst bewerkt: 7 mrt 2004
  8. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Dan had je de vorige threads moeten lezen over dergelijke onderwerpen. Gasten die deze gebeurtenissen gebruikten om hun Extreem rechtse propagenda praatjes te houden, mensen die niet verder kwamen dan te roepen dat alle grenzen dicht moesten, en alle buitenlanders weg, enzovoort.
    In dat opzicht heeft hij zeker een punt met zijn opmerking.

O-T: ik vind dit zelf echt van de gekken, Nederlanders die in hun eigen land niet mogen wonen waar ze zelf willen. Niet dat ik iets tegen Molukkers heb, zijn over het algemeen aardige gasten, die vloeiend Nederlands praten, maar dat dit soort dingen gebeuren is echt jammer. Zorgt ook voor een mooie voedingsbodem voor nog meer haat tegen buitenlanders...
    :{

9. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Om even terug te komen op Rolorob, sorry ik wist niet dat zei het huis kregen toegewezen: beetje slecht gelezen denk ik |:- , idd een beetje dom van WVS, als ik in de schoenen stond van dat Nederlandse gezin had ik daar niet willen wonen, gewonen weigeren die handel...

10. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    integreren houdt in dat je juist volledig overgaat in de samenleving waarin je terecht komt.. En wanneer je iedere dag na je werk terugkeert naar de plek waar je alleen met imigranten woont, is dat zeker niet bevoorderend. Ik vind dat altijd zo'n onzin dat ieder volk wat hier in Nederland woont zijn eigen wijken moet hebben.. Zijn wij Nederlanders niet goed genoeg ofzo om naast te wonen? Stinken wij ofzo? Ik vind het nogal racistisch.. Als ik in Indonesië ga wonen kom ik toch ook niet in de Nederlandse wijken terrecht..

11. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    T zijn die RMSers waar je last van hebt, maar das net als die Nazi's in Nederland en k ken ook genoeg zwarte rasisten. Iedereen wilt zn eigen plek, allemaal 1 pot nat.

12. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Toevallig, gisteren stond in de volkskrant een stuk over 3 nederlandse gezinnen in andere landen. En wat blijkt? Allemaal wonen ze óf apart óf in nederlandse wijken, waar ze Nederlandse televisie kijke, Nederlandse eten eten, en Nederlands praten. Komt je bekend voor, niet?

En als je volledig overgaat in de samenleving waar je terecht komt heet dat assimileren, niet integreren.

13. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    Bij nederlanders in de buurt wonen is toch iets anders dan anderen verbieden bij jou in de buurt te gaan wonen lijkt me zo

14. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Tuurlijk komt dat voor, maar is dat even massaal als wat hun doen? Gaan wij klagen als daar ook "inboorlingen" wonen? Dacht het fftjes niet.

Sorry voor het misverstand, dat het idd assimilatie, waar ik op doelde was: integreren houdt in dat je juist volledig overgaat in de samenleving waarin je terecht komt, maar wel met je eigen normen en waarden voorop, wel zo opgestelt dat ze passen in de maatschappij waar je bent terecht gekomen.

15. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    integreren is dat je volledig wordt geaccepteerd als onderdeel van de samenleving.....:{ niets meer, niets minder

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, ergens heb je wel gelijk. Sommige allochtonen misdragen zich gewoon en de regering durft er niks tegen te doen want dan zijn ze weer "rascistisch" bezig. Neem nou dat voorbeeld van die zigeuners die geen belasting betaalden of dit voorbeeld, waar Molukkers een Nederlands gezin verbieden om bij hun te komen wonen. De regering doet er niks aan, omdat je dan weer ál dat gezeik krijgt dat we discrimineren. Als we die rotte appels eruit konden halen, dan zouden al die wel/geen-discriminatie problemen voorbij zijn. Het is net een basischoolklas, er zitten enkele rotzakken in die het verpesten voor de rest. Als er problemen zijn worden allochtonen altijd als een groep aangesproken en niet die "rotzakken" individueel. Zoniet, dan voelen ze zich altijd aangesproken als groep.
    Ik durf te wedden dat er in die Molukse wijk ook mensen zijn die niet moeilijk doen.

17. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wat erg dit :{ Buitenlanders die hele wijken voor zichzelf gaan claimen vind ik niet kunnen, dit moet toch niet te gek worden :mad: We worden gewoon ons eigen land uitgepest en als we er wat van zeggen worden we weer beschuldigd van discriminatie :{ Krijg toch de ......................................... :mad::mad::mad:

18. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Precies ;), sommige buitenlanders kunnen je bij wijze van spreke je de hele huid vol schelden maar als je andersom dan ff wat zegt dan is het natuurlijk discriminatie :confused:.

19. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Je neemt me de woorden uit de mond 8)

Maar wat ik nou niet begrijp hé? De regering pakt dit soort problemen ook niet aan. Wat ik wel gek vind is dat ze wel al hun aandacht en 2-3 miljoen euro schenken aan "uitbreiding" van het regeringsgebouw in Den Haag zodat ze 6m2 meer de ruimte hebben terwijl heel Nederland miljarden euro's moet bezuinigen maar niet even de aandacht richten op de echte problemen |:-

4e keer dat ik dit zeg: Jan-Peter dat kan beter ;)

Klinkt wel lekker :cool:

20. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat geld de oplossing is voor zaken zoals dit, hoor :{

Deel Deze Pagina