1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Moskee in Rotterdam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kane, 22 okt 2003.

1. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik denk dat de extremere moslims de oorlog van Amerika op terrorisme zien als een oorlog op de islam.

Uiteindelijk, als er niets word gedaan, zal er wel een oorlog plaatsvinden. Helemaal als we dezelfde tafarelen krijgen als in Israel, waar weekelijks zelfmoord aanslagen op onschuldige mensen worden gepleegd (en even hard word gereageerd), vrees ik.

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Al met al, zonder extremisten in dit land voel ik me toch een stuk veiliger, en dat is het ook.. En een moskee is idd, zoals ik al eerder las, een broeinest voor extremisten..

3. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Dan was jij zeker ook heel blij dat gabber ten onder is gegaan. DE kweekgrond van Rechts-extremisme

4. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad moest en moet ik niks van gabbers hebben.. Al maakt een hardcore liefhebber niet meteen iemand een gabber :{ en tegenwoordig zijn er ook nog mensen gabber, maar die er geen politieke ideeen op na houden;/

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217

En zo houdt ook niet elke moslim er politieke ideen op na of is een extremist.
    Het zal je verbazen maar een heleboel moslims gebruiken een moskee om te bidden en niet om plannen te smeden voor werelddominatie.

6. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Je was me net voor, maar Orcrist als je die gedachte van die hardcoreliefhebbers nou ook eens op moslims projecteert dan krijg je misschien een idee van het stereotype waar ze op dit moment mee te maken hebben.

7. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb ook niks tegen de "gewone" moslim, maar tegen de extremisten.. En idd zullen veel moslims er gewoon komen om te bidden, maar er kan ook een aantal zijn wat andere plannen heeft..

8. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Die plannen hebben ze toch wel dus daar maakt die moskee geen verandering in. Als je zoiets wilt doen dan ga je dat niet in een publieke ruimte bespreken welke naar alle waarschijnlijkheid toch al extra in de gaten wordt gehouden door de BVD

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Er zijn een heleboel moslims die ook wat tegen die extremisten hebben.. Maar in een paar opmerkingen van jou suggereer je dat moslims en vooral het doel van moskeeen niets anders is dan het voortbrengen van extremisten

Die enkele anderen hou je altijd en wat dat betreft maakt het niet eens uit welk geloof ze volgen.
    Ik vind het altijd erg frappant b.v. dat moslim extremisten voor veel mensen het typerende beeld van een moslim zijn terwijl b.v. de KKK wel afzonderlijk van het christelijke geloof gezien wordt.
    Terwijl in mijn ogen de KKK net zulke extremisten zijn als bepaalde moslim groeperingen.
    Het zijn allemaal lui die het geloof aanpakken om hun eigen idealen door te douwen. En vaak staat het nog averechts op het geloof wat ze zogenaamd volgen.
    Nergens in de Koran staat b.v. dat je maar elke niet moslim moet vermoorden, vrouwen moet onderdrukken etc etc..
    Net zo min als dat er in de bijbel staat dat je negers maar moet ophangen naast een brandend kruis.

Een moskee is zeer zeker niet een broedplaats voor extremisten.. Sterker een openbare moskee zoals die komt in rotterdam zal eerder een betere opvoedende functie hebben (zowel voor moslims als niet moslims) dan een of ander klein achterkamertje waarvan niemand weet wat daar nou eigenlijk gebeurt..

10. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    KKK heeft ook helemaal niks met geloof te maken...

Christenen zijn blank en zwart, KKK-leden zijn puur blanke rascisten, heeft niets met het Christendom te maken...

11. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    En in de afgelopen duizenden jaren is nou eenmaal gebleken dat religie de beste manier is om een grote groep mensen samen te krijgen om een gezamelijke vijand te bestrijden. Dit in combinatie met een charismatisch persoon en je hebt de poppen aan het dansen.

Maar is de religie dan slecht of de mensen die het misbruiken voor hun eigen gewin?

KKK zijn over het algemeen zwaar gelovige christenen

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat vind jij.. maar volgens de KKK leden staat het in de bijbel dat negers minderwaardig zijn etc..

Kijk ik vind de KKK zelf ook niets met christendom te maken hebben buiten dat ze het geloof misbruiken voor hun idealen.
    Maar dat geldt ook voor moslim extremisten. die misbruiken de islam voor hun idealen.
    Niet elke christen is dus een racist en niet elke moslim is een extremist.

Dat wou ik met dat voorbeeld zeggen

13. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Waarom hebben deze extremisten eigenlijk wat tegen het westen, en met name Amerika? Zit vrij vaak hierover te discuseren, maar besef dit nu pas. :{

14. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ze vinden het Westen bemoeizuchtig, en dat het Westen zich met zaken bemoeit die het Westen volgens hun niks aan gaat.. Maja, hoofdreden is min of meer dat het Westen hun in de gaten houdt, en hun het liefst nog oorlogje willen spelen.. en mensen willen onderdrukken..
    (we hebben het wel over de extremisten in hun eigen land)

15. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk maar eens naar landen waar moslim extremisme heerst. Dit zijn over het algemeen zeer arme landen waar bijna geen scholing is. Hier zijn mensen nogal snel vatbaar voor extremistische ideeën.

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hoe zit het dan met rechts-extremisten hier in Nederland? Die hebben over het algemeen wél scholing gehad

17. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Die hebben inderdaad scholing gehad maar het zijn dan weer vaak de lager opgeleiden

18. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Ach, nu ik er over nadenk..

In die moskee zullen alleen ouderen komen, die geen ene fuck NL verstaan en geen ene fuck om NL geven..
    Dus doe maar niet, ik d8 dat het misschien zou helpen bij het integreren oid....Maar ik ben van mening veranderd...

19. Jorundr

Jorundr Helmond Sport

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina