Moskee in Rotterdam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kane, 22 okt 2003.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wanneer je een grote stad als Keulen nog niet eens kunt ruiken (nouja, goed andere discussie) zie je die grote kerk al van ze. Dat is dan 'mooi' en interessant. Die hele stad draait rond die kerk en de kerk is dan ook vrij door iedereen te bezichtigen. Zelfde als met Barcelona, die kerk is zelfs nog een stuk imposanter door zijn wat originelere vormen. Ik snap het gewoon niet Kane...

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    sorry maar dit is dus de meest grote bs die ik tot nu toe heb gelezen..
    We hebben het over een moskee .. een religieus iets.. Dat is niet eens land gebonden..
    Moslims zijn er over de hele wereld in alle kleuren en maten.. En al die mensen hebben net als christelijken recht op een gebedsplaats.. En als zij de financien hebben of krijgen om de grootste van europa te bouwen mogen ze dat van mij doen.

3. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en toevallig komt het overgrote deel van de moslims uit de landen als turkije en marokko en die kant op. Maar dan ook echt het overgrote deel. Dus laat ze daar lekker de grootste moskee neerpleuren

4. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Hier wonen ook mensen die moslim zijn, waar mogen die dan bidden? Doe niet zo arrogant man. :{

5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dus? die mensen wonen nog steeds hier.. sommige al meerdere generaties.. en de niet turken en marrokkanen dan die wel moslim zijn.. die moeten dan maar naar turkije of marrokko?
    Of moet je als je in nederland wil gaan wonen maar christelijk worden.. Maar hoe zit het dan met niet-christelijken??
    Iedereen heeft recht op zijn geloof.. En iedereen heeft dan ook recht op een plaats voor dat geloof, (lees kerk, moskee.. etc)

En hoe ziet het dan b.v. met de christelijken in china.. China is ook niet van nature een christelijk land.. moeten daar dan ook de kerken maar weg en de mensen naar "christelijke" landen toe..

1 ding weet ik wel.. dat ik als ik jouw posts zo zie liever een moslim met respect voor anderen als buurman wil hebben dan zo'n kortzichtig iemand als jij..

6. zeroxxl

zeroxxl Koekert

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er helemaal niets op tegen dat de grootste moskee van Europa in Rotterdam gebouwd gaat worden, waar het mij om gaat is dat niemand weet of het nu een publiciteitsstunt is van de regering of echt goodwill ten opzichte van het geloof.

Daarnaast is er in veel moskeeen sprake dat er geen andere geloofsbetuigers naar binnen mogen. Waarom zou je dan zo'n grote moskee bouwen als er geen Nederlanders (Christenen, protestanten, etc) naar binnen mogen. Gelukkig is dit bij deze moskee niet het geval en mag iedereen daar naar binnen. ze creeren daarmee dus goodwill naar de islam en Rotterdam bouwt er een toeristiche trekplijster bij...

7. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Maar dáár gaat het dus niet om! Moslim is níet ras-gebonden, zoals Nemesis al zei, óveral zijn Moslims, jij wilt dus ook de Nederlandse moslims het recht ontnemen een Moskee te bouwen omdat "er meer Moslims in Turkije en andere landen die kant op zijn". In "die landen die kant op" zijn ook Katholieke kerken. Waarom? Omdat daar ook Katholieken zijn, en niet alleen maar in "landen deze kant op".

Edit: Shit, andere post van Nemesis niet gelezen, staat ongeveer precies hetzelfde.:cool:

Laatst bewerkt: 22 okt 2003
  8. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Iedereen heeft het recht om zijn godsdienst uit te oefenen, 1 grote moskee tegenover 40 kerken valt wel mee.

Hier heb je al verschillende kerken voor katholieken, protestanten, nederlands hervormd, gereformeerd, pinkstergemeente, doopsgezind, luthers enz. enz.

Laat de moslims dan maar gewoon 1 grote moskee hebben.

9. zeroxxl

zeroxxl Koekert

Leuk Bevonden:
    0
    Rinus, ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in Eindhoven kan ik je al 3 moskeeen aanwijzen. de verhouding 1-40 klopt in dit geval denk ik niet.

10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    In amsterdam is de verhouding ook wel anders wat dat betreft... Maar ik snap wel wat rinus bedoelt.. en hij heeft ook wel gelijk vind ik..
    Trouwens ze bouwen de grootste van europa.. niet van de wereld (van mij mag dat ook).. Dus als ze zoals door iemand hierboven gesuggereerd is naar "hun eigen" land gaan kunnen ze niet eens de grootste van europa meer bouwen.. :+
    Ik vind al die problemen maar onzin.. Dit is weer een typisch voorbeeld van een soort van paniek/angst reactie.. want stel je voor er komt een grote moskee vol met die slechte gevaarlijke moslims.... zucht!
    Nergens wordt er in de koran geweld gepredict.. en echte moslims zijn ook zeer zeker niet geweldadig.. Mensen moeten ophouden met het generaliseren van een geloof, gebaseerd op de slechte elementen..
    Want mensen moeten niet vergeten dat de KKK b.v. ook een christelijke groep is.. Maar die zijn weer niet representatief voor het christelijke geloof.. Waarom die moslim extremisten dan wel voor het moslim geloof????

En zoals Zeroxxl al zei er zitten ook degelijk een paar voordelen aan voor niet moslims.. Het zijn vaak prachtige gebouwen en ook zeer waarschijnlijk een toeristen trekpleister.. Dat betekent alleen maar meer inkomen voor de plaatselijke winkeltjes etc..

11. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook niet dat alles moslims ineens moeten opzouten. Maar laat ze die grote moskee lekker daar bouwen. Ok dat ze hier een zaaltje hebbuh om bijeen te komen ok. Maar wrom zo'n grote moskee.
    Volgens mij is er een tijd geleden nog in het nieuws geweest dat in een aantal moskeeen praktijken gebeurden die met Al Quada (i hope is right so) te maken hadden. Na lekker, staat er straks een mega moskee daar in r'dam, en heb je na 3 maanden weer un aanval ofzo. Magoed dat schijnt jullie niet uit te maken.
    Net zo als de regering joh, hup grenzen open, iedereen kom maar binnenhuppelen, no problemo, iedereen welkom

12. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, inderdaad en in Amerika is men er achter gekomen dat een paar honderd priesters kinderen hebben misbruikt in hun imposante kerken. BRANDEN ZULLEN DIE CHRISTENHONDEN. |:-

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Wat heb je liever een grote moskee die bekent is, die bezocht wordt door een boel mensen ook niet moslims.. of een achterkamertje waar niemand verder komt..
    Denk je nou echt dat een grote moskee als dat iets met extremisten te maken wil hebben? Sorry maar als jij dat denkt ben je nog kortzichtiger dan ik al dacht..
    Er lopen ook Nazi's rond in bepaalde kerken die vinden dat alles wat bruin, geel, oranje en paars is of joods maar dood moet.. Dat is toch ook niet de schuld van de kerk of het geloof..
    Je moet de extremisten scheiden van de mensen die het geloof echt navolgen..
    En je moet zeker niet de gemiddelde moslim meteen maar als een extremistische bommenlegger zien.
    Wil overigens niet veel zeggen maar tot heden zijn de meeste geloofsmoorden/doden nog altijd gevallen door het katholieke geloof..

14. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    En mooi dat hier GEEN Christelijke kerken meer zullen gebouwd worden! Straks gebeurt het weer!

15. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Waar het om draait is dat er meer kerken zijn dan moskees.
    We zeggen toch ook niet tegen katholieken "jullie krijgen geen eigen kerk, er zijn er al 4"

Ieder geloof heeft een gebedshuis, of het nou een moskee, synagoge of kerk is maakt niks uit.

16. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Dat is ook weer een klein beetje scheef hoor, want er zijn in vergelijken met moslims meer katholieken in Nederland.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Juist wanneer je een groter publiek aanspreekt is het toch niet mogelijk Al Qaeda praktijken te prediken... Net als dat ze het niet zullen doen wanneer je een mis (of hoe dat in die kringen heet) op TV uit gaat zenden.

18. Veggie

Veggie Guest

Dit is zoooo fucking racistisch, ook al beweer je van niet...
    Waarom mag er in godsnaam geen moskee worden gebouwd?
    Ook al is het een grote, boeit jou het? Nee, want je gaat er toch niet heen ... Straks ga je Islamitische vrouwen nog verbieden om hoofddoeken te dragen ...

En k snap echt niet waarom dit topic nog open is, zit vol met bullshit ... laten we allemaal maar racistisch gaan doen hier op et forum ... :{

19. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Denk niet dat ie dicht moet ofzo.. omdat een paar mensen een beetje (in mijn ogen) vreemde mening erop na houden..

20. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Zolang ze die moskee met eigen gelden financiëren en het volgens de nederlandse wet bouwen wat dan nog.

Maar ja ik woon er straks niet naast dus misschien praat ik er wel een beetje makkelijk over. Ik moet er ook niet aan denken dat er elke dag zo'n knakker van een toren af loopt te mekkeren pal naast je huis.

Deel Deze Pagina